فریب صهیونیستها را نخورید

فریب صهیونیستها را نخورید

ما راحت فریب می خوریم.
بله، ما، غالبا همه ی ما؛
 مثلا وقتی از سنی بدی بگویند راحت و بدون تحقیق می پذیریم؛
وقتی از فلسطینی بدی بگویند راحت می پذیریم؛
وقتی از عرب بد بگویند راحت می پذیریم؛ تازه بعضی ها که خودشان هم دو تا داستان خیالی می سازند و روی آن می گذارند!
انواع داستانهایی که بطور کاملا اتفاقی درست در زمان درگرفتن جنگ در فلسطین بر ضد فلسطینی ها در می آید و در سایتها و شبکه های اجتماعی پخش می شود، می پذیریم و احتمالا فحش و نفرین و لعنتی هم حواله شان می کنیم.
ملتی از سرزمین خود رانده شده اند. همان هایی که علیرغم قتل عام و جنایات جنگی گروهک های تروریستی مثل ایرگون و هاگانا  در سرزمینهایشان باقی ماندند، همان ها که هر روز به بهانه ای مورد آزار و اذیت و اسارت و کشتار قرار می گیرند، همان ها که باغ هایشان تخریب می شود، درختانشان سوزانده می شود و خانه هایشان درهم کوبیده می شود. (ایرگون و هاگانا  گروهک های آدمکش صهیونیست بودند که هسته های سازمانهای امنیتی رژیم صهیونیستی در دولت اشغالی شدند. جنایات و آدمکشی های آنها صد برابر داعش بود. بطوریکه علیرغم سلطه یهودیان بر فضای رسانه ای و سایبری، و سانسور و تحریف تاریخ، با یک سرچ ساده براحتی می توان به جنایات این گروه ها می توان پی برد)
اگر امام ما و علمای شیعه بر حسب وظیفه دینی و انسانی خود رابطه با قصابان صهیونیست را تحریم کردند و کمک به فلسطینی ها را واجب دانستند، چطور می توانیم درست در هنگامی که یک انسان فریاد مظلومیتش به گوشمان می رسد به بهانه برخی اتهامات، بگذاریم کشته شوند و بگوییم به درک! برخی که کار را فراتر برده و می گویند اینها ناصبی هستند، پس از یهودی هم بدترند! پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله فرمود من سمع منادیا ینادی یا للمسلمین و لم یجبه فلیس بمسلم. یعنی اگر کسی فریاد دادخواهی مظلومی را شنید که از مسلمانان کمک می خواهد و کمکش نکرد مسلمان نیست. پیشتر مطلبی در همین رابطه نوشته بودم که می توانید مطالعه فرمایید. اما بگذارید با فلسطینی ها بیشتر آشنا شویم.
فلسطینی ها همه شان فتح یا حماس نیستند. فلسطینی ها همه شان خالد مشعل نیستند. همه شان در یک جبهه فکری یا سیاسی یا اعتقادی نیستند. برای نمونه، با جبهه مردمی برای آزادی فلسطین آشنا شوید:
جبهه مردمی آزادی فلسطینجبهه مردمی برای آزادی فلسطین ( الجبهة الشعبیة لتحریر فلسطین)، سازمان چپ‌گرای سیاسی و نظامی فلسطینی است که در سال ۱۹۶۷ به رهبری جورج حبش با هدف آزادی فلسطین از سیطرهٔ رژیم اشغالگر قدس از طریق مبارزات چریکی بنیان‌گذاری شد.
این گروه پس از حرکت فتح دومین گروه بزرگ در کنفدراسیون احزاب فلسطینی موسوم به سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) است و معمولاً مواضع محکمی برای تحقق خواسته‌های ملی فلسطینیان اتخاذ کرده و با خط مشی میانه‌روی فتح مخالف است.
رهبری این سازمان را از ابتدای تأسیس تا سال ۲۰۰۰ جرج حبش بر عهده داشت. پس از استعفای حبش در این سال ابوعلی مصطفی جانشین او شد و پس از شهادت ابوعلی مصطفی (مصطفی الزبری) دبیرکل این سازمان در سال ۲۰۰۱ در حملهٔ موشکی ارتش صهیونیستی، احمد سعدات جانشین او شد.
سعدات در سال ۲۰۰۸ توسط یک دادگاه نظامی صهیونیستی به اتهام رهبری یک «سازمان تروریستی غیرقانونی»، محاکمه و به ۳۰ سال حبس محکوم شد و هم اکنون در زندانی در فلسطین اشغالی به سر می‌برد.
در سال ۱۹۶۸ احمد جبرئیل از بنیان‌گذاران این جبهه به همراه گروه دیگری از اعضا از آن خارج شده و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل را تأسیس کردند (جبهة الشعبیة القیادة العامة). آن‌ها به مبارزهٔ نظامی اولویت می‌دادند و معتقد بوند که سازمان بیش از اندازه پایبند به نظریات مارکسیستی است. این گروه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بشدت با ایران همراستا شدند.
علیرغم اینکه این جبهه، از نظر تعداد و امکانات، در مقابل گروهی مثل فتح کوچک هستند اما از آموزشهای تخصصی و سطح بالایی برخوردارند و در جنگ بسیار سرسخت و بیباک هستند. آنان برعکس برخی گروه های فلسطینی ، نگاه و پیش زمینه مذهبی و عقایدی ندارند. تنها هدفشان آزادی فلسطین است. برای همین بسیار با ایران همراهی می کنند. این گروه در لبنان در جنگ خلده در کنار رزمندگان حرکت امل، جلوی رژیم صهیونیستی ایستاد. همچنین در درگیری های بین حرکت امل و حزب الله در کنار حزب الله می جنگید. امروزه هم در سوریه در کنار ارتش عربی سوریه می جنگد و مناطقی را تحت سیطره خود دارد.
پس دیدیم فلسطینی ها برخلاف اتهاماتی که به آنها زده می شود و آنها را ضد ایران و ضد شیعه می خواند انسانهای شریفی دارند که برای آزادی سرزمینشان می جنگند. همانطور که غلط است یک تهرانی همه شهرستانی ها را با نگاه منفی خاصی ببیند، یا یک شهرستانی همه تهرانی ها را با صفت های نامناسبی همراه کند، نمی توان همه فلسطینی ها را با یک چشم دید. درحالیکه اکثر ایرانی ها یک فلسطینی را هم از نزدیک ندیده اند، نباید یاوه های دشمن صهیونیستی در مورد آنها را بدون تحقیق و بررسی تکرار کنند و بپذیرند.
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَن تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ ﴿حجرات ٦﴾
اى کسانى که ایمان آورده‌اید، اگر فاسقى برایتان خبرى آورد، نیک وارسى کنید، مبادا به نادانى گروهى را آسیب برسانید و [بعد،] از آنچه کرده‌اید پشیمان شوید.

۰ ۰ ۱۹ نظر ۴۶۹۲ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۹)

خوب و عالی

احسنت.

سلام. جناب علوی از فتح و حماس سخن کردید ولی از جهاد اسلامی چیزی نگفتید. فکر میکنم همپیمان خوبی برای ایران در باریکه ی غزه هستند.

پاسخ:

۱۲ اسفند ۹۳، ۱۴:۴۳
سلام
بله. چون اطلاعات زیادی ازشون ندارم. هدف اصلی هم معرفی جبهه مردمی آزادی فلسطین بود. نه معرفی گروه های مختلف. هرچند نیاز است تمام این گروه ها را معرفی کرد اما من اطلاعات لازم را برای چنین بحث تفصیلی و جامعی ندارم.

همین فلسطینی ها نبودند که برای صدام نیرو فرستادند.......ما در زمان جنگ 1500 فلسطینی اسیر در ایران داشتیم.مگه یادت رفته وقتی صدام اعدام شد براش مراسم ختم و عزای عمومی گرفتند.....

پاسخ:

۱۲ اسفند ۹۳، ۱۴:۵۰
شما صد در صد نیروی صهیونیستها هستید. به خاطر 1500 نفر آیا باید کل قوم فلسطین را بی حمایت گذاشت؟ شما چون از تاریخ اعراب و شخصیت و اخلاق آنها اطلاع ندارید تصور می کنید همه باید برای صدام لعن و نفرین بفرستند. خیر، به خاطر همون تفرقه ای که صهیونیستها در منطقه ایجاد کرده اند و اعراب خیلی هایشان از ما متنفرند، بسیاری از اعراب صدام را سردار قادسیه و شیرمرد میدونند. اینا هم باز تقصیر صهیونیستهاست. پس امام موسی صدر راست گفت که اسراییل شر مطلق است.

چقدر بهت برخورده.......خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

پاسخ:

۱۲ اسفند ۹۳، ۱۴:۴۷
خیر. این مطلب رو از حدود بیست روز پیش در حال نوشتن هستم. وقت ندارم و هر گاه وقت کنم چند خطی می نویسم. شانس شما بوده که دقیقا در زمان ارسال نظرات ضد فلسطینی ات منتشرش کردم.

چرا زیر بار نمیری...................................اعراب برای ایرانیان هنوز دشمن هستند.................................

پاسخ:

۱۲ اسفند ۹۳، ۱۵:۵۶
من دارم بین عربها زندگی میکنم. دشمن ایران و اعراب رژیم صهیونیستیه. وگرنه الان برو عراق، برو سوریه، برو یمن، برو لبنان، برو بحرین،... هرجا بری، حتی اگر با سیاست های ایران مخالف باشند، باز هم ایران رو ستایش می کنند. مگر طرف خیلی عوضی و نادان باشه.

همه ی دنیا قبول دارند که خود فلسطینی ها زمین هاشون را به ما فروختند..................

پاسخ:

۱۲ اسفند ۹۳، ۱۶:۰۳
نه. من یکی که قبول ندارم. فلسطینی ها قبول ندارند. دولت فلسطین قبول نداره. لبنانی ها قبول ندارند. تاریخ آزاد قبول نداره. ملتهای حتی انگلیس و فرانسه و آمریکا هم قبول ندارند. فقط تاریخ تحریف شده این حرف رو میزنه. بله یک مقدار کمی فروختند. بقیه اش چی؟ از اون موقع تا الان چقدر از فلسطین رو هر روز اشغال کردن و شهرک ساختن؟ اونا رو هم خریده بودن یا صاحبانشو کشتن و بیرون کردن؟


البته ما را روی شوخی گفتم ها.......خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

پاسخ:

۱۲ اسفند ۹۳، ۱۵:۵۷
همیشه پشت هر شوخی مطلبی خیلی جدی خوابیده.

جنس تبلیغاتی از این دست که برای تیره نشون دادن روابط ایران و فلسطینیان میشه و حتی برخورد دوگانه ای که با فتح و حماس میشه آدم را یاد حقه های کثیف انگلیسی ها میندازه که تفرقه می انداختن و اهدافشون را پیش می بردند اصلا ریشه حوادثی که سر فلسطینی ها اومد هم همین توطئه انگلیس ها از طریق اعراب علیه عثمانی بود

کاش شما که نزدیکتری به صحنه بیشتر از گروه های مقاومت فلسطینی می نوشتی...در مورد اخوانی ها و بقیه گروه هایی که فعال هستن.

این جنس حرف های تفرقه افکنانه باعث میشه آدم درد دلهایی که همینطور رو هم تلنبار شده بیاد رو و آتیشش بزنه و وقتی آتیش میگیری دلت میخواد کلی حرف بزنی ولی خوب سر شما را درد نمیارم :) خیلی چیزا به هم مربوطه قصه جهت گیری ها ست قصه لبخند به دشمنه و با ادب و باهوش خوندن جنایتکارترین آدمای دنیا ....
قصه اینه که یه کدخدای توهمی درست کنی و ازش بترسی یا غیرتمندانه سینه سپر کنی که حق مظلوم را از ظالم بگیری...قصه اینه که با قواعدی بازی کنی که باهاش چپاولت کردن یا قواعد بازی را به هم بزنی و طرحی نو در اندازی...مثل روح الله... قصه قصه تقابل دائمی خیر و شره... و مطابق وعده الهی معلومه کی برنده است... این قصه که تهش معلومه دیگه غصه ای باقی نمیزاره....قصه ها همشون یه قصه است فقط اسم و رسم آدماش فرق میکنه...

اصلا...اصلا هر کی بترسه خره!



دقیقا منم با شما موافقم . همیشه سر بزنگاه یه داستان بی پایه شایع میشه ... یا فلسطینیها ناصبی میشن ... یا اهالی غزه خون اهدا شده ایرانی ها رو نمیپذیرن . یا عراقی ها پرچم ایران رو آتش میزنن ....
واقعا تو این زمانه مردم باید آگاهانه تر به اخبار دور و برشون دقت کنن ..
خصوصا توی این شبکه های اجتماعی گاهی وقتا دروغ هایی رو از زبون شعرا و بزرگان و ادبا منتشر میکنن و حتی قشر تحصیلکرده باور میکنن که آدم نگران آینده میشه

سلام شما گفتین که جنبش امل با حزب الله جنگیده !!!! میشه بیشتر توضیح بدین

پاسخ:

۱۳ اسفند ۹۳، ۲۲:۵۰
بله. برای اطلاعات بیشتر مطلب امام موسی صدر و ایجاد جامعه ی مقاوم و همچنین مطلب آشنایی با حرکت امل را بخوانید.

دقت کردی در نظ 4مش گفت: "...که خود فلسطینی ها زمین هاشون را به ما فروختند" . ما؟!!

اول از هر چیز ما فکر آبادانی کشور خودمون هستیم و نمی خوایم ایران فدای دیگران بشه

دوم هرکسی نگاه چپ با وطنمون بندازه چششو کور می کنیم

بعدش اگه وضعمون خوب بود فقط کمک #مالی می کنیم به مظلومین دنیا چه مسلمون چه غیر مسلمون.

خواست اکثریت ملت اینه والسلام

پاسخ:

۱۸ اسفند ۹۳، ۱۸:۵۷
صهیونیست! خود اکثریت بین پندار!

ایت الله خامنه ای در یکی از سخنرانی هاشون بعد قضایای داعش (که این داعش هم با سیاست غربی ها اومد که مسلمونا رو به جون هم بندازه و جلوه ی بدی از اسلام منتشر کنه و نظر همه ی سیاستمداران مسلمون رو به خودشون جلب کنه تا کمتر تو کار غرب و اسراییل دخالت کنن و وقت تفکر وتامل در این باره رو نداشته باشن )در کمال بصیرت بالا فرمودند : کماکان دشمن ما اسراییل است..........و این یک کدی است برای همه ی مسلمونا که حواسشون باشه به این قضیه که دشمن کیه و خودی رو نشونه نگیرن...


الخلاف یشتد بین أنصار إیران والتیار السلفی فی قطاع غزة بإحراق لافتات “مبروک لمحور طهران القدس″ وتوقعات بتصعید آخر على غرار مرات سابقة شهدت حوادث خطفhttp://www.raialyoum.com/?p=226949 اینم جالبه بخون

از نظر من سگ اسراییل به این فلسطینی ها می ارزد.کشور بد بخت ما میره خودشه انقدر کوچیک میکنه و از تیم اونا میخواد که با ما بازی دوستانه کنند اما اونا قبول نمی کنند.اون نامه معذرت خواهیشونم واقعا مسخره بود.موشکای مارو میبرند تو سوریه میدن به مخالفای بشار اسد .تو جریان بیداری اسلامی حماس کاملا بر خلاف سیاست های جمهوری اسلامی جهت گیری میکنه.تا دیدن مرسی نامی پیدا شده فورا به ایران پشت کردن و به سمت برادر اهل سنت مصریشون رفتن اما ان الله علیم بذات الصدور.به صدام نیرو میفرستن.ما آقایان فلسطینی چون یاسر عرفات ملعون را فراموش نمیکنیم.به شمام برادر عزیز توصیه میکنم همه که مانند لبنان یا سوریه نیستند.آنها انسان های شریفی اند و دوست و برادر ما هستند.نه فقط اینها قطر کویت یمن یمنی که دوسش دارم اینها همه برادرای مان.اما فلسطین نه.فلسطینی که پاش بیفته رگ عربیشون گل میکنه و سر مارو میبرند.انقدر احساسی فکر نکن. (ایمیلی که نوشتم وجود خارجی نداره)

پاسخ:

۲۲ اسفند ۹۳، ۱۱:۵۰
نظر شما بسیار بدبینانه هست و نمی دانم اطلاعاتتان را از کجا گرفته اید. حتی اگر تمامش کاملا صحیح باشد، چند درصد از این ملت را شامل می شود؟ از کل چند میلیون فلسطینی داخل لبنان حداکثر صد نفر در اقدامات علیه مقاومت شرکت کرده اند. سازمانهای فلسطینی کنترل امور را به دست دارند و همه شان هم روابطشان با حزب الله و ایران خوب است و مواضع بسیار مثبت و عاقلانه ای داشته اند.
شما طوری سخن می گویید که گویا تمام مردم غزه یا کرانه باختری یا پناهندگان در مصر و لبنان و کویت و امارات و..... را می شناسید!

شما جوری حرف میزنید که انگار اطلاعات من دروغه.نه عزیز من حماس چون هنوز خرش از پل رد نشده دوباره خواهان از سرگیری روابط با ایرانه.در ضمن الناس علی دین ملوکهم...افلا تعقلون؟؟؟؟

پاسخ:

۲۲ اسفند ۹۳، ۱۹:۴۷
اطلاعات شما کامل و صحیح نیست. حماس فقط خالد چراغ نفتی نیست. خالد نامرد خیلی وا داد و حالا که سرش به سنگ خورده برگشته اینطرف.  اما همون موقع بدنه حماس خصوصا شاخه نظامی با صحبتها و اقدامات او مخالف بودن  شکاف جدی ایجاد شده بود. همه اینا به کنار، مردم عادی بی گناه چه گناهی کردن که شما اونها رو مستحق مرگ و قتل و کشتار میدونی؟

سلام... جناب محسن مثل اینکه شما از ااسراءیلی ها نژاد پرست تر تشریف دارین.

خدا خیرتو ن بده ان شاالله هممون سرباز امام عصر باشیم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها