متن عربی و ترجمه فارسی مداحی زیبای شیخ حسین اکرف

متن عربی و ترجمه فارسی مداحی زیبای شیخ حسین اکرف

شیخ حسین اکرف یکی از مداحان مشهور در لبنان است. وی اصالتا بحرینی است، استان جدا شده ی ما. وی در نجف و قم درس طلبگی خوانده است. چهار سال هم در بحرین زندانی شده است. چند سالی است به خاطر اسلوب جدیدی که ایجاد کرد در کشورهای عربی و ایران مشهور شده است.

در مداحی زیبای «مانند هر عاشقی نیستم» به شرح عشق و جنون به امام حسین علیه السلام می پردازد. در این مداحی که متن و ترجمه فارسی آن را به شما هدیه می کنم، وی با مداحی های وهن آلود مقابله می کند و می گوید، بعضی از جنون ها به حسین ناشی از کم بودن عشق به حسین است.

 

دریافت فایل متن عربی و ترجمه فارسی
مشاهده در یوتیوب

۲ ۰ ۱۶ نظر ۱۵۱۱۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۶)

سلام
هر ساله شاهد هستیم که نفرات زیادی ، صحنه ی عزای حسینی را با دوربین های خود ثبت می کنند اما این عکس ها به ندرت به صورت مشخص منتشر میشود. ما نیز در بین کمپین های ریزو درشت ، کمپین تبیلغ محرم به سبک تصویر را تشکیل دادیم.
از تمام عکاسان آماتور تا حرفه ای میخواهیم تا در این خیر سهیم باشند و امسال ، محرم را تصویری عزاداری کنیم.
گروه تلگرام : https://telegram.me/joinchat/A7_GjAGaY32jBv0UNG0vfQ
کانال تلگرام : https://telegram.me/Mproject

-- رجعت صدر --

۲۷ مهر ۹۴ ، ۲۲:۰۴
سلام
تشکر از هدیه حسینی زیبایتان
ان شاء الله که شما و ایشان زیر سایه خیمه گاه حسینی، مرزوق سفره پربرکتشان باشید.
چقدر زیبا فرموده اند: «بعضی از جنون ها به حسین ناشی از کم بودن عشق به حسین است»
و حقیقتاً هم مثل این شعر: کسی که حسین ع را دوست دارد باید نشانی از حسین ع در رفتار و گفتار و کردارش...آیینه افکارش... داشته باشد
بر خلاف ادعای بسیاری از متظاهران
حب و عشق بی دلیل به حسین ع نیست که افتخار دارد، اتفاقاً دوست داشتن اهل بیت علیهم السلام باید! دلیل داشته باشد! باید قابل دفاع باشد! باید بتوان برهانی قابل درک برای همه عالم، بر این عشق آورد...
این که امام موسی صدر در سخنرانی هایشان مدام در حال توضیح و تشریح هستند همین است؛ این که ما چرا باید حسین ع را دوست داشته باشیم؟ چرا باید نسبت به ایشان احساس علقه و دین کنیم؟
و دانستن این چراها...آوردن این چراها...بد نیست! بلکه یک ضرورت است.
و ... این که ما با عمل مان، با رفتار و منش مان، با حتی حرف زدن، استفاده از عبارات و جملات صحیح و مؤدبانه
حتی با مؤدبانه بر سر و سینه زدن، مؤدبانه و خاضعانه گریه کردن،
حرمت مجالس حسینی را حفظ کنیم، یعنی نگذاریم حسین ع مورد اهانت قرار گیرد، نگذاریم معاذ الله نام حسین ع به اعتبار شیعیانشان لطمه بخورد(خدا نخواهد که به خاطر ما بدنام شود!)
غیرت حقیقی بر اهل بیت سلام الله علیهم همین است: أن لا یموت الشعور
که: لن جنونی وقف أعلی دینی
و چقدر زیبا طلب عفو کرده است: سامح ظنونی إن أوهمونی بغیر معنی هواک

السلام...
حاج میثم مطیعی م تو این یکی_دو سال اخیر بسیااااااااار عالی کار کردن در زمینه مداحی و بهترین آثارشون به دو زبان //فارسی و عربی// ه  و از مسائل امروز دنیا هم تو کاراشون هست... نمی دونم عزیزانم تو لبنان چقد با ایشون آشنایی دارن؟! کارای اخیری که برای یمن و ضد آل سعود رو عالی خوندن. شما می تونین معرف ایشون باشین اونجا؟!
این پایگاه مداحی های ایشونه.
meysammotiee.ir
.
بابت هدیه محرمی ممنونم
یاعلی

پاسخ:

۲۹ مهر ۹۴، ۰۸:۱۹
سلام
ایشون در لبنان داره مشهور میشه. خصوصا بعد از کاری که در مورد آل سعود خوند و با آهنگ لبیک یا علی یا مرتضی اجرا کرد. این کار با موسیقی در لبنان مشهور شده بود که بدون موسیقی اون رو حزب الله اجرا کرد و بعدش حاج میثم دو زبانه خوند. الان می بینید ماشین رد میشه و با صدای بلند میثم مطیعی گذاشته :)

سلام

 سایت حاج میثم مطیعی مراسمشون رو زنده پخش می کنه واقعا عالیست شما هم استفاده کنید،التماس دعا


یاسر نیکوبیان

۰۱ آبان ۹۴ ، ۱۸:۴۳
سلام و آرزوی قبولی طاعات
در مورد حاج میثم واقعا جای انتقاد داره مجلسشون ، نوآوری و سیاست فهمیشون قابل تقدیره ولی واقعا باقی مراسم در حد جمعیت و شهرتشون نیست!!
شب چهار که واقعا پرپر کرد ملت رو من هرکی رو دیدم داشت غر می زد !!! نه به جز کار های تکشون سبک و مدیریت درست و حسابی دارن ، نه میوندار کار بلد دارن ، روضه رو هم که چه عرض کنم والا 45 دقیقه از رو مقتل واسه سنگ بخونی پا میشه میکروفن رو می کشه از دستت میزنه تو سرت!!! 




بسم الله الرحمن الرحیم

سلام آقای علوی
من همیشه مطالبتون رو دنبال می کنم و یکی از منابعی که ذهنیتم رو نسبت به موضوعات عوض کرده، سایت شماست... و از وقتی زندگی نامه صوتی آیت الله صادقی تهرانی رو که بخشیش سال های جهاد علمی و عملی در لبنان بود دانلود کردم و گوش دادم می خواستم بدونم لبنان و توی اعراب چه خبره؟

راسیتش مدت زیادیه خیلی از جهت مردم یمن غمگینم :( هیچ کسی خبر درست و درمونی از اونجا نمیذاره و کاملا تنها هستند، هر کشوی 1000 تا 2000 سرباز فرستاده (حتی اریتره!) و کشورشون نابود شده، جنگ شده فرسایشی، راه ها به اونجا بستست و همه میرن سوریه برای جنگ اما به یمن نه کسی میتونه بره نه رفته! توی دنیا حتی توی آمریکا برای غزه راهپیمایی میشه و خبرگزاری های معاند هم خبر ازش پخش می کنن اما یه خبر و جنب و جوش حتی از مردم هم برای یمن نیست انگار همه حق مردم یمن میدونن که این بلا سرشون بیاد... اصلا میدونن بلایی بر سرشون میاد؟

اون ها شیعه هستند و مسلمونن، خب چرا حداقل ارتباط خبری یا روحی خوبی نیس بین ما و اونا؟ چرا تنهاشون گذاشتیم؟ قتل عام انسان ها مخصوصا شیعیان -هر چند اکثرشون زیدی باشن- که مهم تر از سیاست هست، الان امروز فقط توی یه حمله به ماهیگیرای دریای سرخ، 100 نفر کشته شدن ولی اصلا واکنشی نیست... کی این جنگ تموم میشه؟ بنده های خدا انقدر مقاوم هستن و اسطوره جنگن اما انچنان یمن پیچیده شده که درگیریاشون تکون نمیخوره! یمن داشت میرفت که بشه تحت حاکمیت شیعه و یه کشور کاملا استراتژیک بیاد توی جبهه حق!

لطفا حداقل با اطلاعاتی که شاید شما بیشتر داشته باشید، مطلبی فقط برای یمن بنویسید و کاری کنیم.
متشکر از شما

پاسخ:

۳ آبان ۹۴، ۰۰:۲۷
سلام
اطلاعات زیادی از یمن ندارم. باید اطلاعات بدست بیارم بعد.انشالله

هیچ کسی اصلا نمیدونه انصار الله کین؟ مشکل دولت یمن چی بوده؟ این حزب اصلاح و القاعده و بقیه تو یمن چین؟
خودمم نمیدونم هر کسی چیزی میگه!

اصلا یه عده تزشون اینه که انصار الله شبه نظامی و یه مشت شورشی خواهان حکومتن و مردم رو فدای اهدافشون میکنن و میگن بشدت از ایران دوری می کنن و ایران هم کارشون نداره چون اختلاف بین زیدی و اثنی عشری مشخصه و اونا هم اصلا دوست ندارن اثنی عشری خطاب بشن و با ایران مشکل دارن

خلاصه یه مطلبی بدید اگر منابعی دارین
متشکر از شما خدا خیرتان بدهد

خدا خیرت بده

سلام  علیکم برادر نیکوبیان منظور شما از غر زدن  چی هست مثلا چی میگفتن؟

هر کسی با مداح مورد علاقه اش حس می گیرد وعزاداری می کند ، بنده تعجب می کنم از عده ای که با صدای ایشان صفا نمی کنند پس چرا در مراسم هیاتشان شرکت می کنند؟

در ضمن مقتل خوانی کار هر کسی نیست ،بنده این قسمت صحبتتان را که فرمودید : 45 دقیقه از رو مقتل واسه سنگ بخونی پا میشه میکروفن رو می کشه از دستت میزنه تو سرت!!! 

را اصلا قبول ندارم ،من روضه و مقتل  از خیلی مداح ها شنیده ام که برای اشک گرفتن از افراد هر حرف وهر جمله ای که حتی در شان اهل بیت نیست می گویند ،اما ایشان تنها با خواندن مقتل از رو این همه شور به مجلس می دهند،
تحلیل ها و نظراتتان واقعا برای بنده دل نشین و مورد قبول است اما در این مورد کمی از شما بیش تر انتظار داشتم.
ایشان خودشان فرمودند که به علت حادثه منا امسال حال روحی وجسمی مناسبی ندارند.

سلام 
چه خبر از بیروت ؟فهمیدم باران سیل اسای اومده و تمام اشغال ها که جمع نشده بودند موجب کثیفی شده و خیلی از برق های خیابان ها قطع شده!
شما خوب هستید ؟

پاسخ:

۴ آبان ۹۴، ۱۱:۳۹
سلام
ضاحیه که تمیز و خوب هست. در بیروت و مناطق مسیحی آبگرفتگی و زباله مشکل آفرین شده.

پارسا سلیمانی

۰۴ آبان ۹۴ ، ۱۴:۳۵
سلام.
اعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسین علیه السلام و جعلنا و ایاکم من الطالبین بثاره مع ولیه الامام المهدی من آل محمد علیهم السلام.

پارسا سلیمانی

۰۴ آبان ۹۴ ، ۱۴:۳۵
سلام.
آقا از سوریه چه خبر؟

پاسخ:

۵ آبان ۹۴، ۱۴:۳۳
در حال پیشروی. وضع خوبه. شهید ایرانی داریم و باز هم خواهیم داشت.

سلام علیکم و رحمة الله
خوبى برادر؟

عکسای امسال عزاداری روز عاشورا تو ضاحیه رو از کجا گیر بیارم؟؟ ((عکس با کیفیت))، خصوصا از نیروهای ویژه حزب الله ... چن تا عکس دیدم ولی بسی کوچیک بود و بی کیفیت ذوق مرگ شدم!
یاعلی

پاسخ:

۵ آبان ۹۴، ۱۴:۳۵
علیکم السلام
الحمدلله
والا نمیدانم. اصلا مطمئن نیستمن کسی اجازه داشته عکس از اونها بگیره یا نه. من با موبایل گرفتم. عکاسهای حزب الله و المنار عکسهاشون رو خصوصا با کیفیت رو نمیگذارند روی اینترنت. اقلا من که ندیدم.

سلام کلیپ زیبایی بود .یه سوال .سید حسن نصرالله روز عاشورا اشاره ای به مذاکرات هسته ای ما ونتیجه اش وربطش به گروه مستقبل حرفی زده؟//؟/و سید گفته که هیچ وقت مقام معظم رهبری مقاومت رو نمیفروشن؟؟؟ یعنی لابه لای مذاکرات شوم ظریف با آمریکا حرفی از تضعیف وفروش حزب الله زده شده؟وآیا با توافق ما حزب الله ضرری کرده؟ خواهشا اگه اطلاعاتی دارید یه متن بنویسید

پاسخ:

۵ آبان ۹۴، ۱۹:۲۵
سلام. بله. صحبتی کردند. فرصت شد همینجا توضیح میدهم.

یاسر نیکوبیان

۰۶ آبان ۹۴ ، ۱۱:۴۳
علیکم السلام و رحمة الله و  برکاته
شما‌ امسال شب ۴‌ بودید؟!
مثلا می گفتند فلان فلان شده ! ۴۵ دقیقه روضه خوند همه رو نابود کرد بعد ۳ نفری نتونستند یه سینه زنی درست و حسابی بگیرن !! اون از زمینه که وسطش قطع کرد باز روضه خوند ، صداش در نمیومد وحید خوند ، اون از واحد که ملت ۲ جور سینه میزدن اوایلش ، شور رو که یه کم اونم با ذکر حیدر امیر خوند ، بعد خودش میکروفونو گرفت نذاشت یه کم شور بزنیم و اون دم آخرش که جزو سینه زنی نمی. شد حسابش کرد
در ضمن جایی که همه عربی بلدن از رو مقتل بخونی دردش بیشتره ، هنر روضه خون کنایه و در لفافه گفتنه 
البته این ها مسلما چون احساس و قلبی هست به نظر شخصی فرد بر میگرده و چیز قابل اثباتی نیست
خلاصه من هم از دوستانم تو امام صادق و هم از بچه های دانشگاهم چیزی که شنیدم تقریبا همه عصبانی بودند
به هر حال بنده هم در ارزشی بودن ایشون شکی ندارم ، اما انتقاد به مداحی امسال ایشون وارده و این هم نظر بنده به تنهایی نیست ، شاید به قول شما تاثیر جنایت منا باشه



سلام علیکم

بنده متاسفانه در هیئت نبودم اما به صورت زنده مراسم را می شنیدم ،به نظرم شاید  شما امسال اولین شب بوده که رفتید و به علت مسائلی که فرمودید وانتطار سال های گذشته را از ایشان داشتید چون مراسم به آن صورت نبوده کمی دلسرد شده اید،به نظر بنده زمینه ی شب سوم بسیار زیبا بود هر چند که جمعیت همکاری نکرد ند وسینه نزدند اما ایشان با صدای گرفته باز همه ی توانشان را گذاشتند ،بنده هم نمی گویم که امسال همه چیز عالی بود اما به علت شرایط روحی وجسمی ایشان به نظرم طبیعی بود چون شب قبلش گفته بودند که اصلا می خواستند نیایند،پس به خاطر آن هایی آمده بودند که دلشان به روضه ها وگریه های دهه ی اول ایشان گره خورده بود.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها