کاهش یهودیان اروپا

کاهش یهودیان اروپا

بر اساس تحقیق جدید مرکز تحقیقات سیاست یهود در لندن، تعداد یهودیان اروپا به کمترین میزان خود در هزار سال گذشته رسیده است. امروزه 1.3 میلیون یهودی در اروپا وجود دارد که با عدد اعلام شده توسط جهانگرد یهودی بنیامین تودیلا در 1170 برابر شده است.

این تحقیق نشان می دهد که کاهش تعداد یهودیان اروپا به سبب کشتار توسط نازی ها نبوده است. به عنوان مثال در سال 1970 یهودیان 3.2 میلیون نفر بودند و 60 درصد آنها یعنی 1.5 میلیون نفر در دهه هشتاد پس از فروپاشی دیوار آهنین و سقوط کمونیسم، اروپا را ترک کردند.

طبق این تحقیق، هجرت یهودیان اروپا نه به فلسطین اشغالی، که به آمریکا، کانادا و استرالیا و غیره بوده است.

مثلا در فرانسه که بیشترین تعداد یهودیان را دارد، 530 هزار یهودی تا 1970 سال زندگی می کردند اما امروزه فقط 449 هزار نفر هستند و 51 هزار نفر به فلسطین و بقیه به کانادا و کشورهای دیگر رفته اند.
بر اساس این تحقیق موجودیت یهودیان در آلمان آب می رود بطوریکه امروز 118 هزار هستند که 40% آنها مسن و بالای 65 سال دارند.

در ترکیه تا سال 1970 حدود 39 هزار یهودی وجود داشت که امروزه فقط به 14600 نفر رسیده است.

این تحقیق علت کاهش تعداد یهودیان را یهود ستیزی عنوان می کند و دلایل دیگری مثل اوضاع در اسراییل و قوانین دینی و همچنین پدیده ازدواج مختلط (یهودی و غیر یهودی) را بر می شمارد. مثلا در لهستان 70% و در مجارستان 50% یهودیان با غیر یهودی ازدواج کرده اند. همچنین نیمی از یهودیان هلند دانمارک و سوئد با غیر یهودی وصلت کرده اند. در فرانسه نسبت ازدواج با غیر یهودی 31% ، بریتانیا 24% و بلژیک با اینکه بیشتر آنها متدین هستند 14 درصدشان با غیر یهودی ازدواج کرده اند.

درباره هجرت یهودیان، این تحقیق نشان می دهد که 70 هزار اسراییلی اروپا را وطن دائمی انتخاب کرده اند (18 هزار بریتانیا، 10 هزار آلمان، 9 هزار فرانسه، 6 هزار هلند).

هجرت یهود یکی از موارد اساسی در افزایس جمعیت اسراییل محسوب می شود. بر اساس اداره آمار مرکزی اسراییل 3.3 میلیون یهودی از زمان تاسیس این رژیم در 1948 به فلسطین اشغالی مهاجرت نموده اند.

تعداد یهودیان در جهان حدود 14.7 میلیون است که فقط 6.8 میلیون در فلسطین اشغالی هستند و بقیه در کشورهای دیگر از جمله آمریکا زیست می کنند که طبق آخرین آمار 6.7 میلیون می باشند.


پایگاه النشره - ترجمه محمود علوی، لیبانیران©

کاهش یهودیان و افزایش مسلمانان در اروپا خصوصا فرانسه را در کنار هم بگذارید تا دلایل سوزش ماکرون را درک کنید.

۱ ۰ ۰ نظر ۱۲۹۱ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها