لبنان شدنتان مبارک!

لبنان شدنتان مبارک!

این همه سال از لبنان و مسائل مختلف آن مطلب زدیم، هر کسی واکنشی داشت. یکی می گفت به شما چه از مشکلات لبنان می نویسید! خوب است یک لبنانی از مشکلات ایران بنویسد؟ چرا در لبنان دخالت می کنید؟ بروید از خواننده ها و طبیعت لبنان بنویسید!
یکی می گفت چرا از لبنان می نویسید؟ از کجا پول می گیرید که لبنان را توی سر ما بزنید؟ ما اینهمه فقیر داریم!
شکر خدا، کم کم ایران دارد به مرحله لبنان شدن نزدیکتر می شود! مسئولین بی کفایت تر و غربزده تر و سرمایه دار تر می شوند. امور اقتصادی دارد در انحصار ژنهای خوب می افتد. خدمات تقریبا مفت مثل آب و برق و تلفن و موبایل و اینترنت که نسبت به لبنان خیلی ارزان بود، کم کم مثل لبنان گران تر، بی کیفیت تر و کمیاب تر می شود! آن وضع آب مملکت است که در شهرهای بزرگ تهدید به جیره بندی می کنند، و آن هم وضع برق مملکت که از 6000 مگاوات اضافی، به جایی رسیدیم که می گویند جیره بندی خواهیم داشت. شخصیت های مختلف و مسئولین، سرشان به دعواهای داخل حکومت گرم است و موقع انتخابات یک شعاری برای مردم ساده می دهند و بعد دوباره سوار ماشین گرانقیمت خودشان، به ویلای خود می روند. وضع بیمارستان ها و بیمه دقیقا مثل لبنان و کشورهای گرانقیمت دارد می شود و فقیر باید جلوی بیمارستان بمیرد.
مشکلتان همین بود؟ می خواستید اینطوری مثل خارج شوید؟ هسته ای و موشک را بدهید به کدخدا تا بگذارد زندگی آمریکایی پیدا کنید؟ زندگی آمریکایی را باید در لبنان ببینید. سالها فقر و محرومیت و درد و جنگ.
لبنان به برکت مقاومت، با بدبختی و محرومیت مبارزه کرد و مردم خصوصا در مناطق جنوب، کاستی های دولت را خودشان جبران می کنند و زندگی بهتری از اهل بیروت دارند. اگر محرومان لبنان از انقلاب ایران الگو نگرفته بودند، هنوز درگیر جنگ، محرومیت، بی برقی، بی آبی و مظلومیت بودند. اینکه چرا عده ای اصرار دارند نقاط قوت خود را بنا بر خواست دشمن، کنار بگذارند، جای تعجب دارد و باید به عقل و تحلیل و اطلاعات انها شک کرد.
لبنان شدنتان مبارک! عشاق کدخدا سریعتر به دنبال هویج بدوید! حالا مانده تا به سوریه شدن برسید.

۰ ۱ ۵ نظر ۱۷۲۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۵)

 فکر کنم شما باید بجای اینکه بگوئید لبنان شدنتان مبارک باید بگوئید ضاحییه شدنتان مبارک چون لبنان چیزهای خیلی زیادی دارد که ما آنها رو هم نداریم !!  

پاسخ:

۱۳ تیر ۹۷، ۱۲:۴۱
اتفاقا مشکل آب و برق در تمام لبنان وجود داره. حالا دیگه نخواستیم به مشکل زباله بپردازیم. کم کم با این مدیران پیر پاتال و خمود در شهرداری، وضع زباله شهرهای ایران هم مثل لبنان خواهد شد! یعنی شما حاضری برق و آب نباشه ولی ملت لب دریا لخت بیان؟ حاضری بابت 5 گیگ اینترنت 25 دلار بدی ولی کنسرت و رقاصی باشه؟ حاضری موقع خریدن ماشین، هفتصد هشتصد دلار پول بابت ثبت بدی اما مشروب فروشی توی خیابونتون باشه؟ والا هرچی فکر کردم که چی دارن که ما در ایران نداریم، غیر اینا چیزی پیدا نکردم! در مقابل ما در هر محله پارک و فضای سبز داریم که مردم میتونند مجانی بروند استراحت کنند، تفریح کنند، بازی کنند، ورزش کنند، اما در لبنان نیست. یکی دو جا هم که هست باید ورودی بدی ده دلار. پارک بانوان داریم که بدون مزاحمت مردان می توانند هر کاری خواستند بکنند. در لبنان نداریم. و خیلی چیزای دیگه که کسی قدر نمیدونه.

سلام آقای علوی. وقت بخیر و خدا قوت. بعد از ماهها دوباره برای نوشتن پیام به سایتتون سر زدم. اما از طریق تلگرام مطالب رو دنبال میکنم هر روز.
 واقعا وضع مملکت ما شده لبنان.‌کاش بدتر از این نشیم. اما کاش در کنار مسئولین بی کفایت یه عده انسان بی کفایت هم به خودشون بیان.
روشنتر عرض میکنم. از دیروز در شهر ما زنجان ادارات از ۶ و نیم صبح تا ۱ و نیم ظهر فعالیت میکنن. از ۶ و نیم صبح چون هوا خنکتر هستش و کولر لزومی نداره روشن باشه. همسر من هم که کارمند هستش و مسئول یه بخش از اداره دیروز میگه: یه سری از همکارها دیروز از ۶ و نیم کولر رو روشن کردن و حتی با اینکه بهشون تذکر دادم درجه کولر رو هم پایینتر از اونی که در بخشنامه اومده قرار دادن و گفتن ولش کن بخشنامه رو!!! ساعت کاری هم یه ربع بیشتر شده. یعنی تا ۱ و ۴۵ دقیقه ظهر. حالا این کجاش برنامه ی کاهش مصرف برق هستش نمیدونم.
من هم کاملا عصبانیت شما رو درک میکنم. ممنون از مطالب پر بارتون برادر

پاسخ:

۱۳ تیر ۹۷، ۱۲:۲۹
علیکم السلام
فکر جالبیه که صبح زودتر می آیند. خوبه که کشور ما کمونیستی نیست وگرنه باید با لباس فرم و کروات می آمدند. و آنوقت بخشنامه می شد که گره کروات را شل ببندید که کمتر احساس خفگی کنید! بعضی ها حقشونه شاه و دیکتاتور بالا سرشون باشه و خودشون نمیتونن بدون آقا بالاسر از قوانین پیروی و مراعات دیگران رو بکنند.

ققنوس بی بال در اوج آسمان

۱۳ تیر ۹۷ ، ۱۰:۴۸
از ماست که برماست
در تاریخ اسلام زمانی که مردم علی را اتخاب نکرند و خانه نشین شد خشت کج اسلام نهاده شد تا اکنون که مردم ایران به توسیه ی یک بازیگر سینما یا خوانده یا.... گوش می کنند و فراموش کرداند که امام خمینی چه گفته اند

  سلام 
این مردم رو فقط داعش می تونست ادب کنه حیف از شهیدان مدافع حرم که جانشون بدهند بعد بعضی ها   غر   بزنند فتنه گری اشوب  گری کنند 
  جدیدا از تلوزیون یه مستند  درباره شهر موصل عراق پخش شد که مردم موصل بااینکه اکثریت سنی بودن چه خاطرات وحشناکی از داعشی  می گفتن اون لحظه گفتم که اگه داعش به تهران می امد واقعا دیدنی میشد فکر کن مردم از ترس حتی  بیرون نمیامدن   خانم هایی که کشف حجاب کردن یا نیم حجاب دارن  یا اصلا باید درخانه حبس وزندانی میشدن  یا انها رو رو مجبور می کردن که چادر روبند بیندازن  یا  مردم  کلهم باید در نماز جمعه داعشیها شرکت می کردن مسلمان غیر مسلمان هم براشون فرقی نداشت اکه نیایند شلاق رو می خوردن سر بریدن جهاد نکاح ها شون هم بماند متاسفانه این مردم قدر نمیدانند باید با لگد دشمن از خواب بیدار شوند 

ما اکثر العبر و اقل الاعتبار

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها