دعوا سر مایو!

دعوا سر مایو!

در شهر صیدا با اکثریت اهل سنت، شهرداری پوشیدن مایو برای بانوان، آوردن حیوانات و نوشیدنی الکلی در ساحل عمومی را ممنوع اعلام کرده است. البته از قدیم مردم رعایت می‌کردند و در قسمت عمومی که به آن مسبح الشعبی می‌گویند بانوان محجبه با لباس به آب می‌زدند. دیگران هم در مجتمع‌های خصوصی شنا می‌کردند.
عده‌ای در اعتراض به این تصمیم در خیابان ساحلی تجمع کردند و عده بیشتری هم در مخالفت با آنها به همراه پلیس شهرداری با آنها درگیر شدند.
معلوم نیست چرا تعداد بسیار اندکی از بانوان به بهانه آزادی و شعارهای توخالی، برخلاف فرهنگ عمومی، دموکراسی را زیرپا نهاده و برخلاف خواست عموم مردم شهر، به دنبال اجبار خواسته خود هستند، اما به ممنوعیت پوشیدن مایوی اسلامی (بورکینی) در برخی استخرهای مناطق مسیحی اعتراضی ندارند.
دسته‌هایی از مسلمانان صیدا با حضور در ساحل و نماز خواندن، اعتراض خود را به مخالفان نشان می‌دهند.
در شهر صور در جنوب که اکثریت شیعه دارد، یک ساحل مردمی هست که بانوان بدون لباس وارد نمی‌شوند و به ندرت کسی مایو پوش دیده می‌شود. ساحل دیگری هم هست که برخی خانم‌ها با مایو می‌آیند و در این حالت، مردان مومن، فقط تا حدود ساعت که مایوپوشها برای شنا و آفتاب گرفتن نیامده‌اند فرصت دارند از دریا و ساحل استفاده کنند.
دوستانم می‌گفتند پدیده مایو برای زنان، در صور به این شدت نبوده و ظاهرا با حضور نیروهای سازمان ملل و خانواده هایشان شدت گرفته.

ظاهرا یک عده که حاضر نیستند به فرهنگ عمومی احترام بگذارند، با افزایش قیمت‌ها در لبنان و مشکلات اقتصادی، دیگر نمی‌توانند به مجتمع‌های اختصاصی بروند و اصرار دارند با همان حالت، به ساحل مجانی بیایند.

۰ ۰ ۲ نظر ۵۷۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲)

هرکس حق داره هر جور بخواد بگرده. کسی هم نباید مانع بشه. 

پاسخ:

۱۶ خرداد ۰۲، ۰۹:۱۹
بدن انسان متعلق به خدا است و حق استفاده از آن را خدا تعیین می کند. یک ذره از بمباران غربی سرتان را بیرون بیاورید و به لحظه ی قبر و ملاقات با خدا فکر کنید.

سلام آقای علوی,

البته به نکاتی که اشاره کردید باید این نکته متذکر شود که سواحل بخشهای مسیحی نشین عمدتا سنگی هستند و عملا شنا در آن مناطق غیر ممکن است و یا به دلیل مواج بودن تنها به سود موج سوارانی است که در این ورزش تبحر دارند و شناگران آماتور در صورت نداشتن دمپایی مناسب دچار جراحت در پا و دیگر نقاط بدن می شوند  و همچنین مبالغ بالایی را نیز در ازای سرویس دهی به توریست ها دریافت میکردند(سال92 حدود 20 دلار) در حالیکه سواحل صیدا و صور عمدتا شنی هستند در حالیکه برخی اهل سنت و برخی مسیحیان و توریست های اروپایی به فرهنگ موجود در آن مناطق توجهی نمیکنند.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها