قرار بود آمریکا حمله کند، نه اینکه بقیه بیایند دفاع از آمریکا!

قرار بود آمریکا حمله کند، نه اینکه بقیه بیایند دفاع از آمریکا!

اسوشیتدپرس نوشت پس از انهدام پهپاد آمرکایی در بامداد روز گذشته، عصر دیروز آمریکا قصد داشت حملاتی علیه ایران انجام دهد. اما رییس جمهور آمریکا عقب نشینی کرد.
ترامپ گفته بود من احساس نمی کنم مدیرانم مرا به سوی درگیری سوق می دهند، بلکه گاهی عکس آن را انجام می دهند.  او صبح  دیروز گفت شاید ایرانی ها آنرا اشتباهی زده باشند. البته من بعید نمی دانم آمریکا پاسخی به ساقط کردن این پهپاد بدهد.
اما چرا آمریکا پاسخی به این اتفاق نداد؟ آمریکا در حال جاسوسی با گرانترین و پیشرفته ترین پهپاد نظامی خود بود که عامدانه تمام علایم راداری و شناسایی را خاموش کرده بود تا به خیال خودش بصورت رادار گریز و مخفی به تجسس بپردازد. ساقط کردن چنین پهپادی نشان از توانایی بسیار بالای علمی، تکنولوژیکی و عملیاتی دارد. آمریکا الان در شرایطی نیست که از پایگاه های کشورهای خلیج فارس حملاتی علیه ما صورت دهد. اساسا وقتی قویترین سلاح آنها که گفته می شود فقط دو عدد از آنها در منطقه بوده را زدیم، بقیه فقط به عنوان تابوت متحرک می توانند به ما نزدیک شوند.
از طرف دیگر آمریکا در حال پیشبرد پروژه معامله قرن است و به هم خوردن اوضاع منطقه باعث نابودی این برنامه خواهد شد. امروز در اخبار عنوان شد کشورهای خلیج فارس بشدت از این اتفاق ترسیده اند و نگرانند که جنگ باعث نابودی اقتصاد و معیشت آنها شود. عادل الجبیر دیروز گفته بود ما خواستار جنگ با ایران نیستیم. نتانیاهو هم از کشورهای «علاقه مند به صلح!» خواست که در بحران اخیر از آمریکا حمایت کنند! وی گفت در 24 ساعت گذشته ایران دشمنی های خود را علیه آمریکا و علیه همه ما بیشتر کرده است!
این موجود زنده ظاهرا فراموش کرده که این ایران نیست که به آمریکا حمله کرده، این آمریکا است که با ده ها پایگاه در کنار ایران، به اقدامات ددمنشانه و تجاوزکارانه می پردازد. قشنگتر اینکه تا دیروز نتانیاهو تلاش می کرد آمریکا را برای جنگ با ایران جلو بیاندازد. امروز از بقیه می خواهد جلوی کتک خوردن آمریکا را بگیرند.
از طرفی مجلس سنای آمریکا به منع فروش تسلیحات به عربستان و دیگر کشورهای عربی رای داد. فکر می کنید دلیل آن  حمایت از مردم بیگناه است یا ترس از دستیابی ایران به آنها؟ چندی پیش رهبر ایران گفته بود بنده شخصا ناراحت نمیشم، چون میدانم که اینها انشالله در دوران نه چندان دوری به دست مجاهدان اسلامی خواهد افتاد.

پ.ن: اگر به یاد داشته باشید در قضیه تجاوز دریانوردان آمریکایی هم این کشور ادعا کرد در آبهای بین المللی بوده اما سربازانش اعتراف کردند در آبهای ایران بودند.

۰ ۰ ۱ نظر ۱۳۹۰ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱)

سلام آقای علوی 
میخواستم ازتون در مورد واکنش های مردم لبنان در مورد این اتفاق و در شبکه های اجتماعی سوال کنم. ممنون 

پاسخ:

۷ تیر ۹۸، ۱۰:۳۱
سلام
بسیار بین مردم صدا کرد و تا چند روز تمام حرف مردم در مورد این اتفاق و تحلیل اون و پیامدهای اون بود. شاید تا یک هفته هر کی به دیگری می رسید درباره این اتفاق و اینکه آیا جنگ میشه یا نه صحبت می کرد. خیلی ها از این اقدام حمایت کردند و بهش افتخار کردند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها