مسن ترین فرد دنیا در لبنان

مسن ترین فرد دنیا در لبنان

مجله ارتش لبنان در گزارشی پیرترین فرد لبنان را معرفی کرد. خانم میمونه امین از منطقه فنیدق و متولد ۱۸۹۰ است که امروزه ۱۳۰ سال دارد.
او خاطرات زیادی از زمان گذشته دارد و جنگها در اراده او تاثیری نداشته است. او به یاد دارد در زمان سفربرلک (بسیج عمومی سربازی اجباری) عثمانی ها به زور، جوانان دهکده را برای جنگ بردند. وی پدرش را مخفی کرد، اما یکی از دو شتر آنها را به زور گرفتند.
او ۵۰ سال در موسم زیتون چینی به منطقه الکوره می رفت و تا پایان موسم همانجا می ماند. همانطور که می گویند عقل سالم در بدن سالم، این خانم علیرغم اینکه بینایی اش را از دست داده هیچ مشکل و بیماری ندارد و حافظه و هوش و حواس او سر جایش است.
یکی از نوه هایش می گوید وی علیرغم کشت و کار بیرون دهکده، وقتی بر می گشت به حیوانات رسیدگی می کرد. همچنین به کار منزل می رسید. وقتی با هم کار می کردیم به خاطر سرعت و قوتش من به او نمی رسیدم.
خانم امین ۴ دختر و یک پسر داشته که همگی فوت کرده اند و تعداد زیادی نوه و نتیجه دارد.
بر اساس گینس، در سال ۲۰۱۵ مسن ترین فرد دنیا میساوا اوکاوا از ژاپن درگذشت که ۱۱۷ سال داشت. در ۲۰۱۹ تنزیلا بسمبییوا از روسیه با ۱۲۴ سال سن درگذشت. مسن ترین فرد ثبت شده در گینس، کین تاناکا با ۱۱۷ سال سن از ژاپن بود که با از دنیا رفتن وی، روبرت ویتون انگلیسی در 112 سالگی رکورد او را تصاحب نمود. اما چند روز پیش از دنیا رفت و رکوردش را از دست داد. اساسا باید این رکورد باید به خانم امین 130 ساله از لبنان تعلق بگیرد.
مجله ارتش لبنان - ترجمه و تلخیص لیبانیران

۱ ۰ ۰ نظر ۱۰۴۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها