فردا به جنگ ناصبی های واقعی خواهیم رفت

فردا به جنگ ناصبی های واقعی خواهیم رفت

پیش نوشت: مطبی راجع به فلسطینی ها نوشته بودم که در اواخر مطلب به علت هنگ کردن سیستم از دست رفت. تا الان هم فرصت نوشتن پیدا نکرده بودم. این مطلب را تقدیم می کنم به تمام آزاد اندیشان و آزادگان و عقلا و همچنین مردم مظلوم فلسطین.

آیا ما مسلمانیم؟ آیا ما پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم را رسول الهی می دانیم؟ یا او را یک شخصیت عادی تصور می کنیم؟ آیا ما سخن او را همانطور که قرآن می فرماید وحی می دانیم و به آن یقین داریم؟
وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ ﴿٣﴾ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَىٰ ﴿٤ نجم﴾ : او از روی دلش حرف نمی زند بلکه سخنش وحی است که به او وحی می شود.
آیا قبول داریم که حلال محمد تا روز قیامت حلال و حرامش حرام خواهد بود؟ (1)
اگر پیامبر فرمود کسی که به داد مظلوم نرسد مسلمان نیست (2) آیا می توان این حکم را با حدیثی یا ضرب المثلی یا شبهه و اتهامی نادیده گرفت؟
سالهای پیش و حتی از اوایل انقلاب، شبهه ای صهیونیستی در میان ایرانیان پخش شد که فلسطینیان را ناصبی می خواند. این شبهه توسط افراد مزدور دشمن و سرشاخه ها به مردم ساده لوح منتقل شد و عده ای را فریب داد. همان موقع شهید مطهری جواب این شبهه را داد. وی در کتاب آشنایی با قرآن جلد چهارم در پاورقی صفحه 32 نوشته است:

یک کسی می‏آید می‏گوید این‏ فلسطینیها ناصبی هستند. آن یکی می‏گوید، این به آن می‏گوید، او هم یک‏ جای دیگر تکرار می‏کند، و همین طور. اگر ناصبی باشند کافرند و در درجه‏ یهودیها قرار می‏گیرند. هیچ فکر نمی‏کنند که این، حرفی است که یهودیها جعل کرده ‏اند. در هر جایی یک حرف جعل می‏کنند برای اینکه احساس همدردی‏ نسبت به فلسطینیها را از بین ببرند. می‏دانند مردم ایران شیعه ‏اند و شیعه‏ دوستدار علی و معتقد است هر کس دشمن علی باشد کافر است، برای اینکه‏ احساس همدردی را از بین ببرند، این مطلب را جعل می‏کنند. در صورتی که‏ ما یکی از سالهایی که مکه رفته بودیم، فلسطینیها را زیاد می‏دیدیم، یکی‏ از آنها آمد به من گفت: فلان مسأله از مسائل حج حکمش چیست؟ بعد گفت‏ من شیعه هستم، این رفقایم سنی‏ اند. معلوم شد داخل اینها شیعه هم وجود دارد. بعد خودشان می‏گفتند بین ما شیعه و سنی هست. شیعه هم زیاد داریم‏ همین لیلا خالد معروف شیعه است. در چندین نطق و سخنرانی خودش‏ در مصر گفته من شیعه‏ ام . ولی دشمن یهودی یک عده مزدوری را که دارد، مأمور می‏کند و می‏گوید: شما پخش کنید که اینها ناصبی‏ اند. قرآن دستور داده در این موارد اگر چنین نسبتهایی نسبت به افرادی که جزو شما هستند و مثل شما شهادتین می‏گویند، شنیدید وظیفه ‏تان چیست(3) .

وجود مساجدی به اسم حضرت علی یا امام حسین علیهما السلام در فلسطین این ادعای صهیونیستی را نقش بر آب می کند.
از طرف دیگر این عده سعی کرده اند با برانگیختن احساسات ایرانی و ضد عربی، و با ذکر این مطلب که یک فلسطینی در بیمارستانی در ایران گفته خون ایرانی به من نزنید، به این شبهه بیشتر دامن بزنند. فرض کنیم یک نفر چنین حرفی هم زده باشد (که نزده)، آیا باید با کل آن ملت رفتار غیر انسانی داشت؟ پس فرهنگ و اخلاق و بزرگی ایرانی کجا رفته؟ آیا اعراب دیگری مثل شیعیان عراق که بسیاری از آنها به شکل تاریخی از ایرانی ها متنفر بوده اند یا بدشان می آمده هم ناصبی هستند و باید از کمک به آنها خودداری کرد؟
جدیدا دو حدیث از امام باقر و امام صادق علیهما السلام در فضای مجازی منتشر کردند بدین مضمون که اصلا کسی که به ما فحش بدهد ناصبی نیست چون سنی ها اصلا به ما فحش نمی دهند، بلکه هرکس با شما شیعیان دشمنی کند ناصبی است!
اگر منبع و سند حدیث هم درست باشد، آیا یک مسلمانِ فریب خورده، دشمن ماست یا اسراییل که بزرگترین دشمن تاریخی مسلمانان بوده و قرآن صراحتا به آن اشاره دارد؟ (4)
آیا دشمن ما شیعیان، مشتی القاعده و داعشی هستند که مهره های آمریکا و اسرائیل هستند یا خود آمریکا و اسراییل؟
چرا چنین افرادی که دائما برای جلوگیری از کمک به فلسطینیان تلاش می کنند، خودشان هیچ ابایی از رفتن به آمریکا و تعهد به پایبندی به قوانین آن و امنیت ملی آن ندارند؟ تعهد و بیعت با کفار و مشرکانی که دشمنان قسم خورده مسلمانان هستند چه معنایی دارد؟ اینها با چه رویی در چشم رسول خدا و امام زمان خواهند نگریست؟
تصویر دیگری که در مورد فلسطینی ها منتشر شد و تلاش شد تا آنها را داعشی جلوه دهد، اصلا معلوم نیست مال فلسطین باشد و تصویری قدیمی است. فرض کنیم داعش در فلسطین هم باشد، آیا کل فلسطین با آن تعداد آدم، داعشی هستند؟ آیا این یک بی انصافی بزرگ و تهمتی تاریخی و غیر اخلاقی و غیر اسلامی به آنان نیست؟
جالب است بدانید در فلسطین شیعیان وجود دارند و اکثریت قاطع اهل سنت آن هم شافعی هستند. می دانید شافعی ها نزدیک به شیعه هستند. حتی رهبر آنان ابوعبدالله محمد ابن ادریس شافعی خودش اهل غزه بوده است. با نزدیک شدن گروه های فلسطینی به ایران و حزب الله بسیاری از آنها به مذهب شیعه علاقمند شدند و برخی از آنها هم شیعه شدند. مثل دکتر شهید فتحی شقاقی و شهید محمود شحادة که از رهبران جنبش جهاد اسلامی بودند. طبق آماری بیش از 70 هزار شیعه هم اکنون در فلسطین اشغالی وجود دارند. (5)
رهبر معظم انقلاب هم در سال 88 در دیدار با روحانیون و طلاب اهل سنت و اهل تشیع کردستان به همین مساله پرداختند:
یک وقت دیدیم که ویروسی دارد تکثیر مثل میکند؛ دائم میروند پیش بعضی از بزرگان، بعضی از علماء، بعضی از محترمین، که آقا! شما دارید به کی‌ کمک میکنید؛ اهل غزه ناصبی‌اند! ناصبی یعنی دشمن اهل‌بیت. یک عده هم باور کردند! دیدیم پیغام و پسغام که آقا، میگویند اینها ناصبی‌اند. گفتیم پناه بر خدا، لعنت خدا بر شیطان رجیمِ خبیث. در غزه مسجد الامام امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب هست، مسجد الامام الحسین هست، چطور اینها ناصبی‌اند؟! بله، سنی‌اند؛ اما ناصبی؟! (6)


 

در پایان باید اعتراف کنم بنده با بیش از چهار سال حضور در لبنان و ارتباط تنگاتنگ و ریشه دار با لبنانی ها هنوز ادعا نمی کنم که آنها را به درستی می شناسم و قبلا هم گفته ام نوشته های من حاصل مشاهدات و تجربیات شخصی من در لبنان است. اما برایم سوال است چگونه افرادی که نه تنها فلسطین نرفته اند، نه تنها با فلسطینی ها نشست و برخواست نداشته اند، نه تنها خیلی از آنها عربی هم بلد نیستند، با شنیدن یک خبر غیر موثق به راحتی فریب دشمن را می خورند و بساط مسلمان کشی را با دمیدن در تنور تفرقه گرم تر می کنند؟
مواظب باشیم با ساده لوحی و بدون اطلاعات مستند، در مورد یک ملت ناشناخته و نادیده قضاوت نکنیم و باعث بدبختی خود در آن دنیا نشویم. کسی که از کشتار فلسطینی های بی دفاع خوشحال باشد یا اقلا بی تفاوت باشد، یا ملعون خواهد بود و شریک خون آنها، یا مسئول و مورد مواخذه الهی قرار خواهد گرفت.
فردا در روز قدس به احترام مظلومیت انسانها به راهپیمایی می رویم. 

1- مرحوم کلینی با ذکر سند از زراره نقل می‏کند که گفت: از امام صادق ‏علیه السلام از حلال و حرام سؤال کردم، آن حضرت فرمودند:

"... حَلالُ مُحمدٍ حلالٌ ابداً الی یوم القیامة و حرامه حرامٌ ابداً الی یوم القیامة، لا یکون غیره و لا یجی‏ء غیره" [علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 2، ص 260، باب 31، ح 17.]

"حلال محمد همیشه تا روز قیامت حلال است و حرام او همیشه تا قیامت حرام است، غیر آن نخواهد بود و غیر او نخواهد آمد."

2- من سمع منادیا ینادی یا للمسلمین و لم یجبه فلیس بمسلم. مستند الشیعة از محقق أحمد بن محمد مهدی النراقی جلد : 15  صفحة: 25

3- یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَن تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ ﴿٦ حجرات﴾

ای اهل ایمان! اگر فاسقی خبری برایتان آورد، خبرش را بررسی و تحقیق کنید تا مبادا از روی ناآگاهی، گروهی را آسیب و گزند رسانید و بر کرده خود پشیمان شوید.

 

4- لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَ‌کُوا ۖ وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَ‌بَهُم مَّوَدَّةً لِّلَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَ‌ىٰ ۚ ذَٰلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُ‌هْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا یَسْتَکْبِرُ‌ونَ ﴿٨٢ مائده﴾

یقیناً سرسخت ترین مردم را در کینه و دشمنی نسبت به مؤمنان، یهودیان و مشرکان خواهی یافت. و البته نزدیک ترینشان را در دوستی با مؤمنان، کسانی می یابی که گفتند: ما نصرانی هستیم. این واقعیت برای آن است که گروهی از آنان کشیشان دانشمند و عابدان خدا ترس اند، و آنان [در پیروی از حق] تکبّر نمی کنند.
5- بنا بر اطلاعات سایت دایرة المعارف کشورها: لوک لکس
6- بیانات رهبر  انقلاب در دیدار روحانیون و طلاب تشیع و تسنن کردستان‌ ۱۳۸۸/۰۲/۲۳
۱ ۰ ۲۹ نظر ۶۹۱۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲۹)

سلام

• مسلمانان جهان باید روز قدس را روز همه مسلمین، بلکه مستضعفین بدانند.
• مساله فلسطین از لحاظ اسلامی برای همه مسلمانان از جمله برای ما یک مساله اساسی و یک فریضه می باشد.
• همه ملت ها ودولت های اسلامی باید مسئله فلسطین را در زمره مسائل درجه اول خود بدانند.
• همه مسلمانان و کشورهای اسلامی با احساس مسئولیت باید به مبارزین فلسطینی در داخل و خارج کمکهای همه جانبه بکنند.
• مسئله فلسطین در صدر مسائل بین الملل اسلامی است.
• مشکل اصلی فلسطین وجود دولت صهیونیستی است.
• مساله فلسطین شوخی وسرسری نیست، امروز اساسی ترین مساله دنیای اسلام است.
• مهم ترین مسائل جاری فلسطین است.
• تنها راه ریشه کن کردن این غده سرطانی خطرناک، مقاومت و مبارزه است.
• ما حقیقتا صهیونیست ها را دشمن دنیای اسلام می دانیم.
• صهیونیسم در مقابل موج نسل های رو به ازدیاد فلسطینی طاقت نخواهد آورد.
امام خامنه ای (حفظ الله )





با مطلب روز قدس فقط یک نام نیست به روزم



[گل]عباداتان قبول[گل]

سلام
خوشا به حالتان که همسایه ی مجاهدانی هستید که از سپاهیان پروردگار بزرگ هستند...
کاش میتوانستم به سید حسن (که پروردگار بزرگم حافظ خود ویارانش باشد) بگویم : که امیدوارم روزی راببینم که شما و رهبرم سید علی ( مد ظله العالی)پرچم مبارزه با استکبار شیطانی را به دست صاحبش میرسانید...
همیشه دعاگوی شما مجاهدان راه حق هستم..
یا لیتنا کنا معکم!

سلام, درسته در حق مردم فلسطین ظلم شده و من هم منکر این نیستم که در فلسطین محب اهل بیت هم کم نداریم, اونچیزی که باعث ناراحتی من و بسیاری دیگه ار این جماعت شده نمک نشناسی و عقده ای بودن بخشی از این جماعته که کم هم نیستن. همین حماس و گروههای به اصطلاح مبارز نبودن که به بشار پشت کردن و رفتن در صف تروریست ها چند نفر از همین نیروهای حماس در جنگ سوریه کشته شدن چند نفر از ارتش سوریه و نیروهای شیعه به دست اینها کشته شدن, سردمدار تروریست های وهابی و القاعده مگر همین عبداا...عزام نبود که هنوز هم به اسمش تو لبنان شیعیان رو میکشن سفارت ایران رو کی در لبنان منفجر کرد همین فلسطینی ها فذماندهان حزب ا.... چند نفرشون بدست فلسطینی ها ترور شدن تو همین چند سال اخیر, شما صحیت های بشار رو بخون به صراحت میگه خابد مشعل جاسوس امریکا بوده, مگه همین هنیه نخسا وزیر غزه نبود که با پرچم ارتش ازاد چرخ میزد و میگفت عضو هیچ محوری نیستیم نه عضو محور مفاومت نه هیچ مجور دیگه, خیلی چیزهای دیگم هست که جال نوشتنش نیست بزرگ اینها که یاسر عرفات بود نمک نشناس بود و خائن دیدید که رعبری راجع بهش تو نماز جمعه چند سال پیش چی گفت. ما مشکلی با اهل تسنن نداریم خود من کلی دوست تو کردستان خودمون دارم اما دلم از دست این نمک نشناسا خونه

پاسخ:

۳ مرداد ۹۳، ۱۰:۵۷
عبدالله عزام که سعودی بود. ضمن اینکه شاید نصف حماس هم اینطور که شما گفتی نباشن.

کما قال الشافعی
اذ کان حب ال محمد رفض
فلیشهد االثقلان انی راضی
للأسف الشدید امة الصیام
تحولت الی امة النیام
شکراً علی الطرح
جزاک الله خیراً

سلام
می خواستم یک سوال کاملا بی ربط و نه چندان مهم بپرسم. راستش چون فکر کردم جوابش را بدانید، سوال را اینجا مطرح کردم.
در فیلم الغالبون نشان داد که سید عباس موسوی و همسر و فرزندانش همگی در ترور اسرائیل کشته شدند. قبلا شنیده بودم که بازیگر نقش شهید سید عباس موسوی پسر ایشون هستند. در حالی در فیلم نشان داد که پسران ایشان در حادثه ترور کشته شدند!

پاسخ:

۴ مرداد ۹۳، ۰۱:۵۹
سلام
سید عباس و همسر و فرزند کوچکشان توسط اسراییل ترور شدند. فرزند یا فرزندان بزرگتری هم بودند که همراه سید نبودند و زنده ماندند.

چند تا فرزند بزرگتر هم داشتند که الآن در قید حیات هستند ، پسر بزرگشان سید یاسر در فیلم الغالبون نقش سید عباس را بازی کرد .
به قول سید محمود تو اون حادثه همسرش و فرزند کوچکش به اسم سید حسین همراهش بود .

علیرضا.افسران

۰۶ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۲۰
متنی که نوشتید عالی بود
امسال واقعاخودموموظف دونستم برم راهپیمایی حتی درگرما وشرجی وحشتناک جنوب:)

پاسخ:

۷ مرداد ۹۳، ۰۴:۲۵
اجرتون با خدا
کمترین قدمی که میشه برداشت همین راهپیمایی و حمایته

و العاقبة للمتّقین ..

سلام علیکم.طیب الله تقبل الله اعمالکم .من که روزه‌دار واقعی نبودم

شاید روزه‌دار هم نبودم حتا

عید بر شما روزه‌داران مبارک

پاسخ:

۷ مرداد ۹۳، ۰۴:۲۴
سلام علیکم و رحمت الله
عید بر شما و همه مسلمانان مبارک

حمید از کرج

۰۷ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۱۳
سلام آقا محمود عزیز
با 99 درصد صحبتتون موافقم
اما...
سال گذشته، شبکه ماهواره‌ای حماس، الاقصی، رو می‌دیدم. موقع اذان، کلیپی پخش می‌کرد که در اون فردی پرچم ارتش آزاد سوریه رو به دست می‌گرفت و همراه با افراد دیگه‌ای از کشورهای دیگر عربی با پرچم‌هاشون به سمت قدس می‌رفتند!
اینو کجای دلم بذارم؟!!!
امسال و چند شب پیش، موقع اذان دوباره اون شبکه رو دیدم، کلیپ را برداشتند و فقط تصاویری از قدس نشون می‌دهند.
البته گفتم که با شما موافقم و معتقدم که نباید دست از حمایت از غزه برداشت
غزه هم مثل لبنان و سوریه، عمق استراتژیک ماست
ما از دست بعضی برادرای بی‌انصاف حماسی‌مون شدیدا دلخوریم
البته دوستان جهاد اسلامی فلسطین نه.
برخی از برادرای حماسی‌مون مثل جناب محمود الزهار و تا حدودی اسماعیل هنیه مبرا از اون دشمنی‌ها هستند اما امثال خالد مشعل بخشیدنی نیستند
یا علی

پاسخ:

۸ مرداد ۹۳، ۰۰:۲۲
سلام
من خودم فلسطینی های خارج فلسطین را برخلاف رسانه های داخلی نقد می کردم و حمایت از آنها را مشروط به شروط دقیق و هوشمندانه می دانم.
اما قضیه غزه و فلسطین اشغالی متفاوت است.
اول باید جلوی کشتار آنها گرفته شود. بعدا وقتی خطر و ظلم صهیونیستها برطرف شد نقدشان هم می کنیم.
همیشه در میان همه ملل افرادی هستند که نمی شود اقدامات آنها را نماینده کل آن ملت کرد. اگر مالزیایی ها بگویند تمام ایرانی ها قاچاقچی و کافر هستند ما ناراحت نمی شویم؟ آنها را دچار اشتباه نمی دانیم؟
قضیه فلسطین هم همین است. تعداد معدودی افراد ساده لوح که فریب محور شرارت آمریکا را می خورند نماینده کل ملت فلسطین نیستند.

سلام علیکم
عیدکم مبارک
اسعد الله ایامکم و عساک من عواده

پاسخ:

۸ مرداد ۹۳، ۲۳:۵۵
وعلیکم السلام و رحمته و برکاته
ینعاد علیک بالخیر و البرکة

قلبم مجروح شد از دیدن جنایات اسراییل در غزه. ای کاش می شد کاری کرد. بدبختانه یا خوشبختانه این فاسدها و طرفداراشون، از بعد از انقلاب، دیگه تو ایران چندان منافعی هم ندارند که حداقل بریم دق دلیمونو سرشون خالی کنیم. یه سفارتخانه ای چیزی آتیش بزنیم. سفارتخانه هست اما .... کلاً تو ایران شکر خدا همه چیز زیادی امنه. من یکی خسته شدم .دلم کارهای خطرناک می خواد. ما خودمون یه پا شریم. حالا که شر اومده سراغمون ولش کنیم بره؟ لعنت بر اسراییل لعنت بر شیطان این چه حرفهایی بود من زدم؟!

قلب آدم به درد میاد از دیدن صحنه های کشتار و بی خانمانی مردم مظلوم فلسطین. جایی میخواندم( وندیداد فرگرد، سرود آسمانی زرتشتیان) : " ای آفریننده جهان مادی، ای یگانه پاک، جاییکه زمین شادمان تر است کجا باشد؟ اهورا مزدا گوید: آنجاکه درخت و سبزی کاشته شود و آنجاکه گله ها و رمه ها روز به روز افزون گردد. آنجا که مرد پرهیزگار نیک مسکن کند. آنجاکه مردی با زن و فرزندش به خوشحالی زندگی کند"
گویم: لعنت بر آنان که شادی را از این مردم گرفتند.

پریشان گویا

۱۰ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۳۲
استقراء های یک یا فوقش دو نمونه ای زیاد داریم ما
تا یک مورد نقض می بینیم کل قضیه رو هوا می کنیم
ریاضی رو وارد عرصه اجتماع می کنیم...

سلام...تو لهجه شامی میخوان چرا میگن.بتروح...بتجیب....بتوصل...بترید ...و یا برا متکلم وحده میگن: انا راح ع السوق چرا نمیگن انا بروح ع السوق و یا ...

پاسخ:

۱۲ مرداد ۹۳، ۲۰:۳۸
سلام
خب لهجه شونه دیگه!
یا میگن انا رایح عالسوق یا میگن  انا بدی روح عالسوق
این شکلیه

سلام علیکم. اقا احمد میتونی بری چند تا از این فروشگاه های ساپورت فروشی ومانتو فروشی های بد حجابی رو اتش بزنی عجالتا یا سر این قاچاقچی های مواد مخدر رو بکنی زیر اب به عنوان کارمندان سفارتهای اسراییل با پایه رایزن فرهنگی و نظامی. تا دستور برسد که اگر برسد یک سطل اب بریزی کافی و وافی هست. مستتر در این نجا اسراییل حرامزاده.

سلام اقای علوی قبلا کامنت زدم اماخبری نشد.کامنت زدم که درباره دانشجوشدن در لبنان که راهنمایی کنید!اتفاقا امروز رفتم سفارت لبنان ویه اطلاعاتی هم گرفتم اخرش گفتم لبنان امنیت داره ؟؟؟!!!اقای زین باقاطعیت گفت بله امنیت داره.!!!بعدامشب اخبارو دیدم گفت جبهه النصره حمله کرده عرسال!!!بسم الله من خوش قدم هنوز پام نرسیده لبنان بدبختی ها شروع شد!!!!!!یادم بمونه اگه راهم به سفارت لبنان افتاد حتما یه تذکر جدی بدم بهشون !!میشه اطلاعات دقیقی از حمله تکفیری ها به عرسال مطلب بنویسید

پاسخ:

۱۵ مرداد ۹۳، ۰۷:۱۴
سلام
ذیل نظر شما اطلاعاتی که می خواستید را ارائه کردم
چشم انشالله در اولین فرصت

سلام
حرفاتون کاملا درسته ما اکثرشو قبول داریم
مشکلی که من دارم اینه که این روزا دارن واقعیت های دفاع مقدس ما رو به اسم فلسطینیا همه جا نشر می دن این برای من یکی که اصلا قابل فهم نیست این حمایت از راه غلطشه ........
به هیچی هم که کار نداشته باشیم مردم غزه مظلومند و باید ازشون دفاع کرد اما یعنی چی خاطرات دفاع مقدس ما رو به اسم بچه های فلسطینی به خورد بقیه بدید چرا همه رو با دفاع مقدس خودمون می سنجید و می گید باید در اون کشور هم همین اتفاقات افتاده باشه......... اتفاقاتی که در دفاع مقدس ما افتاد اختصاصیه ... هیچ بچه غزه ای با بچه های قهرمان دزفولی قابل قیاس نیستند اگه به اندازه ای که بر سر دزفول موشک بارید بر سرشون موشک بارید و باز هم حرف از آتش بس نزدند بعدا مقایسه کنند لطفا مقایسه ها رو تمومش کنن از غزه حمایت کنید و بتونید که در افکار و رفتار و کردار باما ایرانی ها خیلی فرق دارند ازشون حمایت کنید و نخواید به ذهن مردم ایران فرو کنید که مردم غزه و لبنان هم مثل ما فکر می کنند و زندگی می کنند و .........خودتون هم می دونید اکثر مردم لبنان دارن زندگی عادی خودشون رو می کنند و....

علیکم السلام آقا یا خانم شریعت. خیلی سخته پیدا کردن یه ارتباط مستقیم یا حتی غیر مستقیم بین این مانتو فروشی ها و حوادث غزه و جنایات اسرایییل. یه جای بهتر معرفی کن.

سلام
واااااااااا !!!!! واقعا فکر می کنید هیچ ارتباطی نداره احمد آقا؟؟؟؟

سلام ،منظورم این بود فرهنگ وجوانان ما هم هروز بمباران میشوند از طرف ماهواره ها واین صهیونیستا.....

سلام به همه. در اینکه این کارهایی که دوستمون فرمودند غلطه شکی نیست. اما ما اغلب به اشتباه همه چیزو بدبینانه نگاه می کنیم و جوانان خودومونو خواسته یا ناخواسته تو دامن دشمن هل میدیم و به سبک کیهان همه چیزو به دشمن صهیونیستی وصل می کنیم. این جوونا اکثراً از روی نادانی این کارها را می کنند و شاید اصلاً متوجه نیستند. ضمناً تجربه سی ساله جمهوری اسلامی نشون داد در کار فرهنگی زور و اجبار جواب نمیده. من تو نوشته قبلی یه جورایی خواستم به زبان طنز انتقاد کرده باشم و الا من واقعاً قصد خراب کردن جایی را تو این مملکت ندارم. مملکت صاحب داره. همه باید زیر پرچم جکومت اسلامی در امن و امان باشند. منتها خواستم یه انتقاد ظریف از حکومت اسلامی داشته باشم که واقعاً در حوادث اینچنینی( غزه) واقعاً دیگه دست از اینهمه شعار دادن برداره و یه اقدام عملی تر انجام بده. من فکر می کنم حکومت مخصوصاً نسبت به اوایل انقلاب زیادی محتاط شده و زیادی عافیت طلب شده.

یه چیز یادم رفت بگم . می خوام بگم ما که می گیم این لعنتی های داعش خواسته یا ناخواسته در خدمت اسراییل هستند آیا بهتر نبود ایران حالا که زورش به اسراییل نمی رسه که می رسه حداقل به تلافی جنایات غزه یه درس درست حسابی به اینا( داعش) می داد و مثلاً مواضع اونا توی عراق را بمباران می کرد؟ به ویژه اینکه توجه همه دنیا به سمت غزه بود و فرصت مهیا. تا کی ببینیم این جنایات تکرار میشه و ما دست رو دست بذاریم؟ هر چند وقت یه بار شاهد این جنایات هستیم و بعدشم یه خورده خون مسلمین مخصوصاً از نوع هند و پاکستانیش به جوش میاد و چند تا پرچم آتیش زدن و فاتحه. ما که خونمون داره می ریزه پس حداقل چهارتا را هم با خودمون ببریم اون دنیا چی میشه? کی می خوایم اون سطل آبه رو بریزیم؟ امیدوارم یه روزی از کم کاری و محافظه کاری بیش از حد خودمون لطمه نخوریم و علی لعنه الله علی القوم الکافرین

پاسخ:

۱۵ مرداد ۹۳، ۲۲:۳۷
سلام
ایران اقدامات اساسی در این زمینه کرده و نگران چیزی نباشید
اقدام نظامی مستلزم همکاری اطلاعاتی عراق است. نیروی هوایی ما از لحظه اول آماده عملیات بود اما تا اطلاعات زمینی و هوایی از مناطق و تحرکات دشمن نباشد نمی شود عمل کرد.

سلام ممنون از پاسخ شما. امیدوارم همین باشه که شما می فرمایید. منظور من هم حمله با هماهنگی عراق بود.اما اگه عراقی ها همکاری نمی کنند واقعاً در اشتباهن. همکاری ایران با اونا چه ضرری براشون داره که تعلل می کنند؟ آیا منتظر روزهایی بدتر از این هستند؟

پاسخ:

۱۵ مرداد ۹۳، ۲۳:۵۱
آنها و شاید ایران تمایل داشتند مسئولیت به عهده خود عراقی ها باشد. با نظارت و برنامه ریزی ایران کار خوب پیش رفته است.

سلام . این احمدآقا واقعا تند وتیز و کم صبر و طاقت هستند!!! خدا به ما رحم کرده ایشون پست نظامی خاصی ندارند ، وگرنه با این کم صبریشون هر روز یه جایی رو به خاک و خون میکشیدند !!!
محو کردن اسرادیل از روی زمین راه داره . یکی اش اینه که محصولات اسرائیلی، که متاسفانه توی کشور ما کم هم نیست رو نخریم . راه دیگه اش اینه که دستت رو بذاری توی دست سردار قاسمی و گوشت رو بسپاری به ندای رهبری .
این مال وقتیه که هنوز همه ی مسلمانان جهان یک دل نشده اند و یه سطل آب دستشون نگرفته اند تا اسراییل رو از روی زمین محو کنند

پاسخ:

۱۶ مرداد ۹۳، ۱۰:۵۷
سلام
لطفا کلام دوستان رو نقد کنید. نه خودشون رو. متشکرم

سلام علی آقا ممنون از نقد شما. باور کنید اون جوری که شما فکر کردید افراطی نیستم ولی دیدن صحنه های کشتار کودکان فلسطینی خیلی آزار دهنده است برام. چشم تحمل می کنیم. در ضمن همچنان اعتقاد دارم برنامه حمله به داعش برنامه خوبیه که حتما باید اجرایی بشه و گرنه بعید نیست پاشون به ایران هم باز بشه. به امید نابودی اسراییل و داعش و تمام ظالمین عالم

احمد آقا قصد جسارت نداشتم. دیدن صحنه های کشتار فلسطینی ها دل همه رو به درد میاره.
همین الان هم اگر عراق تونسته داعشی ها رو تا حدودی مهار کنه ،به لطف نیروهای سپاه قدس و راهنمایی های سردار قاسمی بوده.البته فتوای جهاد به موقع آیت الله سیستانی که جای خود داره .
سیاسیون عراق تا تکلیفشون رو با خودشون روشن نکنن و معلوم نشه با خودشون چند، چند ،هستند نمیشه توی عراق کار زیادی کرد .
ما هم امیدواریم هرچه زودتر ریشه ی اسراییل و ظلم و ظالم از روی زمین کنده بشه .

سلام
به نظرم مثل دکتر محمد تیجانی تونسی باید کسی از میان تشیع علم حق طلبی بلند کند و "همراه راستگویان"، "از آگاهان بپرسد" و "شیعه واقعی" را معرفی کند شاید "آن گاه هدایت شویم" ؛) و از این سوء تفاهم هایی که خیلی هم کم نیستند بیرون بیاییم
کتاب هایشان عالی است نه فقط برای برادران اهل سنت که برای همه مسلمین

تصویر پروفایل فتوشاپه !

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها