سرود سلام فرمانده نسخه لبنانی

سرود سلام فرمانده نسخه لبنانی

سرود «امام زماني» در لبنان در ساعت‌های اول انتشار هزاران بار مشاهده شد و اشک خوانده‌های کوچک آن نشان از علاقۀ قلبی آنها به امام زمان بود. گزارش اختصاصی شبکه znn در مصاحبه با رییس پیشاهنگی امام مهدی حاکی است که 70 هزار پیشاهنگ در هفته گذشته در مدارس و مراکز پیشاهنگی به حفظ و تمرین هم‌خوانی پرداختند. همچنین هزاران نفر از غیر پیشاهنگان هم به حفظ و تمرین همت گماشتند که سخت ترین جای آن حفظ لحن و متن قسمت فارسی بود.

نزیه فیاض گفت این سرود در 5 تجمع هم‌خوانی می‌شود که تا کنون دو تای آن انجام شده. تجمع اول در صور در استادیوم باستانی رومی بود که 7000 پیشاهنگ و هزاران غیر پیشاهنگ در آن شرکت کردند و دومی در شهرک پیشاهنگی زوطر که 12000 پیشاهنگ و 8000 غیر پیشاهنگ در آن مشارکت داشتند.

سرود سلام فرمانده ایرانی در ایران و خارج آن یک تاثیر عاطفی و روحانی و جذاب داشت و طبیعی است پیشاهنگی امام مهدی لبنان با 75 هزار عضو که به قضیۀ امام مهدی اهمیت می‌دهد در این سرود مشارکت کند.

ترجمه شعر به عربی را از تعدادی از شعرا خواستیم که بهترین آن را انتخاب کردیم. در تنظیم موسیقی سختی زیادی متحمل شدیم چون می‌خواستیم آهنگ ایرانی آن به همراه لحن عربی جمله حفظ شود.

هدف ما فقط تولید کلیپ تصویری نبود، می‌خواستیم حالت روحانی قضیۀ مهدوی به ظهور برسد و تولید کلیپ تنها یک نتیجه باشد.

سلام فرمانده یک حالت اجتماعی ایجاد کرد که مردم را به خواندن جذب می‌کند و به مراکز تمرین آمدند و مشارکت موضوع اصلی شد.

فیاض با رد اینکه استفاده از کودکان پیامی از طرف حزب الله بود گفت در این موضوع پیام سیاسی نداریم و در جدول اعمال نبود و من از الف تا ی پیگیر این برنامه بودم، سلام فرمانده خودجوش بود و از روحیۀ معنوی در راستای صرفا فرهنگی و تربیتی و دینی بوسیله پیوند نسل‌ها با امام زمان استفاده شد و این پیام همیشگی حزب الله است.

این سرود کلید رابطه تربیتی روحانی عاطفی با امام مهدی است و تجمع ها را در بیروت و بقاع و شمال ادامه خواهیم داد.

شیخ نزیه فیاض گفت تا کنون هیچ کدام از فیلمهای منتشر شده کار نهایی نیست و یک فیلم کامل و جامع در انتها تولید می شود و می‌خواهیم هر روستا و هر یگان پیشاهنگی نسخۀ مخصوص خودش را هم داشته باشد.

او در پایان گفت پیام اصلی این است که قضیۀ امام مهدی قضیۀ منجی و منتظر است و نشان دهنده اینکه عدالت مورد نظر با بازگشت امام زمان بدست می‌آید چون وی مبارک و دنبال کننده‌ای است که می‌آید و امت را راهنمایی و نگهداری خواهد کرد.

شیخ نزیه فیاض رییس پیشاهنگی امام مهدی عجل الله فرجه الشریف در لبنان است که دروس حوزوی هم خوانده است و به همین جهت به ایشان شیخ می‌گویند. ایشان برادر فرمانده با تجربه حزب الله علی فیاض معروف به علاء البوسنة است که بوسنی جنگیده بود و در سوریه به شهادت رسید.

دانلود از آپارات

۰ ۰ ۴ نظر ۲۴۵۲ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۴)

با سلام و صبح بخیر 

ممنون از زحمات تمامی عزیزان در این سایت. از مطالب شما بسیار استفاده می کنم.

درود بر شهدای راه اسلام از آدم تا خاتم. امیدوارم تمامی مسلمانان عاشق امام زمان موفق باشند.

درود بر سید حسن نصرالله!...

...


سلام لطفا ترجمه فارسی نسخه لبنانی این سرود زیبا را بزارید خیلی ممنون

پاسخ:

۱۳ تیر ۰۱، ۱۵:۱۴
سلام. سرود را ترجمه کردیم و آماده هستیم تا نسخه ویدیویی آن منتشر شود. همچنین درحال رایزنی هستیم تا ترجمه را بدهیم خودشان روی کلیپ بگذارند.

سلام میشه فیلم کامل سرود سلام فرمانده ورزشگاه صور لبنان رو در اختیارم بزارید 

خیلی گشتم نتونستم پیداش کنم 

ممنون میشم برام بفرستید یا تو سایت قرار بدید

پاسخ:

۱۴ تیر ۰۱، ۲۲:۰۲
سلام. فیلم کاملی منتشر نشده چون فیلم نهایی از 5 تجمع بزرگ در 5 نقطه لبنان تولید خواهد شد.

چه مردمی پویایی

 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها