تخلیه چاه دیپلماتیک

تخلیه چاه دیپلماتیک

این مطلب و تیتر برای اهانت به شخص یا دولت خاصی نیست.
حتما دیده اید درب های منازل در شهرهای مختلف ایران که از برچسب تخلیه چاه و تبلیغات دیگر، بشدت زشت و کثیف شده است و تلاش صاحبخانه برای کندن این تبلیغات ناخواسته غیرقانونی به زشت تر و کثیف تر شدن درب منجر شده است.
مدتی برای نجات از این اقدام زشت و غیرقانونی، تلفن‌های چاپ شده روی برچسبها مسدود می شد. ولی ظاهراً الان به کسی کاری ندارند.
در دنیای بین المللی هم ظاهراً با همین سیاست بی‌خیالی و پیگیری نکردن اقدامات غیرقانونی دیگر کشور ها روبروییم. بسیاری از کشورهای دیگر از جمله کشورهایی که روابط دوستانه یا اهرم فشار بر آنها داریم، در قضیه خلیج فارس، به شهروندان خود از دوران مدرسه آموزش غلط می دهند و اسم جعلی آن را منتشر می کنند. وقتی در مغز بچه ها اسمی جعلی برای خلیج فارس رسوخ کرد، با صد تا قانون و لایحه و خواهش و تمنا و زور و فحش و فشار و جنگ هم نمی توان آن را عوض کرد.
آیا نهادهای ایرانی خارج کشور، از جمله سفارت، رایزنی فرهنگی، بخش های اطلاعاتی، بخشهای فرهنگی و رسانه‌ای و غیره، اطلاعی از این موارد ندارند؟
اگر خبر ندارند که خودش بهانه بدتر از گناه است. اگر خبر دارند و اقدامی نکرده اند، واقعا باید متاسف بود. کتابی که می‌بینید، در لبنان در برخی مدارس شیعه تدریس می شود و بر اساس سرفصل‌‌ها و مطالب مصوب آموزش و پرورش این کشور است. نمی شد به وزارت آموزش و پرورش لبنان نامه ای فرستاد؟ نمی شد از دولت بازخواست کرد. نمی شد سفیرشان را فراخواند؟ نمی شد مستقیم با این مدارس مرتبط شد و اعتراض خود را نشان داد؟ نمی شد یک برنامه تبلیغاتی سفارشی در تلویزیون پخش کرد؟
شخصا عقیده ندارم که به خاطر یک اسم باید قیصریه را به آتش کشید. اما آنان که مدعی هستند و می گویند چو ایران نباشد تن من مباد چرا صدایشان در نمی آید؟ کسانی که برای حفظ مصالح کشور حقوق می‌گیرند کجا هستند؟
نام جعلی خلیج فارس در کشورهای مختلف دنیا به این شکل در حال تغییر است و دیگر، قوانین و زور و اجبار هم برای تغییر آن فایده ای نخواهد داشت. برای حفاظت از منافع خود اراده داریم؟ یا از اسمها و دانشمندان و شخصیت های ملی کوتاه آمدیم و بعد کم کم منافع دیگر را واگذار کردیم و پله پله عقب می رویم؟ کتاب تاریخ برای این نبود که فقط وقت ما پر بشود و سرمان گرم شود. برای این بود که ببینیم کدام پادشاهان بی عرضه، چطور بخشهایی از کشور را واگذار کردند و عبرت بگیریم.

۰ ۰ ۱ نظر ۱۵۶۵ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱)

در اینکه این دولتی هم بی عرضه اند و هم بیشعور و هم نوکر انگلیس و آمریکا و  یهود که شکی نیست.


کاش این کار را تحقیق بهتر کاملتر میکردید.


مثلا

1- عکس پش جلد کتاب را هم میگذاشتید.

2- عکسی از صفحه عنوان کتاب میگذاشتید.

3- اسم نویسنده و یا تدوینگران و یا جمع آوران کتاب را میگذاشتید.

4- و ...


در ضمن

آیا دقت کرده اید که آمریکا و انگلیس و فی الواقع یهود ... با ساخت این وطنها و اسم گذاری کردن برای آنها و هویت سازی کردن برای ما ... و تبلیغ برای آن و توی دهان انداختن آنها ... چه خوب ما را سر کار گذاشته اند و دارند اهداف خودشان را پیش میبرند.


سئوال:

چرا این حساسیتی که در مورد کلمه خلیج فارس هست در مورد دریای مازندران و یا بحر قزوین (در متون جغرافیایی عربی قدیم) نیست؟

چرا وقتی اسم دریای مازندران را به نام یهودیان خزر کردند کسی اعتراض نکرد؟

خرزها یک عده یهودی وحشی و درنده - مثل داعشی ها - بودند که در یکی از کرانه های بحر قزوین ساکن بودند.


غربیها - که همان نوکران یهود هستند - با تکه تکه کردن آن کشور بزرگ و واحد و تولید هویتهای جعلی وکشور سازیهای  حقیر برای ما دلمان را به این خوش کردند که وطن داریم.

و الا

تاجیکستان و ازبکستان و ترکمنستان و قدری از پاکستان و ترکستان و افغانستان و ... همه و همه یک کشور واحد بوده اند با مردمانی که در کنار هم به خوبی و خوشی و ناخوشی، زیست میکرده اند.

حتی حمله مغول هم آن وحدت و انسجام عمومی را از بین نبرد.

فقط بعد از حکمرانی غربیها و بازماندگان سلوکیان در این ملک بود که کشور کم کم چند پاره و تکه تکه شد.

مشابه این مطلب به تعریض و کنایت درکتاب تجارب الامم فی احوال الملوک العرب و العجم از انتشارات دانشکاه فردوسی مشهد هم آمده است.

و ...


راستی !

شما چرا راه ارتباطی در ایتا ندارید؟

پاسخ:

۲ آبان ۹۷، ۱۰:۳۲
در واقع فقط همین کتاب نیست. خیلی کتابهای دیگر هست که هر مدرسه ای بنا بر صلاحدید خودش، انتخاب میکنه و آموزش میده. در اینستاگرام و کانالهای سایت عکس روی جلد هم هست.
راه ارتباطی ما در سایت از طریق نظرات و ایمیل سایت هست و در اینستاگرام بصورت نظر و دایرکت. در ایتا . تلگرام کانال داریم اما ارتباط مستقیم خیر. امکان و فرصت این کار رو متاسفانه نداریم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها