دختر حرکت امل، حامی حزب الله

دختر حرکت امل، حامی حزب الله

روزگاری در لبنان، حرکت امل و حزب الله نوپا با هم دچار مشکل شدند که کار به جنگ و برادر کشی رسید اما بالاخره با مداخله عقلای دو طرف، جنگ به پایان رسید. هنوز که هنوز است برخی از دو طرف، طرف دیگر را دوست ندارند یا نسبت به آن نگرانند. اما بسیاری از مردم هستند با وجود اینکه متمایل به یکی از این گروه ها هستند اما دیگری را هم دوست دارند و احترام می گذارند.

حرکت امل و حزب الله در دانشگاه، تشکلی مثل بسیج و انجمن اسلامی دارند که برنامه های فرهنگی علمی مختلف را دنبال می کند و در ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان به آنها کمک می کند. بین این دو گروه، همیشه رقابت هست. البته مسیحی ها و احزاب دیگر هم تشکل های دانشجویی مشابهی دارند. اما عموما به خاطر جمعیت بیشتر جوانان شیعه در دانشگاه ها، حرکت امل و حزب الله هوادار و اعضای بیشتری دارند.

زینب (نام مستعار) دختری است از تبار جنوب لبنان. او در دانشگاه جزو بسیج حرکت امل بود. وی دختر فعالی بود و به مسئولیت هایی هم در تشکل خودشان دست یافت. او با پسر عمویش ازدواج کرد که کمتر از دوسال بعد به طلاق منجر شد. هرچند شاید به خاطر این طلاق، لازم بود از همه حزب اللهی ها بدش بیاید، اما وی برعکس، به تمجید و تایید آنها می پردازد.

زینب می گفت: صبح که می خواستم سوار ماشین بشوم، از سرما دستهایم بی حس شده بود. بخاری ماشین و گرم کن صندلی را زدم اما دستم حس نداشت فرمان را محکم بگیرد. چشمم افتاد به پدر و مادرهایی که ساعت شش صبح به زیارت قبر فرزند شهیدشان می رفتند. با خودم گفتم: این جوانهای دسته گل در اوج جوانی رفته اند جلوی دشمن ایستاده اند تا ما بتوانیم به راحتی سوار ماشینهایمان شویم و به دانشگاه و سر کار برویم و زندگی کنیم. بعضی از مخالفان حزب الله می گویند این حزب با دخالت در سوریه لبنان را به خطر انداخته است. چه خطری؟ چه هزینه ای؟ هزینه اش را این حزب و جوانانش می دهند. شما چه دادید؟ اگر حزب الله نبود الان باید به ابوبکر بغدادی می گفتید بابا. مخالفان حزب الله چه گلی به سر این مملکت زده اند جز آدمکشی و دزدی و فساد و محرومیت برای مردم؟

۲ ۰ ۱۶ نظر ۴۲۹۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۶)

برادر منظورش چیه که تو انتخاب رشته و انتخاب واحد کمکش میکنن؟

پاسخ:

۸ بهمن ۹۴، ۰۹:۰۵
بچه های تازه وارد بی تجربه اند. نمی دانند به کدام اتاقها باید مراجعه کنند تا برگه ثبت نام و انتخاب واحد بگیرند. چگونه پر کنند. به چه کسانی بدهند امضا شود. بچه های بسیج مثل دانشگاه های خودمان تحویلشان می گیرند و برایشان حتی پر می کنند و حتی بعضی وقتها قهوه و صبحانه برای مسئول دانشگاه می گیرند و کنار دستش می نشینند تا سریع ثبت کند.

چقد خوب و زیباست این کار
بچه های انجمن اسلامی ما پولم تازه باید بدن!
البته بسیج وضعش خوبه

اختلاف حزب الله وامل سرچی بوده سید حسن خودش که عضو امل بوده.

پاسخ:

۹ بهمن ۹۴، ۰۹:۱۳
اختلافشان به خاطر ولادت حزب الله بود و سیاست متفاوت آندو با یکدیگر. دو مطلب زیر را در این رابطه بخوانید:

آشنایی با حرکت امل

امام موسی صدر و ایجاد جامعه ی مقاوم


داداش در مورد انتخابات ریاست جمهوری بنویس و تغییرات در قوای 8 و 14 مارس

پاسخ:

۹ بهمن ۹۴، ۲۳:۵۳
حالشو ندارم. پیچیده است. علاقه هم ندارم. امشب سید حسن کامل توضیح داد. چند روز بعد ترجمه اش رو میتونید بخونید

سلام 

پاسخ:

۹ بهمن ۹۴، ۲۳:۵۴
علیکم السلام
من خبر ندارم. متاسفانه در این زمینه مداحان و روحانیون مختلف سخنان بی پایه و اساس زیاد می گویند.

سلام
میخواستم سایتی هست که ارشیو کامل سخنرانی های سید حسن نصرالله توش باشه...
حد اقل از 2011 به این ور
و ایا کتاب یا مقاله ای چیزی منتشر شده که حاوی تحلیل ها و اظهار نظر های سید در مورد مسایل سوریه باشه؟از همون ابتدای شروع قضایا تو 2011 تا الان..
خیلی دنبال همچین منبعی هستم اگه بتونید راهنماییم کنید واقعا ممنون میشم

پاسخ:

۹ بهمن ۹۴، ۲۳:۵۵
سلام. سایت http://moqawama.ir/ هست. کتابی ندیدم با این توصیف

باز خوبه مردم لبنان از حضور حزب الله اگاهن از ایرانی ها چی بگم به خاطر مذمت پاسدارات وشهدای مدافعین حرم.................

چرا ابو لولو مجوسی عمر بن خطاب خلیفه منتخب مردم رو کشت و شما شیعیان به زیارتش میرید؟

پاسخ:

۱۲ بهمن ۹۴، ۰۹:۴۰
می خواستم این پیام را هم مثل دیگر پیامهای شما حذف کنم اما دیدم ممکن است عده ای برایشان مفید باشد.
اولا ابولولو بابا شجاع، پیروز نهاوندی مسلمان بود و در حکومت اسلامی زندگی می کرد. روایت اهل سنت مبنی بر کشتن عمر در مسجد نشان می دهد وی مسلمان بوده و در مسجد در صف اول نماز می خوانده. چرا که کفار از حضور در مسجد منع می شدند. دوما جناب عمر منتخب مردم نبود و توسط جناب ابوبکر به عنوان جانشین منصوب شد. ظاهرا جناب ابوبکر از پیامبر اکرم بهتر می فهمیدند که برای خود جانشین انتخاب کردند اما به ادعای شما پیامبر برای خودش جانشین تعیین نفرمود!
سوما بسیاری از شیعیان اصلا نمی دانند جناب ابولولو در کجا دفن است. مقبره ی منتسب به ایشان در کاشان قطعیت ندارد.
حالا از روایت اینکه چرا ایشان عمر را کشت صرف نظر می کنم چون بنا بر روایت ها باعث آبروریزی بیشتر خلیفه ی شما خواهد بود.
در نهایت عرض کنم خودتان را خسته نکنید. اینجا مربوط به موضوعات لبنان است. نه جای کینه افشانی برای شما. اگر سوال دینی و اعتقادی داری صفحه های سلمان حدادی در فسیبوک و گوگل پلاس و غیره هست. تشریف ببرید با یکی که جای استاد استاد شما بوده، محاجه کنید.

محمد نائینی

۱۰ بهمن ۹۴ ، ۲۳:۴۳
سلام . من سخنرانی های سید حسن را از خود سایت مقاومت میگیرم
http://audio.moqawama.org/sound.php?catid=1


سلام 
برادر اوضاع در لبنان خوب هست ؟خواندم که ارتش لبنان آماده باش شده است؟واینکه در سوریه هم نزدیکی های حرم حضرت زینب "س" بمب گذاری شده وخیلی شهید شده اند ؟واقعا خبر ها نگران کننده هستند .

پاسخ:

۱۲ بهمن ۹۴، ۰۹:۴۲
علیکم السلام
اوضاع در لبنان عادی است. به لطف حزب الله. دو روزی است همه جا نگهبان گذاشته اند و نظارت می کنند (بدون ایست بازرسی).
در سوریه در نزدیکی حرم انفجار انتحاری انجام شد. تا دیروز که آمار 40 شهید بود. بالاخره طبیعی است. در زمانی که بشدت در حال شکست و عقب نشینی هستند بالاخره سعی می کنند از راهی ضربه بزنند. این انفجار اتفاقا دلیل خوبی بود برای آنها که می گویند چرا ایران و حزب الله در مناطق دیگر سوریه می جنگند و فقط از حرم دفاع نمی کنند. برای آنها که می گویند ایران هدفش دفاع از حرم نیست و دفاع از نظام است. این واقعه نشان داد اول و آخر تروریستها هدفشان حرم و مناطق شیعیان است. لذا هرکجا باشند باید این تروریستها را نابود کرد.

سلام تازه با سایتت آشنا شدم سایت خوبی داری.
یه سوال دارم الان امنیت لبنان با چه کسیه؟فقط دست حزب الله یا ارتش یا پلیس دیگه ای هم هست؟؟؟؟کدومشون قوی ترن؟؟؟؟حزب الله به کل لبنان مسلطه یا فقط به اون قسمت شیعه نشین؟؟؟

پاسخ:

۱۷ بهمن ۹۴، ۲۳:۴۹
امنیت با ارتش هست. اما نیروی بازدارنده اصلی در برابر رژیم صهیونیستی حزب الله است.مناطق حزب الله هم دست ارتش  پلیس هست بصورت عادی

سلام
من برای هر دو گروه احتذام قائل هستم. و حقیقتاً کاملاً به حزب الله تمایل دارم. ولی بچه های حزب الله جهادی تر هستند و از نظر رعایت حدود خیلی بهتر از بچه های امل هستند، حداقل اینطور به نظر میرسه...
 بچه های کشافة الرسالة الاسلامیة و کشافةالامام مهدی (عج)
این رو از میان عکس های گزارش هاشون هم میشه فهمید.

سلام
من دوسال بعد کنکور دارم و قصد دارم درسمو توی دانشگاه لبنان بخونم...بنظر شما زندگی برای یک دانشجو دختر خطرناک یاخیلی پر درامد و سخته...شنیدم سطح فرهنگی امنیتی لبنان خیلی پایین تر از ایرانه و واقعا پر درامده..البته من هدفم ورود به حزب الله...مثل بقیه الله ایران که برای سپاه پزشک میگیره

پاسخ:

۲۲ بهمن ۹۴، ۱۳:۲۰
لبنان امنیت اجتماعی اش از ایران بیشتره. اینجا متلک نخواهید شنید. مزاحمتان نمی شوند. نمی دزدندتان. سطح فرهنگی هم پایین تر نیست. البته کشور گرانی است و تقریبا باید مثل یک کشور اروپایی خرج کنید.

سلام آقای علوی ایران هم معمولا کسی رو نمی دزدن
خیلی نادره که کسی رو بدزدن اگه هم این اتفاق بیفته طرف ظاهرش طوری بوده که دوست داشته دزدیده بشه! اگر فردی با وضع افتضاح از خانه خارج نشود کسی با او کاری ندارد مزاحمت برای خانم های چادری خیلی کم است چون آدم های بد طرفشان را از چندمتری می شناسند .
البته خانم های چادری کم وبیش حرف می شنوند ومسخره می شوند امنیت هم خدارو شکر بد نیست البته یک خانم بایدحد اکثر تا ساعت 8یا 9 دیگر تنها در خیابان نباشد.

پاسخ:

۲۲ بهمن ۹۴، ۲۲:۰۷
خب از لحاظ بیرون بودن که در لبنان تا ۱۱ دوازده شب هم ممکن است خانمی تنها بیرون باشد یا در خیابان راه برود. در دهکده ها که این موضوع بیشتر است.

متلک رو چرا داریم اما مزاحمت بیشتر برای خانم های بد حجابه ولی تو ایران هم کسی دزدیده نمیشه!!!!ایران باامنیت ترین کشور در جهان و تهران امن ترین پایتخته..شاید چن فعلا لبنان تحت فشار و جنگه امنیت منطقه ایش پایینه

لوکسترین پاساجهای لبنان ساعت 10خاموشی میزنن

پاسخ:

۲۱ اسفند ۹۴، ۰۹:۲۶
؟!! خیر. پاساژ معمولی ممکن است ساعت 10 ببندد. اما برخی تا 12 و بیشتر بازند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها