خاطره - وقتی حزب الله خفتمان کرد!

خاطره - وقتی حزب الله خفتمان کرد!

هفته پیش که شب از نمایشگاه کتاب بیروت باز می گشتم، ایست بازرسی ورود به ضاحیه شلوغ بود. شلوغی از داخل بود. ماشینها به کندی پیش می رفتند. هوا خیلی سرد بود. باران هم هر از گاهی نم نم می بارید. سپس تند می شد و بعد از چند دقیقه باز نم نم و بعدش متوقف می شد. وقتی رسیدم به ایست بازرسی، طبق معمول چراغ داخل ماشین را روشن کردم. یک خسته نباشید با لهجه لبنانی طبیعی گفتم. سرباز، سری تکان داد و گفت بفرمایید. سرش را به داخل اتاقک برگرداند که همکارش با موبایلش داشت ور می رفت. گفتم با سرما و بارون چطورید؟ گفت: وضع ما که خوب است. بعضی ها خیلی بدتر از این سرشان می آید (منظورش همکارانش در مناطق شمالی بود که برف و سرما کولاک می کند). ادامه داد: تازه این هم چیزی نیست، بعضی از جوانها الان وضع بدتری دارند. زحمت ما جلوی زحمت آنها چیزی نیست. باورم نمی شد پلیس، از زحمت و مجاهدت بچه های حزب الله قدردانی کند! البته آنها بهتر از هر لبنانی و غیر لبنانی دیگری از سختی و مشقت های مبارزه با تروریستها، در کوهستانهای مرزی لبنان خبر دارند. سلامی بدهیم به بیخبران در مملکتمان!
یکی دو شب پیش با دو تا از دوستان دنبال خانه یا اتاقی برای اجاره بودیم. چند جا را سر زدیم. چند شماره را پیدا کردیم و سوال کردیم. همه شان حواله دادند به روز بعد. یکی از آنها منزلی با اسباب و اثاثیه به قیمت خوب اجاره می داد. معلوم شد یک چچنی آنجا بوده که پیش از بازرسی حزب الله از منطقه، فرار کرده است. اسباب و اثاثیه مال او بود. یکی دو خوابگاه دانشجویی را هم رفتیم. یک نفر یک خوابگاه معرفی کرد و گفت بعضی از بچه های بسیج دانشگاه، آنجا زندگی می کنند. (بقول لبنانی ها التعبئة) راه افتادیم دنبال این خوابگاه. دم مسجد نزدیک دانشگاه، یک نفر شماره تلفن صاحب خوابگاه را داد. با او تلفنی حرف زدیم. بیروت نبود. قرار شد اتاق را ببینیم و اگر پسندیدیم به سرایدار بسپارد که به ما اتاق بدهند. داشتیم می گشتیم که یک مغازه لوازم التحریری دیدیم. پیاده شدیم تا هم آدرس بپرسیم و هم پاکت هدیه بگیرند. وقتی از صاحب مغازه آدرس پرسیدم سادگی کردم و گفتم خوابگاه بسیج کجاست؟! آدرس دقیقی نداد. طبقه پایین رفتیم تا پاکت و کاغذ کادو ببینیم. چند تا برداشتند و برگشتیم بالا. پولش را حساب کردند و رفتیم بیرون. یکهو یک جیپ چیروکی سیاه، با شیشه های دودی با سرعت نزدیک شد و تندی ترمز کرد. یکی پرید بیرون و بعد از او هم راننده جَلدی پیاده شد. سریع رفتند طرف ماشینی که دوستانمان اجاره کرده بودند. گفتند شما دنبال چی می گردید؟ گفتم دوستان با من هستند ایرانی هستند. دنبال خوابگاه می گردیم. گفتند شما از مردم آدرس دفاتر حزب الله رو پرسیدید؟ همه تان مدارکتان را بدهید! مدارک را چک کردند، شماره ماشین را استعلام گرفتند، مدارکمان را کپی گرفتند و بعد که مسئولشان تایید کرد، کم کم یخشان باز شد. کلی عذرخواهی کردند و رفتند. معلوم شد همان صاحب مغازه گزارش کرده بود که سه نفر خارجی در حال پرس و جوی آدرس مکان های حزب الله هستند!
یکی از مسئولین حزب الله پس از انفجار اخیر که در برج البراجنه اتفاق افتاد گفته بود، ما بیش از 90 درصد انتحاری ها را قبل از عملیاتشان متوقف کرده ایم. اینها تک و توک از دستمان در رفته است. اگر مجاهدتهای این شیرمردان نبود، الان ضاحیه را تروریستها اشغال کرده بودند. مثل عرسال که الان تقریبا تحت حاکمیت آنها و شهردار تروریست پسند آنجاست.

۲ ۰ ۱۸ نظر ۴۰۸۲ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۸)

سعید اصلانی

۱۷ آذر ۹۴ ، ۰۰:۵۰
ماشاء الله به شیر بچه های حزب الله سلام گرم مارو برسون بهشون بگو خداییش مردید

سلام و رحمة اللّه
اللّه یحمیهم یا ربّ...
جسارتا این فک ما رو کی بالا بیاره حالا...!؟

پاسخ:

۱۷ آذر ۹۴، ۱۱:۱۸
سلام و درود و برکات خدا بر شما. چرا فکتون افتاد؟

سلام ، جالب بود
در این راه ثابت قدم بمانید

محمد نائینی

۱۷ آذر ۹۴ ، ۱۸:۰۸
ایولا دمشون گرم. این جور مواقع ادم عربی بلد نباشه کلاهش پس معرکه س

پاسخ:

۱۸ آذر ۹۴، ۱۳:۱۳
نه. با بی زبونی هم میشه بهشون حالی کرد. یا با انگلیسی. خیلی هاشونم فارسی بلدن smiley

سلام راستی انقدر که شیعه های لبنان از لبنان حفاظت میکنن سنی ها هم ایا همینطورن مثله شیعه ها؟

پاسخ:

۱۸ آذر ۹۴، ۱۳:۱۲
پاسخ واضح است. خیر. هیچ قومی مثل شیعه در دفاع با صلابت و پابرجا نیست.

سلام 
اون پستتون که رزمنده ها  خوابیده بودن تو برف  چقدر پخش شده ... دیشب شبکه خبر هم داشت نشون می داد البته تو پیج یکی دیگه 

پاسخ:

۱۸ آذر ۹۴، ۱۳:۱۱
تصویر مربوط به سال پیش بوده.

از عظمتشون!
اللّه یزدادهم...


جوگیر نشو

۱۹ آذر ۹۴ ، ۱۰:۳۸
سلام
این که عادی هست این همون حرف امام راحل هست که همه باید اطلاعاتی باشند

سالروز فرارسیدن رحلت پیامبر اکرم (ص)،سبط اکبرش تنهاترین سردار و غریب الغرباء را به همه ی شما دوستان تسلیت میگم 


سلام اقای علوی الزاما یار گمنام امام زمان (عج) فقط همین افرادی هستن که توی وزارت اطلاعات خدمت میکنند تلقی میشه ؟یا ممکنه یک رفتگر ،کارگر و.....  یار گمنام امام زمان باشه؟
چون هروقت میگن یاران گمنام امام زمان یاد اطلاعاتی ها و اون افرادی می افتم که عبد المالک ریگی رو گرفتن!

پاسخ:

۲۲ آذر ۹۴، ۱۰:۲۹
سلام. یار امام زمان رو خودشون تعیین میکنن. از اون جهت به بچه های اطلاعات می گویند سرباز گمنام امام زمان که با گمنامی در تلاش برای حفظ امنیت جامعه هستند. مگر اون خیاطی که امام زمان پیش او می آمد را نمی شناسید؟ هر کسی در کار و زندگی اش شیعه و پیرو واقعی باشد یار امام است.

سلام ا ن شاالله خدا اجر بچه های حزب الله لبنان و بچه های امنیتی خودمون رو بده.
دیروز به استاد جامعه شناسیمون گفتم جامعه شناسی اربعین رو تشریح کنید و خندید گفت اون مربوط به عقیده ی ادمهاست نه به سیاست !!!!!!!! بعد درمورد منازعات قومی برگشت گفت کردستان عراق که خودمختاری گرفته نمونه موفق اعطای دمکراسی به قومیت هاست!!!!!حالا من مصیبت هایی که همین اقلیم کردستان سر ایران و عراق وسوریه آورده رو گفتم گفتم استاد مردم عرب وترکمن عراق هم کردهارو خاین میدونن برگشته میگه تو(یعنی من)باید از متخصص سوال بپرسی نه عوام ناس!!1منم زود گفتم اتفاقا با سیاستمدارشون صحبت کردم با یکی از نماینده های مجلسشون... به تته پته افتاد نه اونم متخصص نیس و کلا با زبون بی زبونی گفت متخصص فقط فقط غربی ها هستن ولاغیر.................وداستان ما همچنان ادامه خواهد داشت ........... استاد دیگه ای که اربعین رو زیر سوال برده بود منتظر بودم حرفی بزنه تا خوب بکوبمش چون هفته پیش هم کلاسیم توی حضور غیاب گفته بود بهش که خانم(من)گفته میرم کربلا و برای استاد فیلم ومدارک میارم !!!هیچی نمیگفت تا اخرکلاس از دهنش در رفت زیارتتون قبول منم زود گفتم اصل کار من زیارت نبود من برای سیاست شناسی رفتم کربلا.خیلی زود موضوع عوض کرد و رسید به روسیه و به جای توپیدن کمی تمجید کرد اما بازم گفت که روسیه برای معامله وارد سوریه شده و...و کلا جبهه مقاومت رو کرد نوکر و زیر یوغ روسیه و جرات نداشت بگه رهبر انقلاب هم متمایل به روسیه است واز پوتین هدیه گرفته !!!!گفت به نظر شماسید حسن شخصیتی مستقله؟؟؟نخیر وابسته روسیه است .تاخواستم جوابی بدم گفت وقت کلاس تمام. به نظر شما برای اثبات مستقل بودن حزب الله  لبنان وسید حسن از غرب وشرق(روسیه) چه استدلال های منتقی برای این استادمون بیارم؟چه استدلالی مبنی برپایبند بودن ایران به سیاست نه غربی نه شرقی بیارم؟

پاسخ:

۲۲ آذر ۹۴، ۱۰:۳۴
استاد با نمکیه 😃
قطعا سیاستمداران و مسئولین ما اونقدری به رشد سیاسی رسیدن که نوکر یک قدرت خارجی نباشن و ازش در مراحل مختلف در راستای منافع کشور استفاده کنند. این را خود خارجی ها عنوان کردند که ایران و حاج قاسم روسیه را به سوریه کشاند. ما بر اساس سیاست روسیه عمل نمی کنیم. ما روسیه را به سیاستهای خود متمایل کردیم. قطعا بواسطه شرایط و اوضاع جدید.

مگه لبنان هم بسیج دانشجویی داره؟؟؟؟

پاسخ:

۲۲ آذر ۹۴، ۱۰:۳۶
بسیج خودشونه

سلام ببخشید که دوباره مزاحم یشم
کدوم خیاط؟! داتستانش رو میشه بگید؟

پاسخ:

۲۳ آذر ۹۴، ۰۹:۳۵
شیخ رجبعلی خیاط. خاطراتی از ایشان در این آدرس هست:
http://tavalaei.ir/1391/01/03
در آدرس زیر یک pdf از کتاب کیمیای محبت که در مورد ایشان نوشته شده است موجود است:
 http://www.iska.ir/books/kimiaye-mohabbat.pdf

باسلام وتسلیت به شیعیان بیدار
کشتار هرروز شیعیان برایمان عادی شده دیروز عرا ق وسوریه ولبنان وامروز هم پاکستان 
من نمی دانم تا کی باید از در مصلحت ومصالح با جمهوری وهابی پاکستان ودارودسته ضیاءالظلم 
کثیف رفتار کنیم. 
خدانکنه یه فلسطینی وهابی بخوره زمین خودمونو براش میکشیم.

سلام.
چه حس خوبیه که عکس امام صدر هست تو اونجا...
آقا موسی صدر...


سلام آقای علوی نگفتید چه استدلال یا مدرکی برای عدم وابستگی سیاسی حزب الله لبنان وشخص سید حسن به اون استاد بامزهمون!ارائه بدم ؟!

پاسخ:

۲۷ آذر ۹۴، ۰۹:۱۲
خب حزب الله پیرو خطوط اصلی مقام معظم رهبری مثل مبارزه با رژیم صهیونیستی و تهاجم فرهنگی و غیره هست. اما در جزئیات حتی اگر الگو بگیرد تابع و وابسته نیست. خصوصا در بحث سیاسی که سالهای سال است امور داخلی حزب به خودش سپرده شده و ایران دخالت نمی کند فلان شخص رییس شود یا فرمانده شود یا فلانی برکنار شود. همه این موارد را در تاریخ حزب الله می شود مشاهده کرد که ایران هیچ دخالتی نداشته. در مورد سیاست داخلی لبنان هم همینطور است. اصلا ایران دخالتی ندارد که کدام حزب اللهی نماینده شود کدام وزیر شود. با وجود اتهام ایران در کارشکنی در بحث انتخاب رییس جمهور، ایران هیچ دخالتی نداشته و این را از سخنان سفیر ایران و حتی نخست وزیر لبنان می توان فهمید. در جلسه ای که سفیر با دانشجویان داشت، گفت نخست وزیر لبنان برای حل مشکل رییس جمهور، از ما خواست دخالت بکنیم! در این حد ما به دور هستیم و دخالت نمی کنیم که طرف خواسته برای حل مشکل دخالت بکنیم!
ضمنا ایشون که مدعی وابستگی هستند باید نمونه عینی بدهند نه اینکه شما دلیل بیاورید که وابسته نیست. ایشون با ارائه مدرک بفرمایند کجا ایران دستور داد فلان کار را بکنید و کردند؟ (البته در علم سیاست و روابط بین الملل خبر بی بی سی و فلان روزنامه دلیل و مدرک نیست. نمی شود از ادعای دشمن برای اثبات درستی حرفش استفاده کند)

آقای علوی منظور اون استادمون وابستگی به ایران نبود وابستگی به روسیه رو مطرح کردن!! منم منظورم روسیه است . قبلا گویا شما تو مطلباتون نوشته بودید که حزب الله از روسیه وسایر کشورها سلاح میخره ....حالا این سوال پیش میاد که آیا حزب الله  وسید حسن از هر جهتی (منظور سیاسی و نظامی و..)وابسته روسیه هست یا نه؟

پاسخ:

۲۷ آذر ۹۴، ۲۰:۳۰
روسیه؟! این کاملا خنده داره. سلاح های حزب الله از بازار سیاه تهیه میشه. برای مقابله با رژیم صهیونیستی بیشتر از سلاح های امریکاییو ناتو استفاده می کردند. موشک های ضد تانک روسی رو از سوریه دریافت کردند. نه از روسیه. هیچ وقت رابطه ای با روسیه نداشتند. این حرف استادتون برای مخالفان حزب الله هم خنده دار خواهد بود.

به فدای بچه های با غیرت حزب الله

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها