رژیم صهیونیستی بر طبل جنگ می کوبد

رژیم صهیونیستی بر طبل جنگ می کوبد

ده پانزده روز گذشته روزهای پر تنشی برای حزب الله به شمار می آمد و این حزب در حالت آماده باش قرار داشت. رژیم صهیونیستی در کنار حملات رسانه ای و جنگ روانی و تهدیدات فزاینده علیه حزب الله و لبنان، دست به تحرکات گسترده ای زده بود و تجاوزهای آشکار دریایی هوایی و زمینی به مرزهای لبنان داشت.
شهرک نشینان باغبان در باغهای کنار مرز دیگر دیده نمی شدند و نظامیان هم تنها از طریق دوربینها به کنترل مرزها مشغول بودند و با ادوات زرهی رفت و آمد می کردند.

از آنطرف، نیروهای مقاومت در پاسخ، دست به تحرکات مختلفی در جولان زدند که گفته می شود حمله موشکی اخیر به دمشق به سبب این تحرکات بوده و دشمن، مکان تجمع و پشتیبانی نیروهای اعزامی به جولان را هدف قرار داده است.
ده روز گذشته حزب الله آماده پاسخ به حماقتهای رژیم اشغالگر قدس بود. اما آنچه همه چیز را به هم ریخت، نفوذ یک جوان لبنانی به داخل شهرکهای سرزمین اشغالی بود. هنوز معلوم نیست واقعا این جوان یک نیروی حزب الله بوده یا یک جاسوس اسراییلی، اما آنچه در رسانه ها مطرح می شود آن است که وی خل و چل شده و یک ماهی است می گوید یهودی است و باید به قدس برود! وی پس از ممانعت نیروهای یونیفل (سازمان ملل) در مرزهای جنوب لبنان، شبانه توانست خود را به شهرکهای اشغالی برساند. مردم و رسانه های رژیم صهیونیستی با انتشار این خبر بشدت دچار ترس و وحشت شدند. اینکه یک نفر برای خودش در شهرک راه میرفته و لبنانی صحبت می کرده واقعا برای آنها ترس آور بوده و این سوال را مطرح می کند که با وجود تمام استحکامت و موانع مختلف، اعم از میدان مین، دوربینهای پیشرفته و سنسورهای حرکتی، چگونه وی توانسته داخل شود. رژیم صهیونیستی این جوان را زود تحویل صلیب سرخ داد که به لبنان منتقل شد.
مدتی پیش رژیم تمامیت خواه و جنگ طلب صهیونیستی نقشه ای دقیق از مکان موشکهای حزب الله برای این حزب ارسال کرد تا بگوید به سری ترین اطلاعات دسترسی دارد و استراتژی دفاع موشکی حزب الله را بی اثر کند. قطعا این اطلاعات از لبنان درز پیدا کرده است. فشار اقتصادی بر حزب الله بشدت وحشتناک است. علاوه بر قضیه جنگ سوریه، تحریمهای بانکی و بین المللی و نظارت بر انتقال پول در دنیا، اثرات منفی زیادی بر حزب الله و به تبع آن مردم لبنان داشته است. در اثر این فشارها، زندگی بسیاری از مردم به حالت نیمه مختل درامده و آدمهایی که حاضرند برای پول، هرچه از حزب الله می دانند را بفروشند کم نیستند.

با این حال اوضاع آنقدر وخیم نیست. حتی اگر دشمن اشغالگر، تمام پایگاه های موشکی حزب الله را شناسایی کرده باشد، قدرت آن را نخواهد داشت که حتی نیمی از آن را نابود کند. گستردگی جغرافیایی لبنان مانع از آن است که بتوان این پایگاه ها را در زمان اندک و حتی میان مدت، نابود کرد. ضمن آنکه اکنون جبهه جولان هم آماده پذیرایی از حماقت کودک کشان صهیونیست است. با اولین حرکت غلط دشمن، هواپیماهایش باید در کشور دیگری بر زمین بنشینند. ابتکارهای جالب و خلاقیت لبنانی ها از جمله حاج عماد مغنیه، که قطعا هنوز خبری از آنها به دشمن نرسیده، مانع مهمی بر سر کامیابی و نابودگری صهیونیستها است.
تور رسانه ای حزب الله برای خبرنگاران شبکه های مختلف در جنوب، اقدامی هوشمندانه بود که تحرکات نظامی و آماده سازی رژیم صهیونیستی را برای جنگ نشان داد و به دنیا ثابت کرد چه کسی در حال جنگ افروزی است.

پی نوشت: آنهایی که از قطع یا کاهش کمک به حزب الله استقبال می کردند در واقع با دستان خود، برگ برنده امنیت کشور را می سوزانند و دستان قدرتمند دفاع از کشور را می بندند و گلوی برهنه کشور را به چنگ حرامیان تکفیری و صهیونیست می سپارند.

۰ ۰ ۶ نظر ۲۵۹۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۶)

سلام برادر،سید حسن نصرالله گفته بود همه چیز از ایران میرسه، یعنی نمیشه رسوند بهشون که زیاد فشار اقتصادی مختل یا اذیت نکند

پاسخ:

۱۳ ارديبهشت ۹۶، ۰۹:۲۵
سلام. خیلی چیزها رو نمیشه نوشت. جزئیات تکان دهنده ای هست که هم به ضرر حزب الله هست هم دشمن میتونه ارزیابی اش رو دقیق تر کنه و اونجاها رو بیشتر تکیه کنه، و هم آبروریزی برای ایران هست. الان مسئولین دولتی ما به جایی رسیدند که میگند اصلا حزب الله رو ایران بوجود نیاورد! ایران هم پول نده بازم سر جاش خواهد بود! خبر ندارند اگر ایران پول نده، فقط همون سید حسن و قدیمی ها باقی خواهند موند لب مرز جنوب. ایران باید بی خیال عراق و سوریه و بحرین و غیره بشه. خیلی ها به خاطر خدا دارند جهاد می کنند اما زندگی شان هم باید بگذرد. نه اینکه یک چهارم مخارجشون هم در نیاد. متاسفانه در این دوره ریاست جمهوری که گفته شد خزانه خالی است و عده ای همان خانه خالی را هم جارو زدند به ویلای خود بردند، بودجه حزب الله بشدت کم شده بطوری که دفتر های مختلف و ادارات گوناگون بسته شده و بودجه ای برای حمل و نقل نمانده. همه چیز تبدیل شده به جهادی و فقط کسانی که مبارز هستند و تمام وقت در حال جهادند مبلغی بسیار پایین تر از خط فقر در لبنان دریافت می کنند که واقعا برای گذران زندگی کفاف نمی دهد و ظلم است.

خدا کنه جنگ نشه...دیگه دلمون خون شده از بس کشتار و وحشیگری تکفیریها و وهابی ها رو دیدیم 

با این دولتی که الان سرکاراست مردم بدبخت شدند اما هنوز عده ای خوابند زیادبرای تغییر فرصت نیست جز دعا وچشم به صاحب این مملکت وتدبیر رهبری انتظار دیگری نمی توانیم داشته باشیم کاش چشم بصیرت مردم بازشود

پاسخ:

۱۳ ارديبهشت ۹۶، ۱۱:۱۷
البته عده معدودی هم خوشبخت شدند! بعضی مسئولین ذی ربط و بی ربط، بعضی آدمها که با رانت اطرافیان رییس جمهور ثروتهای میلیاردی به هم زده اند و به راحتی خرجهای میلیونی می کنند. ساعت چند صد میلیونی، کت شلوار چند صد میلیونی، ماشین فلان...

سلام. 
هفته آینده قصد سفر به لبنان رو دارم ولی اکثر هتل ها تو سایت بوکینگ سولد اوت شده و باقی مانده هم قیمت گرونی دارن. خبری هست هفته آینده؟ 

پاسخ:

۱۴ ارديبهشت ۹۶، ۱۰:۱۵
سلام. خبر خاصی نیست. دقت کنید قیمتی که نشان می دهد مربوط به کل اقامت است. قیمتها را چک کردم خیلی گران نبود. هتل های خوب بالای شبی هشتاد نود دلار است.

هتل لانکستر که به گفته شما برای یک شیعه س شبی 90 دلار که با مالیات می شه 100 دلار. 
در حال حاضر امکان رفتن به زیارت هست؟ 
و این که واسه دو تا گشت نیم روز اجاره ماشین با راننده شیعه چقدر هزینه داره؟ 
ممنون از پاسخ گویی 

پاسخ:

۱۵ ارديبهشت ۹۶، ۱۳:۵۰
هتل سیلور را امتحان کنید. ارزانتر است.
بسته به مسافت بین 70 تا صد دلار.

ای خدا
مناظرات رو میبینید
دیدید که اینا به سپاه خودمون هم رحم نمیکنن چه برسه حزب الله...

پاسخ:

۱۸ ارديبهشت ۹۶، ۰۹:۰۸
متاسفانه در منزل اینترنت ندارم و نمی توانم مناظرات را ببینم. خبردار شدم.
یکی از اصول سیاست خارجی کشورها، سیاست چماق و هویج است. یعنی از طرفی زور و تهدید و از طرف دیگر دیپلماسی و نرمش نشان دادن. همان پلیس خوب پلیس بد که برای اعتراف گرفتن از مجرم به کار می رود. متاسفانه دو نهاد دیپلماسی و نظامی کشور با هم در این زمینه هماهنگ نیستند و به جای مکمل بودن هم، دیگری را به کارشکنی متهم می کنند. اینکه سپاه موشک نشان دهد اصلا خطا نیست، اتفاقا لازم است. اینکه دیپلماسی کشور دست دوستی دراز کند اصلا خطا نیست، وظیفه اش است. اما بداند دارد چه کار می کند، به چه کسی در چه شرایطی دست دوستی دراز می کند. دست دراز کردن برای اظهار دوستی به یک زنگی مست که سلاح در دست دارد، کار هیچ عاقلی نیست.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها