سلسله جنبان سلسله انفجارهای جدید در لبنان کیست؟

سلسله جنبان سلسله انفجارهای جدید در لبنان کیست؟

آنقدر انفجار در لبنان شده که دیگر برایمان عادی شده. مدتی است دستگاه های امنیتی هشدار می دهند که اطلاعاتی مبنی بر بمبگذاری چند دستگاه آمبولانس به دستشان رسیده و برای همین، بیمارستانها، آمبولانسهای غیر خودشان را بررسی می کنند. همینطور حزب الله بعد از ماجرای انفجار روبروی بانک در بیروت، پس از ایست بازرسی های ارتش و پلیس، چند نفر ناظر گذاشته است و داخل ضاحیه هم گشتهای موتوری با ژاکت حزب الله، گشت زنی می کنند. در هفته گذشته حزب الله توانسته بود دو کمربند انتحاری کشف کند.
دیروز دوشنبه، چهار انفجار انتحاری در منطقه قاع اتفاق افتاد. خبرش را تازه بعد افطار شنیدم! واقعا عادی شده. داستانی که مردم روایت می کنند این است که یکی از اهالی به نام شادی مقلد به همسایه اش مشکوک می شود و با شنیدن صدایی عجیب به درب منزل آنها می رود. می پرسد چه کار دارید می کنید؟ می گویند به تو ربطی ندارد ما سازمان اطلاعات ارتش هستیم! طبیعتا وی به آنها مشکوک می شود و با آنها دعوا می کند. می رود اسلحه اش را می آورد و با آنها درگیر می شود. انتحاری اول خودش را منفجر می کند. با جمع شدن مردم و آمدن آمبولانس، انتحاری دوم خودش را منفجر می کند. ده دقیقه بعد سومی و با فاصله مشابه، چهارمی. یکی از انتحاری ها زن بوده است. نفر پنجم در صحراهای اطراف شهر دستگیر شده که یا به انتحاری ها کمک می کرده یا خودش هم انتحاری بوده. دوباره، شب، دو انتحاری دیگر هم برای رفتن به جهنم میانبر زده و خود را می ترکانند. در پی این حادثه ها، فرماندار بعبلک برای تمام مهاجران سوریه، منع آمد و شد در شب وضع کرده است. شهردار قاع هم مردم را به ماندن در خانه و شلیک به هر بیگانه توصیه نموده است!
قاع شهر کوچکی در شرق لبنان در کنار مرز سوریه و نزدیک به هرمل است که حدودا 13000 نفر سکنه دارد اما غیر از دو سه هزار نفر، بقیه به سبب شرایط سخت زندگی و بیکاری کوچ کرده اند. اما بیش از ده هزار پناهجوی سوریه در این شهر و اطراف آن ساکن شده اند. شهر مسیحی نشین قاع در میان شهرها و روستاهای شیعه نشین شرقی قرار گرفته است. پس از انفجارها، حزب الله نیروهای خود را بصورت مسلح در اطراف شهر مستقر کرده است. نیروهای غیر شیعه حزب الله در قالب سرایا المقاومه هم در این شهر به حالت آماده باش درآمدند. ضمن آنکه مردم هم سلاح های خود را دم دست گذاشته اند. یکی از نمایندگان لبنانی عضو نیروهای کتائب لبنانیه (فالانژهای وابسته به سمیر جعجع) که پیش از این با برپایی ایست بازرسی های حزب الله مخالفت کرده بود و آنها را به کودتا و ایجاد امنیت خصوصی متهم کرده بود، و توانسته بود با فشار سیاسی باعث شود ایست بازرسی ها به ارتش و پلیس واگذار شود، دیشب به همراه عده ای از جوانان مسیحی سلاح به دست گرفت.
مروان فارس نماینده فراکسیون قومی که همیشه آخر هفته اش را در این شهر می گذراند در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت: برخی دولتهای خلیج (فارس) در قالب کمکهای انسانی به پناهجویان، به مسلحین کمک می رسانند. چرا اینها به سمت راه حل سیاسی نمی روند تا جنگ متوقف شود؟ وی در ادامه گفت خطر عمده ای وجود ندارد و ترسی نداریم. ارتش موجود است و نیروهای ملی وجود دارند و مردم سرزمینهایشان را ترک نمی کنند. دولت باید کمکهای کشورهای خارجی به ارتش را قبول کند. من تعجب می کنم چرا دولت، کمک ایران به ارتش لبنان را سریعا قبول نمی کند.
گفتنی است در پی بالا گرفتن خطرات امنیتی، حزب الله تمام مراسم های احیای شب قدر خود در سرتاسر لبنان را لغو نموده است. حرکت امل هم چند مراسم افطار خود در لبنان را کنسل کرده است. نیروهای امنیتی در ایست بازرسی ها به دقت ماشین ها را بررسی می کنند.
اما پشت پرده این انفجارها چیست؟
سمیر جعجع پس از انفجار در تویتر نوشت که شهر قاع هدف نبوده، بلکه تروریستها منتظر بودند تا یکی آنها را به محل مورد نظر ببرد. این سخن وی با واکنش کاربران شبکه های اجتماعی و رسانه ها روبرو شد. برخی وی را دستیار تروریستها خواندند و برخی مسخره اش کردند.
کتائب لبنانی (فالانژها) مسلح شدنداما با فعال شدن گروهک های مسلح وابسته به کتائب این گمان مطرح می شود که برخی به دنبال مسلح شدن در لبنان هستند. همانهایی که سلاح مقاومت را همیشه نشانه می رفتند و علیه آن اقدام می کردند.
از طرف دیگر برخی تحلیلگران معتقدند این انفجارها برای درگیر کردن حزب الله به جبهه داخلی است تا جلوی عملیات بزرگ پس از ماه رمضان را بگیرند یا از حجم آن کم کنند. چنین روایت می شود که حزب الله با هماهنگی ایران و روسیه و پس از دریافت برخی تعهد ها از سوی این کشورها مبنی بر حمایت صحیح و درست و به موقع از نیروهای حزب، و پرهیز از اشتباهات گذشته، در نظر دارد تا در نقاط جدیدی در سوریه عملیاتهای گسترده داشته باشد. ده ها هزار نیروی ویژه حزب الله که تا پیش از این در مرزهای فلسطین مستقر شده بودند، آماده انتقال به سوریه هستند. هرچند حزب الله اعلام می کند دشمن صهیونیستی در موقعیتی نیست که حمله کند، اما علاقه ویژه صهیونیستها به جنگ در ماه تموز و مانورها و تحرکات آنها، باعث اقدامات پیشگیرانه حزب الله شده است.
آیا فشار همه جانبه صهیونیستها، آل سعود، ترکیه، آمریکا و گروه های داخلی برای محاصره حزب الله در حال تکمیل است؟ گروه های مختلف سیاسی در ایران چه نقشی در این محاصره یا شکستن آن ایفا خواهند کرد؟ آیا احادیث ظهور که گفته می شود نیمی از شیعیان منطقه شامات (لبنان و سوریه کنونی) کشته خواهند شد در حال به حقیقت پیوستن است؟
در شب قدر، قدر شناس حافظان امنیت خود باشیم و برایشان دعا کنیم. و برای ظهور مولایمان دعا کنیم تا ریشه ظلم را برچیند. اللهم عجل لولیک الفرج

پ.ن: یک منبع لبنانی مدعی شده است که قبل از انتخابات شهرداریها در لبنان، حزب الله مردم و احزاب ملی در این شهر را مسلح و آموزش داده بود. اما در انتخابات، با غوغاسالاری حزب کتائب، که باید فقط ارتش امنیت را تامین کند، حزب الله مسلسلهای سنگین 23 میلیمتری خود را از صحراهای پیرامون شهر جمع کرد و همینطور دوربینهای دید در شب را برچید و از منطقه رفت.

۱ ۰ ۲۰ نظر ۴۳۸۶ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲۰)

سلام  نمیدونم این مسئله که میخواهم  مطرح کنم تا چه حد درست ومنطقی هست لذا ازشما هم میخواهم  نیز در اینم مورد تحقیق نمایید و این مسئله به ارتباط بین سخنرانی های سید نصرالله واتفاقات بعد از اون هست من چند مورد رو بیان میکنم 13/11/2013  سخنرانی به مناسبت تاسوعا وعاشورا 19/11/2013 انفجار سفارت ایران-3/12/2014 مصاحبه با شبکه او تی وی 4/12/2014 شهادت حسان لقیس-سخنرانی  در 20/12/2013 انفجار حارت حریک 21/1/2014-15/1/2015 مصاحبه با المیادین 18/1/2015 شهادت جهاد مغنیه-12/5/2016 یو الجریح 13.5/2016 شهادت بدرالدین- 6/11/2015 سخرانی المتقی الدولی  لدعم فلسطین   12/11/2015 انفجار برج البراجنه-24/6/2016چهلم بدرالدین  و 27/6/2016 انفجارهای القاع بعد از چند روز یا چند هفته این اتفاقات بعد از سخرانی ها میفته وچون از یکی دومورد گذشته برام  تعجب اور بوده

پاسخ:

۸ تیر ۹۵، ۲۰:۰۸
سلام
فکر نمی کنم ارتباط منطقی بشه بین زمان صحبت سید و عملیات تروریستی برقرار کرد. عموما عملیاتهای تروریستی وقتی اتفاق افتاده که تروریستها در فشار و شکست و عقب نشینی قرار گرفتند.

سلام.خرید و فروش سلاح در لبنان آزاد است؟
سلاح های جنگی نظیر کلاشینکف و M16 وM4A1یا قناصه؟

پاسخ:

۹ تیر ۹۵، ۱۳:۳۲
سلام
آزاد آزاد که نیست. اینطور نیست مثل بقالی بروید اسلحه بخرید. مجوز لازمه. اما گیر آوردنش بسیار راحته. خصوصا که احزاب مختلف از قدیم اسلحه داشتند و به اعضایشان می دادند.

این که نیروهای حزب گشت زنی می کنند به امنیت اجتماعی کمک می کنه؟
حزب الله دزد هم میگیره؟

پاسخ:

۹ تیر ۹۵، ۱۳:۳۳
قطعا کمک میکنه. اما حتما اگر جایی دزدی شد، دنبال تحقیق و بررسی نمیروند.

فشارها رو ایران رو به صورت بی سابقه زیاد شده
جیش العدل و جبهه بلوچستان پاکستان همگی در شرق و پژاک و کومله در غرب با هم بستن
نماینده هاشون راس راس تو شبکه منو تو میان و میرن با هم بستن که جنگ کنن
خانوادم نمیدونن شیعه شدم!پدرم میگفت روزای سختی در پیشه مثل دوران ریگی
اون دوران طایفه هایی مثل ما خیلی اذیت شدن
هم از طرف ریگی و دار و دستش که هی میگفتن بیعت کنید و سرباز بدید هم سپاه و اطلاعات که خیلی زوم میکردن رو طایفه های سنی
کلأ هربار این گروه ها فعال میشن دودش میره تو چشم مردم عادی...
این بار فعال شدن اساسی هم تو غرب هم شرق
اسلحه و ماشین و قناص های قوی و خمپاره های قوی بهشون دادن
قبل از این خود عربستان گفت ما فعالشون میکنیم.
خدا رحم کنه
توی اهواز هم به اسم عربی بودن قصد بلوا دارن البته اعراب ایران محکم پای ایران واستادن و تو جنگ نشون دادن خودشونو
ولی در هر حال قردوغان هم که با اسراییل بسته امکان فعال کردن پانترک ها و ترکمن هارو داره

هرچند اعتقاد راسخ دارم کاری از پیش نمیبرن و ایران برای هرکدوم از دشمناش کارت های مخصوص به خودشونو داره ولی خب قصد فعالیت دارن

یکی از عظیم ترین شانس هایی که ایران آورده اینه که اهل سنت ایران یکی نیستن و رهبر واحد ندارن و بعضأ سایه همو با تیر میزنن
کل اهل سنت ایران سه گروهن که هر سه تاشون سه فقه دارن
بلوچ ها حنفی
ترکمن ها حنبلی
کرد ها شافعی
جمعیت اندک و پراکندگیشون شانس خوبیه برا ایران

جدای از اینا:
چرا بر نمیگردی ایران؟

پاسخ:

۹ تیر ۹۵، ۱۳:۳۶
کلا برگردم؟ احتمالش زیاده که حداکثر تا دو سال دیگه برگردم. اگر زنده بودم laugh

سلام
کدوم حدیث گفته که نیمی از شیعیان کشته میشوند؟منبعش ؟
بعد هم هر چیز بستگی به همت و بصیر و اتحاد مومنان دارد خیلی از احادیث میتونه شامل بدا شود حتی خروج سفیانی...

پاسخ:

۹ تیر ۹۵، ۱۳:۳۷
سلام
الان در خاطرم نیست. پیدا کردم می نویسم.

سرباز خدا

۰۹ تیر ۹۵ ، ۱۳:۵۴
ابوخالد راست میگه.فعال شدن هم تو شرق هم تو غرب.باز جیش العدل یه گروهیه که پایگاه مردمی چندانی نداره بین بلوچ ها و خارج نشین میجنگن ولی کومله دموکرات احزابی هستن که بین کردها پایگاه قوی دارن و به واسطه جنگ های بسیاری که نسل اندر نسل داشتن خیلی خوب میجگند.شما نگاه نکن الان ایران راحت میجنگه و قلع و قمعشون میکنه اینا پدر ترکیه رو در آوردن به تنهایی.منابع درآمدی بسیاری هم به واسطه فروش و ترانزیت مواد مخدر به اروپا کسب میکنند که به صورت پوتد و یورو و دلار در اختیارشون قرار میگیره و میتونن اسلحه های خوبی بخرن و سرباز زیاد داشته باشن و شبکه های متعددی به کردی و فارسی برای ایرانی های کرد و غیر کرد بزنن.الانم که عربستان فعالشون کرده خیلی قوی شدن.نمسدونم فیلم ساقط کردن بالگرد ازتش ترکیه رو دیدی؟با یکی از بهترین دوش پرتاب های جهان ساقطش کردن کردها.

هرچند تو شرق نه منابع درآمدی کردها رو دارن و نه پایگاه مردمی رو...
خصوصا این که تو شرق ایران با پهپاد ها پدرشون رو در میاره ولی تو غرب چون کوهستان پهپاد های جنگی چندان کاربرد ندارن...
از جبهه شرق خیال ها راحته ولی تو غرب باید ایران جدی واسته

این احادیث ممکنه ناظر بر دولت عثمانی باشه نه دوران ظهور چونکه دراحادیث وارد برکتاب عصرظهور کورانی خوانده ام شیعیان با پوشاندن چهره خود (منظور شایدعدم آشکارکردن مذهب) خود می توانند از این درگیری هابطور نسبی برکناربمونن.

محمدنائینی

۱۰ تیر ۹۵ ، ۰۲:۱۱
ابوخالد و سرباز خدا از اطلاعاتتون واقعا ممنونم (ان شاءالله که قابل استناد باشه)و ایضا از اقای علوی که بستر چنین بحثهایی را فراهم میکنه. 

سلام مگه حزب الله اعضای غیر شیعه هم داره؟ میشه توضیح بیشتری بدید

پاسخ:

۱۲ تیر ۹۵، ۱۵:۱۰
سلام. بله حزب الله اعضای غیر شیعه داره که در قالب سرایا المقاومة آموزش و سازماندهی میشند.

امکانش هست کسی خودشو شیعه جا بزنه بره تو حزب الله؟

سرایا مقاومه به سربازا حقوق میده؟

پاسخ:

۱۲ تیر ۹۵، ۱۶:۰۲
خیر. توی لبنان همه همدیگر رو میشناسند. بعدش اطلاعات مقاومت اونقدر بالا هست که ریز ترین اطلاعات از شخص رو هم در میارن.
تصور نمی کنم حقوق بدهند. خصوصا الان که پول ندارند حقوق خودشونو بدهند.

آتلیه عروس

۱۸ تیر ۹۵ ، ۱۰:۴۲
سلام کمال تشکر را از سایت بسیار خوبتان و به روز تان دارم خیلی مطالب مفیدی و با ارزشی دارین کمتری سایتی مثل شماست بی نظرین من هر روز به سایتتون سر می زنم و مطالعه می کنم خیلی اطلاعاتم بالا رفته واقعا ممنونم از تون امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشین

اقای ابوخالد و سرباز خدا اطلاعاتتون خ جالب بود.برااولین باربود ک میشنیدم!!!! یعنی احتمال داره دورازجون ایرانم مث سوریه جنگ داخلی بشه؟!!! حالووضع مرزهاچحوره؟!

پاسخ:

۲۱ تیر ۹۵، ۱۷:۲۹
من که احتمالشو زیاد میدم. دشمن میلیونها دلار خرج میکنه برای چی؟ اینهمه انتشار شایعه های جدید برای چیه؟ اینهمه مطالب برای تفرقه بین اقوام ایرانی؟ اینهمه علنی شدن فساد دولت؟ قطعا یه مقدارش هم کار دشمنه، تا مردم کلا به کل نظام بدبین بشن. یه عده از مردم ما هم استعداد خوبی برای داعشی شدن دارن. وقتی الان هرکی پولدار باشه میگن دزده، وقتی هر ریشویی رو به چشم بسیجی و واجب القتل نگاه میکنن، وقتی هر دروغی از ماهواره ها رو باور میکنن، فقط منتظر یه جرقه باید باشیم تا تبدیل شن به زامبی های داعشی. مشکل سوریه این بود که یه انقلاب قلابی راه انداختن، یه سری از ناراضی ها هم دنبالشون رفتن. پلیس و ارتش این کشور هم آمادگی نداشتن. مثل پلیس و ارتش خودمون که کم ترین حقوقها رو میگیرن و کمترین آموزشهای حرفه ای رو دارن. همین شد که سریع خارجی های مسلح اومدن وسط. (لطفا کسی نیاد ادعا کنه فلان و بهمان. کجای ارتش ما مثل ارتش اسراییل به سرباز میگن باید سالی چند هزار گلوله تمرین کنی؟ ما چند تا گلوله زدیم؟ 30 تا! کادری ها چقدر؟ دوره های اجباری سالیانه برای همه مردم اسراییل رو ما داریم؟ تمرین مانور داریم برای همه مردم و همه مسئولین و همه ادارات؟ ما آماده نیستیم. همین)
قطعا ما مثل سوریه ای ها و عراقی ها نیستیم که تا صدای داعش میومد در میرفتن. اما جو نگیره ما رو که خیلی بهتریم! فردا اگر داعش به ایران حمله کنه، از عربستان، قطر، ترکیه، پاکستان، افغانستان، چچن، حتی آذربایجان به مرزهای ما نیرو میفرستن. آمریکا هم پشتشون خواهد بود. چند تا از خود گذشته و فداکار بسیجی هم که داریم، توسط داخلی های معارض شهید میشن بعدش کی وایسه جلوی داعش؟

من حرفتون قبول ندارم.اقای علوی مردم ایران بصیرت دارن راهو اشتباه رفتن.فتنه۸۸ هم همین مردم جلوش گرقتن.بدبختی اینه ما راه رو نشون ندادیم.من خیلیا دیدم مومن نیستن اما راضی هم نیستن برانظام اتفاقی بیفته.این دولت ک خ ضرر زد ب نظام.ولی عدو شود سبب خیر اگر خدا بخواهد.بذار مردم بشناسن ذوشن فکران رو.

سرباز خدا

۲۱ تیر ۹۵ ، ۲۰:۱۱
اون بلایی که سر سوریه اومد رو عین همونو میخواستن سر ایران سال 88 در بیارن.اصلا کاری ندارم که ادعای تقلب چرت بود.ولی همین الان برید فضای مجازی ببینید عده ای ابله و روشن فکر چه عقاید مسخره ای دارن.سوریه رو هم دیدن ولی کماکان میگن نظام فلان و بهمانه.اون چه قراره سر ایران بیاد اینه:
نافرمانی های مدنی اتفاق میوفته مثلا یه عده برا قبض آب و برق جمع میشن جلو مجلس پنج نفر ضد نظام شعار میدن فضا میشه امنیتی...از طریق فضای مجازی یهو یه فراخوان میدن چند صد هزار نفر(مثل مرحوم پاشایی)جمع میشن...
توی سوریه کسی خواستار سرنگونی نظام نبود ولی یه هفته گذشت تیراندازی به ادارات شد از اون طرف پنج هزار نفر 10 نفر مسلح بودن و به پلیس شلیک میکردن پلیس هم تیراندازی میکرد الجزیره و العربیه و تمام رسانه های غربی فیلم تیراندازی پلیسو پخش میکردن و اون ارازلی که جاسوس بودن و تو اردن آموزش دیده بودن میشدن مردم عادی که توسط حکومت دیکتاتوری به شهادت میرسن.

بذار این جوری بگم:وقتی تظاهرات شد توجه اطلاعات و سپاه معطوف شد به فتنه تو همین اوضاع و شرایط فقط یکی از اتفاقاتی که افتاد ترور دانشمندانمون بود...
یعنی خلا امنیتی در خیلی زمینه ها به وجود میاد که میشه استفاده کرد.یکیش اینه میبینی اسلحه جنگی با کلی تیر وسط خیابون میارن(اتفاقی که تو ایران نیوفتاد چون سریع جمعش کردن)و مملکت میشه عین سوریه.
ما مشکل قومیتی نداریم.یکی از بهترین مردم دنیا رو داریم و این رو جدی میگم منتها مشکل اینه از مردم سوء استفاده شه.الان نازنین زاغری رو که گرفتن طرف سال 88 فعالیت میکرده...
با وجود این که بسیج و اطلاعات بعضی جاها بد برخورد کردن ولی من تحسینشون میکنم.باعث شدن ایران نشه مثل سوریه.
اگه تظاهرات جمع نمیشد با 9 دی قطعا اسلحه های جنگی وارد میشد و جنگ خیابانی اتفاق میوفتاد و اون وقت که نیروهای امنیتی و نظامی ایران مشغول بودن یهو آمریکا برای دفاع از مردم مظلوم ایران(آمریکا مردم خودشو دوست نداره ولی ما رو دوست داره!!)وارد میشد و حتی اگه وارد ایران نمیشدن در بهترین حالت میشدیم سوریه.ایران تنها کشور جهانه که در همسایگی خطرناک ترین کشورهای جهانه(پاکستان،افغانستان،عراق) از این کشورها سیل جمعیت غارتگر و داعشی و وهابی بود که به سمت ما روونه میشن.
قسم به خدا قسم به خدا قسم به خدا اگه سال 88 جدیدی اتفاق بیوفته یا همون ادامه پیدا میکرد مردم ایران آرزوی سوریه رو میکردن.بلایی به سر ایران بیارن که تا هزار سال دیگه کسی نتونه بگه من حکومت ولی معصوم میخوام.تمام زیر ساخت و رو ساخت ایرانو نابود میکنن اگه دستشون برسه و قطعا نسل کشی خواهند کرد چرا که ظلم ستیزی تو خون ما ایرانی هاست

امیدوارم نشه ولی جدی تو فکرشن

پاسخ:

۲۲ تیر ۹۵، ۰۲:۵۲
احسنت. عالی بود. این سناریو رو بنیادهای به ظاهر دموکراسی خواهی امریکایی در منطقه دارن دنبال میکنن و سر تیم آموزش میدن.

خ خوب بود.خب حالو شمو بگین 
راه حلتون چیه.هم اقای علوی هم اقای ابوخالد.میگین باید چیکار کرد؟؟؟
اینجوری ک بنظرمیاد ماروشن فکرها نشستیم اینده رو پیش بینی میکنیم‌.خب راه حل بدید.ی خودی نشون بدین تو جامعه.مثلا اینجو همه بد فلان حزب و دسته رو میگن اما درکمال ناباوری میبینی نماینده همون حزب رای میاره.توانوبوس میشینی بد میگن.خوب ماها ک حزب اللهی هستیم کجو هستیم.چیکارمیکنیم؟؟؟! خ دلم میخاد بدونم شمو ک تحلیل کردین حالا براجلوگیری ازاین اتفاق میگین باید چیکار کرد؟؟؟

پاسخ:

۲۲ تیر ۹۵، ۱۱:۵۱
من به نظرم بهترین راه، اصلاحه اما نه از نوع خاتمی و روحانی! از نوع امام موسی صدر. نزدیک کردن دلها به هم، یک دل کردن مردم، تکیه بر اشتراکات و میهن، دوری از اختلافات. متاسفانه دولتمردان دقیقا دارن برعکس میرن. گندی در فیش حقوقی میزنن، میان منتشر کننده اش رو به ثلابه میکشن. گندی در توافق با غرب میزنن، میان میگن اصلا قرار نبود تحریمها برداشته بشه! اینا وضع رو بدتر میکنه. باید اعتماد مردم به نظام جلب بشه. اینا رو باید قوای سه گانه انجام بدن. از دست ما چیزی بر نمیاد.

سرباز خدا

۲۲ تیر ۹۵ ، ۱۲:۰۷
خود مقام ولایت فقیه به عنوان حکومت شیعه 2 بخشه:ارتباط با کارکزاران حکومتی  یکی هم مردم
تو بخش رابطه مردم و رهبر نقصی وجود نداره
رهبر میگه برید سراغ جهاد علمی ایران میشه رتبه اول پیشرفت علم در جهان
رهبر میگه خرمشهرو آزاد کنید جوون ها عین دریای خروشان آزاد کردن
رهبر میگن 22 بهمن بیاید همه میان
میگن انتخابات شرکت کنید همه شرکت میکنن

مشکل ما بخش ارتباط مسئولین با ولیه فقیهه
ایشون میگن اعتماد مردمو جلب کنید آقایون فیش حقوقیشون در میاد
ایشون میگن خط قرمز ما ایناست چه تو مذاکرات نصف خطوط قرمز ما له شد
ایشون میگن دلسوز باشید طرف رای میاره میره پشت سرشم نگاه نمیکنه

رهبر که امور اجرایی دستش نیست.راهو نشون میده میگه اگه خواستی دستتم میگیرم میبرمت تو راه.ولی وقتی تو نخوای چه میشه کرد؟
بین رهبر و رییس خیلی فرق هست

سرباز خدا

۲۲ تیر ۹۵ ، ۱۵:۱۵
سپاه تا همین جا هم که فعالیت کرده و جور بی غیرتی مسئولین ما رو کشیده کلی متهم شده و شماتت میشه...
دیگه چه برسه جانبداری کنه اون وقت کلی اتهام بهش میزنن
خیلی مسائل هست که فقط حرف زدن راجع بهش آسونه و تو حرف ما فکر میکنیم نتایجش خوبه
ولی در واقعیت فرق داره

دیگه دارم عصیانی میشما.خوب وظیفه بسیج و سپاه اگاه سازی هس.بعدم شماها ی چیز بد رو خ خ خ بزرگ میکنید.ادم ناامیدمیشه.
همچین هرکی ب هرکی هم نیس.
ایشالاه خود امام زمان هوامون داره تنهاحکومت شیعه هستیم.
تاحالام همیجوربوده و الا الان دیگه اسم و نشونی ازایران نبود.

پاسخ:

۲۳ تیر ۹۵، ۱۱:۵۸
خب در اینکه مملکت رو امام زمان حفظ کرده شکی نیست. اصلا یکی از دلایل اثبات وجود امام زمان، کشور ایران هست! کشوری که با اینهمه توطئه و جنگ و تخریب و ترور از طرف دشمنان، و خرابکاری و دزدی و فساد مردم و مسئولین هنوز سرپاست و الگو و آرزوی خیلی از مردم دنیاست، واقعا اثبات میکنه یکی این مملکت رو نگه داشته. وگرنه اگر به ماها و مسئولینمون بود، مملکت سالها پیش به باد رفته بود.

اصلا یکی از دلایل اثبات وجود امام زمان، کشور ایران هست
عالی بود :))))


آقای علوی و ابو خالد و ... خئلی شلوغش کردید 
ترکها مردم منظمی ان بصورت ارتش بهتر میجنگن کلا گروه چریک ترک خیلی کم داریم از زمانی که ترک ها به عنوان برده یا مهاجر به سرزمین های اسلامی اومدن تا زمان جنگ ایران عراق تو ارتش های منظم خدمت کردن واسه همین بنظرم احتمالش کمه گروهک های چریکی تو آذربایجان ایران ایجاد بشه.
از اون ور تو کردستان بنظر من بدون دخالت دولت قضیه ی شیعه شدن داره صورت میگیره بخصوص بعد از قضیه ی مباهله ی دانشجو های سنندج که طرف شیعه برد ولی خیلی سعی کردن نبره سم قوی به یه یکی از اونا دادن که بمیره ولی نمرد و خود شخصی که سم داده بود توی پارچه ی پلاستیکی سوخت واسه همین میگم وضعیت کردستان داره آروم میشه
طرف دیگه خوزستان و بلوچستانه که هنوز عشیره ها قدرت خیلی زیادی دارن و نمیدونم چرا ضد هم ان سال 86 یه شخص از یه عشیره عکسش درومد پرچم یه عشیره رو آتیش میرنه آقا خون به پا شده بود هرکی اسلحه داشت با اسلحه نداشت شمشیر و کارد میوه خوری(جدیمیگما بعضیا واقعا با چاقو آشپزخونه اومده بودن)خلاصه با زحمات یک روحانی و چند تا ریش سفید و سپاه آروم شد با این وضعیت احتمال اتحاد عشایر برا جدا شدنم خیلی کمه مخصوصا عربای جنوب چون از همه جای عربستان مهاجرت کردن به اونجا هرکدوم لحجه خوذشونو دارن لحجه ی بقیه رو هم مسخره میکنن :l

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها