گرامیداشت بعثت نبی مکرم اسلام در لبنان

گرامیداشت بعثت نبی مکرم اسلام در لبنان

بعثت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله صلوات الله علیه و آله را به همه بازدیدکنندگان گرامی تبریک عرض می کنم. در چنین روزی پیامبر خاتم، آن رسول اعظم، آن بهانه ی خلقت، آن مهربان ترین پدر امت، آنکه کلمه لا اله الا الله را بر زمین منتشر ساخت، مبعوث شد تا اخلاق و انسانیت را فریاد زند. مبعوث شد تا خالق یگانه را بخواند و بپرستد.

حضرت علی علیه السلام، پسرعمو، برادر، وصی، ولی، جانشین، وارث و خلیفه الهی بعد از پیامبر در توصیف روزگار بعثت چنین می فرماید:
ارسله علی حین فترة من الرسل و طول هجعة من الامم، و اعتزام من الفتن و انتشار من الامور، و تلظ من الحروب و الدنیا کاسفه النور ظاهرة الغرور، علی حین اصفرار من ورقها و ایاس من ثمرها، و اغورار من مائها.
قد درست منار الهدی، و ظهرت اعلام الردی، فهی متجهمه لاهلها عابسة فی وجه طالبها، ثمرها الفتنه و طعامها الجیفة و شعارها الخوف و دثارها السیف.
پیامبرش را هنگامی به سوی مردم فرستاد که دیگر پیامبران، نبودند و مردم در خوابی دراز می غنودند.
اسب فتنه در جولان، کارها پریشان، آتش جنگها فروزان، جهان تیره و تار، فریب دنیا بر همگان چیره، باغ آن افسرده، برگ آن پژمرده، از میوه‌اش نومید، آبش در دل زمین ناپدید، نشانه‌های رستگاری ناپیدا، علامت‌های گمراهی نمایان، دنیا با مردم خود ناخوش‌روی و با خواهنده خویش ترش‌روی، بارش محنت و آزار و خوردنی‌های دنیا مردار، درونش بیم و خوف و بیرونش شمشیر آخته.
خطبه 89 نهج البلاغه

خیلی تعجب کردم وقتی دیدم بعضی از لبنانی ها امروز را سالروز معراج و اسراء می دانند! شاید نتیجه ی سلطه سالیان دراز اهل سنت بر این منطقه باشد. اما طبق روایات شیعه، 27 رجب روز بعثت نبی گرامی اسلام به پیامبری است. برخی روایات اهل سنت اسراء و معراج را در این تاریخ ذکرکرده اند اما در نزد شیعه، زمان آنها متفاوت است.

۰ ۰ ۶ نظر ۲۷۸۰ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۶)

با نام و یاد خداوند منان

سلام علیکم

بعثت سید الانبیاء را خدمتتان تبریک و تهنیت عرض می کنم.

با مطلب محمد شناسی که به همین مناسبت در وبلاگ استدلال نامه منتشر شده در خدمتتان هستیم.

چشم انتظار حضور گرم شما
مجتبی.م

سلام برادر عزیز عیدت مبارک
یه سوال داشتم عید مبعث درلبنان یا کشورهای عربی دیگر تعطیله
( خیلی تعجب کردم وقتی دیدم بعضی از لبنانی ها امروز را سالروز معراج و اسراء می دانند)
یعنی کل اهل سنت این روز را مبعث پیغمبر نمیدانند

پاسخ:

۶ خرداد ۹۳، ۱۵:۲۸
نه تعطیل نیست.

سلام
عید شما هم مبارک باشه
یا علی

امروز سوری ها مقابل سفارت غوغا کردن اگه 3سال پیش حکومت یه جو حکمت داشت ومردم یه جو هوشیاری شاید حالا وضع یه جور یگه بود البته شاید وفقط شاید

پاسخ:

۸ خرداد ۹۳، ۱۲:۲۲
غوغا که کردند و دهن خود نظام سوریه همانقدر باز موند که دهن مخالفانش! اما منظور شما رو نفهمیدم. 

نظرمن اینه که شاید میشد که مشکلات سوریه رو یه جوری مدیریت کرد که وضع تبدیل به یه جنگ خانمان سوز نشه البته شاید

پاسخ:

۸ خرداد ۹۳، ۱۳:۳۰
جنگ که قرار بود بشه. اگه ارتش سوریه بوق نبود و به حرف ایران و حزب الله گوش می کرد و نظام سوریه اشتباهاتی مرتکب نمی شد، اون مقدار از مردم نمی رفتن طرف تروریستها که بعدا با ضربه خوردن از تروریستها برگردن تو جبهه نظام.

یعنی شیعیان لبنان تا این حد از تاریخ اسلام و تشییع بیخبرن!؟بابا این مردم لبنان خیلی جالب ویا بهتر بگم عجیب وغریب هستند!!!
جمعیت سنی ها بیشتر از شیعیان بوده که شما میگید تحت سلطه سنی ها بودند؟

پاسخ:

۱۲ خرداد ۹۳، ۱۱:۳۰
طایفه ای که سالها زیر قلع و قمع حکومت عثمانی بوده و بارها شیعیان فقط به جرم شیعه بودن کشته شده اند و کتابهایشان سوزانده شده، همین که الان شیعه مانده اند لطف خداست.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها