به هم ریختن سیر تحولات منطقه

به هم ریختن سیر تحولات منطقه

هفته پیش بسیار بسیار هفته پرکاری برای من بود. با اینکه موضوعات زیادی برای نوشتن وجود داشت فرصتی برای این کار نداشتم. اعدام شیخ نمر موضوعی است که نمی توان از آن گذشت. آل سعود در این سالها سوار بر خر مراد شده و از سکوت کشورهای دیگر کمال استفاده را می برد. هرکسی هم بخواهد حرف بزند یا با پول یا با زور خاموش خواهد شد. نمونه آن را در قضیه کشتار مردم یمن می بینیم که حتی گروه های کوچک حامی حقوق بشر که صدایشان برای جنایات رژیم صهیونیستی در می آمد، در قضیه یمن ساکتند. رسانه هایی مثل المنار و المیادین هم یکی بعد از دیگری به دلیل پرداختن به این موضوع، با فشار عربستان پخششان قطع شد.

در قضیه اعدام ظالمانه شیخ نمر بیگناه هم عربستان به همه پیام داده که هیچکس حرف نزدند و انتقادی نکند. سعد حریری ملعون از ریاض برای نوکران بنی سعود در لبنان پیام داده که ممنوع است کسی در مورد این اعدام حرف بزند یا حتی در مراسم ختم و بزرگداشت شرکت کند!

سید حسن نصرالله در سخنرانی روز پیش خود چه خوب گفت که آل سعود می گوید یا همه باید گوسفند من باشند یا مثل گوسفند سرشان را می برم.

رژیم اشغالگر بنی سعود در این سالها، با صرف حجم عظیمی از ثروت و پول بادآورده و دزدیده شده از جیب مردم حجاز، تمام دنیا را خریده است. مغز قبایلی و عصر حجری این خاندان که از قدیم با خوی وحشیگری و خونریزی خو گرفته است، نه دیپلماسی سرش می شود نه لبخند. این مغز را فقط باید با پتک کوبید. سفارت ما را در بیروت منفجر کردند اما دریغ از یک محکومیت جهانی، حتی محکومیت ایرانی! مطلب قدیمی من راجع به انفجار سفارت ایران را که تقریبا اولین گزارش مفصل از این واقعه بود و در ایران منتشر شد بخوانید، در آنجا پیشنهاد کرده بودم که سعودی محکوم شود اما نشد. اینهمه به منافع ایران و شیعیان در اقصی نقاط جهان هجوم بردند، سفارت ما در لیبی، سفارت ما در افغانستان، و... اما هیچکس نه خارجی نه داخلی کسی محکوم نکرد. با وارد شدن رژیم اشغالگر سعودی به یمن که جنگ نیابتی علیه ایران را تبدیل به جنگ رودر رو نمود، باز هم ایران کم گذاشت. حتی کشتی حامل کمک با پیام جان کری به وزیر خارجه برگشت. مشکل ایران و رژیم اشغالگر بنی سعود در شبه جزیره عربی این است که ایران زبان قبیلگی و جاهلیت این قوم را بلد نیست و تصور کرده با رفتار دیپلماتیک و قواعد معمولی می شود با آن تعامل کرد. رژیمی که پادشاه آن به بندر بن سلطان سه میلیارد دلار داد و گفت شر بشار اسد را کم کن، فکر می کند دنیا سرزمین جاهلیت عرب است و با مقداری پول و ترور می توان مخالف را از سر راه برداشت. این رفتار و طرز فکر همیشگی بوده و هنوز هم در حال رشوه و ارعاب مخالفین هستند تا کسی صدایش درنیاید. در فاجعه منا که بی شعوری و نداشتن مدیریت رژیم پادشاهی بنی سعود یهودی الاصل آشکار شد همه ی کشورها را ساکت کردند اما نتوانستند ایران را ساکت کنند. در این فاجعه علنا به همه رسانه ها پیام تهدید می دادند که مبادا هیچ حرفی زده شود. خودشان که از موفقیت در مدیریت حج سخن ها گفتند و مدیحه سرایی نمودند!

رژیم رو به سقوط بنی سعود از ترس تبدیل شدن به مصر و تونس و لیبی و پدید آمدن انقلاب در این کشور، هرگونه اعتراضی را بشدت در نطفه خفه می کند. اعدام شیخ نمر که هیچ اقدام عملی جز سخن گفتن و حق خواهی نداشته است، دست این رژیم و حامیانش را رو کرد. این اقدام کاملا با چراغ سبز آمریکا و دیگر حامیان حقوق بشر صورت گرفته تا ایران را مجبور کنند زبان در کام گیرد و به پیروزی هایش در سوریه دل نبندد و بلکه فشاری بر ایران باشد تا از گسترش سیاست خود منصرف شود.

باز هم طبق معمول سید حسن نصرالله جور بی بخاری ما ایرانی ها خصوصا دولت تدبیر و امید را کشید و سخنرانی سنگین وی ضد بنی سعود، ملوک و شاهزادگان آن ممکلت و حامیانشان در لبنان را بشدت عصبانی کرد. وزیر دادگستری لبنان با فراموش کردن جایگاه خود، پوستین انداخت و در کلماتی مزدورانه حزب الله و سید حسن را به تروریسم و جنایت متهم کرد. او که با زبان بی منطق و پر تهمت و مشابه سعودی ها سخن می گفت ادعا کرد نصرالله درحالی از ارزش های انسانی و حقوق بشر حرف می زند که همانند نظام ایران که از سال 57 مشغول استبداد و ترور ملت ایران است در لبنان به دنبال استبداد و ترور است! وی که ظاهرا خیلی سوخته بود تمامی ترورها و کشتارهای گذشته لبنان را به گردن حزب الله انداخت و مراعات این را هم نکرد که ناسلامتی وی وزیر دادگستری است و در هیچ دادگاهی اثبات جرم برای حزب الله صورت نگرفته است!

عملیات امروز عصر حزب الله که ادعا شد در جواب ترور سمیر قنطار صورت گرفته به نظر بسیار معمولی می رسد و پاسخ مناسبی برای این نماد مقاومت نیست. چرا حزب الله با عجله چنین اقدامی کرد؟ آیا جز این است که برای کم شدن فشار از روی ایران به سبب اشغال سفارت آل سعود، تلاش نموده تا با ایجاد یک درگیری، توجه رسانه ها را به خود جلب کند تا بخشی از فشار ایران را به دوش بکشد؟ حرکتهای نسنجیده عده ای، نه تنها باعث مشکلات فراوان برای مملکت می شود بلکه برای دیگر شیعیان در اقصی نقاط عالم ایجاد مشکل می کند. در حالی که در قضیه اشغال سفارت انگلیس و پیش از آن در سال 67 رهبر انقلاب در مورد چنین اقدامی هشدار داده بود.

ایران می داند که جنگیدن با سعودی یعنی مبارزه با بسیاری از کشورهای عربی و کشوری مثل پاکستان. متاسفانه کشور ما از بیشتر مرزها با کشورهای حامی آمریکا و اسراییل هم مرز است که قطعا در صورت جنگ با عربستان سقوطی، ساکت نخواهند نشست. وقتی قرار نیست چنین جنگی شروع شود و امکان پیروزی در آن نیست، واقعا دور از عقل است که دست به آتش افروزی بزنیم.

اقدام عده ای از مردم خشمگین ما در مشهد و ایران که از طرفی جای تقدیر هم دارد و تلاش داشت کم کاری ها و بی بخاری های دیپلماسی ما را جبران کند، باعث شد عربستان به جای موضع اتهام و تروریسم، در موضع شاکی قرار بگیرد و به نتیجه دلخواه خود برسد. عربستان که عامدانه و با توجه به پیامدهای اعدام شیخ نمر، وی را به شهادت رسانده است به سرعت مشغول بهره برداری و فتنه انگیزی شد. در ماجرای قتل سفیر آمریکا در لیبی آب از آب تکان نخورد. اما الان بنی سعود چنان بلوایی راه انداختند که به راحتی از زیر تهمت داعشی بودن فرار کردند. آنها از جهت دیگر موفق شدند بسیاری از کشورهای عربی را با خود همراه کنند و تبعات و نتایج بعدی هم در راه است.

به نظر می رسد تنها راه صحیح همان است که سید حسن نصرالله گفت. باید زینبی وار، واقعیت وحشی و خونریز و استبدادی بنی سعود را به جهانیان نشان داد. حتی اگر به قیمت جان تمام شود.

پ.ن: مفتی یمن اعلام کرده از این پس نگویید آل سعود. چرا که آل برای تجلیل است. مثلا در قرآن می فرماید آل ابراهیم. باید بگوییم بنی سعود.

۱ ۰ ۲۵ نظر ۳۰۹۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲۵)

لعنت خدا بر آل سعود

.... طیب الله تحلیلکم 
(سید حسن نصرالله گفت. باید زینبی وار، واقعیت وحشی و خونریز و استبدادی بنی سعود را به جهانیان نشان داد. حتی اگر به قیمت جان تمام شود.)
وقتی به گفته شما درگیر جنگی میشویم که قطعا نتیجه اون شکسته ... پس زینبی وار عمل کردن..!!!!؟

پاسخ:

۱۵ دی ۹۴، ۱۲:۰۷
جنگ نظامی محکوم به شکست است نه جنگ رسانه ای و صحبت با مردم جهان و کنفرانس های وحدت و غیره. ما آنجا پیروزیم.

سرباز خدا

۱۵ دی ۹۴ ، ۱۱:۱۱
برادر!
شاید من و شما بگیم از بی بخاری دولتمردان ما بوده این سکوت ها در قبال این جنایت های بنی سعود!
ولی به نظر من اتفاقأ ایران بهترین سیاست رو در پیش گرفته!
شما نگاه کن

ایران کار خودشو انجام میده و از اون طرف بنی سعود چون میبینه در عمل ایران دست برتر رو داره دست به این اقدامات سطحی(درسته انفجار سفارت و اون قطعنامه آخریه و شهادت رهبران شیعه و بقیه اون کارا حرص آدمو در میاره اما در عمل این اقدامات عقده گشایی های کوچکی محسوب میشه)انجام میده تا ایران رو اذیت کنه

مهم ترین مسئله اینه شرق تا غرب عالم مارو تحریم کردن و همشون با وجود دونستن حق بودن ایران مواضعشون از ترس آمریکا غربیه
در نتیجه قدرت مانور چندانی نداریم که ما هم اقدامات هم سطح اونا انجام بدیم

من واقعأ سیاست خارجی ایران رو در قبال منطقه(نه غرب)تمجید میکنم

با کمترین هزینه بیشترین بهره رو در مقابله با سیاست های عملی و عینی خودمون میبریم
از اون طرف بنی سعود با صرف میلیارد ها دلار کم ترین بهره رو میبره!!

ضمنأ برادر!
من و شما چون اقدامات متقابل ایران رو نمیبینیم فک میکنیم ایران از ضعف سکوت کرده در صورتی که برعکسه
عربستان از موضع ضعف دست به این خرده تبهکاری ها میزنه تا درون ضعیف و کرم خورده ی خودشو قوی نشون بده!
ولی برعکس
همه چیز طبق مراد ایرانه و دلیلی نداره ایران اقدامات متقابل انجام بشه و وجهش خراب شه

و در اصل دست بالاتر برای ایرانه و ما نیازی به اقدامات اینچنینی نداریم مثل عربستان!

ما فقط سکوت میکنیم و عمل میکنیم و مثل بنی سعود طبل بزرگی نیستیم که تو خالی و پر سر و صدا باشیم

سلام میخواستم بدونم خانم رنا حربی شیعه هستن؟

پاسخ:

۱۵ دی ۹۴، ۱۳:۱۱
سلام. شما پرچمو کشیدی پایین؟ شوخی کرد گفت با اونی که پرچم عربستانو کشیده پایین ازدواج میکنم laughlaughlaugh
بله در فیسبوکش نوشته شیعه است.

راهنمای چگونگی استفاده از شکلک در وبلاگ بیان


سلام
 از این سیاست تنش زدای چه بگوییم ...............
وقتی که جلوی سفارت ایران انتحاری صورت میگیرد  از طرف نوچه عربستان وهیچ صدایی درنیاید از   تجاوز هم که بگذریم این اخری که در حادثه منا نزدیک به 500 نفر از ایرانی ها جان خودرا از دست میدهند  و رئیس جمهور محترم در نیویورک دنبال دیدار با مقامات است  واقای ظریف 20 روز بعداز حادثه منا به ایران  می اید هیچ انتقاقی نمیافتد عربستان هیچ هزینه ای پرداخت نمیکند تازه طلبکارنه هم برخورد میکند باید منتظر چنین برخوردهایی وچنین حوادثی باشیم  مسئول ایرانی که برای جان مردمش ارزشی قائل نیست    هیچ کاری ( نه نظامی)  نمیکند عربستان را در توهم قدرت می برد بعدا  اعدام   شروع میشود که اگر این اعدامها  هم برایش بدون هزینه باشد اعدام روحانیون شیعه  در بحرین ونیجریه هم بعید نیست 
به خدا دل ادم میگیره  که عربستان 500 نفر ایرانی را درحادثه منا به کشتن  میده  دریغ از اقدامی بر علیه عربستان     ولی وقتی که به سفارت نجسش در ایران حمله شد    روابطش راباایران قطع میکنه  دیگر کشورهاعربی را  هم وادار به چنین کاری میکند
 و تاسف انگیز تر اینکه حتی جیبوتی هم برایمان خط نشان بکشد اینو دیگه کجای دلمان بگذاریم

سرباز خدا

۱۵ دی ۹۴ ، ۱۶:۳۹
برادر اون چه که من گفتم رو قبول دارید؟

سلام
سعودی ها این چند وقته بالاخص تو سال اخیر اقدامات ضد ایرانی و شیعی زیادی داشتن ولی متاسفانه اقداماتی که از سمت دولت انجام شده همسطح با اقدامات عربستان نبوده خب این سوال در ذهن انسان به وجود میاد که آیا  توان و قدرت مقابله در کشور ما وجود نداره یا یه عده ای نمی خوان بروزش بدن؟؟؟؟همینم میشه که خشم مردم به مرور جمع میشه یهو با اعدام یک روحانی شیعه منفجر میشه.نمیشه از مردم انتظار داشت که مثل سیاسیون رفتار دیپلماتیک از خودشون نشون بدن،البته من نمیدونم حالا واقعا آتش زدن سفارت کار مردم بوده یا نه ؟!!!ولی خب دولت اگر تو این قضیه یا قضیه های قبلی کمی قوی تر عمل می کرد مثلا سفیر مون رو فرا می خوند و کاردار عربستان رو اخراج می کرد (جالبه ما سفیر داریم اونا کاردار)شاید نیاز نبود مردم اقدام خاصی انجام بدن.گرچه همین الانم دولت می تونه این قضیه رو بندازه گردن مردم خشمگین و زیاد به روی خودش نیاره ......

پاسخ:

۱۶ دی ۹۴، ۱۳:۵۲
دولت واقعا منفعل عمل کرده. چه در قضایای اخیر چه در این قضیه. برای دولت کاری نداشت که مثل روز بعد، که در مشهد و تهران گارد سنگین بست و نگذاشت کسی نزدیک بشه، اون شب هم نذاره کسی نزدیک بشه. این اقدام عربستان کاملا با آگاهی و به قصد آشوب در منطقه صورت گرفته و چیزی رو که در تمام این سه چهار سال نتونست عملی کنه الان با درصد زیادی عملی کرده. (تفرقه شیعه سنی و ایران و عرب)

دوستان نگران نباشید انشاالله با سلاح صبر وتدبیر از ال سعود نجس وکثیف انتقام خواهیم گرفت

در جواب سرباز خدا 

آخه این دولت سیاست خارجی داره!!! تو قضیه منا سعودیها ازهمین سکوت دولتمردان ما سوءاستفاده کردن وحتی تصمیم داشتن پیکر شهدا رو برنگردونن.باز خدارو شکر یه رهبر شجاع داریم که با یه سخنرانیش حساب کار رو دستشون داد. ...واقعا اگه کسی بخوادتو انتخابات آینده  به روحانی رای بده باید به عقلش شک کرد! 

داداش من با توجه به این رفتار های حاکمان جدید عربستان اگر ما همینطور منفعلانه بمونیم و به قول شما زینبیوار رفتار کنیم و فقط حرف بزنیم دفعه دیگه بعد یمن نوبت ائتلاف علیه دولت سوریه هست و بعدش خفه کردن حزب الله.............رژیم کنونی سعودی خیلی داره با اعتماد به نفس جنایت میکنه..........با پول کشور های عربی اسلامی رو می خره و خراج غرب و امریکا رو هم میده و چون ضد ایرانه از اون حمایت مشه.
داداش من یجوری میگی "ایران می داند که جنگیدن با سعودی یعنی مبارزه با بسیاری از کشورهای عربی که انگار زمان جنگ صدام ما فقط داشتیم با صدام میجنگیدیم!!!
اون زمان نوزادی انقلاب بود الان وضعیت فرق میکنه..........به قول درهبری دست ما از هر کشور منطقه بیشتر بازه.........ایران گروه انصار الله نیست که سعودی بیاد براش ائتلاف تشکیل بده هر کدوم هم بیان 4 تا بمب بندارن وبا ارمش برگردن به کشورشون و انصار الله هم دستش باز نباشه تنبیهشون کنه......اینجا دیگه بحث امنیت ملی کشور خودشون مطرحه..........مصر و پاکستان و بقیه کشور ها احمق نیستن که واسه یه مشت کیسه دلار بیان با ایران اعلام جنگ کنن و زمین و امونشون رو نا امن کنن!
درگیری با عربهای شترسوار برای من نگران کننده نیست..بلکه این حمایتی هست که امریکا و غرب چه پشت پرده و چه علنا از سعودی خواهند کرد!
این حاکمان جدید عربستان هم تنها تکیشون به اینه......مطمعن باش نزدیکی ایران به امریکا و غرب عملا خود به خود سرنگونی آل سعود رو به دنبال داره...........خود غرب و امریکا از خداشونه هر چه زودتر از این خانواده تروریست پرور که هم برای اونا دم تکون میده ولی در خفا بنیاد گرایی اسلامی رو پرورش میده خلاص بشن.
باشد که امثال من و شما بفهمیم که نظام آل سعود از اسراییل متوحش تر هست.....و نباید با دشمنی بیش از حد و کاسه داغ تر از اش شدن با غرب اینقدر آل سعود رو هار تر کنیم!

پاسخ:

۱۶ دی ۹۴، ۱۴:۰۲
بله صحبت من هم همین است که یا رومی روم یا زنگی زنگ. یا با دیپلماسی فعال، اینقدر رابطه مون با آمریکا خوب باشه که اجازه نده نوکرش چنین فعالیت هایی کنه یا اینقدر محکم بزنیم تو دهن نوکرش که حساب کار دست ارباب بیاد. شما فکر می کنید عربستان به تنهایی چنین غلط هایی را می کند و بدون اجازه آمریکاست؟ این رو هر تحلیلگر و فعالین آگاه رسانه ای میدونند که عربستان تنها مجری سیاستهای آمریکاست. چرا دقیقا وقتی ما به آمریکا نزدیک می شویم و اعلام سیاست تنش زدایی می کنیم عربستان هار می شود؟ یک مقدار روی این قصه تامل کنیم.

آقا این ارتباط دادن عملیات حزب الله به بار سنگین سفارت عربستان نامفهومه!! الله اعلم.

پاسخ:

۱۶ دی ۹۴، ۱۴:۰۶
هرچند حزب الله اعلام کرد در مکان و زمانی انجام عملیات کرده که به نظر اسراییلی ها غیر ممکن بود حزب الله کاری بکند، اما پاسخ حزب الله در شان سمیر قنطار نبود. اسراییل که تنها به زخمی شدن افرادش اعتراف کرد و یک روز بعد اعلام کرد یکی از افسران بلند پایه موساد در منطقه مانور نظمی کشته شده است.
پاسخ حزب الله زودتر از آنچه متوقع بودیم انجام شد و به نظر می آید تنها برای کم کردن فشار سیاسی و رسانه ای از روی ایران صورت پذیرفته است.

سرباز خدا

۱۶ دی ۹۴ ، ۱۵:۴۲
در جواب سما:

من تأیید کننده همه روابط دیپلماتیک دولت نیستم...

ولی در ارتباط با منا اگه ایران همون موقع سفیرشونو اخراج میکرد ایران نمیتونست حتی راجع کفن و دفنشونم حرف بزنه!
چون خود ایران خواستار این بوده که قطع ارتباط شه
خصوصأ این که زمانی بود که شهید رکن آبادی سرنوشتشون مشخص نبود...
کار تفحص پیکر شهدای منا تا الان ادامه داشت
نمیشد که همه چیز رو بهم ریخت

ضمنأ انتظار حمله نظامی به عربستان رو داشتید؟؟

همین الان هم اقدامات ایران زیر ذره بین مسلمانان جهانه
اگه ایران رفتار غیر اسلامی نشون بده با توجه به نفوذ بنی سعود در حاکمان منطقه این مسئله مسئله شیعه و سنی و عرب و فارس تعبیر میشه
چه بسا در این دو مورد مردم منطقه طرف عربستانو بگیرن...
ایران کشوریه که طی چند سال قبل با ایستادگی مقابل غرب و اسراییل داره کشور محبوب و قابل احترامی در منطقه میشه که یکسری اقدامات که صرفأ دل خنک کن باشن به ضرر خودمونه!
فرض ایران با یه سجیل میزد پونصد نفر سرباز سعودی رو میکشت و عربستان حتی جوابم نمیداد!
مردم منطقه نمیگفتن یه حادثه رو چطور جواب داد؟

چه کاری از ما بر میومد که انجام ندادیم؟
جنگ راه بندازیم؟
سفیرشون رو اون زمان اخراج میکردیم؟

خود حضرت آقا جواب دادن:
رفتار ما اسلامیه و برادرانه برخورد میکنیم...
ولی قرار به جواب باشه برخورد میکنیم
راستم میگن...


بهتره تو این موضع سکوت کنیم و حامی سیاست های کشورمون باشیم

من هم نمیگم باید میجنگیدیم یا قطع رابطه میکردیم ولی حداقل کار این بود که یک مقدار دیپلماسی «لبخند»شون رو کمرنگ میکردن. هنوزم وقتی اون عکس اقای ظریف رو که مقابل مقام سعودی زانو زده بود رو میبینم حرصم در میاد.یا میتونستن سفر سازمان مللشون روکوتاه میکردن وبرمیگشتن وسریعتر بطور جدی به موضوع رسیدگی میکردن. نه این که بعدازپنج روز دیپلماسی با کشورهای خاص تانوبت به دوستان قدیمی ایران رسید سفر رو تعطیل کنن وبرگردن. شک نکنین کوتاه اومدن سعودیا به خاطر صحبتهای اقا بود نه دیپلماسی تدبیر وامید 
حرف زیاده ولی چه کنیم که منتخب مردمند ومجبوریم تحمل کنیم. 

پاسخ:

۱۷ دی ۹۴، ۰۹:۰۶
البته منتخب بخشی از مردم که خیلی هاشونم پشیمونن

پارسا سلیمانی

۱۶ دی ۹۴ ، ۲۰:۰۵
سلام.
آقا داستان عملیات حزب الله چیه؟
هرچی توی اخبار پیگیری کردم چیزی دستگیرم نشد.
یعنی عملیات انتقام تموم شد؟

پاسخ:

۱۷ دی ۹۴، ۰۹:۰۷
غیر قابل باور بود که یه ماشین بزنن و تموم. مگر اینکه طرف خیلی مهم بوده باشه.

با سلام قابل توجه دوستان عمده سیاست خارجی ایران دست رهبری است

پاسخ:

۱۷ دی ۹۴، ۰۹:۰۹
این حرف دیگه خیلی تکراری شده. خصوصا که دولت یازدهم حتی از خطوط قرمز و خطوط کلی سیاست خارجی نظام انحرافات و تخطی های جدی داشته. یعنی هنوز قابل باور نیست براتون که چرا تفاوت 180 درجه ای در سیاست خارجی و روابطمون با کشورهایی مثل سودان و جیبوتی در زمان احمدی نژاد و روحانی رو شاهدیم؟

سرباز خدا

۱۷ دی ۹۴ ، ۱۹:۲۲
کاش سفارتو کسی آتیش نمیزد...

چند وقت دیگه شاهد سلسله سخنرانی های زیبا کلام و این که حزب اللهی جماعت کلا کار خراب کنه مواجه میشیم...
شک نکنید این دولت کاهش نرخ سیب زمینی و تورم و دلار رو هم ربط به این میده که اگه یک عده(حزب اللهی ها) نبودن الان ما اقتصاد اول جهان بودیم...

تا سال ها میشنویم این تیکه ها رو به خاطر سفارت...




من نه از این دولت خوشم میاد و نه از دولت قبلی
ولی شما به اندازه ... نمی فهمی
اگر این دولت منتخب بخشی از مردم بود پس اگر آقای جلیلی رای می آورد میشد منتخب اکثر مردم؟
متاسفانه به هیچ عنوان شما بینش سیاسی نداری البته این تو خون دلواپساست

پاسخ:

۱۷ دی ۹۴، ۲۳:۳۳
تعصب کورتان کرده. چه ربطی به جلیلی داشت؟ کسی حرف از جلیلی زد؟ روحانی اکثریت مردمه؟ همون موقع که انتخابش کردن با دویست و خرده ای رای برنده شد. پس اکثریت رو نداره. چه برسه به حالا که بی ادبانی مثل شما دارن فحشهای سنگین بهش میدن. اونی که نمیفهمه و بدون تحلیل واقعیت ها کورکورانه از یکی حمایت و با دیگری دشمنی میکنه و ادبیاتش فقط با فحش و نه دلایل منطقی همراهه نفهم هست.

سرباز خدا

۱۸ دی ۹۴ ، ۰۰:۰۲
آقای علوی ولشون کنید...

بینش سیاسی از نظر این افراد اینه شرف مون رو هم به کدخدای جهانی تقدیم کنیم تا شاید منت بر سر ما گذاشته و تحریم ها رو بردارن

شما هم هرچی میشه رو دولت صحبت میکنید
انگار دیوار کوتاه تر از دولت نیست
یا انگار دولت ضد اسلام و انقلاب هست
خواهشا منطقی و بی طرف مطلب بنویسید
من که خیلی وقته به دلیل همین مطالب جناحی به بلاگ شما سر نمیزنم
موفق باشید

پاسخ:

۱۸ دی ۹۴، ۰۸:۱۸
یعنی هیچ ربطی به دولت و دیپلماسی خفت بارش نداره؟ اونهمه ادعا و اهن و تلپ نتیجه اش اینه که میبینیم. فکر کنم به شما باشه باید بگیم امام حسین با موتور تصادف کرد و عامل شهادتش یزید نبود!
جالب است در این مطلب که شما ضدیت با دولت حس کرده اید فقط یکبار اسمی از دولت آورده شده و به شما برخورده است. اگر حرفی غیر واقعی و غیر صحیح است بفرمایید وگرنه سوپر جناحی بودن خودتان را به دیگران نسبت ندهید.
از طرف دیگر نوشتن مطلب در این وبلگاه برای عقده گشایی و کمبود محبت و جلب توجه نیست وگرنه خیلی مطالب و عکسهایی بود که می توانست بیننده های میلیونی برای من به همراه بیاورد. شما برای اینکه روزتان خراب نشود به سایت روزنامه هایی مثل ارمان و شرق مراجعه کنید تا از به به و چه چهی که برای دولت می کنند روزتان دل انگیز شود.

سلام
یه توصیه به شما دارم
اونهایی که از این دولت حمایت می کنند و اشتباهتش رو نمیبنند دهن به دهن نشید چون همه چی رو دیدن و ملتفت شدند که  چه گندهایی به مملکت زدند .چه باجهایی به امریکا دادند !
پس خواهشا باشهون کل کل نکیند!
نمونش این که یازده میلیون تن بهشون اورانیوم دادیم ولی اخرش باز هم ما رو تحریم کردند !
اونهایی که با آقای خامنه ای مشکل دارند خوشون میدونند که الکی دارن دعوا راه میدانزن و میدونن که فقط حق با آقاست .
پس این توصیه من رو به فال نیک بگیرین نه به فال بد !

پاسخ:

۱۸ دی ۹۴، ۱۳:۲۴
سلام
عموما کامنتهای توهین آمیز رو اصلا منتشر نمی کنم. اما گاهی لازمه سطح فرهنگ و سواد و منطق یه عده مشخص بشه. کسی که به جای آوردن دلیل و تحلیل وقایع، فقط اهانت میکنه و فحش میده بر بطلان خودش تاکید میکنه.

واقعیت این هستش که اوایل کار دولت فعلی خیلی ها به این کابینه و شعارهایی که میدادند دلبسته بودند شاید حتی خود من که خط فکریم با اینها متفاوت هستش اما الان بعد از گذشت بیش از 2 سال نه تنها هیچ امیدی به این دولت ندارم بلکه به شدت نگران عملکردشون در زمینه سیاست خارجی و اقتصاد هستم فقط امیدوارم که عملکرد یک مشت آدم غرب زده خسارت غیر قابل جبران به بار نیاره
در ضمن به نظر من مطالب وبلاگ شما در اکثر مواقع بی طرفانه هستش ولی چون پیرو ولایت فقیه هستید تحملش برای بعضیا سخت هستش همونایی که داعیه شورایی شدن رهبری را دارند
دعا کنید به نقطه بی بازگشت نرسیم


پاسختون کاملا تفکرتون رو مشخص کرد
فقط من از شما خواسته بودم منطقی و بی طرف باشید
ولی کاملا مشخصه که فقط بلدید بنویسید
من خودم نه اصولگرا هستم  و نه اصلاح طلب و نه دنبال این دولت و اون دولت
تمام هدفهم مطالعه یه مطلب و تحلیل بر اساس واقعیتهاست نه بر اساس فرصت طلبی 
واقعا انتظار چنین پاسخی رو حداقل از شما نداشتم
اصلا همه چی رو قاطی کردید
موفق باشید
آخرین بازدید از وبلاگتون

پاسخ:

۱۹ دی ۹۴، ۱۲:۲۲
یک توصیه به شما می کنم: اشخاص رو برای خودتون بت نکنید. دنبال حق و حقیقت باشید.

دولت که  با آرمان های انقلاب مو نمیزنه رفتارش 
واو به واو به صحیفه امام داره عمل میکنه...

سلام برادر علوی ممنون که از شیخ نمر مطلب گذاشتید.تحلیلتان دررابطه با روابط ایران وعربستان در آینذه چیست باتوجه به رفتارهای دیوانه وار بنی سعود ؟

برادر از صحبت ها ی این  طرفداران  گروه بنفش ناراحت نشوید بعد از اینکه سیاست لبخندشان بی نتیجه مانده و از جانب آمریکا دوباره تحریم شدیم کفری شده اند و می خواهند بر سر شخصی هوار بکشند .......

پاسخ:

۱۹ دی ۹۴، ۱۱:۴۴
سلام
به نظر من بنی سعود مجری سیاست های آمریکا هستند برخلاف آنچه برخی تحلیلگرها از اختلاف میان بنی سعود و آمریکا به خاطر نزدیکی ایران و آمریکا خبر می دهند. بنی سعود تمام اموالشان در بانکهای آمریکاست. لذا اختلاف و حرف گوش نکردن کاملا دور از منطق است. آنها در نمایشی که برای ما بازی می کنند ممکن است به ظاهر با هم خوب نباشند اما نوکری سر جای خودش باقی است. فشارهای آمریکا فعلا در قالب عربستان و ترکیه به ما وارد می شود تا نقش پلیس خوب پلیس بد را بازی کند. آمریکا دشمن ماست و در راه دشمنی از کوچکترین حرکتی فروگزار نکرده. عربستان به تنهایی و حتی با پشتیبانی آمریکا هم نمی تواند با ایران وارد جنگ شود. خصوصا اینکه شروع کننده جنگ باشد.
در مورد وقایع اخیر این تحلیل را بخوانید:

پیروزیهای محور مقاومت و کارشکنی‌های اخیر سعودی و ترکیه


با سلام توی یک سایت ها خوانده بودم از نشانه های نزدیک ظهور بسته شدن راه حج بر شیعیان اما توصیه هم شده بود شیعیان تا میتونید در مدینه ومکه برای تمتع وعمره حضور داشت باشن این نشون میدهد یک سیاست رسمی داریم ویک سیاست غیر رسمی سیاست رسمی ما باید تودهنی باشد به دولت سعودی ولی درخفا جلوی داعش بگیریم تا مکه ومدینه را نابود نکنن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها