متضرر شدن دانشجویان لبنانی از تصمیم جدید فرانسه

متضرر شدن دانشجویان لبنانی از تصمیم جدید فرانسه

با پایین آمدن قدرت خرید مردم فرانسه، دولت تلاش کرده است برای آرام کردن مردم، سیاستها و اقدامات جدیدی اتخاذ کند که از جمله آنها برداشتن مالیات از سوخت است. با این حال مردم فرانسه خصوصا جنبش جلیقه های زرد، آرام نشدند و در مناطق مختلفی درگیری های خونبار با پلیس به وجود آمد که صدها مجروح داشت و رفت و آمد در مناطق مختلف مختل شد.
دولت تلاش می کند با کاستن از قیمت برخی خدمات و کاهش برخی مالیات ها از مشلات و عصبانیت مردم بکاهد. اما یکی از این سیاستها باعث ضرر به دانشجویان لبنانی شده است. نخست وزیر فرانسه آقای ادوار فیلیپ اعلام کرد که برنامه ای برای افزایش تعداد دانشجویانی دارد که توسط دولت فرانسه جذب شده اند تا از 343 هزار در حالت کنونی به 500 هزار در سال 2027 برسند. این یعنی افزایش 46 درصدی. او گفت فرانسه می خواهد در رقابت بین المللی در جذب دانشجویان برتر پیروز شود و از پکن و کنشاسا عقب نباشد. اما اتفاق عجیب در این برنامه ریزی، افزایش مالیات دانشجویان خارجی است که از خارج اتحادیه اروپا می آیند. مالیات برای کارشناسی از 170 به 2770 يورو، برای ارشد و دکترا از 243 به 3770 یورو افزایش یافته است. آلن فولادکار رییس اتحادیه ملی دانشجویان دکتری و عضو اتحادیه ملی دانشجویان فرانسه در مصاحبه با النشره این تصمیم را محکوم کرد و گفت این سب می شود تا فرانسه نتواند تعداد زیادی دانشجوی نخبه جذب کند. برعکس این مبلغ زیاد باعث می شود تفاوت طبقاتی بین دانشجویان زیاد شده و انتخاب آنها بر اساس توانایی مادی صورت پذیرد. این رویکرد نژادپرستانه است و با معیارهای جمهوری فرانسه در تضاد است. وی اشاره کرد 60 درصد دانشجویانی که در فرانسه برای ارائه پایان نامه ثبت نام کرده اند خارجی هستند و بیشتر آنها بورسیه نیستند و کمکی از دولت فرانسه به آنها نمی شود.
ترجمه و تلخیص: محمود علوی
منبع: النشره

۰ ۰ ۰ نظر ۱۴۸۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها