لبنان بر سکوی جهش

لبنان بر سکوی جهش

شرکت TRANSOCEAN برنده حفاری بلوک ۹ در جنوب لبنان شد و یک سکوی پیشرفته در سپتامبر آینده شروع به کار خواهد کرد.

در مسیر رسیدن به ثروت در میدان قانای جنوبی، به نظر می‌رسد که مراحل بصورت منظم در حال انجام است. پس از تکمیل بررسی‌های زیست‌محیطی در بلوک ۹، توتال و شرکای آن، انی و قطر، مناقصه‌ای برای شرکتی که عملیات حفاری در دریای لبنان را بر عهده خواهد داشت، انجام دادند و Transocean برنده تعهد حفاری شد.

بر اساس اطلاعات، توتال درخواستی را برای بررسی دکل پیشنهادی به وزارت انرژی لبنان ارسال کرد که قرار است از اول شهریور ماه آینده کار خود را آغاز کند. این دکل و روش کار آن با دکلی که در بلوک شماره ۴ کار می کرد متفاوت است. طبق اطلاعات، سکوی ترنس اوشن یک سکو است نه کشتی، و یکی از قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین سکوهای حفاری در جهان به حساب می‌آید.

المنار به‌وسیلۀ منابعی در وزارت نیرو مطلع شد که وزیر فیاض پس از تکمیل مطالعۀ پیشنهاد و هزینه‌های آن و تعهد به زمان‌های کاری تعیین شده توسط دولت لبنان، پیشنهاد را تایید خواهد کرد و اقدامات باقی‌مانده نشان می‌دهد امکان شروع کار حفاری بین سپتامبر و اکتبر آینده وجود خواهد داشت.

منابع المنار اشاره کردند که پس از تایید لبنان، این دکل از دریای شمال به سمت دریای مدیترانه حرکت می‌کند تا در اوایل سپتامبر به آبهای لبنان برسد و تخمین زده می‌شود که عملیات حفاری بین ۴ تا ۵ ماه طول بکشد. به ویژه اینکه دکل دارای تجربه زیادی در این زمینه است و بر موانع طبیعی و مشکلات محیطی کار غلبه می کند.

پس از آن، لبنان وارد مرحله ارزیابی چاه‌های موجود در دریا می شود، که آیا چاه‌ها ارزش تجاری دارند یا نه و به این ترتیب وارد مسیر جدی استخراج ثروت گازی از آب‌های خود خواهد شد.

 

 

 

۰ ۰ ۰ نظر ۳۱۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها