سرایا المقاومه چیست

سرایا المقاومه چیست

خواننده ی عزیزی در قسمت نظرات, ذیل یکی از مطالب گذشته، از سرایا المقاومه سخن گفته بود و گفته بود که حزب الله تلوزیون الجدید را آتش زد.

کنجکاو شدم ببینم اصلا این سرایا المقاومه چیست و قضیه ی تلویزیون الجدید چه بوده.

سرایا اللبنانیة لمقاومة الاحتلال  (گردانهای مقاومت بر ضد اشغالگر) گروهی بود که قبل از عقب نشینی رژیم اشغالگر قدس از لبنان توسط حزب الله تشکیل شد. از آنجا که ورود به حزب الله فقط مخصوص شیعیان مومن و ملتزم به اخلاق و رفتار اسلامی بود و افرادی که التزام عملی به دین ندارند، به آن راه پیدا نمی کنند، گروه سرایا ایجاد شد تا از تمام مردم لبنان برای مبارزه با اسراییل استقبال کند. این گروه متشکل از مسیحیان و سنی و درزی و شیعیان، تحت نظر مربیان حزب الله آموزش دیدند و عملیاتهایی را هم بر ضد دشمن صهیونیستی انجام دادند. بعد از آزاد سازی لبنان و ترور رفیق حریری، برخی از این هسته ها برای حزب الله ایجاد مشکل کردند و حزب الله آنها را تعطیل کرد. منطقه ای در بیروت هست به نام خندق الغمیق که شیعه نشین است. یک نفر از اهالی این منطقه که عضو سرایا بوده با کمک دو نفر دیگر، یک بار ریش دو طلبه ی سنی را تراشیدند. بار دیگر همین فرد جلوی ساختمان تلوزیون الجدید رفت و لاستیک آتش زد. پس بدانیم که  سرایا المقاومه، حسابش با حزب الله جداست.

۰ ۰ ۲ نظر ۴۳۸۲ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲)

چگونه می توان وارد حزب الله لبنان شد؟

پاسخ:

۹ اسفند ۰۱، ۱۰:۲۳
تقریا غیر ممکن است. مطلب استخدام در حزب الله را بخوانید.

سلام من آرزو دارم برم عضو حزب الله لبنان و گروه های وابسته به اون شوم چه راهی وجود داره

پاسخ:

۲۶ دی ۰۲، ۰۸:۰۷
سلام. من تا به حال ایرانی و غیر لبنانی ندیدم. حتی جوانی ایرانی که داماد یکی از مسئولین شده بود، برای خودش دفتری راه انداخته بود اما از سیستم جدا بود و برای ایران مطلب میفرستاد!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها