اغتشاش و به آتش کشیدن بانکها

اغتشاش و به آتش کشیدن بانکها

دیشب پس از افطار در مناطق مختلف اهل سنت خصوصا طرابلس عده ای بیرون ریختند و به بهانه گرانی و گرسنگی دست به اعتراض و اغتشاش زدند. عده ای از آنها در برابر منزل نماینده اهل سنت در پارلمان به نام فیصل کرامی تجمع کرده و ضمن شعار دست به تخریب اموال عمومی و خصوصی زدند.
جالب اینجاست خاندان کرامی از اهل سنت اصیل طرابلس و بسیار پاکدست و خدوم هستند و این عده حتما اجیر شده اند تا وی را تخریب کنند. چون بسیاری از شخصیتهای میلیاردر و میلیونر جریان المستقبل که با رای این مردم به مناصبی رسیده و امکان رانت خواری و فساد پیدا کرده اند از همین شهرند اما کسی در برابر منزلشان اعتراض نکرد.
در اغتشاشات دیشب ۵۴ نظامی ارتش مجروح شدند و یک جیپ هاموی با کوکتل مولوتوف و دیگری با نارنجک به آتش کشیده شد.
ناظران معتقدند جریان حریری که دیگر در سیاست اجرایی لبنان نقش چندانی ندارد از موفقیت های دولت کنونی عصبانی است، در پشت پرده این اتفاقات قرار دارد.
درست در زمانی که وزارت ارتباطات دست دو شرکت سودجوی تلفن همراه را کوتاه کرده و دل مردم را شاد نموده، وزارت انرژی با زیمنس و ژنرال الکتریک برای تامین برق دائمی در لبنان به تفاهم رسیده، و نیروهای امنیتی صرافان متخلف را بازداشت کرده اند، عده ای بیرون ریخته و اغتشاش کرده اند.
تمام اینها را باید شیوه ی فشار از پایین برای چانه زنی در بالا دانست. آنها نگرانند ریاض سلامه رییس بانک مرکزی که به همه سیاسیون فاسد وام بی بهره داده و از جیب بیت المال، به بانکهای خصوصی متعلق به سیاستمداران وام کم بهره داده و به همانها اوراق قرضه با بهره بالا فروخته، محاکمه شود.
امروز قرار بود در جلسه هیئت دولت تصمیم های اصلاحگرانه گرفته شود و به همین خاطر ریاض سلامه وعده داده چهارشنبه برای مردم سیاستها و وضعیت را تشریح کند!
در حالی هنوز عده ای به امید پول به دنبال نمایشهای خیابانی جریان المستقبل هستند که دیروز کارکنان تلوزیون المستقبل جلوی منزل حریری تظاهرات کردند و مطالبات خود را که مدتها است پرداخت نشده طلب کردند.
خلاصه می توان چنین گفت که عده ای اجیر شده اند تا برای بازگشت چهل دزد بیروت به قدرت، دولت خدوم خود را ساقط کنند.

۱ ۰ ۰ نظر ۱۱۷۰ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها