در مسجد اهل سنت کسی سرم را نبرید!

در مسجد اهل سنت کسی سرم را نبرید!

دو ساعتی از اذان مغرب گذشته بود. هنوز نتوانسته بودم نماز بخوانم. تازه باید به بیروت بر می‌گشتم و اقلا یک ساعت و نیم دیگر نمازم به عقب می افتاد.
گفتم همینجا در صور یک مسجد پیدا می کنم و نماز می خوانم. یادم افتاد مسجدی در اول چهار راه عباسیه دیده بودم. باران شدیدی می آمد. از ماشین که بیرون آمدم مثل فشفشه دویدم سمت مسجد. برای همین اسم آن را ندیدم. وارد که شدم پنج شش نفر دم در مانده بودند که داشتند خارج می شدند. سلام کردم و رفتم داخل. قیافه هایشان برایم شک بر انگیز شد.

تابلوی اعلانات که برگه و دعا و اطلاعیه می چسبانند را نگاه کردم، از صلی الله علیه وسلم فهمیدم که مسجد اهل سنت است. نه اینکه بترسم ولی دو دو تا چهارتا کردم و با خودم گفتم تا دستشویی بروم و وضو بگیرم اینها هم می روند و با خیال راحت نماز می خوانم.
وضو گرفتن در وضوخانه اهل سنت سخت است. چون روی صندلی سنگی می‌نشینند و آب به پاها می‌پاشد، برای آنها راحت است چون اساسا پا را کامل می شویند. اما خیس شدن پا برای مسح کشیدن ما مشکل دارد.
داخل مسجد که برگشتم دیدم ای بابا یک نفر هست. گفت داشتم در را قفل می کردم هنوز نرفتی؟ گفتم الان یک نماز می خوانم می روم. چون تا به بیروت برسم خیلی دیر می‌شود. گفت خیالت تخت، نمازت رو بخون. رفتم طرف جلوی مسجد که جعبه دستمال کاغذی بود. به بهانه خشک کردن دست و صورت می خواستم از آن به عنوان مهر استفاده کنم. جوان که بعدها فهمیدم خادم مسجد است گفت چیزی می خواهی؟ مهر این بالا هست!
کم نیاوردم و با دستمال صورتم را خشک کردم و رفتم مهر را از بالای کتابخانه قرآن ها برداشتم. نماز مغرب را خواندم. خادم منتظر من نشسته بود. عشا هم شکسته بود. وقتی می خواستم بروم گفت قبول باشد. به قیافه اش نمی آمد لبنانی باشد. فضولی ام گل کرد. گفتم اهل کجایی؟ گفت سوریه.  گفت تو اهل بیروتی؟ گفتم نه لبنانی نیستم. جا خورد. از لهجه ام معلوم نمی شود خارجی باشم. گفت پس اهل کجایی؟ گفتم ایران. در کمال تعجب دیدم گل از گلش شکفت و مرا در آغوش کشید و گفت به به اهلا و سهلا. همدیگر را بوسیدیم. بیش از یک خادم اطلاعات دینی داشت. شروع کرد از لزوم وحدت گفتن و اینکه خدا همه ما را آفریده و گفته از اهل ذکر سوال کنید. اما متاسفانه برخی علما امروز با پول خریده شده اند و علیه دیگر مذاهب فتنه پراکنی می کنند. گفت متاسفانه شیعه ها نمی آیند در مسجد ما نماز بخوانند. خیلی کم هستند که مثل تو بیایند اینجا نماز بخوانند. ما همه برادر هستیم. در سوریه ما اصلا شیعه سنی نداشتیم. حتی سرباز هم اتاقی من در ارتش مسیحی بود و بعد از شش ماه فهمیدم. ماه رمضان مثل من روزه می گرفت. می گفتم خب تو که نباید روزه بگیری! می گفت خب تو که روزه هستی. من نمی توانم جلوی تو غذا بخورم.
کمی صحبت کردیم و دوباره با هم روبوسی کردیم و خداحافظی کردم و زیر باران به سمت ماشین دویدم.
در راه خیلی به این جمله اش فکر می کردم که سیاسیون و اشرار ما را از هم جدا کردند وگرنه ما با هم برادر هستیم.
دانستن اینکه صهیونیستها تفرقه بین مردم و کشورها انداخته اند کار سختی نیست. خصوصا وقتی لب مرزشان باشی.

۱ ۰ ۷ نظر ۲۵۵۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۷)

سلام. مطلب زیبایی بود

سلام. خوب بود. ممنون.
راستي توي اين يك سال و نيم كه به اين پايگاه اطلاع رساني سر مي زنم، خيلي چيزها ياد گرفتم.
همه چيز عالي. دقيق. و با زبان ساده و روان.  ازتون ممنون آقاي علوي. ديد من رو بسيار باز كرديد. شايد اين تنها سايتي باشه كه هر روز بهش سر ميزنم و فقط ازش لذت ميبرم. خدا حافظتون و دعاگويتان هستيم

پاسخ:

۷ بهمن ۹۶، ۱۰:۰۳
علیکم السلام
خواهش میکنم لطف دارید

سلام
منم با خانم سمیرا موافقم. البته بنده حدود شش ماهه که با سایت آشنا شدم و شاید جزو افرادی باشم که بیشترین استفاده رو میبرم به خاطر شرایط کاریم و تقریبا هر روز سر میزنم.
این مطلب هم واقعا حالم رو خوب کرد و خیلی امیدوار کننده بود علیرغم همه تفرقه افکنی ها.
ان شاءالله موفق باشید.

پاسخ:

۷ بهمن ۹۶، ۱۶:۵۸
علیکم السلام. ممنون از لطف شما

خیلی بد تیتر زده‌اید.

پاسخ:

۹ بهمن ۹۶، ۰۱:۰۲
خب آنچه امروز تکفیری ها از اسلام اهل سنت نشان داده اند، همین ذبح و کشتار است. اهل سنت خصوصا الازهر هنوز موضع ضد وهابیت و ضد تکفیری مناسبی اتخاذ نکرده تا آبروی اسلام را از شر مزدوران صهیونیسم حفظ کند.

سلام. خاطره خوبی بود اما فراموش نکنید که از هر 10000سنی یکی این گونه فکر می کند  اهل سنت شیعه را مشرک و حتی کافر می دانند و لقب رافضی که ما این را افتخار می دانیم.. شما یه سری به سایت های سنی ها  سر بزنید همه چیز را متوجه میشوید هر چند خودتان هم می دانید. ما طالب اتهادیم اما همیشه جنگ ها را آنها آغاز کردند و همیشه شکست خوردند 

پاسخ:

۹ بهمن ۹۶، ۰۱:۰۲
علیکم السلام. ولی من فکر میکنم این عدد 10000 یخورده زیادی رنده! شاید 9898 باشه! :)

سلام. آیا در مساجد اهل سنت لبنان مثلا در بیروت در مسجد محمد الامین و غیره می توان مهر گذاشت. ناراحت نمی شوند؟

پاسخ:

۲۲ مهر ۹۸، ۰۹:۲۹
سلام. بستگی به جو مسجد دارد. مثلا یک ایرانی وارد مسجد حمزه در محله کولا شد، فهمیدند ایرانی است راهش ندادند. چه برسد به مهر. ولی من در جنوب وارد یک مسجد شدم، خود خادم مسجد به من مهر داد.

متاسفانه بعضی از سنی های افراطی در گذشته شیعه را سر می بردند


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها