اندر احوالات مردم بعلبک

اندر احوالات مردم بعلبک

عمدتا رسانه های لبنان تصویر خوبی از سرزمین باستانی و زیبای بعلبک و مردمان آن نشان نمی دهند. خاطره زیر را بخوانید و با روحیه مردم بعلبک بهتر آشنا شوید:

خانمی لبنانی از خاطراتش در تعامل با اهالی بعلبک می‌گفت. یکبار که برای دیدن یکی از دوستانش در بعلبک به آنجا می‌رفت قبل از رسیدن به شهر، ماشین پژو اش خراب شد. آقایی برای کمک جلو آمد و با لهجه شیرین بعلبکی پرسید چی شده؟ کمکی میتوانم بکنم؟

خانم که از دست ماشین عصبانی بود گفت یک نارنجک می‌خوام که اینو بترکونم!

مرد بی شوخی گوشه تیشرتش را داد بالا و یک کلت بزرگ درآورد و گفت این به کارت میاد؟

خانم: surprise
آقا گفت تا این ماشین را ردیف کنیم شما بفرمایید منزل ما، مادر و خواهرم هستند. خلاصه خانم را بردند و کلی تحویل گرفتند و اخلاق مهمان نوازی عربی و بعلبکی را نشان دادند.

آقا اصرار می‌کرد که بیا ماشین من را بگیر برگرد بیروت. مرسدس را نمی‌دهم چون دنده اتومات نیست، این ون را بردار!

جالب اینکه پس از مدتی آنها به بیروت آمدند و به عبارتی بازدید پس دادند و برای این خانم کلی تولیدات خانگی مثل مکدوس و نان و غیره آوردند.

محصولات بعلبک

مکدوس، خوراکی بسیار خوشمزه لبنانی، تخصص اهل بعلبک

 

پ.ن: منطقه بعلبک در شرق لبنان از مناطق باستانی و کهن است که از قدیم به جهت اهمال دولت توسعه و آبادانی زیادی نداشته و از وجود تعداد کافی مدرسه و درمانگاه و غیره محروم بوده و این موضوع باعث افزایش زمینه جرم و قانون شکنی شده است. با این حال مردم بعلبک به جهت سبک زندگی و جغرافیا و آب و هوا، مردمی سرسخت و قوی و کاری هستند و غیرت و حمیت طایفه ای و قومی زیادی دارند. حمایت آنها از امام موسی صدر از عوامل مهم تقویت پشتوانه مردمی وی و موجب ترس سیاسیون بود، خصوصا پس از آنکه ده ها هزار نفر از مردم بعلبک، همراه با او قسم خوردند تا از حقوق محرومان دفاع کنند.

۲ ۰ ۴ نظر ۲۰۹۰ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۴)

shou 7elo......Ahll Baalbak nas tayba korama mou7ebin.....Allah y7mik


سلام اینجاکسی هس ک لهجه عامیانه لبنانی بلد باشه، میخام بهم آموزش بده، جز معهد الضاد وچندتا دانشجوی لوس لبنانی دیگه کسی ونتونستم پیداکنم ک بلد باشه، ممنون میشم اگ کسی می‌شناسید معرفی کنید


خانم وفایی چی نوشتید؟؟؟؟😮😮


یه سوال چرا امید شیعیان جهان به ایران هست 

پاسخ:

۲۹ تیر ۰۱، ۱۰:۴۰
چون ایران تنها کشور با اکثریت شیعه است که توانسته حکومت شیعه هم تشکیل دهد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها