دل نوشته یک بی جیره و مواجب

دل نوشته یک بی جیره و مواجب

از قدیم گفتن سواره از پیاده خبر ندارد، سیر از گرسنه.

واقعا که وضع همین است. از اولی که برای خودم وبلاگ راه انداختم و از خاطرات و مسائل لبنان نوشتم، بعضی ها فکر می کردند یک آدم علاف که چند هزار دلار از سفارت یا جاهای دیگر حقوق می گیرد، خواسته وارد عرصه جنگ نرم شود! (یا شاید برای این کار کلی هم حقوق می گیرد). اگر مطلبی می گفتم بر ضد تروریستها و یا در تایید نظام سوریه جمله ای می نوشتم، می گفتند شما مزدورها و جیره مواجب بگیرها باید هم تایید کنید! کاش من یک جیره مواجب بگیر جمهوری اسلامی ایران بودم. چون هزاران بار شرف دارد به آدمی که بی جیره و مواجب، دنباله رو دشمن خودش است و مانند بز اخفش هرچه در ماهواره بگویند تایید می کند.

بودن من در لبنان از جهات زیادی به من و افزایش اطلاعات و باز شدن دید و فکر و تحلیلهایم کمک کرد. دیدن سوریه ای هایی که برخلاف تمام تبلیغات جهانی، عاشق مملکت و نظام خودشان بودند، از من آدمی ساخت که به رسانه ها اعتماد نکنم. اطلاعات را از منابع دست اول به دست بیاورم و خام هیاهوی رسانه ای نشوم. به علت اینکه با مردم لبنان و سوریه ای های داخل لبنان روبرو هستم، و مانند آنها و در شرایط کاملا مساوی با آنها زندگی می کنم، مزیت هایی نسبت به یک خبرنگار دارم. اولا خط قرمزها و سیاستهای خبرگزاری ها را ندارم، از آن گذشته در خانه سازمانی و با امکانات رفاهی کامل زندگی نمی کنم که لبنان را بهشت ببینم. مانند مردم دیگر و در شرایط بی برقی و بی آبی و دیگر مشکلات آنها زندگی می کنم. نوشته هایم برگرفته از مکالمه های دوستانه است نه مصاحبه و از پشت میکروفون یا دوربین. پس وقتی چیزی می نویسم از جایگاه علمی و صداقت و ریز بینی بالاتری برخوردار است. لبنانی ها عموما هرچقدر هم ناراضی باشند و مشکلات داشته باشند جلوی دوربین فقط مثبت و زیبا حرف می زنند و مشکلات را اشاره نمی کنند. کسی که خانه اش در بمباران خراب شده جلوی دوربین قربان صدقه سید حسن نصرالله می رود. اما وقتی با من (که فکر می کند لبنانی هستم) درد دل می کند حرفهایی می گوید که هیچ خبرنگاری آنها را پیدا نخواهد کرد.

از آنجایی که این وب گاه قصد ندارد مانند فراری های ضد انقلاب، با غرولند یا گدایی به جمع آوری اعانه و صدقه بپردازد، و من آنقدر توانایی های علمی و فنی دارم که برای لقمه ای نان یا کسب اقامت، وطن فروشی یا فحاشی نکنم، هیچگاه از مشکلات شخصی سخن نگفته و نخواهم گفت. (البته گزینه های دیگری مثل لخت شدن، در این زمینه وجود دارد که بعضی از ایرانی ها آنرا انتخاب می کنند!!!) بنابر این هیچگاه نخواهید فهمید مشکلات و کمبودهای مالی ممکن است وجود داشته باشد.

از طرف دیگر، شکر خدا، و طبق روال مملکت، تا به جایی وصل نباشی هیچ امکاناتی در اختیارت قرار نمی گیرد. اگر تمام وقت گزاری ها و نوشتن ها و حمایت ها از نظام خودمان را بر ضد آن انجام داده بودم و به جای افشاگری علیه رژیم صهیونیستی و تروریستهای آمریکایی و سعودی، بر ضد ایران و حزب الله و سوریه می نوشتم، نه تنها مورد هجوم و تهدید صهیونیستها و اعوان و انصارشان قرار نمی گرفتم بلکه الان کمکهای زیادی دریافت می کردم. همانطور که علی الامین، روزنامه نگار ضد حزب الله کمکهای چند صد هزار دلاری دریافت کرد و به آمریکا دعوت شد و دوره های رسانه ای مجانی برایشان برگزار شد.

در مقابل، اگر امکانات دانشجویی هم بطور قانونی وجود داشته باشد، به خاطر مراحل سخت آن و کیفیت نازل آن، مجبور می شوم که کلا از آن صرف نظر کنم. (قضیه بلیط دانشجویی را از اینجا بخوانید)

دریغ از یک تشکر خشک و خالی، یا مثلا در اختیار گرفتن دامنه رایگان یا موارد مانند این. البته من از اول برای خودم کار کردم نه برای دیگران و هیچ انتظاری نداشتم و ندارم. اما حتی دیگرانی که سیمشان هم وصل است مورد بی مهری قرار می گیرند. مثلا شبکه افسران جنگ نرم انقلاب اسلامی که می خواست جای فیسبوک و شبکه های اجتماعی دشمن را بگیرد مدتهاست به جهت نداشتن پول و امکانات دچار مشکلات جدی است. یا همین سیستم وبلاگ بیان، به جهت مخالفت با درخواست پلیس بسته شد، یا وقتی دیگر به جهت گرم شدن سرور ها، قسمتی از خدماتش دچار کندی شد. واقعا اگر بخواهیم بر اساس امکانات و هزینه ها و بودجه ها، جنگ نرم و جنگ سرد و نبرد واقعی با دشمنانمان را ارزیابی کنیم، کاملا بازنده و شکست خورده هستیم. اینجاست که متوجه می شویم عوامل غیر طبیعی و دست الهی در پشتیبانی از این مملکت وجود دارد وگرنه با محاسبات دنیایی، و تنبلی ها و کاستی ها و اشتباهات ما، و برنامه ها و شرارت ها و دشمنی های دشمنان و بودجه های سرسام آوری که در این زمینه هزینه می کنند، ما حتما مدتها قبل نابود شده بودیم.

وقتی دچار شرک فکری هستیم و به جای توکل بر خدا و عمل به فرامین او و کسب رضای او، دنبال جلب رضایت کدخدا هستیم، راه به جایی نخواهیم برد و وضع بدتر از قبل خواهد شد. چون کدخدا هیچگاه راضی نخواهد شد حتی با برگشتن ما به روال گذشته و بردگی و سکوت و ذلت و خواری.

دیگر هنگامه ی انقلاب است. باید انقلاب کرد. انقلاب جهانی مستضعفین. منتظر آن رهبر الهی هستیم که محرومان را از ظلم ظالمان نجات دهد. اگر امام موسی صدر کوشید تا به محرومان کمک کند، اگر امام خمینی کوشید تا مردم و پابرهنگان و مستضعفان به حقوقشان برسند، اگر رهبر فرزانه ما سیدعلی خامنه ای تلاش می کند تا مانند دیگر محرومان و مستضعفان، هر روز شاهد کشتار و ذلت و اهانت نباشیم و امروز در دنیا سربلند و سرفراز و الگو هستیم، همه ی آنها چشم به ظهور صاحب این عصر و زمان داشتند و دارند و می کوشند زمینه انقلاب مهدوی را آماده کنند. ما در این زمینه چه کرده ایم؟

منتظر کلیپ «دیگر هنگامه ی انقلاب شده است» باشید. این کلیپ توسط محمد نایف اجرا شده و در مورد ظهور حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. ترجمه و زیر نویس آن انشالله تا نیمه شعبان انجام خواهد شد.

۰ ۰ ۲۱ نظر ۴۹۳۰ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲۱)

سلام علیکم:
ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت آقا امام زمان با مطلبی در مورد شهید محبوب و یک سوال به روزیم.
منتظر شما عزیزان
شاید این جمعه بیاید شاید.....

آقا زدی به سیم آخر زدی کلا با زچه خبر شده مشخصه که حالت بد جوری گرفته

پاسخ:

۱۹ خرداد ۹۳، ۱۴:۰۳
نه داداش خبری نیست. بعضی ها قضاوت ناقص دارن. گفتم گمراه نشوند! 

بابت تمامی مطالب وهمه حرف های خوبت از شما برادر عزیز تشکر میکنم
از این تهمت ها وحرف ها هم ناراحت نشو
این جماعت عادت کردند که اگر کسی از این انقلاب ونظام حمایت کند وصله بچسبانند!! که آره هواداران به علت گرفتن پول وامکانات رفاهی از این نظام حمایت میکنند !(فکر کردند که هم مثل خودشان هستند که مادیات حرف اول بزنه ) البته بعضیها شاید منافقانه همین کار را انجام دهند ولی اکثریت کسانی که از این نظام حمایت میکنند دنبال مادیات نبودند همانطور که در جنگ 8 ساله و بعد از جنگ این را نشان دادند کسانی که عزیزانشان شهید شدند دنبال منافع مادی بودند!!! این جماعت نادان درمقابل مردمی که از این نظام حمایت میکنند کم اورند واین تهمت هارا میزنند به قول امام سجاد (ع )سپاس خداوند را دشمنانمان را از احمق ها افرید

پاسخ:

۱۹ خرداد ۹۳، ۱۵:۴۵
شما آقایی. ما وظیفه مون رو انجام می دهیم. رضایت امام زمان و رهبرمون برامون کافیه.

وبلاگ شما رو ما هر دو روز یه بار سعی میکنیم بررسی کنیم
خدا وکیلی اخبار جالب و نو درباره لبنان میذارید
با این که با بعضی از مطالبتون موافق نیستم ولی کلا کارتون عالیه و یه نگاه جدیدی دارید
خدا حفظتون کنه و ان شاالله موفق باشید

با سلام و ادب
سخن که از دل بر آید بر دل نشیند...
جزاکم الله

سلام من متوجه نشدم کیا به شما تا این حد توپیدن که درد ودل کردین؟اما اینکه گفتین در جنگ نرم عقبیم درست میگید خیلی عقبیم الان من خودم در دانشگاه سراسری مملکت وضع اسف بار اینترنت رو میبینم از وقتی که رئیس دانشگاه جدید اومده سرعت اینترنت حدود 70تا80 در صد کاهش داشته اما هر چقدر بچه های تشکلاتی (بسیج و انجمن اسلامی مستقل و جامعه اسلامی )اعتراض میکنن کیه که گوش بده وعوضش تشکل امور صنفی (که اینقدر دلشون میخواست تشکیل بشه دوباره) دریغ از یک رسیدگی واعتراض!آخرش هم به ما تهمت نوکر بی جیره و مواجب میزنن در حالی که امور صنفی از دولت حقوق میگره!!! پس بدونید هم درد آشنا دارید. عیبی یوخ ما صبر میکنیم تا ببینیم این آدمای مدعی و دهن گشاد چه گلی به سر مملکت و انقلاب میزنن!!!

پاسخ:

۱۹ خرداد ۹۳، ۲۱:۱۲
عموما گلایه های این چند ساله که تو دلم مونده بود. گفتم دوستان متوجه باشند که اگر از مشکلاتم نمی نویسم، بی مشکل و بی درد نیستم.

سلام علیکم برادر
طیب الله انفاسکم
صراط مستقیم را هر کسی نمی بیند...
بعضی هم که خواب غفلت برگزیدند...

شما در این وبلاگ قصدتان این است که بازدیدکنندگان را وادار به بیان بعضی حرفها کنید و این کار اشتنباه است در نوشته هایت سعی در القا بعضی موارد دارید مثلا بیان مشکلات مردم مظلوم جنوب لبنان که دیگران راتحریک کنید خلاف شما موضع بگیرند

پاسخ:

۲۰ خرداد ۹۳، ۱۱:۴۴
قبول ندارم. غیر از مطالب دینی که اعتقاد و مبدا ثابت و مشخصی دارم، بقیه مطالب خصوصا توصیف لبنان و وقایع آن، صرفا بر اساس مشاهدات و اطلاعات دست اول است و حب و بغض شخصی در آن دخالت ندارد.
یعنی اگر من بنویسم که مردم لبنان مشکل بی برقی دارند شما تحریک می شوید که بگویید ندارند؟! یا تحریک می شوید بگویید به ما چه؟! یا شاید تحریک می شوید بگویید خب آنجا لبنان است، ما ایران هستیم، خیلی ثروت داریم چرا مقایسه می کنید!
هر وقت تحریک شدید نظرتان را بگویید.

وقتی برمیگردن به شما توهین میکنن نشون میده چقد این نوشته ها ونظرات شما اذیتشون میکنه واین بین تمام عقب بودن ها یه نشونه خوبه میشه امیدی داشت بهش باید خوشحال باشید شما تونستید خیال راحت اونارونارحت کنید قانون طلایی به درک که خوششون نمیاد مهم اینه که کارشما ونوشته ما مورد پسند حق باشه وبس درضمن فقط شمانیستی که بهتون میگن نوکربی جیره ومواجب به ماهم میگن تو خیابون های ایران اسلامی هر پارچه مشکی که میبینن با طعنه میگن نوکرای بی جیره ومواجب دولت روببینید اما مهم نیست بازم قانون طلایی به درک درموردجنگ نرم درسته عقبیم اما باید باشن ادمایی مثل شما که کم نیارن باشن ادمایی که دست به دست بدن تا نزارن جبهه حق ضعیف بشه که امیدوارم هنوزم باشن ......رزمنده صباح شما هم کمتر حرص بخور بچه های تشکیلاتی نتونن از پس رئیس دانشگاه بربیان از یه طریق دیگه اقدام میکنن ومیسوزوننش!!!!

بروید نظرات مراجعه کنندگانتان رابررسی کنید که در مورد هر مطلب چگونه واکنش نشان داده وگاهی توهین به مسئولان تراز اول کشور کرده اند. همه ی اینها به تحریک شماست شک نکنید.

پاسخ:

۲۰ خرداد ۹۳، ۱۳:۱۹
توهین کردن یک عده چیزی را ثابت نمی کند. ضمن اینکه توهینی به نظر بنده دیده نشده، وگرنه مننتشر نمی شد. اگر انتقادی به برخی مسئولان جزء، شده مشکل از اوست نه من و خوانندگان. ضمن اینکه کدام تحریک؟ اگر در قرآن آیه بر ضد ظلم باشد و خواننده ی قرآن بیاید بر ضد ظلم یک آدم موضع بگیرد، قرآن تحریک آمیز است؟ اصلا باید تحریک کند. همین سکوت و بی مسئولیتی ما باعث شده یک عده دزد و ریاست طلب شوند.

خطاب به کامنت به شما:
با دیدگاه شما به غایت مخالفم. توهین ندیدم. به نظرم نگاه جامع و دقیق به این وبلاگ و نظرات مراجع کنندگان نداشتید. و شاید از مساله دیگری ناراحت هستید غیر از آنچه بیان کردید.


مدرس دانشگاه

۲۰ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۳۱
باسلام برادر.تلاش خالصانه شما راخدا ومومنین اهل دل درک میکنندوهمین کافیست خداشمارایاری کند.ماکه خیلی فیض میبریم .متشکریم.بنابه روایت امام علی علیه السلام مومن حقیقی گمنام اهل زمین وشناخته شده اهل آسمان هستند.

پاسخ:

۲۰ خرداد ۹۳، ۲۰:۳۸
علیکم السلام. شما لطف دارید. هدف بنده از راه اندازی این وب گاه آشنایی هموطنان با لبنان است. حتی اگر کسی بیاید و به دلایلی مخالفت یا معارضتی هم بکند، برای بنده همین کافی است که اطلاعات صحیح به دست دیگران برسد. نتیجه گیری و تحلیل و قبول کردن یا نکردنش با خودشان.

گل بود به سبزه نیز اراسته گشت سوریه کم بود داعش نصف عراق رو هم گرفت نمیدونم یعنی واقعا این حوادث اخر الزمانی هستش یا توهم

کامنت سارا زیبا نوشته بود:
به درک خوشتون نیومد
ازش متشکریم

منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن منم که دیده نیالوده ام به بد دیدن
به می پرستی از آن نقش خود بر آب زدم که تا خراب کنم نقش خود پرستیدن
وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافریست رنجیدن
به پیر میکده گفتم که چیست راه نجات بخواست جام می و گفت راز پوشیدن
مبوس جز لب معشوق و جام می حافظ که دست زهد فروشان خطاست بوسیدن

تقدیم به شما و همه بازدیدکنندگان محترم وبلاگ شما، همراه با آرزوی موفقیت و شادکامی و تبریک پیشاپیش میلاد آقا امام زمان(عج)


قطعه ی گمشده ای از پر پرواز کم است
یازده بار شمردیم و یکی باز کم است

این همه آب که جاریست نه اقیانوس است

عرق شرم زمین است که سرباز کم است


شب نیمه شعبان، شبی است که خداوند به وجود خود سوگند یاد کرده که در آن درخواست کننده‏ای را، مادام که درخواست گناه نداشته باشد، از درگاه خود نراند. پس التماس دعا

پاسخ:

۲۲ خرداد ۹۳، ۱۳:۴۸
پس در این صورت التماس دعا از شما

اولا درود
دوما تو این دنیا هیچکس بی مشکل نیست
سوما راه حق پیمودنش یه کم سخت تره اگه بخوای خودت رو با دیگران مقایسه کنی
چهارم کسی طرفدار اسلام ویرانگر نیست اسلام آباد کننده دین و دنیا با همه
حضرت علی هم می تونست دست به ترور و اقدامات انتحاری و عیره بزنه تا به اهدافش برسه ولی این کارو نکرد با اینکه هحق با علیست و علی با حق است
پنجم کسی که داد و بیدادش بیشتره از صداقت کمتری برخورداره اقدامات پوپولیستی و خود را حق مطلق پنداشتن و تمام کارهای خود را توجیه کردن در دراز مدت باعث می شه مردم کم کم بی تفاوت و در مراحل بعدی منفی نگر به دین اسلام بشن
ششم گرفتار یه عده ای شدیم که با نفی دیگران خود را اثبات می کنند در حالیکه باید برعکس باشه
می گن چون ما با آمریکا و اسراییل بدیم پس ما خوبیم و کسی غیر از ما به خوبی ما نیست اگر بد نباشه

پاسخ:

۲۳ خرداد ۹۳، ۱۱:۵۲
در واقع محترمانه داشتید به من فحش میدادید یا به دیگران؟

واقعا معتقدم که در این دنیا هیچ کس بدون مشکل نیست
راه حق پیمودن سخت است همانطور که امام باقر(ع):حرف حق بزن (طرفدار حق باش) اگر چه به ضررت باشد
اسلام واقعی آباد کننده دنیا واخرت است واسلام ویرانگر همان اسلامیست که محکمات و متشابهات قران را جابجا کرده است اسلامی که میان مسلمانان تخم دشمنی و نفرت ونفاق را پاشیده همان اسلام وهابیت
حضرت علی ع با مخالفان دین وحکومت قاطعیت و مدارا را با هم داشت
دادو بیدا بیشتر یا کمتر اصل صداقت نیست اصل صداقت در دین است که انرا باید در دین جستجوکرد
نه با نفی خود ویا نفی دیگران چیزی اثبات نمیشه اثبات کردن یعنی عمل کردن در سایه اخلاق ودین
در بدی اسراییل وامریکا شکی نیست باید دشمن را شناخت مطمئنا کسی که دشمنی امریکا واسراییل را درک کند یه قدم به خوبی نزدیک شده

به به آقای #فارس

شما خودت وبلاگ نداری بیایم اونجا اختلاط کنیم؟

نه اقای الف وبلاگ کجا بود
کسی که دنبال درس و پیدا کردن کاره وبلاگ می خواد چیکار
اگر کارهای ما هم مثل شماها میزون وردیف شدچشم حتماوبلاگ میزاریم اونم در حد تیم ملی البته نه فوتبال در حد والیبال
با بعضی از حرفهایت زیاد موافق نبودم اونم طبیعیه قرار نیست که برای هم فقط به به چه چه کنیم انتقاد لازمه

از اطلاعات که در اختیار مون می گذارید سپاسگزارم 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها