عملیات شبانه حزب الله در بازپس گیری سراقب موجب وحشت دشمنان آن شده است

عملیات شبانه حزب الله در بازپس گیری سراقب موجب وحشت دشمنان آن شده است

درگیری آزادسازی دوباره سراقب بشدت مورد توجه رسانه ها و تحلیلگران صهیونیست قرار گرفته است.
پایگاه عبری Netsiv نوشت درگیری سراقب باید مورد توجه اسراییل قرار گیرد.
بازپس گیری سراقب یک موفقیت نظامی محلی اما قابل ملاحظه است. این پیروزی در حالی بدست آمد که پهپادهای ترکیه  نظارت کاملی بر منطقه داشتند.
اسرایل باید به این پیروزی سوریه اهمیت زیادی دهد چرا که تاثیر مستقیمی روی آن دارد. فرماندهان سوریه با ارسال شبانه نیروهای ویژه حزب الله با همراهی نیروهای محدودی از سوریه، ضربه تاکتیکی خیره کننده ای (به دشمن) وارد کرد. آنها شبانه به شهر نفوذ کرده و به مواضع مسلحین رسیده و در تاریکی شب با آنها جنگیدند که این نشان دهنده سطح بالای نیروها و قدرت نبرد آنها است.
هجوم شبانه که مسلحین سراقب را غافلگیر کرد از فعالیت های آنها تا حد زیادی کاست و ساعاتی پس از طلوع، با سرازیر شدن نیروهای ارتش سوریه و ایران، مسلحین بسرعت از تمام شهر عقب نشینی کردند.
چرا این نبرد برای اسراییل مهم است؟ چون حزب الله شبانه در تمام خطوط مقدم جبهه که با همه نیروها هماهنگ کرده بود، حمله گسترده ای انجام داد.
این اولین باری است که حزب الله حمله نسبتا گسترده ای در شب انجام می دهد و ممکن است قانونی برای غافلگیری اسراییل در صورت وقوع درگیری داشته باشد. خصوصا نفوذ شبانه و مسلط شدن بر پایگاهی در سرزمینهای اسراییلی پیش از طلوع خورشید.
قطعا این درگیری توانایی های نظامی حزب الله را بطور کل افزایش می دهد و خصوصا در نبرد شبانه در چارچوب نظامی گسترده. پیروزی سراقب از این نظر باید امروز در خاطر فرماندهان (صهیونیست) باقی بماند.

ترجمه اختصاصي ليبانيران © - انتشار بدون ذکر منبع مجاز نیست.

۱ ۰ ۳ نظر ۱۴۴۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۳)

سلام آقای علوی.

با توجه به اینکه ترکیه مرزهای خودش رو به روی ایرانیان بسته, آیا لبنان هم برای جلوگیری از شیوع کرونا چنین کاری انجام داده یا نه. من برای حدود یکماه بعد بلیطی ترانزیتی از استانبول به بیروت دارم و دائما استرس دارم که آیا از ورود من به خاک لبنان جلوگیری میشه و یا اینکه وارد قرنطینه بشم. اگه میشه توضیح بدین ممنون میشم. 

چون در سایت النهار بخش فرانسوی خوندم که لبنان از ورود تابعان کشورهای کرونا زده جلوگیری میکنه. ممنون میشم مثل همیشه باعث تنویر افکار عمومی بشین و ما رو از دل نگرانی ها رها کنید.

پاسخ:

۲۰ اسفند ۹۸، ۱۱:۱۲
سلام. طی جدیدترین بخشنامه، ورود شهروندان کشورهایی که کرونا دارند از جمله ایران به لبنان ممنوع است و راه نمی دهند. فقط لبنانی ها و خارجی هایی که در لبنان اقامت دارند و کارت اقامت دارند می توانند به لبنان برگردند و اگر عوارض داشتند به بیمارستان منتقل می شوند، اگر نداشتند باید 14 روز در منزل قرنطینه بمانند.

کاش این جنگا تموم بشن

پاسخ:

۲۸ اسفند ۹۸، ۱۴:۴۸
اگر ارباب جنگ و نابودی، یعنی امپریالیسم اعم از آمریکا و اسراییل بگذارند، جنگی نخواهد شد.

سلام، جناب علوی آیا مقاومت سیستم پدافند موشکی شبیه سامانه های موشکی داره،چون سید یکبار گفت از این پس هر هواپیمای دشمن در آسمان لبنان رو سرنگون میکنه، اما این حجم تجاوز به آسمان لبنان و عدم درگیری با اون هواپیماها جای سوال داره آیا اراده اش نیست یا ابزار نیست؟

 

پاسخ:

۱۷ فروردين ۹۹، ۱۸:۲۵
سلام. حزب الله یک گروه مقاومت لبنانی است. وظیفه دفاع از کشور بر عهده دولت و ارتش است. حزب الله امکاناتی دارد که رو نمی کند و سیاست خاص و دقیقی برای استفاده از آنها دارد. با ایران مقایسه نباید کرد. هیج کشوری مثل ایران در این زمینه مستقل و مستحکم نیست.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها