بالاخره لغو روادید بین لبنان و ایران چه شد؟

بالاخره لغو روادید بین لبنان و ایران چه شد؟

دوستی پیامی ارسال کرده بود مبنی بر اینکه لغو روادید بین ایران و لبنان لغو شده و باید ویزا تهیه کرد. یکی از دوستانم که پریروز شنبه وارد لبنان شده بود از پلیس گذرنامه ی لبنان سوال کرده بود و گفته بودند ایرانی ویزا لازم ندارد. چند ایرانی دیگر هم که همراه وی بودند گفتند ما ویزا نگرفتیم. جالب اینجاست که سفارت لبنان در ایران ظاهرا برای درآمدزایی به مراجعین اعلام می کند که باید ویزا تهیه کنند. یا به دانشجویانی که مدارکشان را می خواهند به لبنان بیاورند گفته شده که باید در سفارت لبنان هر مدرکی را به قیمت ده دلار تایید کنند و برای این کار هم دو روز زمان لازم است! این درحالی است که در فرایند ترجمه و تایید مدارک، تایید مدارک در سفارت لبنان در این مرحله جایگاهی ندارد. یعنی یک دانشجو فقط لازم است مدارک خود را در دارالترجمه ی رسمی ترجمه کند که خودشان تایید دادگستری و وزارت خارجه را برای مدارک می گیرند. سپس در لبنان به سفارت ایران مراجعه کند تا مهر وزارت خارجه تایید شود. سپس وزارت خارجه ی لبنان مهر سفارت را تایید می کند تا بتوان مدارک را به وزارت علوم لبنان تحویل داد. بعد از آن وزارت علوم لبنان استعلامی را به سفارت لبنان در تهران می فرستد که ترجمه شده به وزارت خارجه می رود. از آنجا به وزارت علوم ایران رفته و وزارت علوم استعلامی از دانشگاهی که در آن درس خوانده اید انجام می دهد. استعلام تایید شده به وزارت علوم بر می گردد. از آنجا به وزارت خارجه و دوباره به سفارت لبنان فرستاده می شود و از سفارت هم به وزارت علوم لبنان فرستاده می شود و مدارک تحصیلی در یک گروه علمی بازنگری شده و معادل سازی می گردد. مراقب باشید هزینه هایی که لزومی به صرف آنها نیست انجام ندهید. از قانون و روال کار مطلع شوید سپس اقدام کنید.

۱ ۰ ۱ نظر ۴۵۰۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱)

سلام. شما اینجا گفتید : در فرایند ترجمه و تایید مدارک، تایید مدارک در سفارت لبنان در این مرحله جایگاهی ندارد. یعنی یک دانشجو فقط لازم است مدارک خود را در دارالترجمه ی رسمی ترجمه کند که خودشان تایید دادگستری و وزارت خارجه را برای مدارک می گیرند. سپس در لبنان به سفارت ایران مراجعه کند تا مهر وزارت خارجه تایید شود. 
اما یه جای دیگه نوشتید سپس به سفارت لبنان در ایران مراجعه و مدارک خود را تایید کنید (البته من شخصا این کار را نکردم. برای همین مدارکم را در سفارت ایران در لبنان مهر کردم و مهر سفارت را در وزارت خارجه لبنان تایید کردم و صفحه ای ده دلار ندادم به سفارت لبنان!)

بالاخره باید به سفارت لبنان در ایران رفت یا جایی ندارد؟

پاسخ:

۷ تیر ۹۶، ۱۲:۴۲
سلام. من که این کار را انجام ندادم و مشکلی پیش نیامد. اما اگر از سفارت لبنان بپرسید قطعا می گوید لازم است. با این حال وقتی شما مدارکتان مهر وزارت خارجه ایران دارد، توسط سفارت ایران در بیروت مهر و تایید می شود و این برای وزارت خارجه لبنان کفایت می کند. با این حال به خاطر صفحه ای ده پانزده دلار ریسک نکنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها