آیا حزب الله در امور مختلف کشور و مردم دخالت می کند؟

آیا حزب الله در امور مختلف کشور و مردم دخالت می کند؟

مخالفان حزب الله لبنان همیشه ادعا می کنند این حزب برای خودش دویله (دولت کوچک) تشکیل داده و دولت لبنان را از دخالت در امور مناطق تحت سلطه حزب، باز می دارد. برخلاف این ادعا، حزب الله اصلا به چیزی جز مقاومت نظامی در برابر دشمن نمی پردازد و عمدتا کاری به مشکلات مردم ندارد. پیدا کردن دزد یا اموال مسروقه و مقابله با نا امنی و دعواهای محلی در قاموس حزب الله نیست و به اعتقادشان آنها را از وظیفه جهادی و مقاومت باز می دارد. هرچند گهگداری شیوخ و بزرگان حزب الله در مشکلات بین مردم واسطه می شوند اما عموما اقدامی شخصی است نه سازمانی و بطور کلی خود حزب الله توجه و تمرکزی جز مقاومت نظامی ندارد. حتی در بحث فرهنگی هم صرفا بصورت تبلیغی و نرم و اکثرا در مساجد و مدارس مربوط به خودشان است. اینطور نیست که مثلا مردم را اجبار به حجاب کنند یا ازپوشش خاصی منع کنند. در همه موارد سعی می شود از کانالهای رسمی و مجاری قانونی و روال عادی مشکل حل شود.
همچنین مخالفان حزب الله داستانهای زیادی از برخورد خشن و حذفی حزب الله در برابر اشخاصی که ضد ولایت فقیه و حزب الله و ایران حرف زده اند روایت می کنند اما داستانهایشان بیشتر خیالی است تا واقعی. موارد زیادی را در این سالها خواندم و شنیدم که از جریان برخی مطلع بودم و ثابت می کرد مخالفان حزب الله زبان به دروغ و تهمت گشوده اند. نمونه حی و حاضر آن هم مزدور آمریکایی ای است که با داشتن سایت و مجله و دریافت مبالغ قابل توجه کمک مالی از آمریکا بدون هیچ مزاحمتی شدیدترین حملات را به حزب الله، ایران و ولایت فقیه می کند و حزب الله هیچ مانعی برای او ایجاد نکرده است. وی که در آمریکا دوره های به ظاهر رسانه ای دیده است به تازگی برای شرکت در دوره های جدید به ترکیه رفته است.

اتفاق زیر به عنوان نمونه ای از عدم دخالت حزب الله قابل توجه و تامل است.
خانمی که شاید در آینده داستان شیعه شدنش را بنویسم، برای فرار از فشار خانواده سنی مذهبش، با جوانی شیعه ازدواج کرد. از بدشانسی اش، دایی این جوان، سیدی است که همانند مدعیان عرفان و ارتباط با امام زمان، در لبنان برای خودش فعالیتهای فاسدی دارد. چند سال پیش به ایران آمده بود و توقع داشت رهبر انقلاب ایشان را تحویل گرفته و احترام کند (چون وی نماینده امام زمان است، نماینده دیگر باید او را تحویل بگیرد و خدمات رسانی کند!). از آنجا که این سید ساده دل را هیچ کسی حتی طلاب حوزه، تحویل نگرفتند، ناراحت شد و به رهبر ما اهانت نمود و بدگویی پیشه کرد و گفت وی طاغوت است. سپس ادعاهایش را بالاتر برد و بعد از دو سه سال هم به لبنان برگشت. همسرش که از خانواده علما بود پس از این جریانات از او طلاق گرفت. این فرد و برادرزاده اش با سواستفاده از این خانم تازه شیعه شده، و به اسم اینکه دین را نمی شناسد، خزعبلات زیادی به وی می گفتند. مثلا جناب سید نمی گذاشت این زن روزه بگیرد. می گفت ما ائمه اطهار هستیم! ما خدا و پیغمبریم! اگر اجازه ندهیم نمی شود روزه بگیری. حتی وی را از همسرش جدا کرده و در منزل خواهر شوهرش (یعنی خواهر زاده سید) نشانده بود. علاوه بر آن، وی را که در مدارس حزب الله تدریس می کرد مجبور کردند وام سنگینی بگیرد تا برای آقا دایی خان ماشین شاسی بلند بخرند! بالاخره شأن ایشان این نیست که سوار ماشین معمولی شود. با زیاد شدن آزار و اذیتهایشان، این زن که به فساد دینی و اعتقادی اینها پی برده بود و تعارض آنها با قرآن و احادیث را دیده بود، فرار کرد. شوهرش به مدرسه رفت و دروغها و تهمتهای ناموسی به وی زد که ایشان فاسد است و فلان است و .... مدرسه هم ایشان را اخراج کرد! حزب الله با اینکه سه بار از این خانم بازجویی کرده و از صحت سخنان ایشان اطلاع دارد و فساد اعتقادی و رفتاری جناب سید قلابی و خواهر زاده اش را می داند، هیچ اقدامی نکرد. حتی همکار این خانم در مدرسه، به سبب اینکه چند روز به وی پناه داده بود، از سمت خودش برکنار شد و از معلمی دبیرستان به دبستان تنزل داده شد. شوهر سابق این خانم همیشه تهدید میکرد اگر به کسی بگویی یا بخواهی فرار کنی کاری میکنم خانواده ات تو را بکشند (با طرح تهمت بی ناموسی). وقتی دید که علیرغم تهمتها و تهدیدها، نمی تواند وی را اسیر کند، قبول کرد بدون پرداخت مهریه، ایشان را طلاق دهد. وی در بیمارستان شیخ راغب حرب که زیر نظر هلال احمر ایران فعالیت دارد کار می کند. گزارشی از این ماجرا برای رییس مجلس اجرایی حزب الله که امور مختلف حزب زیر نظر آن است ارسال شد و وی شخصا قول پیگیری داد. اما با وجود اینکه حزب الله از فساد اعتقادی اینها کاملا و به شکل دقیق خبر دارد، وی جدیدا ارتقا هم یافته و دارای سه سمت شده است. حزب الله گفته است وی فساد اعتقادی دارد و مشکل امنیتی یا اخلاقی نداشته که از کار برکنار شود!

۰ ۰ ۱۰ نظر ۲۹۶۰ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۰)

سبحان الله .پس توی لبنان هم شیعیان خائن ومنافق کم نیستن!!!حزب الله رو درک میکنم حالا تواون امور دخالت نکرده اسمش لیست سیاهه وضدحقوق بشر اگه بیاد دخالت بکنه که واویلاست.
یه سوال بیشتر شیعیان لبنان طرفدار حزب الله هستن؟ یا مثلا نصف نصف طرفدار حزب الله و جنش امل و حزب دعوه هستن؟

پاسخ:

۲۷ آذر ۹۴، ۲۰:۳۴
از لحاظ جمعیتی درصد عمده با حزب الله هستند. اما حرکت امل هم کم طرفدار ندارد. ضمن اینکه عده ی زیادی هر دو را دوست دارند. حزب الدعوه الان دیگر وجودی در لبنان ندارد. شاخه هایی از بعثی ها و کمونیستها و غیره هنوز در شیعیان بهمقدار بسیار بسیار اندک وجود دارند.

سلام

آن زن بیچاره  که تازه شیعه شده چه گناهی داشته که هیچ فردی از او حمایت نکرده است؟!........آیا هنوز هم شیعه است؟

پاسخ:

۲۷ آذر ۹۴، ۲۰:۲۸
بله. ریشه دار تر از هم کلاسی هایش در حوزه.

سلام خوشحالم که  با سایت شما اشنا شدم امیدوارم موفق باشید

محمد مهدی

۲۸ آذر ۹۴ ، ۰۸:۲۵
سلام برادر محمود عزیز، خدا قوت

اینکه حزب الله به امور داخلی دخالت نمی کند صحیح، سوال حقیر اینکه پس تکلیف مردمی که در مناطق تحت سیطره حزب الله زندگی می کنند چیست؟ نه پلیسی به امور انتظامی آنها نظارت می کند نه حزب الله و نه هیچ نیروی امنیتی دیگری توان این را دارد که در منطقه تحت نفوذ حزب الله عرض اندام کند. در این جامعه ای که بی شک هنوز بسیاری از ساختار های اجتماعی آن طائفه ایست، وجود شرطه و پلیس محلی و همرنگ بافت اجتماعی هر منطقه کاملا طبیعی است. اینکه حزب الله به امور انتظامی داخلی نمی پردازد، شانه خالی کردن از مسولیتی نیست که به طبع به عنوان یک جبهه قدرتمند امنیتی-نظامی در مناطق تحت نفوذش بر دوش دارند؟ برقراری نظم، حل و فصل دعاوی(انتظامی، نه قضایی) و رسیدگی به جرایم مخل نظم عمومی، وظیفه ی چه نهادی است؟

یا علی

پاسخ:

۲۸ آذر ۹۴، ۰۹:۱۲
سلام. چوبش را مردم عادی میخورند. انها که طایفه و اسلحه دارند زورشان می چربد و کارشان را پیش می برند. اگر دو تا طایفه درگیر شوند در نهایت ارتش با تانک و نفر بر وارد می شود. چون دو طایفه با مسلسل و ارپی جی به جان هم می افتند!

سلام. به نظرم رمز مردمی بودن حزب الله لبنان بین اقشار مختلف مردمم همینه. اتفاقی که در ایران کاملا برعکس افتاده. اگه کسی واقع بین و دلسوز باشه این واقعیت رو نفی نمی کنه. اون آقایی هم که گفتین اون همه سوء استفاده کرده باز قدرت و اختیارات حکومتی نداشته. اینجا بعضیا عنوان سرباز گمنام امام زمانو یدک می کشن کلی هم از اختیارات تامی که دارن سوء استفاده می کنن به هیچکسم پاسخگو نیستن. اعتقاد دارن هدف وسیله رو توجیه می کنه. با دست آویز قرار دادن یکسری شعارهای دهن پر کن به هر کار ناشایستی دست می زنن. آخرشم پشت بزرگان دینی و همین القابی که یدک می کشن قایم میشن. انگار اصلا باور ندارن که حساب و کتاب خدا شامل حال همه میشه و وقتی امام معصوم از سخت بودنش به خدا پناه می بره دیگه وای به حال بقیه...
این وسط آسیبی که به دین و باورهای دینی مردم میرسه جبران ناپذیره.

سلام جریان شهادت سمیر قتطار چیه؟ اقدام تلافی جویانه حزب الله چی بود ؟ ممکنه جنگی دوباره رخ بده؟

پاسخ:

۳۰ آذر ۹۴، ۰۹:۱۹
سلام. اخباری بیش از آنچه در رسانه ها منتشر شده ندارم. احتمال جنگ که همیشه هست. اما فکر نمی کنم حزب الله از لبنان پاسخ دهد. یا از جولا یا از سوریه یا زدن بچه های حرومزاده اسراییل یعنی داعش. بعضی وقتها بچه ی آدم رو بزنن خیلی دردش بیشتره تا خود آدمو بزنن.

سلام
خوبید
چه خبر؟ لب مرز شلوغ شده گویا؟؟احتمال جنگ میره؟

پاسخ:

۳۰ آذر ۹۴، ۰۹:۲۱
سلام
ممنونم. الحمدلله فعلا خوبیم.
اینطور گزارش شده. احتمال جنگ هم هست. اما از لحاظ فصلی، در فصلی نیستیم که عموما اسراییل در اون جنگ کرده. فصل تابستان خصوصا ماه تموز یعنی تیر و مرداد، زمان مورد علاقه صهیونیستها برای جنگ راه انداختنه.

سلام

اگر وقت و حوصله داشتید جواب بدهید

این اطلاعات را از ویکی پدیا درباره شهید قنطار پیدا کردم لطفا در صورت اطلاع از اصل ماجرا حقیقت امر را بگویید:

((او پس از قتل یک پلیس اسرائیلی به خانه یک خانواده اسرائیلی که در خواب بودند حمله برد و پدر خانواده، دنی هاران، و دختر ۴ ساله‌اش، عینات را از خانه بیرون برد در حالی که مادر در گوشه‌ای از خانه همراه دختر دو ساله‌اش مخفی شده بود. مادر از ترس این که دخترش فریاد بکشد دهانش را با دست پوشانده بود که به خفگی و مرگ دخترش انجامید. به گفته شاهدان قنطار پدر و دختر را به ساحل برد، از پشت به سر پدر شلیک کرد. سپس با قرار دادن سر دختر ۴ ساله بر روی سنگ و کوبیدن قنداق تفنگ بر آن، جمجمه او را خُرد کرد که به مرگ دختر ۴ ساله انجامید.[))

((سمیر قنطار حدود سه دهه در زندان اسرائیل بود. در این مدت با یک زن عرب اسرائیلی ازدواج کرد و توانست زبان عبری را بیاموزد. وی همچنین از طریق آموزش از راه دور در دانشگاه آزاد اسرائیل ثبت نام کرد و در سپتامبر سال ۱۹۹۸ در رشته ادبیات و علوم اجتماعی مدرک کارشناسی دریافت کرد.

آیا کشتن دختر بچه  واقعیت دارد؟؟آیا ایشان با یک زن اسرائیلی ازدواج کرد بود؟

پاسخ:

۱ دی ۹۴، ۱۴:۰۲
مطالب نوشته شده در ویکی پدیا فاقد مدرک است و مدارکی هم که ذکر شده به سایتهای اسراییلی بر می گردد. هدف عملیات آنها ربودن و گروگان گیری بوده تا مبادله اسرا صورت بگیرد. قطعا داستانی که اسراییلی ها ساخته اند به هدف مظلوم نمایی است. هرچند سمیر در آن موقع 17 ساله بوده اما توحش همیشه در اسراییلی ها بوده نه در طرف مقابل.
خاطرات وی از شکنجه اش توسط صهیونیستهای وحشی آنهم وقتی هنوز به سن قانونی نرسیده که محاکمه شود، واقعا وحشتناک است. جالب است آنها در عملیات خود، پس از گذشتن از رادارها و موانع مختلف و گشتهای دریایی، به فلسطین می رسند و در همان بدو ورود مورد هجوم پلیس محلی و شهرک نشینان مسلح قرار می گیرند. هرچند بعید به نظر می رسد چنین داستانی واقعیت داشته باشد، به هر حال وی در آن زمان نوجوانی بوده که نه شیعه بوده نه عضو حرکت های مقاومت شیعه. ضمن اینکه کشتن شهرک نشینان غاصب و ظالمی که هر روز یا زمین کشاورزی فلسطینی ها را به اتش می کشند یا خانه هایشان را خراب می کنند جای هیچ هم دردی و دلرحمی ندارد.
سمیر همسری فلسطینی داشت که در ایام اسارت وی، طلاق گرفت.

با تشکر از پاسخ شما.


پارسا سلیمانی

۰۱ دی ۹۴ ، ۲۰:۰۵
سلام.
آقا پاسخ حزب الله به شهادت سمیر قنطار رو چی پیش بینی می کنید؟
توی سخنرانی سید مقاومت به نظر میومد عکس سمیر قنطار رو داخل پرچم مقدس ایران انداخته بودن.

پاسخ:

۲ دی ۹۴، ۰۰:۰۶
سلام
پاسخ سنگین خواهد بود. زمانش نامشخص است.
عکس سمیر داخل فلسطین بود که البته با رنگهای پرچم ایران تزیین شده بود. طراحی ظریف و پرمعنایی بود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها