نامه سرد و تند پوتین به نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای استرداد کلیسای روسی

نامه سرد و تند پوتین به نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای استرداد کلیسای روسی


پوتین در نامه ای خواستار بازپس گیری مجتمع کلیسای الکساندر نوسکی alexander nevsky به مسکو شد. روسیه در غرب آسیا کلیساها و مدارس و دفاتری داشته از جمله در فلسطین که رژیم صهیونیستی با اشغال این سرزمین آنها را در اختیار گرفته است. مسکو 5 سال است تلاش می کند مجتمع روسی در قدس را بازپس بگیرد.
مجتمع کلیسای اسکندر در کنار کلیسای قیامت در شهر قدس قدیم قرار دارد که در 1890 ساخته شده و 1433 متر مربع مساحت دارد و شامل کلیسا، دفاتر اطراف آن و منازل مربوط به جمعیت ارتودوکس فلسطین است. این کلیسا در کنترل تبعیدی های روسیه در غرب بود و در سال 1920 کلیسای روسیه سفید تاسیس شد که کرملین فشار آورد تا اداره آن را بدست بگیرد و از زمان عثمانی، اشغال بریتانیا و بعد در زمان مدیریت اردن و بعد از آن اسراییل به نام امپراتوری روسیه کبیر ثبت شده است.
روسیه بارها با دولتهای رژیم صهیونیستی صحبت کرده و خواستار استرداد مجتمع و همه دیگر املاک روسی شده است. هر بار اسراییل بهانه هایی آورده است. این مشکل در ژانویه 2020 حل شد و نتانیاهو در دیدار با پوتین در مسکو متعهد شد همه مجتمع را تسلیم کند. از جمله کلیسا و دیر. این تعهد مکتوب جزیی از قراردادی بود که به موجب آن یک زن شهرووند اسراییلی به نام نعومی یسسخار که به خاطر حمل مواد مخدر در فرودگاه مسکو بازداشت و به 7 سال و نیم حبس محکوم شده بود آزاد شود. هفته بعد مسئول ثبت اراضی در وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی اعلام کرد قرار است بصورت رسمی مالکیت کلیسا به نام دولت روسیه ثبت شده و به آنها مسترد گردد. اما نتانیاهو آن را پس نداد. نخست وزیر بعدی این رژیم نفتالی بنت هم به قرارداد و تعهد عمل نکرده و آن را پس نمی دهد.
بالا گرفتن تنش بین رژیم صهیونیستی و روسیه در پی جنگ اوکراین و مواضع صهیونیستها علیه روسیه رخ داد که در مقابل روسیه با حمله به رژیم صهیونیستی آن را طولانی ترین اشغال در طول تاریخ با توطئه غرب و حمایت آمریکا نامید.

۲ ۰ ۱ نظر ۵۳۵ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱)

اینا که عاشق هم بودن


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها