حقوق ماهانه مهم ترین شخصیت مقاومت چقدر است؟

حقوق ماهانه مهم ترین شخصیت مقاومت چقدر است؟

 

شاید مصاحبه ی اخیر #سید_حسن_نصرالله با "سامی کلیب" مجری شبکه ی #المیادین #لبنان یکی از جری ترین مصاحبه هایی باشد که از سید حسن نصرالله گرفته شده باشد و دلیل آن سوال های جسورانه ی مجری بود که موجب ناراحتی بعضی از دوستداران سید مقاومت هم شد، علاوه بر این درخواست مجری برای ارایه ی دلیل برای بعضی از سخنان سید و پریدن روی حرف او و طرح سوال های حساس از عدد موشک های حزب الله گرفته تا رقم بودجه ی کل حزب الله لبنان تا سوال از اینکه آیا #حزب_الله دارای پدافند هوایی برای جلوگیری از جنگنده های پیشرفته ی اسراییل است یا خیر، که البته به هیچ کدام از این سوال ها پاسخ داده نشد و خیلی راحت به مجری می گفت "حق داری سوال کنی اما جوابی نخواهی گرفت".
یکی از سوال های جسورانه ی مجری میزان حقوق ماهانه ی سید حسن نصرالله بود که سید حسن نصرالله ابایی از بیان آن نداشت و گفت: "هیچ وقت چنین سوالی را پاسخ نداده بودم اما تصور میکنم حقوق من حدود ۱۳۰۰ یا ۱۴۰۰ دلار است البته با کسر قسمتی از آن". مجری نگاهش را به دوربین انداخت و گفت "حقوق سید و رهبر #مقاومت فقط 1300 دلار است".

پی نوشت: حقوق 1300 دلاری در لبنان که اکنون معادل تقریبا پنج و نیم ملیون تومان است در لبنان یک حقوق پایین به شمار می رود، می توان گفت قدرت خرید 1300 دلاری در لبنان معادل با قدرت خرید حداکثر ۲ میلیون تومان در ایران است.
جالب است بدانید یک معلم دبیرستان اقلا ۱۶۰۰ دلار حقوق می گیرد. حقوق رسمی وزیر آموزش و پرورش لبنان 11 هزار دلار است. مقایسه کمترین حقوق حزب الله با بالاترین حقوق آن، با کمترین حقوق وزارت آموزش و پروش لبنان یا ایران و بالاترین حقوق آن، نشان می دهد کار با اخلاص نتیجه بخش است نه حقوق و مزایای بالا برای رده های بالاتر.
کارشناسان اقتصادی لبنان میزان درآمد لازم برای اداره یک خانواده چهار نفره را بدون حساب اجاره خانه و قسط مدرسه یا دانشگاه، ۲۰۰۰ دلار برآورد کرده اند.
به دلیل وضعیت و طبیعت اقتصاد باز لبنان، بیشتر معاملات نقدی با دلار هم انجام می گیرد حتی معاملات بانکی.
متن از @lebanon_farsi با اصلاحات و تصرف اندک از @libaniran

۱ ۰ ۱۸ نظر ۲۸۶۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۸)

-رجعت صدر-

۱۸ دی ۹۶ ، ۰۹:۴۶
سلام
ای کاش یک پرونده ای هم برای بودجه ی حزب الله و منبع درآمد آن باز می کردید.
این جا در ایران شایعات در این مورد... علی الخصوص در شبکه های مجازی معاند زیاد است:(

پاسخ:

۱۸ دی ۹۶، ۱۱:۴۸
سلام
قبلا در مطالب مختلف توضیح داده ام. خیلی هم نمی شود توضیح داد. چون منابع آن به دست آمریکا و رژیم اشغالگر مورد هجوم و تحریم قرار می گیرد. اما به هر حال ایران تنها منبع آن نیست.

 سلام و درود خدا بر سيد حسن نصرالله

خدا حفظشان کند

ای کاش فقط بحث همین کمک های مالی بود اگر فقط همین کمک های مالی یا حتی چند برابر آن هم بود باز هم مشکلی نبود . مشکل آنجایی هست که متاسفانه مسولان ما منافع ملی و سیاست خارجی و راهبرد کشور رو به این گروههای فلسطینی و مقاومت گره زده اند همین آرمان فلسطین شاید صدها میلیارد سرمایه و کار و اشتغال رو از مردم ایران دور کرده و بر منافع ملی و پیشرفت کشور ضربه زده 
آرمانی که حتی مردم فلسطین هم نمی دانند که مردم ایران دارن چه بهای سنگینی برای آن می پردازند!

پاسخ:

۱۹ دی ۹۶، ۱۲:۳۸
اطلاعات شما درست نیست. پولی که برای فلسطین یا گروه های مقاومت می رود از ردیف بودجه هایی نیست که اساسا برای مردم خرج شود. این ایمان شما به اطلاعات ماهواره های دشمن واقعا زیاد است. صدها میلیاردی که می فرمایید حتی از کل بودجه نظامی ما هم بیشتر است!
مردم فلسطین اتفاقا خبر دارند و قدردان هستند. نگاه به چند نفر حزبی و اعضای گروه هایی که از عربستان حمایت می شوند نکنید.
ضمنا معلوم نیست حقوق حزب اللهی ها از پول ایران پرداخت شود. چرا که انتقال آن حجم پول عملا به واسطه تحریم غیر ممکن است.
مردم ایران بهای دزدی ها و اختلاسهایی را می دهند که اشخاص اتفاقا غرب پرست و مخالف با فلسطین دارند هر روز بیشتر از دیروز می ربایند!


شما منظور حرف های من رو درست متوجه نشدید من نگفتم صدها میلیارد به فلسطین میرود من این رو گفتم که سیاست های انعطاف ناپذیر ما درباره مسائل منطقه و بخصوص آرمان فلسطین پاشنه آشیل مسائل اقتصادی ما شده و باعث فرار سرمایه ها (حتی داخلی) شده چه برسه به جذب سرمایه های خارجی 
در حقیقت فقط در حال گسترش ایدئولوژی هستیم نه به فکر منافع ملی . همه مشکلات ما با جهان نشات گرفته از این مسئله فلسطین هست اگر تحریم ها نبود مشکلات اقتصادی به استخوان مردم نمی رسید منظور این است که صدها میلیارد دلاری که در اثر تحریم ها و سرمایه گذاری هایی که در بخش نفت و گاز میشد انجام داد به خاطر ایدئولوژی از بین رفته و حالا باید پرسید آیا مردمی که در مایحتاج زندگی خود مانده اند آیا به گسترش انقلاب در منطقه و هلال شیعی  افتخار خواهند کرد؟ آیا جوانی که شغل ندارد به حرفی که میگوید ما هیمنه آمریکا در خاور میانه رو درهم شکستیم اعتنا خواهد کرد؟ آیا وقتی که برخی مردم  با شکم گرسنه می خوابند آیا قدرت موشکی یا هسته ای برایش مهم خواهد بود؟
این همه گرفتاری و مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد سهم قابل توجه آن بابت ایدئولوژی ما هست وقتی ایدئولوژی بر منافع ملی  و رفاه مردم پیشی بگیرد انتظار دیگری نباید داشت
بازهم میگویم ای کاش مسولان  مقداری هم مردم مظلوم ایران را درک میکردن (مردم مظلوم فلسطین بس هست دیگر)

پاسخ:

۲۰ دی ۹۶، ۰۹:۳۹
پس بنا به فرمایش شما ما الکی انقلاب کردیم و بیخود خون دادیم. همون شاه بهتر بود. حرف آمریکا و اسراییل را گوش می کرد و اقتصاد ما وضعش خراب نمی شد و سرمایه خارجی وارد می شد!
چنین اندیشه ای کاملا غلط هست. هر کشوری حق دارد منافع خودش رو در نظر بگیرد. انقلاب ما از مردم مظلومی که حقشون غصب شده حمایت میکنه و این انتظار رو داریم که دیگران هم از حق و حقوق ما دفاع کنند و دارند می کنند. این خیلی طبیعیه. این بحث ایدئولوژیک نیست، این واقع گرایی است. خیلی از کشورها از منافع خودشون دفاع میکنند و کسی هم چیزی به آنها نمیگه. مثلا همین ترکیه که در عراق و سوریه ورود نظامی هم کرده. اصلا خبر دارید خود آمریکا بزرگترین کمک کننده به فلسطین هست؟ باورتون میشه ما در لیست کمکهای خارجی به فلسطین در جایگاه بیستمین کشور هم نیستیم؟ اما متاسفانه یه سری از مردم ساده و بی اطلاع، گول حرفهای چهارتا ایرانی فراری در شبکه های ماهواره ای مخالف را می خورند. اصلا بگویید ببینم می دانستید در زمان شاه ارتش ایران به عنوان نیروی حافظ صلح در مرز لبنان و فلسطین بود و کشته هم داده بود؟ خب؟ آن موقع ایدئولوژیک نبود و ضرر نداشت و هزینه نداشت و جلوی سرمایه خارجی را نمی گرفت؟ الان ایدئولوژیک است و ضرر دارد و برای اقتصاد مضر است؟ یا جنگ ظفار در عمان که صدها سرباز ایرانی کشته شدند و چقدر هزینه شد و هر روز چند پرواز نظامی و ترابری به آنجا داشتیم و در آخر وقتی پیروز شدیم، سربازان انگلیسی، خیلی ناز و مامانی رفتند آنجا را دستشان گرفتند. احیانا این نوع اقدامات که هیچ مشکلی نداره از نظر شما؟
ایران دنبال هلال شیعی نیست و این اتهام تنها از طرف صهیونیستها و بنی سعود یهودی مطرح می شود. پس نفرمایید. البته چهارتا مزدور و نوکر صهیونیستها هم در مملکت هستند که سر بزنگاه و موقعی که عملیات ضد داعش با حمایت ایران در حال پیروزی است یک حرف از گسترش هلال شیعی و سلطه ایران بزند و همه اعراب دوست را هم دشمن کند و عملیات را متوقف کند.
اتفاقا جالب است ببینید دقیقا طبق پیش بینی رهبر انقلاب، ما یک قدم عقب نشستیم، آمریکا و غرب صد قدم پیش آمد و دو قورت و نیمشان هم باقی است. الان هم هسته ای تعطیل شد هم هیییییچ تحریمی برداشته نشد، شما بگو اگر یک ذره بهبود اقتصادی حاصل شده باشه. تازه طمعشون بیشتر شده میگن نه از دوستاتون حمایت کنید، نه موشک بسازید، نه رزمایش بذارید، نه تحقیقات علمی بکنید، نه فضا برید، نه فضاپیما بسازید نه ..... هزار تا نه
یک مقدار فکر کنیم، کدام کشور با رها کردن سیاست های کلان خود، و سر فرود آوردن در برابر شلاق آمریکا، پیشرفت کرد و اقتصادش بهتر شد که ما دومی باشیم؟ لیبی؟ بمباران شد، انقلاب شد، دوباره بمباران شد داعش وارد شد و نابود شد. عراق؟ نوکر آمریکا که به ایران حمله کرد، مثل سگ با او رفتار کردند و او را مثل موش از فاضلاب بیرون کشیدند. مردم ما را دولتی گرسنه کرد که تمام تلاشش کسب رضایت کدخدا بود. نه دولتهای دیگر. مردم ما گرسنه نیستند، مسئولان ما گرسنه شده اند! این مسئولان را هم همان مردمی آوردند که گفتند نه غزه نه لبنان، گفتند هسته ای نمی خواهیم، اقتصاد بچرخه. پس کو؟ نتیجه اش چی شد؟ جز بدبختی بیشتر و پیچیدگی و بحران بیشتر. فقط یک صهیونیست میتونه کل مشکلات مملکت رو بندازه گردن حمایت از فلسطین. وگرنه ما عملا بیشتر از بقیه کشورها کاری نمی کنیم در این زمینه. ضمن اینکه هیچ وقت اینطور نبوده که بودجه ای که مربوط به مردم باشه را ببرند در فلسطین. مسائل خارجی از نوع نظامی، تنها از بودجه دفاعی تامین می شود که اتفاقا اقای روحانی این بودجه را در اوج جنگ و مشکلات نظامی امنیتی کم کرده است. پس لطفا ننه من غریبم بازی در نیارید. اگر جنگی نباشد و اگر فلسطینی نباشد، این بودجه نه به من و شما می رسد نه به فقرا نه به زلزله زده ها. منطقی فکر کنید اگر انسانی فکر نمی کنید و جان انسانها برایتان ارزشی ندارد. کدام فقیر مملکت ما، خانه اش را اشغال کرده اند، زمین کشاورزی اش را گرفته اند، در حیاط خانه اش ایستاده اند و اگر اعتراض کند با گلوله پدرش را جلوی چشمش کشته اند؟ حالا اگر ما به این بیچاره اسلحه برسانیم، نان مردم فقیر خودمان را گرفته ایم؟ یا نان مردم فقیر را آن کسی بریده است که می گوید من ماشین فلان به پایین سوار نمی شود. من شیشلیک می خورم و ریاکار نیستم! نان مردم را آن کسی بریده که دوستانش را مدیر بانکها و نقاط حساس اجرایی کرده و نصفشان هم اختلاسی و فراری از اب درامده اند و دختر خودش هم در انگلیس در بانک انگلیسی معلوم نیست چه کار می کند. آنهم در شرایطی که برای هیچ ایرانی حساب هم باز نمی کنند چه برسد به اشتغال! مردم ما را کسانی بدبخت کرده اند که ما را تحریم کرده اند. صورت مساله را پاک نکنید. همانها که فلسطینی ها را بدبخت کرده اند، لیبی ها را بیچاره کردند، عراق را نابود کردند، سوریه را نابود کردند. چرا اعترافات دشمن را نگاه نمی کنید که می گوید من سالهاست نقشه می کشم کشورهای اسلامی را دچار مشکلات و تقسیم کنم؟ هدف حمایت از اسراییل است. بنابر این به شخصه هر کسی مستقیم یا غیر مستقیم حامی اسراییل باشد دشمن می پندارم. چون او در فقر و بیچارگی مردم شریک است. او در کشتار مردم منطقه شریک است. این حرفها ایدئولوژیک نیست، واقعیت های سیاسی نظامی منطقه است. ببینیم و دقت کنیم در کدام جبهه ایستاده ایم. اگر من به ضرورت تخصصی بودن این پایگاه در مورد مسائل ایران مطلبی نمی نویسم به این معنی نیست که چیزی حالیم نیست یا مشکلات ایران برایم مهم نیست. دلیلش تخصصی بودن موضوع پایگاه و ترس از مجروح شدن به تیغ آنهایی است که ادعای آزادی می کنند و می گویند ما را نقد کنید بعد کوچکترین انتقاد را از دوستان قدیم خود بر نمی تابند و برایشان حبس می برند.

سلام
آقای مهران
واقعا اگر نگم همه حرفها ولی خیلی از حرفهاتون عینا تکرار رسانه های ضد ایرانی است!
هلال شیعی؟؟؟؟!!! این دیگه واقعا اتهامی هست که هر از گاهی از سوی رسانه های صهیونیستی-سعودی شنیده میشه برای ترسوندن مردم و دولتهای منطقه از ایران
شما دیگه چرا تکرارش می کنید؟! اگر واقعا ایران دنبال همچین هدفی بود مطمئن باشید از طرق دیگه ای عملیش میکرد. بگذریم که مورد انتقاد ما هم هست که چرا ایران (حداقل در عراق و مخصوصا سوریه که دارای جمعیت شیعه نشین هستن) اینقدر که از نظر نظامی بهشون کمک کرده از نظر رسانه ای و تبلیغی کار در خور شأنی نکرده؟ در حالی که حزب الله لبنان در کنار کار نظامی برای شیعیان سوریه روحانی و مبلغ هم اعزام میکرد. چون شیعیان اونجا واقعا در مهجوریت بودند.
اگر این اتهام اساس و پایه داشت الان بعد از 40 سال مردم فلسطین باید شیعه میشدن!

بنده با نظر آقای علوی کاملا موافقم. مشکل اقتصادی ما بیشتر از اینکه به تحریم مربوط بشه به سوءمدیریت و بی کفایتی مسئولین دولتی مربوطه. تفکر لیبرالی که نگاهش به غربه و همه چیز رو در مذاکره و گدایی از خارجیها میبینه سرمایه های مادی و انسانی مملکت رو به باد فنا میده.
اینهمه مخترع و نابغه در زمینه های تولید خودرو و فناوری های دیگه داریم نه تنها ازشون حمایت نمیشه که بعضا با بغض و تهدید دولتی ها مواجه میشن
ما کشور فقیری نیستیم. انواع فرصتهای شغلی وجود داره که با برنامه ریزی و مدیریت میشه حتی در مناطق محروم ایجادش کرد.

حمایت از تولید ملی، جلوگیری از ورود قاچاق و حتی ورود قانونی کالاهایی که مشابه داخلی دارن، حمایت از نخبگان و کارآفرینان و... هزارتا راه هست برای خروج از رکود و رونق اقتصادی. مشکل اینجاست که عزم و اراده ای در این دولت برای این کار نیست.
وقتی خودشون از واردات بنزین و ماشین خارجی و کالاهای خارجی سود میبرن و رانت میگیرن. وقتی سودشون در تولید خودروی بی کیفیت هست دیگه چه انتظاری دارید؟
راه حل مشکل اقتصادی ما مدیریت جهادی و انقلابی هست چیزی که در این دولت گشتیم نبود!
از دیگ تفکر لیبرالی و سرمایه داری آبی برای این مردم گرم نمیشه.

پاسخ:

۲۰ دی ۹۶، ۱۰:۴۴
دیگ لیبرالیسم چی بود که تازه سوراخ هم باشه! laugh

سلام  اقای علوی یه سوالی که ذهنمو مشغول کرده  دانشجوی ایرانی در لبنان هست؟ اگر بله چه تعداد و تفکرشان چیست و از چه نوع ادمی هستند مذهبین یا خیر 

پاسخ:

۲۱ دی ۹۶، ۰۹:۳۱
سلام. بله هست. در گذشته خیلی زیاد بودند. الان من کمتر از ده نفر می شناسم که در لبنان حی و حاضر در حال تحصیل باشند. انهایی که ما می شناسیم عموما مذهبی هستند. اما خبر دارم آدمهای غیر مذهبی و ضد انقلاب هم هستند که با ایرانی ها نمی پرند.

اولا در جواب آقای علوی بگویم من که اول بحث گفتم که حتی اگه چند برابر این کمک های فعلی که به حماس و حزب الله صورت میگیره افزایش پیدا کنه مشکلی نیست ولی در صورتی که منافع کشور و سیاست های خارجی و داخلی رو به مسئله فلسطین گره نزنیم  . همانطور که شما گفتید خیلی کشورها به فلسطین کمک میکنند ولی هیچ کدوم منافع ملی ملتشان را به این مسئله گره نمی زنند که نمونه بارز آن ترکیه هست و امروزه ترکیه در فلسطین محبوبیت خیلی خیلی بیشتری نسبت به ایران دارد و حتی خیلی از فلسطینی ها مایل به تشکیل کشور مستقل هستند اما ایران دایه مهربانتر از مادر شده و آیا یک نظرسنجی شده ببینیم خود مردم فلسطین از کرانه باختری تا غزه چه میخواهند ؟ البته جوابشان روشن هست آنها به دنبال آرامش و رفع گرفتاری شان هستن نه ادامه کشمکش های فرسایشی .
همه گرفتاری های ما در منطقه نشات گرفته از تفکر صدور انقلاب هست باز هم تکرار میکنم تا زمانی که ایدئولوژی بر منافع ملت ارجحیت یابد مشکلات ما هیچ وقت حل نمیشود 
نکته دوم اینکه دولتی که اختیارات ۱۵ درصدی دارد نمیتوان ا ز آن خواسته های ۱۰۰ درصدی داشت این دولتی که در سیاست خارجی اجازه تصمیم گیری ندارد و همینطور در بحث بودجه و دیگر حوزه ها اختیار چندانی ندارد خیلی کوته فکری است که رسانه های امثال شما دولت را تافته جدا بافته از نظام میدانید گویی هر چه کار خوبی صورت گرفته مربوط به نظام هست و هرچه مشکلات و گرفتاری هست مربوط به دولت هست و نظام از همه این قصورها مبرا هست . این تفکر که در رسانه های امثال شما به وفور یافت میشود یک جور فرار به جلو هست و واقعا امیدوارم یک زمانی از این تفکر عوام فریب نجات یابید چون فکر میکنم تا زمانی که نظام رو مقدس و بدون عیب و نقص بگمارید هیچ وقت مشکل مردم و بهبود وضعیت کشور حاصل نمیشود (در جواب جناب م ز)


پاسخ:

۲۱ دی ۹۶، ۱۰:۴۱

اگر منظور شما این است که مثل عربستان به خاطر منافع برویم دست دوستی بدهیم، که خب اساسا مخالف منافع ملی و امنیت ملی است. این کار به معنای خم شدن و سواری دادن به دشمن است. شما باور ندارید آنها دشمن ما هستند. اگر به مقاومت فلسطین و لبنان کمک نشود و دشمن بتواند با نابودی مخالفانش، نفس تازه بکشد، آن موقع معلوم می شود اشغالگر مهاجم وحشی چه معنایی دارد. فعلا سرشان به داخل و همسایه هایشان گرم است و اینقدر برای ما ضرر دارند، چه برسد هیچ نگرانی از هیچ جایی نداشته باشند. شما نمی فهمید تفکر نژادپرست صهیونیستی که به یهودیان هم رحم نمی کند یعنی چه. یعنی فردا بیاید منزل شما را بگیرد و بگوید ما چون قوم برگزیده خدا هستیم و خدا شما را برای خدمت به ما آفریده، منزلت مال من، برو اسباب را هم از داخل کامیون خالی کن. این معنای صهیونیسم است.
ضمنا کی گفته اختیارات دولت 15 درصدی است؟ در بحث برجام که اختیاراتش 120 درصدی بود! هر چه رهبری فرمود را رعایت نکردند. آقا داداشه حسن آقا هم که به ظریف می گفت بمال بره! تیمشان نصفش جاسوس از کار درامد. اینها 15 درصدی هستند با این شرایط؟ پدر اقتصاد را با واردات بی رویه و سیاستهای غلط و بستن کارخانه ها دراوردند. این فقط 15 درصد بود؟ پس وای به حال 100! می توانید خودتان را گول بزنید اما مردم آگاهند که فعلا زمام امور در اختیار دولت است و مجلس هم از جنس دولت و همراه آن است.
دولت جزئی از نظام است اما آیا همین نظام و دولتهای پیشین اینقدر به مردم ضربه زده بودند؟ اصلا. این دولت نتیجه انتخاب خود مردم است که رهبر و جناح مخالف آقای روحانی هم به آن احترام گذاشتند. نتیجه اش را هم می بینیم. فرار رو به جلو را آنهایی که تکرار تکرار می کردند می نمایند که الان می گویند پشیمانم!
از آنجا که نظر شما نسبت به حکومت و نظام مشابه اغتشاشگران است که آن را فاسد می نامند، بفرمایید گزینه جایگزین سالم و صالح و بهتری سراغ دارید؟ یعنی وقتی انقلاب اسلامی 57 با آن مردان پاک و مخلص و مومن به این جا رسید، حالا قرار است با یک عده وحشی و درس نخوانده و رباتهای چشم و گوش بسته ماهواره ها به کجا برسد؟ از مشابه این جایگزین که در عراق و سوریه و لیبی به نام داعش شناخته می شود، چه خیری در آن دیدید که فکر می کنید جایگزین بهتری برای نظام کنونی است؟
درباره کمک به فلسطین لازم است عرض کنم اطلاعات شما کاملا غلط است و ما در واقع کمک خاصی نمی کنیم. کمک اساسی را خود آمریکا می کند. بر اساس آمار و اطلاعات خود آمریکا که قاعدتا شما بیشتر از آمار کشورمان قبول دارید جدول زیر را می بینیم. اینها کمکهای آمریکا و دیگر کشورها به سازمان اونروا تنها در سال 2013 است.

این مبالغ به میلیون دلار می باشد و تنها بودجه تزریقی به سازمان فوق است که از شاخه های سازمان ملل است.

کمکهای مستقیم به حکومت فلسطین از این مبالغ جداست. با توجه به تخمین بانک جهانی حکومت فلسطین در نیمه اول سال 2010 مبلغ 525 میلیون دلار کمک دریافت کرده که این مبلغ در سال 2009 معادل 1.4 میلیارد دلار و در سال 2008 معادل 1.8 میلیارد دلار بوده است. همانطور که مشاهده می کنید، اساسا ایران سهمی در این مبالغ سنگین ندارد و اینهمه هیاهو در ایران بر اساس اطلاعات ناقص و غلطی است که ماهواره های دشمن به ایرانیان ساده دل می دهند. کل بودجه نظامی ایران زیر 50 هزار میلیارد تومان یعنی کمتر از 12 میلیارد دلار است. هزینه های مختلف نظامی و تحقیقاتی را که کنار بگذاریم چقدر می ماند که در مجموع 10 میلیارد دلار کمک کشورهای دیگر باشیم؟

عیب و نقص نظام ما نه مساله حمایت از فلسطین، که کرم های داخل درخت هستند که سیر هم نمی شوند.


احمد شریعت

۲۱ دی ۹۶ ، ۱۰:۱۲
سلام ای کاش به جای این که لیبی رو مثال بزنید مالزی رو مثال میزدید که چطور با زعامت دکتر ماهتیر بن محمد پا به عرصه توسعه گذاشت ایا تعاملاتش با غرب و امریکا رو میشه نادیده گرفت ؟دکتر ماهاتیر بن محمد گفته بودند آمریکا به مانند گاو شیردهی  است که ایران شاخ هایش را گرفته                                                                                                                                                  کسی نباید معترض کمکهای انسان دوستانه ما به فلسطین یا دیگر کشور های منطقه بشود وظیفه دولتهای مسلمانه که کمک کن ولی در جا زدن در انقلاب هم به صلاح نیست و باعث میشه ملتهای دیگه به عنوان الگو به ما نگاه نکنن>

پاسخ:

۲۱ دی ۹۶، ۱۰:۴۸
سلام جناب شریعت. بنده اطلاعاتم از مالزی در حد لبنان نیست اما به یاد دارم چطور همین آقای ماهاتیر محمد علیه ایران و تشیع جبهه گرفت. اونها اساسا مشکلی با امریکا ندارند. آنها گوسفندهایی هستند که آمریکا سوارشان است. نیازی نه به شاخ و نه به پستان گاو ندارند! مالزی کشور مطرحی در دنیای سیاست نیست و تاثیرگذاری در دنیای اسلام ندارد. ایران را با مالزی مقایسه نمی شود کرد.
ضمنا چه درجایی زدیم؟ به اذعان بی بی سی که در مورد بودجه 97 گزارش نوشته، ایران حتی در این شرایط هم رشد داشته. فقط فرقش این است که نظام ما از انقلابی به سوی لیبرالی رفته که جیب ثروتمندان در آن گشادتر و دهان فقیر تنگ تر می گردد.

سلام اقای علوی تو اکثر سایت ها و شبکه های خارجی منبع اصلی درامد حزب الله قاچاق مواد نام میبرن به طور جدی هم ارائه میکنن این خبرو  که خود من هم به شک می افتم  اینو چه جوری میشه رد کرد؟؟ سوال دیگم اینه بودجه حزب الله به کارهای فرهنگی مردیمی کثل عقیدتی  ورزشی   و اینا  توجه میشه اگر اره مقدارش چه قدره  کافیه یا نه  و این که ما چجوری میتونیم به حزب الله کمک کنیم؟

پاسخ:

۲۲ دی ۹۶، ۱۱:۱۰
سلام علیکم. بحث مواد مخدر یک تهمت هست و جدا از حرمت شرعی، سید حسن هم ممنوع کرد حتی با تجار پولدار مواد مخدر، کسی رفت و آمد کنه. علت این اتهام این هست که بارها با رشوه دادن مواد مخدر به افسران اسراییلی، توانسته اند اطلاعات در بیاورند و دشمنان برای این زخمی که خورده اند، می گویند پس شما مواد مخدر جا بجا می کنید! اساسا لبنانی های خارج کشور، برخلاف ایرانی ها که به کارهای پست و رستورانی یا خلاف و مواد مخدر روی می آورند، به کارهای تجاری مشغولند و هیچ وقت ندیدم و نشنیدم کسی از آنها در کار مواد مخدر باشد.
در لبنان افراد، موسسه ها و سازمانهای زیادی هستند که هم زیر مجموعه حزب الله هستند هم نیستند! یعنی از آنجا که بیشتر مردم طرفدار حزب الله هستند، خیلی از اعضا، همسو با حزب الله هستند و برخی هم ارتباط دارند. لذا سیاستهای حزب الله را اجرا می کنند. حزب الله بطور مستقیم برای خیلی کارهای فرهنگی و اجتماعی خرج نمی کند و ماموریت اصلی خود را مقاومت می داند. با این حال قطعا در زمینه های فرهنگی و اجتماعی، هر چه هزینه شود کم است و الان حتی در زمینه رزمی هم کمبود هست.
به علت تحریم معاملات بانکی و تحریم حزب الله نمی توان پول برای آن فرستاد مگر از طریق مسافر. ضمن اینکه خود حزب الله معتقد است ایران مهم تر است و بنا به فرمایش رهبر انقلاب که در جمهوری اسلامی، هر جا که قرار گرفته‌اید، همان جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه کارها به شما متوجه است، بهتر است خدمت رسانی به انقلاب را در حیطه کاری خود تقویت کنید.

احمد شریعت

۲۱ دی ۹۶ ، ۲۰:۲۱
 سلام علیکم مشکل همین جاست شما با مدیرانی سروکار دارید که نمیخوان انقلابی باشن و با اینها کار کردن میشه درجا زدن مدیری که دوست داره ساعت فلان مارک دستش باشه نمیشه حریفش شد که انقلابی باشه هم  چیزش میشه تظاهر نمایش  همین هم میشه برای کشور و اسلام خسران و درجا زدن .هیچی زوری نمیشه انقلابیه زورکی میشه؟ میشه انقلابی وارد کرد مثل دکتر چمران؟ چون تو کشور ما دیگه تولید نمیشه نایابه  > بعد مگه جبهه گرفتن به اقای ماهاتیر محمد عیبه چرا خوبیها و فکر اقتصادی و توسعه محور ایشان رو نادیده گرفتید؟  دست گذاشتید روی این جبهه گرفتن ایشان مگر ما هم جبهه نمیگریم.

سلام  استاد سوالی داشتم خواستم ببینم  المنار متعلق به حرب الله هست ؟باز چه رسانه ای دارن؟ این رسانه ها چقدر طرفدار دارن؟

پاسخ:

۲۳ دی ۹۶، ۰۹:۰۴
سلام. المنار و رادیو نور از قدیم بطور مستقیم، دستگاه رسانه ای حزب الله بودند. شبکه دیگری جدیدا تاسیس کرده اند به نام الصراط که تنها به مباحث دینی و فرهنگی اجتماعی می پردازد. تیم کوچک و جمع و جور و بودجه اندکی هم دارد.
رسانه های مقاومت، همیشه نزد اکثر شیعه ها محبوبیت دارند. در گذشته نمی شد نزد شیعه ای بروی و تلوزیونش شبکه المنار روشن نباشد. الان شبکه الجدید با ادعای حمایت از مقاومت بشدت خوب کار کرده و بطور بی سر و صدا و خزنده در حال ضربه فرهنگی به دین و فرهنگ مردم است. این شبکه متعلق به یک تاجر ثروتمند سنی است. اما به راحتی در آن انواع برنامه های ضد اخلاقی و تبلیغات مشروب پخش می شود.

سلام
جناب آقای مهران
اولا که این جمله را دقیقا باید به شما و همفکرانتان گفت : "این تفکر که در رسانه های امثال شما به وفور یافت میشود یک جور فرار به جلو هست و واقعا امیدوارم یک زمانی از این تفکر عوام فریب نجات یابید"!

ثانیا ما نظام رو بی عیب و نقص نمیدونیم اگر اینطور بود دیگه چه نیازی به ظهور امام زمان و مدینه فاضله داشتیم؟! انتقاد ما دقیقا همینه که در نظامی که مقدس و اسلامی هست چرا باید دولتمردانش غربگرا و لیبرالی باشند؟ چرا از الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی حمایت و استفاده نمیکنن؟ چرا دنباله رو نظام سرمایه داری هستن؟ راهی که خود غربیا رفتن و دارن به بم بست میرسن رو اینا ادامه میدن و اقتصاد مملکت رو با همین روش فلج کردن.
اتفاقا بر اساس اعلام منابع رسمی اختیارات دولت 91 درصد هست (البته ببخشید که منابع رسمی ما با شما متفاوته!!!) منتها این هم از همون فرارهای رو به جلوی آقایان هست که هرجا کم میارن و نمیخوان و نمیتونن کار کنن دبه در میارن که ما اختیاراتمون کمه و محدودیم و نمیذارن کار کنیم!

ضمنا اینقدر مردم مردم نکنید! بنده با افتخار جزو همین مردم هستم و سیاستهای غلط اقتصادی این دولت روی گرده امثال من هم فشار آورده و سنگینی میکنه. ولی انصاف دارم و بخاطر کم کاری و بی عرضگی مسئولین کل حاکمیت رو زیر سوال نمیبرم.
همین چند روز پیش بود که وزیر راه و شهرسازی با هند قرارداد واردات لوکوموتیو امضا کرد. در حالی که در کشور امکانات و علم ساختنش هست. دقیقا همون کاری که درباره واردات هواپیما کردن (اونم هواپیماهای مرجوعی!) در شرایطی که تکنسینهای ما اعلام کرده بودند توانایی ساخت هواپیما داخل کشور وجود داره.
اینها مشت نمونه خرواره. اون کسانی که از این قراردادهای ننگین دولت ضربه میخوردن و بیکار میشن و کارگاهها و کارخونه هاشون تعطیل میشه مردم نیستن؟؟؟

باز هم میگم تنها راه نجات ما از این وضعیت اقتصاد مقاومتی و استفاده از مدیران جهادی هست. والسلام

 جناب م . ز با سلام. من هم با شما تا حدود زيادي موافقم. مخصوصا درباره واردات.
برادر همسر بنده مدير يه شركت واردات چوب هستش از گرجستان. چند وقت پيش ميگفت: من به اين دولت و مملكت دارم خدمت مي كنم چون چوب رو از گرجستان براي مصارفي مثل مبلمان وارد مي كنم و درختي اينجا قطع نميشه. چند نفر رو هم آوردم مشغول كردم و دارن نون مي خورن. 
اوني كه وارداتش كالايي هست كه مثلش در ايران داره توليد ميشه اون خيانتكاره. يه عده از واردات دارن نون مي خورن و كله گنده هستند. چرا جلوي واردات كالاهي غير ضروري گرفته نميشه چون يه سري از آقايون و آقا زاده ها دارن جيب هاشون رو با اين پولها پر مي كنند و اگه قطع بشه، كار ديگه اي بلد نيستند.
چرا دولت اختيارات نداره؟ كي ميگه نداره؟
اما به نظر من اين مملكت درست بشو نيست. هركي از يه گوشه اش گرفته و داره بهش چنگ و دندون ميزنه و مي خوره. بعضي وقته با خودم ميگم ما كه نزديك نصف عمرمون رفت البته اگه 70 سال عمر كنيم. دلم به حال بچه هامون مي سوزه. نه شادي هست نه دلخوشي.
حيف اين مردم نيست كه قدرشون رو نميدونن؟
انقدر طرفدار آمريكا نباشيم. آمريكا يه ويزا براي مهاجران ايراني نميده اما چيزي كه به نفع خودشه رو خوب پيگير ميشه. پيام رسان ها رو براي ما خوب ميدونه. شيطان بزرگ خوب ميدونه چيكار ميكنه.
چرا بايد هر از چند گاهي رهبر يه سخنراني بكنه و دوباره ما رو از خواب بيدار كنه و بگه آمريكا مورد اعتماد نيست. دستان چدني زير دستكش مخملين. بايد سخنان رهبر رو با طلا نوشت. تلنگرهاي رهبري واقعا لازمه. اما كو گوش شنوا؟!!!!

سلام
جناب م ز
شما مشکلات کشور را به خاطر تفکرات لیبرالی و غرب گرای این دولت میدانید بسیار خب ما اگر از ابتدای انقلاب دولت ها را برسی کنیم شما برای ما بفرما کدام دولت در جهت منویات جناب عالی و تفکرات دوستان شما می گنجد تا من هم با این تفکر غیرلیبرالی شما که باید خیلی هم کارآمد باشد آشنا شوم 
انتقادی که میکنید چرا در نظام اسلامی دولتمردانش باید لیبرالی و غرب گرا باشند این انتقاد را به شورای نگهبان کنید تا این فیلتر تنگ صلاحیت ها رو کلا تخته کند تا خیال شما بابت عناصر لیبرالی و غرب گرا راحت شود و همچنین نام جمهوری اسلامی رو به حکومت اسلامی تغییر دهید تا دیگر مردم این عناصر لیبرالی و غرب گرا را انتخاب نکنند (فقط تفکر لیبرالی مردم می ماند که تنها راه حلی که به ذهن من میرسد این هست که همه آنها رو از کشور بیرون بیندازن تا مبادا فضای اسلامی و مقدس کشور مسموم شود)
نکته بعدی اینکه از دیدگاه شما نظام سرمایه داری فقط مختص غرب هست اما کشورهای کمونیستی شرق نظام پاک و منزهی دارند اینکه می‌فرمائید نظام سرمایه داری غرب به بن بست رسیده پس برای ما توضیح دهید که این توسعه یافتگی کشورهای غربی از کدام الگو و روش حاصل شده (البته اگر شما آنها رو توسعه یافته قلمداد کنید)
اختیارات دولت ۹۱ درصد هست؟؟؟ (اگر آن منبع رسمی را برای ما بگوئید ممنون میشوم البته فکر کنم شما اشتباهی بجای ۱۹ درصد ۹۱ درصد خوانده اید ) جناب م ز فکر کنم دیگه خواجه جافظ شیرازی هم میداند که اختیارات دولت چقدر هست لطفا اینقدر فرافکنی نکنید ای کاش حداقل صحبت های روسای جمهور پیشین خاتمی و احمدی نژاد رو هم گوش می‌دادید بعد از ۹۱ درصد صحبت میکردید 
ای کاش حداقل اطلاعاتتان را کامل میکردید بعد این صحبت ها رو مطرح میکردید تولید لوکوموتیو و واگن در ایران یک ظرفیت محدود هست ولی نیاز کشور چندین برابر آن هست برای مترو و قطار شهر های مختلف  و باید بخشی وارد شود تا نیازهای مسافران زود تر انجام شود 
یک صحبت غیر واقعی دیگری که شما انجام میدهید درباره ساخت هواپیما هست ایران زمانی با اکراین مشترکا هواپیماهای سبک با ظرفیت کم تولید میکرد که فکر میکنم بعد از سقوط یکی از این هواپیماها در تهران تولید آن متوقف کرد اما درباره تولید هواپیماهای متوسط و بزرگ باید جناب م ز بدانید که تکنولوژی و زنجیره ساخت کامل این هواپیماها نهایتا در دستان سه چهار کشور جهان هست حتی خیلی از کشورهای پیشرفته توانایی ساخت آنها را ندارن 
بهتر است از شعار های پوچ و اطلاعات غلط دست بر داریم (البته امیدوارم ما هم زمانی توانایی ساخت هواپیماهای پهن پیکر را داشته باشیم)


آقای مهران!!!!!!!!!
از اطلاعات‌ مفید و صحیح شما خیلیییییی لذت بردیم!!!!!!!!!!!! فقط لطفا منبع اطلاعات‌ تان را هم بفرمایید. رسانه های آمریکا ؟انگلیس یا فرانسه ؟؟؟؟

جناب مهران 20 سال این مملکت در دست همین تفکر بوده! بحث این دولت نیست. منتها این دولت همه چیز مردم حتی آب خوردنشون رو به مذاکره با غرب و دم کدخدا رو دیدن گره زده. چهار سال عمر مفید یه مملکت رو هدر داد که تهش تحریمهامون تمدید بشه و افزایش پیدا کنه. اعتبار پاسپورتمون از بین بره. صنعت هسته ای مون نابود بشه. اقتصادمون به این روز دربیاد و .....

ما میگیم همه چی یه شبه تغییر نمیکنه بالاخره باید از یه جایی شروع کرد. جلوی ضرر رو از هر جا بگیری منفعته.
کسی منکر رفع نیاز از مردم و مسافران نیست ولی آیا دولت حاضره در کنار همین واردات تولید داخلی رو حمایت کنه و کیفیت و تکنولوژیش رو بهبود ببخشه تا کم کم به خودکفایی برسیم؟ آیا حاضره در همین خودروسازی به مخترعین جوان و خوش فکر و صاحب ایده ما اعتماد کنه یا مثل جناب ترکان صنعت ما رو در حد آبگوشت بزپاش میدونه و حتی سرویس غذای قطارها رو به شرکت اتریشی میسپاره!
مشکل از تفکر و نگاهی هست که به هیچ وجه نمیخواد خودباوری داشته باشه. اصلا دوراندیشی و آینده نگری و بلند همتی تو وجود این رجال نیست.
از کجای صحبتهای من برداشت کردید که نظام کمونیستی شرق پاک و منزهه؟!!!!! من اصلا اسمی آوردم یا تعریف و تمجیدی کردم؟! دولت مورد حمایت شما شیفته و فریفته غربه به من چه مربوط؟!! ضمن اینکه نگاهی به واردات همین دولت از این نظامهای کمونیستی شرقی بندازید بد نیست!
بحث کردن با شما بی فایده و فقط باعث اتلاق وقته. اگر کمی سرتون رو از توی ماهواره و کانال های معلوم الحال بیرون بیارید و بچرخونید سمت کشورتون خیلی از این مسائل رو خودتون می بینید نیاز به منبع نیست.
هرچند کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد اما کسی که خودش رو به خواب زده نمیشه!

هرچقدر دوست دارید اینجا سخن پراکنی کنید دیگه آقای علوی خودشون صلاح میدونن جواب شما رو بدن یا نه.

آقاي مهران من هم فقط يك كلام مي گم و اون اينكه: آمريكا و غرب تا منفعتشون ايجاب بكنه پشمون مي ايستند اما تا يه نافرماني ببينند به روز سياه مي نشوننمون. چرا بايد حريص اين نوع روابط باشيم. چرا تجربه ي اين همه سال رو استفاده نكنيم؟ تجربه ها سخت به دست ميان ولي بسيار با ارزش هستند.
غرب اون چيزي نيست كه شما از رسانه هاي بيگانه و معاند ياد گرفتيد.
آقاي م. ز من هم موافقم كه واقعا هرچقدر هم بخوايم منطقي دليل بياريم، باز هم آقاي مهران حرف خودش رو ميزنه. بحث تسلسل آوري شده به نظرم.
حرف اول و آخر ما اينه كه آمريكا و غرب مورد اعتماد نيستند و رابطه با اونها مملكت رو گل و بلبل نخواهد كرد( برجام معتبرترين واقعيت كه واقعا خوشبختمون كرد). حرف اول و آخر آقاي مهران هم اينه كه غرب عالي و رابطه با غرب خوشبختي دائمي است و برجام تمام مشكلات رو خدا رو شكر حل كرد.
راه حل هم فقط و فقط همين مطلبي هست كه جناب م. ز فرمودند: تكيه بر توان داخلي و قبول اينكه ما مي تونيم. راستس آقاي مهران دلار شد 4700 تومن. برجام چقدررررررررررررررررررر كمكمون كرد.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها