خرید اسلحه در لبنان

خرید اسلحه در لبنان

حدودا هفت ماه است که تجارت سلاح و قاچاق آن در لبنان شدت گرفته است. تجارت اسلحه در لبنان غیر قانونی است اما عمر آن به اندازه عمر نظام لبنان است!

لبنان در طول تاریخ منبع تهیه اسلحه برای بسیاری از درگیری‌ها در منطقه عربی و غرب آسیا بوده مثلا برای احزاب کرد در سوریه و عراق و ترکیه و آخرین آن، جنگ سوریه که گروههای مسلح در ابتدا مستقیما از لبنان سلاح می‌بردند و قیمت سلاح بشدت بالا رفت.

در اوایل شروع مشکلات اقتصادی در لبنان بسیاری از مردم سلاح خود را فروختند تا پول بدست آوردند. تجار در آن موقع ارزان خریدند. اما الان که مشکلات اقتصادی و بانکی بالا گرفته و کمتر کسی پول در بانک نگه می‌دارد، تقاضا در بازار بالا رفته، چون مردم پولهایشان را در منزل نگه می‌دارند و دزدی زیاد شده، پس نیاز به اسلحه برای دفاع پیدا کرده‌اند.

تجار که اکثرشان در بقاع، بعلبک، هرمل و زحله و طرابلس حضور دارند، سلاح انفرادی را از ترکیه و صربستان و اردن، و از خط سوریه وارد می‌کنند. از ترکیه کلت و سلاح شکاری وارد می‌شود و از صربستان کلاشینکوف. اسلحه‌های M16 و M4 و خشاب تفنگ اسراییلی گالیل، از اردن می‌آید. اسلحه متوسط و سنگین از جمله آرپیجی و موشکهایش، مسلسلهای سنگین و موشکهای هدایت شونده از عراق و سوریه وارد می‌شود.

سلاح‌هایی که از سوریه می آید قسمتی‌اش غنیمت از داعش و النصره است و برخی آسیب دیده هستند که در کارگاه‌های مخصوص در لبنان، تعمیر و ترمیم و آبکاری می‌شوند.

یکی از تجار که رابطه نزدیکی با نیروهای امنیتی و نظامی و قضایی دارد و مورد حمایت یکی از جریانهای سیاسی است می‌گوید ما فقط با دلار کار می‌کنیم، نه با لیره لبنان یا چک.
کلتهای ساخت ترکیه با قیمت حدود 200 تا 300 دلار مورد پسند جوانان هستند.

اسامه القادری، نداء الوطن - ترجمه و تلخیص محمود علوی، لیبانیران

۰ ۰ ۱ نظر ۱۶۶۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱)

برادر من متاسفانه در اکثر نوشته های شما میبینم که شما بصیرت لازم را ندارید در برابر دشمن صهیونیستی همه لبنان باید  مجهز به سلاح باشد  اگر داعش  یا اسرائیل حمله کند مردم باید اماده باشند  واقعا متاسفم


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها