بازداشت رییس خودروسازی نیسان و رنو

بازداشت رییس خودروسازی نیسان و رنو

روزنامه آساهی ژاپن نوشت دادستان این کشور حکم بازداشت رییس شرکت نیسان را صادر کرد. کارلوس غصن دوشنبه 19 نوامبر در توکیو بازداشت شد. او در پنج سال گذشته درآمد خود را کمتر از میزان واقعی منعکس کرده بود. او درآمد خود از ژوئن 2011 تا ژوئن 2015 ، 4.9 میلیارد ین (معادل 51 و نیم میلیون دلار) عنوان کرده که درآمد واقعی اش در این مدت دو برابر یعنی حدود 10 میلیارد ین بوده است. غصن لبنانی الاصل در برزیل به دنیا آمده و شهروند فرانسه نیز هست. شرکت نیسان در پی این امر اعتراف کرد در تحقیقات داخلی مشخص شده که وی در اظهارنامه های مالیاتی درآمد خود را کمتر از میزان حقیقی می نوشته است. همینطور رفتار نامناسب مثل استفاده شخصی از اموال شرکت را داشته است و پیشنهاد شده تا وی برکنار شود. وی همچنین رییس اجرایی شرکت رنو فرانسه است. همچنین اتحادیه مشترک نیسان رنو و میتسوبیشی را رهبری می کند.

وزیر خارجه لبنان در پی بازداشت شهروند لبنانی به سفیر این کشور در توکیو دستور پیگیری داد. برخی از فعالان لبنانی در پی حمایت نظام این کشور از کارلوس غصن، اعتراض کردند و نوشتند: نظام ژاپن عادلانه با فساد برخورد کرده. هنر غصن فرار از مالیات و اخراج 3300 کارگر از کارخانه رنو در بلژیک و تعطیلی آن بوده. اما در قضیه تاجر لبنانی شیعه، قاسم تاج الدین دولت لبنان همیچ حمایتی از وی نکرد و فشاری به آمریکا نیاورد.

تاج الدین یک تاجر کارآفرین و فعال و خیّر است، و در سفر از آفریقا به لبنان، در فرودگاه مغرب ربوده شده و به امریکا تحویل داده شده است. اتهام او کمک به حزب الله است. اما وی ربطی به حزب الله نداشت.

جالب است بدانید فرانسه و ژاپن هر دو عضو FATF هستند. با وجود اثبات اتهام وی در ژاپن، وزیر اقتصاد فرانسه برنو لومیر گفته است دلیلی در اثبات فرار مالیاتی وی پیدا نکردیم! با چنین آدمهایی ما وارد مذاکره شدیم! با چنین توافقنامه هایی میخواهیم به مبارزه فساد برویم!

بعداً نوشت: یکی امروز می گفت ترامپ این بابا رو انداخته توی هچل چون حاضر نشده بود ایران رو تحریم کنه. گفتم بعید می‌دونم. اساسا رنو مدتی هست ایران رو ترک کرده. بعدش طرف رفته بوده اسراییل با مقامات اونجا دیدار داشته. به ایران علاقه ای نداره.

۰ ۰ ۰ نظر ۱۵۳۵ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها