استعفای ریاست دادگاه نظامی لبنان

استعفای ریاست دادگاه نظامی لبنان

سرتیپ حسین عبدالله از ریاست دادگاه نظامی استعفا داد. وی گفت برای احترام به قسمی که خوردم و شرافت نظامی ام از ریاست دادگاه نظامی استعفا می دهم. وی افزود از ریاست دادگاهی که در آن اجرای قانون مساوی با آزادی مزدور و درد اسیر و خائن نامیدن قاضی است کناره گیری میکنم.

او درمورد صدور حکم آزادی جلاد زندان خیام، عامر الفاخوری بشدت از طرف آمریکا و شخصیت های مختلف آمریکایی تحت فشار بود و نهایتا با اعلام اینکه جرم مشمول گذر زمان شده وی را آزاد اعلام کرد و دادخواستهای اسرا و خانواده شهدا در پرونده های شکنجه و قتل را نادیده گرفت.

فاخوری در این مدت به بهانه سرطان در بیمارستان بود که ناگهان حالش خوب شد و مهمان سفارت آمریکا گشت.

یک قاضی شریف لبنانی از جنوب، با توجه به دادخواستهای خانواده اسرا و شهدا، برای وی پرونده باز کرد و او را ممنوع الخروج کرد. بدین ترتیب هواپیمای خصوصی که آمریکا برای انتقال وی فرستاده بود نتوانست او را از لبنان خارج کند. برای همین دیروز یک پرنده تاکتیکی هجومی آمریکا (اوسپری وی۲۲) در سفارت آمریکا به زمین نشست و سریعا پرواز کرد و خارج شد.

دختران فاخوری مزدور در کنار پرچم اسراییل عکس گرفته و از آمریکا بابت آزادی اش تشکر کردند. ترامپ دیروز با اعلام آزادی وی، از دولت لبنان برای زمینه سازی آزادی اش تشکر کرد!

حسین عبدالله یک روز قبل از صدور حکم به حزب الله اطلاع داده بود، و با پاسخ شدید اللحن مواجه شده بود که از او خواسته بودند زیر فشار آمریکا کوتاه نیاید و یا استعفا دهد یا جلسه دادگاه را به تاخیر اندازد. اما وی نتوانست و حکم را صادر کرد. بازخوردهای شدید و منفی علیه این حکم، وی را بر آن داشت تا استعفا دهد. احتمالا سخنرانی امشب سید حسن نصرالله در اینباره است و ممکن است تحولات سیاسی مهمی را در پی داشته باشد. برخی شخصیتهای مسلمان حامی مقاومت خواستار لغو پیمان دوستی حزب الله با جریان مسیحی آزاد هستند که بارها به مقاومت از پشت خنجر زده است.

۰ ۰ ۲ نظر ۱۱۰۵ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲)

به امید روز آزادی کل جهان

پاسخ:

۱ فروردين ۹۹، ۱۸:۳۱
بله به امید آزادی کل جهان از دست صهیونیستها و سرمایه داران تمامیت خواه و جهانخوار

تا شاه کفن نشود این وطن وطن نشود
تا حزب الله حاکم نشود، این لبنان به سامان نشود.
در آخر به این راه می رسیم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها