ریاضت اقتصادی هنگام جنگ و تاثیر منفی بر کارامدی مقامت

ریاضت اقتصادی هنگام جنگ و تاثیر منفی بر کارامدی مقامت

مدتهاست حزب الله از تَقَشُّف رنج می برد. تقشف در عربی یعنی ریاضت اقتصادی و کاهش بودجه. با ورود حزب الله به جنگ در سوریه و همزمان، کاهش فروش نفت در ایران و گران شدن دلار، حزب الله بشدت دچار کمبود بودجه شده است. اساسا میزان حقوق در حزب الله بسیار پایین است و شاید زیر خط فقر کشور لبنان باشد. اما هزینه جنگ و درمان مجروحین و جانبازان و پشتیبانی جنگ، این حزب را وادار کرده سیاست های ریاضت اقتصادی شدیدی اتخاذ کند. هرچند هیچ گاه هیچ یک از مسئولین و اعضای این حزب در این مورد سخن نگفته و نمی گویند و شاید سخن گفتن در این مورد به صلاح نباشد اما لازم است دوست و دشمن بداند که موفقیتها و پیروزیهای حزب الله در سایه این مشکلات محقق شده و اگر این مشکلات نبود اثر بخشی بیشتری وجود داشت.
چند سالی هست که غیر از مخارج بسیار بسیار ضروری، مخارج دیگر در حال آب رفتن است. از بودجه گازوئیل که برای موتور برق و همچنین گرمایش استفاده می شود گرفته تا بودجه برای بنزین ماشین های حمل و نقل. برای مثال یک قطاع حزب الله (نوعی ناحیه بندی مشابه ناحیه بسیج) که شامل چندین شهر و دهکده است دارای 35 ماشین مختلف بوده اما اکنون تنها سه ماشین برای امور خیلی ضروری در اختیار دارد! برای تشییع جنازه شهدا، دیگر کمتر روحانیون معروف حزب الله را می فرستند، سعی می شود از روحانیون مستقر در همان شهر یا دهکده استفاده شود که هزینه حمل و نقل به عهده خود روحانی باشد.
یا مثلا در حالیکه در گذشته برای دوره های آموزشی، تعداد زیادی روحانی و مبلغ وجود داشت، اکنون تنها سه نفر مجبورند هر یک 250 ساعت تدریس را به تنهایی برای آموزش دوره ها تحمل کنند.رزمنده حزب الله در برف در سرمای استخوان سوز کوهستانهای شمال لبنان، از آنجا که بودجه برای نفت و گازوئیل نیست، بخاری گازی به مراکز داده اند و بخاری گازی هم در آن سرما جوابگو نیست.
از این موارد زیاد است و هرچقدر هم اخلاص نیرو زیاد باشد، باعث ضربه به روحیه و قطیعا کاهش اثر بخشی او خواهد شد. اگر سال قبل دو سه نفر از نیروها در اثر سرمای شدید، یخ زدند امسال تعداد بیشتری در خطر هستند.
جنگی که نیروهای ما را به خود مشغول کرده و ثروتهای مسلمانان را به باد می دهد، بیش از آنچه تصور می کنید در حال ضربه زدن به زیر بنای کشورهای منطقه است. دشمن صهیونیستی بسیار هوشمندانه از حماقت برخی مسلمانها استفاده کرده تا دنیای اسلام را دچار تفرقه و تضعیف کند. به گفته یک مسئول حزب الله عربستان سعودی تا کنون لااقل 250 میلیارد دلار برای اجرای نقشه کثیف صهیونیستها خرج کرده و این درحالی است که ما شاید یک سی ام این مبغ را هم برای دفاع هزینه نکرده ایم. پس لطفا دیگر کسی شعار ندهد نماز ظهر را در کربلا و عشا را در بقیع می خوانیم! این شعارها نه تنها عملی نیست بلکه در راستای سیاست رژیم صهیونیستی برای تفرقه بیشتر بین مسلمانان است. وقتی توان اقتصادی نیست، با یک رئیس قبیله ی وهابی تروریست پرور که ثروتهای مملکتش را خرج خاندانش و انتشار تروریسم در کشورهای دنیا می کند نباید در افتاد.

پ.ن: مقابله با زالوی آل صهیون، با جنگ ممکن نیست و آنرا قویتر هم می کند. باید با کار رسانه ای نرم، مردم آن کشور و دیگر مسلمانان را نسبت به خطر رژیم اشغالگر آل سعود در شبه جزیره عربی آگاه کرد. باید بگذاریم خود اعراب منطقه و عربستان، این رژیم دست نشانده استعمار را به زیر بکشند.

۱ ۰ ۶ نظر ۲۳۹۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۶)

خداوند دشمنان مارا از احمق ها آفریده اگر یکصدم این پول به به اقتصاد تزریق کرده بودن الان ما خودمون دودستی همدیگر را میکشتیم

باید بگذاریم خود اعراب منطقه و عربستان، این رژیم دست نشانده استعمار را به زیر بکشند.
یعنی چی؟  یعنی مقاومت تعطیل ..... ؟ چون پول نداریم ..... ؟ 

پاسخ:

۴ آذر ۹۴، ۱۴:۴۱
خیر، لازم نیست به عربستان حمله کنیم! همین

 سلام ،ببخشید این جمله رو کی گفته؟نماز ظهر را در کربلا و عشا را در بقیع می خوانیم!


پاسخ:

۴ آذر ۹۴، ۲۰:۱۳
سرداران عزیز و افسران جنگ نرم در اینترنت هم قبل و بعد آنها

سلام

حتماً میدونید که این شعارها فقط شعاره یعنی آرمانه، اشکالی نداره که در عین توجه به واقعیت ها، از آرمان ها هم حرفی زده بشه وگرنه همه می دونن که قرار نیست ایران به مثلاً عربستان حمله کنه.


پاسخ:

۵ آذر ۹۴، ۰۹:۴۲
گاهی یه شعار میدیم، طرف جدی میگیره، میشه اینکه از اول انقلاب تاحالا بنای دشمنی با ما رو گذاشتن. هرچی رهبر میگن به مقدسات اهل سنت اهانت نشه، و وحدت انجام بشه، اونا باورشون نمیشه. کار میرسه به اینجا.

سلام علیکم و رحمة الله
.
به نظر من حجاز اشغالی به کسی مثل امام موسی صدر نیاز داره که از درونش تحول ایجاد بشه... هزار ماشاءالله  شیش میلیون نفر شیعه اونجاس اونم تو شرق و جنوب شرقی که جزو مناطق نفت خیزه... 
یاعلی

سلام من باگفته شما که میگید شعار نماز عشا دربقیع رو ندهیم موافق نیستم .درسته که ما شعارمیدهیم وبا عمل بسیارفاصله داریم اما یادتان باشد که با سردادن همین شعارها گفتمان سازی میشود زیر ساخت نرم ایجاد میشود وبه مرور زمان به حقیقت تبدیل میشود یه زمانی بچه بسیجی ها شعار میدادندکه میخوایم کربلا رو بگیریم بعد ان شاالله قدس رو واون زمان آدم های مادی گرا نگاه میکردند میدیدند نیروهای ایرانی حتی تا بصره هم نتونستند برن جلو چه برسه به کربلا!!اما با مرور زمان و اتفاقات مختلف امروز در ایام اربعین وحتی غیر اربعین نه تنها کربلابلکه کل عراق  رو ایرانی ها وفرهنگ بسیجی ها فتح کرده ... در هر دورهای سختی وجود داره برای سپاه حق درحال حاضر هم خود ایران درگیر مشکلات اقتصادی بسیار شدیدیه حزب الله لبنان هم به نوعی درگیره عراق و سوریه هم همین طور ولی اینادلیل نمیشن که کلا شعارندهیم. این شعار جز مداحی های میثم مطیعی هستش که دائما در راه پیاده روی اربعین با زبان عربی فارسی پخش میشد و اتفاقا به نظرم تاثیرات مفیدی داشت

پاسخ:

۱۴ آذر ۹۴، ۱۴:۲۳
سلام. منظور بنده، شعار دادن افرادی است که اهل عمل نیستند و توانایی آنرا هم ندارند. تغییرات مختلف منطقه باعث شد الان در کربلا نماز بخوانیم. ظلم صدام به عراقی ها و سقوط وی، کمک ایران به عراقی ها از نظر اقتصادی و پشتیبانی همه جانبه، خصوصا فکری و معنوی و سیاسی. وگرنه در همان زمان جنگ توانایی رسیدن به کربلا نبود. به نظر من این نوع شعار دادنها موجب دشمنی بیشتر با ما شده است. به هر حال حکومت عربستان این شعار ما را یک تهدید به حساب می آورد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها