افزایش خرید خودروی لوکس در لبنان

افزایش خرید خودروی لوکس در لبنان

در پی بحرانی مالی اقتصادی در لبنان وضعیت زندگی مردم دستخوش تغییرات اساسی شد.
مردم که اقلا ۲۷ سال به نرخ ثابت دلار عادت کرده بودند، ناگهان با قیمت‌های وحشتناک و بی‌سابقه روبرو شدند. نرخ دلار آزاد طی کمتر از دو سال از ۴۰ هزار لیره هم فراتر رفت. این درحالی است که حقوق و درآمد کارمندان بطور رسمی تغییری نداشته است.

قیمت سوخت هم پس از مدتی که دولت با نرخ لیره کمتر حساب می‌کرد به قیمت آزاد رسید. اما هنوز دولت قیمت رسمی دلار را عوض نکرده است. با این حال برای دریافت گمرک، دلار را به ۱۵۰۰۰ رسانده است. پیش از اجرایی شدن این طرح، ثروتمندان به خرید خودروهای لوکس روی آوردند. چون هزینه گمرک خودروهای لوکس بشدت افزایش خواهد یافت. مثلا گمرک مرسدس S550 مدل ۲۰۲۰ از ۹۳ میلیون لیره به یک میلیارد و ۳۵۲ خواهد رسید. همچنین گمرک تویوتا Rav4 مدل ۲۰۱۵ از ۸ ملیون و ۵۰۰ هزار لیره به ۱۲۵ میلیون لیره خواهد رسید (این مدل تویوتا در لبنان بسیار پر طرفدار استو به اندازه پراید در ایران به وفور دیده می‌شود!)

بدین ترتیب فروش خودروهای بالای ۴۰ هزار دلار بین ۱۵ تا ۲۰% افزایش داشته است.

از طرف دیگر نمایشگاه های ماشین هم قیمتهای خود را ۲ تا ۳ هزار دلار بالا برده اند.

مدیر فروش شرکت ایمپکس نماینده انحصاری فروش شورلت در لبنان بدون اشاره به تعداد فروش گفت تمام خودروهای شاسی بلند تاهو مدل ۲۰۲۲ این شرکت فروش رفته و دیگر موجود نیست. قیمت آنها از ۷۰ هزار دلار شروع شده و از ۹۲ هزار فراتر می رود. اگر دلار گمرکی افزایش پیدا کند فروش خودرو بیش از پیش کاهش خواهد یافت و دولت بیش از همه ضرر خواهد کرد. چون ۲۵% از درآمد دولت از بخش خودرو و قطعات آن و روغن و غیره تامین می شود.

پی نوشت: هنوز حقوق و درآمد عمده افراد بین یک تا دو میلیون لیره است. مگر درآمد دلاری ناشی از تجارت با خارج کشور داشته باشد یا یکی از فامیلهای خارج کشور برایش کمک بفرستد.

۰ ۰ ۰ نظر ۴۱۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها