قضیه ربودن فرزند دیکتاتور سابق لیبی

قضیه ربودن فرزند دیکتاتور سابق لیبی

ربوده شدن هانیبال قذافی در لبنان خبری بود که روز شنبه گذشته در رسانه های لبنانی و منطقه ای منتشر شد. وی که فرزند دیکتاتور سابق لیبی، معمر القذافی می باشد بنا بر اخبار منتشر شده، پنجشنبه در لبنان توسط گروهی مسلح ربوده شد.
در این باره یک مقام آگاه در حرکت امل که نخواست نامش فاش شود با بیان اینکه ما افراد رباینده را می شناسیم گفت: «گروهی که وی را ربوده اند از ما یا حزب الله نیستند و اقدام آنان با هدف دریافت پول در قبال آزادی وی و ایجاد دعواهای سیاسی داخلی بوده است.  وی پیش از آنچه در رسانه ها مطرح شود ربوده شده بود و ما از آن هنگام پیگیر این موضوع بودیم. هانیبال قذافی هنگام پیروزی انقلاب لیبی به همراه مادرش فرار کرد و به الجزایر و سپس عمان رفت. وی حدود دو سال است در مناطق تحت سیطره نظام سوریه زندگی می کند.»
هرچند سن و موقعیت وی به گونه ای نبوده که در زمان ربودن امام موسی صدر در لیبی دخالت یا اطلاعاتی داشته باشد اما در هر حال حتما در بزرگسالی به اسرار خانواده دسترسی داشته است و برای تحت فشار قرار دادن برخی افراد و مقامات لیبی مفید است. بر اساس برخی اخبار، حسن یعقوب یکی از نمایندگان پیشین مجلس لبنان پشت پرده این عملیات قرار دارد. هدف وی از ربودن هانیبال را دریافت پول و ضبط اعترافی ساختگی از قذافی می دانند که وی اعتراف کند، ناپدید ماندن امام موسی صدر به خواست و دستور نبیه بری صورت گرفته است! حسن یعقوب در قضیه ربوده شدن امام موسی صدر و پدرش شیخ محمد یعقوب، معتقد است نبیه بری از این اقدام مطلع بوده و از قذافی خواسته تا وی را نگه دارد! شایان ذکر است نبیه بری در آن زمان بسیار جوان بوده و در مقام و موقعیتی برای مذاکره با قذافی نبوده است.

از آنجا که یعقوب موفق نشد افراد و گروه هایی را برای نقشه خود وادار به همکاری کند، و پولی هم بابت آزادی فرزند فراری دیکتاتور سابق به وی نمی دهند، او را تحویل یگان امنیت داخلی پلیس لبنان داد. این یگان به فرماندهی سرتیپ بصبوص است و از لحاظ سیاسی از مهره های سعد حریری به شمار می رود. هدف از تحویل هانیبال به این یگان این بوده که خانواده امام موسی صدر یا نبیه بری نتوانند علیه وی اقدام قضایی صورت دهند. وزیر دادگستری و دادستان کل لبنان هم از مهره های حریری بوده و در این باره درحال کارشکنی هستند. با این حال دادستان پرونده ربودن امام موسی صدر قاضی زاهر حماده دیروز از هانیبال قذافی بازجویی کرد. هانیبال با ارائه اطلاعاتی در مورد امام موسی صدر و اعلام آمادگی برای ایفای نقش در روشن شدن این پرونده از دولت لبنان خواست وی را به مقامات لیبی تحویل ندهند.

۰ ۰ ۲ نظر ۲۲۰۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲)

شما نظری ندارید بخدا ناراحتم

پاسخ:

۲۷ آذر ۹۴، ۰۹:۱۳
در چه مورد؟ مورینیو؟ من نظری ندارم.

عجب!!سایتای ایرانی مطلب زدن که بله هانیبال اعتراف کرده که امام موسی صدر رو قذافی دزدیده و هیچ وقت از لیبی خارج نشده!!! نمیدونم این خبر صحت داره یانه . منتهی اگه صحت داشته باشه یعنی نقش اسرائیل این وسط محومیشه و این کمی شک برانگیزه....آقای علوی دیشب اخبار ایران گفت که گویا کنگره آمریکا حزب الله رو تحریم و کسانی که به حزب الله کمک کنن هم جز تحریم ها خواهند بود ..حالا یه سوال دارم مگر حزب الله جز لیست تروریست ها نیس پس چه نیازی به تحریمه؟ و آیا به جز ایران کشورهایی دیگه هستن که به حزب الله کمک میکنن؟!مثلا روسیه؟    و ادامه خبر گفت که تهدید کردن شرکت های ماهواره ای که المنار از اونا پخش میشه هم شامل تحریم ها میشن! حالا که المنار از عرب ست قطع شده ممکنه از نایل ست و اون یکی سایت ها هم قطع بشه ؟ اون موقع چه اتفاقی میفته ؟ کل شبکه المنار منحل میشه؟

پاسخ:

۲۷ آذر ۹۴، ۲۰:۴۱
خب در هر حال فاعل این کار قذافیه. چه به سفارش صهیونیستا باشه چه دیوانگی خودش باشه.
شاخه نظامی حزب الله تحریم بود. الان همه چیز تحربم میشه. کشورهای زیادی هستند که احزاب و مردمشان به حزب الله کمک میکنند و رابطه دارند. بعید نمی دانم با تحریم المنار، روسیه هم به آن رای دهد و از ماهواره ها و بانکهای خودش به آن خدمات ندهد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها