رسیل، اولین نمایشگاه بزرگداشت شهدای دریایی مقاومت

رسیل، اولین نمایشگاه بزرگداشت شهدای دریایی مقاومت

امروز نمایشگاه دریایی رسیل برگزار می‌شود. این اولین نمایشگاه برای بزرگداشت شهدای دریایی مقاومت است. اما داستان رسیل چیست؟

در تاریخ ۱۱ دسامبر ۱۹۸۷ شش رزمنده حزب الله در اولین عملیات دریایی، به یک ناوچه مهاجم «سوپر دیورا» حمله کردند. هدف، اسارت سربازان بود. آنها توانستند ناوچه را هدف قرار دهند و تعدادی از افسران و سربازان را کشته و زخمی کنند. اما ناوچه دیگری برای پشتیبانی رسید و دو قایق رزمندگان را نابود کرد و این شش نفر، مفقود الجسد شدند.

گروهی از غواصان به فکر ایجاد نمایشگاه دریایی مقاومت افتادند و آن را با اتحادیه ماهیگیران در بندر الهادی در اوزاعی مطرح کردند که آنان هم طرح را در اختیار مقاومت قرار دادند. خبر به شهید فواد شکر (سید محسن) رسید و ضمن استقبال، نوع قایق مورد نظر را خودش انتخاب کرد. همچنین گفت هر سال قایق جدیدی به این نمایشگاه اضافه خواهد کرد و اسم یکی از شهدای نیروی دریایی را روی آن خواهند گذاشت.

امروز قایق رسیل به آب انداخته خواهد شد که روی آن تاریخ عملیات و شهادت رزمندگان درج شده و تاریخ غرق کردن آن در مکان مشخص شده برای بازدید غواصان هم نوشته شده است. این قایق در مقابل صخره روشه در عمق ۳۵ متری در نقطه ای که غواصان به نام جبل الحرف می شناسند به یادگار گذاشته می‌شود و نام آن نقطه برای تقدیر از فرمانده بزرگ و جاودان، به جبل محسن تغییر خواهد کرد.

این کوه، برجستگی طبیعی زیر آب است که در اطراف آن نقاط دیگری با نام‌های مارشربل، مریم، عسکری، ماسادونیا و... قرار دارند و رسیل هم به آن‌ها اضافه خواهد شد. قایق‌های دیگری هم بعدا با نام شهدا به این منطقه افزوده خواهد شد.

سید محسن عاشق دریا و غواصی بود و علیرغم تمام کارهایش، با قایق خودش به دریا رفته و یک ساعت غواصی می‌کرد. او هم به برنامه‌های مقاومت در زمین فکر می‌کرد، هم آسمان و هم دریا. اطرافیانش می‌گویند بسیار به اوضاع آنان و مشکلات زندگی‌شان اهمیت می داد و مراقب آنان بود.

 

قایق شخصی سید محسن

۰ ۰ ۰ نظر ۱۸۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها