شیعه لندنی

شیعه لندنی

نمی دانم این عادت ما ایرانی ها در خودبزرگ بینی، خود برتر بینی و خود بینی (رذیله اخلاقی که شیطان را از درگاه خدا راند) از کجا آمده اما همینقدر می دانم که ضربه های زیادی به ما، روابط اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و دینی ما زده است. الحمدلله ما همه از روحانی و سخنران و استاد دانشگاه و دانشجو گرفته تا بقول یک بنده خدا، لبو فروش و راننده تاکسی، همه و همه خود را معیار حقانیت و حقیقت می دانیم و تا دیگری ذره ای از معیار ما منحرف شد، او را قابل نقد و حتی اهانت و تکفیر می دانیم. وی را کاملا از حقوق شهروندی و انسانی اش قابل محروم کردن می دانیم و دوست داریم به نحوی خفه اش کنیم!

از زمانی که امام خمینی در حوزه به سبب مطالعات و نگرشهای عرفانی مورد غضب روحانیون سنتی بود و استکان فرزند امام را آب می کشیدند، تا دکتر علی شریعتی و تا امروز که دکتر رحیم پور ازغدی را مورد هجمه قرار می دهند، همه ناشی از یک واقعیت است: خود بینی و شخص محوری؛ که هر دو در دین اسلام بشدت مذموم و نهی شده است.

دکتر علی شریعتی که در اوج فعالیت کمونیستهای ضد دین توانسته بود با استفاده از کلام و منطق خاص خودش، جمع عظیمی از جوانان و دانشجویان را جذب کرده و با دین و تشیع آشنا کند، به زودی مورد هجمه افرادی قرار گرفت که شاید از روی حسادت و رقابت، وی را نپسندیدند و تلاش کردند از سخنان و افکار وی، راهی برای تخریب او پیدا کنند. از آنجا که غیر از ۱۴ معصوم و پیامبران، معصوم دیگری نداریم، به سرعت اشکالات عقیدتی و کلامی مختلفی در سخنان وی پیدا کردند و به او تاختند. کار تا جایی بالا رفت که برخی ها وی را حرامزاده هم خواندند.

تلاش شهید مطهری برای آشتی شریعتی و روحانیت مخالف وی راه به جایی نبرد و با مرگ مشکوک ایشان در لندن آتش این هجوم مقداری آرام شد. با این همه هنوز شریعتی در نزد برخی از ایرانی ها سنبل یک روشنفکر غیر دینی و حتی ضد دینی و بی دین است. استاد روحانی بزرگواری در دانشگاه داشتیم که خیلی منطقی و با شهامت فرمود: «شریعتی انسان بزرگی بود، شاید حدود سی درصد سخنانش را ما روحانی ها قبول نداشته باشیم، بقیه اش خوب بود و همان حرف اسلام بود. مخالف شریعتی حرف وی را نفهمیده است». کار مخالفت و دشمنی با شریعتی چنان بالا گرفته بود که خیلی ها ترسیدند بر جنازه اش نماز بخوانند. جنازه این مسلمان شیعه داشت روی زمین می ماند که امام موسی صدر باخبر شده و با بررسی اوضاع و مشاهده فشار و آزار و اذیت ساواک، با مقامات سوریه هماهنگ کرد تا وی در سوریه به صورت امانت دفن شود. سپس خودش بر او نماز خواند و برایش مجلس ختم گرفت. هنوز بسیاری از جوانان آن روز حرکت امل، مراسم را به یاد دارند و کتاب های دکتر شریعتی را که به عربی ترجمه شده، خوانده و استفاده کرده اند.

در مورد خود امام موسی صدر هم کم نیستند کسانی که تلاش کردند از هر راهی که شده وی را تخطئه و تخریب کنند. یکی از مواردش همین نماز خواندن به پیکر شریعتی بود. روحانیون سنتی بشدت با این اقدام امام موسی صدر مخالفت کردند و شریعتی را نامسلمان دانستند. عالم بزرگی در مورد امام موسی صدر گفته بود: «پدرش مرد بسیار بزرگی بود اما خودش به شریعتی نماز خواند!» (گویی کسی بر مایکل جکسون یا بدتر از آن نماز خوانده باشد!) امام موسی صدر که توانسته بود شیعیان لبنان را احیا کند، توسط برخی حکام لبنان که دستشان از چپاول مردم کوتاه شده بود، بشدت مورد هجوم قرار داشت. همچنین افرادی در لبنان و ایران وی را با اتهامات مختلف مورد هجوم قرار می دادند. برخی از این اتهامات صرفا تفاوت سلیقه سیاسی بود، برخی هم اتهامات واهی و دروغ مانند دست دادن ایشان به زنان و...

امام موسی صدر را بیش از آنکه بتوانند از لحاظ عقیدتی زیر سوال قرار دهند، از لحاظ سیاسی و خط مشی و با غوغا سالاری و اتهامات توخالی تخریب می کردند. اقداماتی که ایشان در گسترش و احیای تشیع نمود شاید هیچ عالمی در قرن اخیر چنین توفیقاتی نداشته است. از جمله آنها، مباحثه و گفتگو در الازهر بود که توانست تشیع را به عنوان یک فرقه رسمی اسلامی به رسمیت بشناساند و از آن به بعد تشیع در الازهر به عنوانی یک فرقه اسلامی تدریس شد. اینها مربوط به قبل از انقلاب اسلامی ایران و گسترش نام و اعتبار تشیع بود.

یادمان نرفته شهید بهشتی آن شهید مظلوم را که توسط برخی شیعیان انقلابی چقدر مورد تهمت و آزار و اذیت قرار گرفت و پس از شهادتش خیلی ها دهانشان بسته شد، و خیلی ها به اشتباهشان پی بردند.

یا همین رییس جمهور پیشین، دکتر احمدی نژاد. از قبل از آمدنش به وی اهانت کردند، اتهام زدند، گفتند خیابانها را زنانه مردانه می کند، فلان می کند، بهمان می کند، و.... چقدر جوک ساختند. زمانی هم که سرکار بود از کمترین دشمنی و کارشکنی و اتهام فروگزار نکردند. وی برای عده ای نه تنها دیندار محسوب نمی شود، بلکه انسان قبولش ندارند.

صحبت، دفاع از اشتباهات انسانها نیست، چون مطمئنا هیچکس بی غلط نیست. صحبت این است که قضاوت کردن در مورد دیگران پیش نیازهایی می خواهد:

- اطلاعات صحیح و پیش فرض های درست (نه اتهامات و خیالات)،

- داشتن جایگاه و صلاحیت قضاوت (طرف دانشجو هست، می خواهد فلان مرجع تقلید یا فلان عالم را نقد کند! بعضی ها تا دو جلسه از جلسات فلان دسته را شرکت می کنند می روند علامه طباطبایی را نقد می کنند! امام خمینی را نقد می کنند! مولوی را تکفیر می کنند! یکی نیست بگوید تو اول برو اندازه آنها مطالعه بکن، چهل سال درس بخوان بعد حرف بزن!)،

- رفتار مناسب: نقد و ارزیابی، رفتار مناسب و علم و ادب می طلبد نه بی ادبی و بی اخلاقی و دروغگویی و تهمت و خودبینی.

یک عده با ادعای دفاع از شیعه، اگر کسی آمد و گفت فلان روایت در مورد اهل بیت علیهم السلام سندش ضعیف است، به راحتی وی را لجن مال می کنند و او را دشمن حضرت فاطمه و امام زمان می خوانند! بدون آنکه حرف وی را کامل بخوانند و تحلیل کنند و ببینند اصلا منظورش این بوده یا یک جمله از کل سخنرانی اش نقل شده و باعث این سوء تفاهم شده. اهانت هایی که به مرحوم آیت الله خوشوقت شد از همین نوع بود. حرمت کسی که خودش روضه خوان حسین علیه السلام است را نگه نداشتند. اهانت به دکتر عباسی هم از همین سنخ بود. جالب اینجاست که همیشه افرادی مورد هجوم قرار می گیرند که از حامیان انقلاب اسلامی و مدافعان حرکت عظیم انقلاب شیعیان ایران هستند و در یک کلام از جبهه مدافعان تشیع هستند. سررشته این هجوم و افسار آن هم به وضوح دست تشیع لندنی است.

آنهایی که هنگام هجوم به علما و اندیشمندان شیعه، گریبان چاک می دهند وعربده می زنند، اما هنگام دفاع از شیعیان و مظلومان مثل آیت الله شیخ نمر و علمای دیگر شیعه در بحرین و عربستان، ککشان هم نمی گزد که هیچ، می گویند اینها مصداق فتنه در میان مسلمانان هستند! (یاسر الخبیث در جواب اینکه نظر شما در مورد اعدام آیت الله نمر چیست در سایت خود جواب داده ایشان از مصادیق فتنه میان مسلمانان هست و طاغوت به حساب می آید!)

آخرین هجوم که به یکی از علما و اندیشمندان عصر حاضر شد، مربوط به جناب رحیم پور ازغدی است. علت آن هم افشاگری ایشان در مورد تشیع لندنی و قالتاق هایی بود که خود را شیعه می نامند. به سبب این کلامش وی را علنا از دایره تشیع خارج کردند و دشمن تشیع نامیدند! آنها که می گویند ازغدی چه دفاعی از شیعه کرده، اقلا بروند یک سخنرانی وی را بخوانند. بی پایه و اساس حرف نزنند. این همه سال این مرد در دانشگاه های کشور، جوانهای سرگردان و روگردان از دین را با معارف دین آشنا کرده، حالا چون یکبار حرفی زده که به مذاق ارباب انگلیسی خوش نیامده، افسار نوکران بی جیره و مواجب خود را ول کرده و آنها هم هرچه خواستند در مورد وی گفتند. فیلمی از سخنرانی آخوندی در کالیفرنیا در مراسم محرم امسال دیدم که چنان گستاخانه و هتاکانه و با اخلاق اموی به ازغدی اهانت می کرد و فحش می داد و لعن و نفرین می کرد، که تقریبا مطمئن شدم پاکت را آخر شب از دست خود شیطان می گیرد!

واقعا در عجبم از جوان هایی که به خود اجازه می دهند استادی بزرگتر از خود را نه نقد، که تخریب کنند. کجای دین ما اجازه تهمت داده؟ کجای دین ما اجازه تکفیر داده؟ به واقع سخن استاد رحیم پور در مورد تکفیری های شیعه درست بود. کاملا و دقیقا دیدیم چطور در مورد خودش همانطور که وی توصیف کرده بود عمل کردند.

این افراد که با ادعای دفاع از تشیع، مدافعان واقعی تشیع را تخریب می کنند، هیچگاه برای دفاع از تشیع، شیعیان و اماکن مقدس شیعیان دستی دراز نکرده اند. حتی وقتی امنیت بود و ضریح برای امام حسین ساخته می شد پول نمی دادند و می گفتند اینها دزد هستند! به اینها پول نمی دهیم. می رویم عراق میریزیم داخل ضریح! الان که داعش به قصد تخریب حرم مطهر امامان ما حرکت کرد و اعلام کرد که چه اهانت هایی به این قبور خواهد کرد، راحت نشسته اند و می گویند در زمان غیبت ما نباید از خودمان کاری بکنیم! اینها فتنه های قبل ظهور است! باید در خانه پنهان شویم! (پس چطور با ادعای دفاع از تشیع به روی امثال ازغدی شمشیر می کشید؟ اینجا اجازه امام زمان لازم نیست؟ پس معلوم می شود آنها قاعدین زمان جهاد هستند و فقط در سایه امنیتی که شیعیان مجاهد و مبارز فراهم کرده اند دست به تخریب آنها می زنند)

جرات و اصرار به گناه کبیره ای مانند تهمت، و گاه تهمت حرام زادگی زدن، چیزی است که صد در صد انسان را از شیعه ی اهل بیت بودن دور کرده و اهل بیت از چنین شخصی دوری و تبرا می گزینند. به روایت زیر توجه کنید:

أَبـُو عـَلِیٍّ الْأَشـْعـَرِیُّ عـَنْ مـُحـَمَّدِ بـْنِ سـَالِمٍ عـَنْ أَحـْمـَدَ بـْنِ نـَضْرٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ نُعْمَانَ الْجـُعـْفـِیِّ قَالَ کَانَ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع صَدِیقٌ لَا یَکَادُ یُفَارِقُهُ إِذَا ذَهَبَ مَکَاناً فَبَیْنَمَا هُوَ یـَمـْشـِى مَعَهُ فِى الْحَذَّاءِینَ وَ مَعَهُ غُلَامٌ لَهُ سِنْدِیٌّ یَمْشِى خَلْفَهُمَا إِذَا الْتَفَتَ الرَّجُلُ یُرِیدُ غُلَامَهُ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ فَلَمْ یَرَهُ فَلَمَّا نَظَرَ فِى الرَّابِعَةِ قَالَ یَا ابْنَ الْفَاعِلَةِ أَیْنَ کُنْتَ قَالَ فَرَفَعَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع یَدَهُ فَصَکَّ بِهَا جَبْهَةَ نَفْسِهِ ثُمَّ قَالَ سُبْحَانَ اللَّهِ تَقْذِفُ أُمَّهُ قَدْ کُنْتُ أَرَى أَنَّ لَکَ وَرَعاً فَإِذَا لَیْسَ لَکَ وَرَعٌ فَقَالَ جُعِلْتُ فِدَاکَ إِنَّ أُمَّهُ سِنْدِیَّةٌ مُشْرِکَةٌ فَقَالَ أَ مـَا عـَلِمـْتَ أَنَّ لِکـُلِّ أُمَّةٍ نـِکـَاحـاً تَنَحَّ عَنِّى قَالَ فَمَا رَأَیْتُهُ یَمْشِى مَعَهُ حَتَّى فَرَّقَ الْمَوْتُ بَیْنَهُمَا
وَ فِى رِوَایَةٍ أُخْرَى إِنَّ لِکُلِّ أُمَّةٍ نِکَاحاً یَحْتَجِزُونَ بِهِ مِنَ الزِّنَا

عمرو بن نعمان جعفى می گوید: امام صادق علیه السلام دوستى داشت که آن حضرت را هرجا که مى رفت رها نمی کرد و از او جدا نمى شد، روزى در بازار کفاشها همراه حضرت مـى رفـت ، و دنـبـالشـان غلام او که از اهل سند بود مى آمد، ناگاه آن مرد به پشت سرخود متوجه شده و غلام را خواست و او را ندید و تا سه مرتبه برگشت و او را ندید، بار چهارم که او را دید گفت : اى زنازاده کجا بودى؟ امام صادق علیه السلام دست خود را بلند کرده و به پیشانى خود زد و فرمود: سبحان الله مادرش را به زنا متهم میکنى؟ من خیال مى کردم تو پارسائى و ورع داری، اکنون مى بینم کـه ورع و پارسائى ندارى!

عرض کرد: قربانت گردم مادرش زنى است از اهل سند و مشرک است!

فرمود: مگر ندانسته اى که هر ملتى براى خود ازدواجى دارند، از من دور شـو. عـمـر و بـن نـعـمـان (راوى حدیث ) گوید: دیگر او را ندیدم که با آنحضرت راه برود تا آنگاه که مرگ میان آنها جدائى انداخت. و به روایت دیگرى است که فرمود: (آیا ندانسته اى که ) براى هر امتى ازدواجى است که بوسیله آن از زنا جلوگیرى کنند.

اصول کافى ج4 ص15  - کافی ج2 باب2 (البذاء) ص324

متاسفانه برخی افراد دیندار در ایران از روی سادگی یا شاید وابستگی، با عوامل تشیع انگلیسی همراه شده و سخن آنها را تکرار و پخش می کنند. این افراد توجه ندارند که در حال ضربه زدن به تشیع هستند نه دفاع از آن! برخی از این افراد، احادیث را از قرآن بالاتر می دانند و اصلا نمی پذیرند برخی احادیث ممکن است ضعیف و اشتباه باشند. وقتی چنین حرفی در مورد احادیث و ضعف و قوت آن گفته شود خونشان به جوش می آید و طرف را واجب الاهانت می دانند (همان رفتاری که با آقای رحیم پور به جهت سخنانش کردند). این افراد که خلق و خوی اخباری گری (سلفی های شیعه که بدون فکر و تحلیل فقط به ظاهر احادیث توجه می کنند) در آنها رسوخ کرده، توجه نمی کنند که احادیث را باید مراجع و اساتید بزرگ رجال حدیث مثل حضرت آیت الله العظمی بروجردی انتخاب کنند نه اینکه برای اثبات حرف خودمان برویم سی دی بحار الانوار یا اینترنت را باز کنیم و سرچ کنیم و حدیث درآوریم و بکوبیم سر طرف مقابل و با زبان بی زبانی، وی را بی دین بنامیم. چندی پیش درباره مختار و اینکه آیا قیامش مورد تایید ائمه بود یا خیر، مطلبی را از حضرت آیت الله العظمی خویی خواندم که به تفصیل در مورد احادیث این داستان صحبت کرده بودند و برخی احادیث بحار الانوار در نارضایتی ائمه از مختار را ضعیف و غیر قابل اعتبار عنوان کرده بودند. پس احادیث ضعیف داریم و خون کسی به جوش نیاید که قرآن خدا غلط شد!

حالا یک حدیث سنگین برای آنکه خود بینی را کنار بگذاریم و تنها امیدوار باشیم که خدا ما را شیعه و هدایت یافته بپذیرد:حدیث امام کاظم در مورد شیعیان

امام کاظم علیه السلام میفرمایند:

اگر شیعیانم را زیر و رو کنم، جز ادعا چیز دیگری ندارند و اگر آنان را آزمایش کنم سر از ارتداد درآورند و اگر ایشان را تصفیه نمایم از هزار نفر جز یک نفر خالص وبی غش نباشد و اگر غربالشان کنم با من جز خواص و نزدیکانم نمانند ، فراوانند افرادی که برپشتی ها تکیه می زنند و می گویند: ما شیعه علی علیه السلام هستیم!!! شیعه علی علیه السلام کسی است که کردارش گواه رفتارش باشد. (روضه کافی ج1 ص471)

 

پ.ن: ادعاگران برن بوق بزنن. همه مون همونی هستیم که امام فرمودن. ۳۱۳ تا خاص هنوز جمع نشده. خیلی ادعای دوست داشتن امام زمان نکنند. دوستی ایشان به ظاهرسازی در زمان غیبت نیست. اعتقاد عمیق و اطاعت محض می خواهد. شیعه باید تنوری باشد. یعنی گفتند برو داخل تنور، نه درنگ کند نه سوال بپرسد نه رنگش بپرد. بعضی ها الان خیلی امام زمانی هستند چون امام، غایب است. امامِ غایب خوب است. نه جنگ و جهاد می برد نه پول می طلبد، فقط دعا می طلبد. راحت هم می توانند احادیثش را آنطور که می خواهند تفسیر کنند.

۰ ۰ ۵۵ نظر ۶۰۲۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۵۵)

http://www.bultannews.com/fa/news/257939>
سلام علیکم.
داداش یه سر به این لینک بزن!! اونجا هم اینقد که تو ایران داستان سرایی میکنن از این بحثا هست؟!؟ تازگیا عکس یه آقایی کنار آقای لاریجانی رئیس مجلس) هم منتشر شده که ادعا میکنن مصطفی مغنیه س (لینکشو گم کردم تو گوگل سرچ کنی پسر ارشد عماد مغنیه و لاریجانی میاد)!! تازه یه سرى آدم ........ هم پیدا شدن که از خاطرات تلخ و شیرینشون با شهید جهاد (رحمة الله علیه) میگن! بعضیاشونم ادعا میکنن نامزد ایشون بودن!!! همه خبرگزاریا حتی شمام گفتین اون بنده خدا مجرد بوده!! من کم آوردم ... خوش به حال شما که اونجایین، چار نفر آدم پیدا میشه بفهمی و بفهمن چی میگی! نه اینجا که همش ...... لا اله الا الله .. برام دعا کن ... یا علی

پاسخ:

۷ خرداد ۹۴، ۱۵:۲۹
سلام
اینا بیشتر حرفای افراد دور از حزب یا گاهی مخالف حزب الله هست. مصطفی تا اونجایی که شنیدم، اینقدر نزدیک نیست به حزب. حتی حاضر نشد برای شهادت پدرش بره متن رو بخونه. یا خجالتی یا خیلی وارد این مسائل نمیشه. اطلاع دقیق ندارم.
بله متاسفانه تو ایران خیلی ها دنبال سواستفاده از مقام معنوی این شهدا و عزیزان هستند.

امام زمان(عج) در نامه خود به مرحوم شیخ مفید (ره) می فرماید: ما را از شیعیان، پنهان نساخته مگر آن دسته از کردارشان که بر ما خوشایند نیست و از ایشان توقع نداریم.
اللهم اهدنا صراط المستقیم

پریشان گویا

۰۷ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۲۹
کاش نقد می کردن
طرف داره علنا لعن می کنه

امین شهرکی

۰۷ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۵۴
به نام خدا. سلام.
یکی دیگه از بزرگانی که در راه دفاع از حقیقت و آشنا کردن مسلمونا و بالاخص شیعه با معارف ناب اسلام تلاش و مجاهده ی زیادی داشت و داره, حضرت آیت الله سید کمال الحیدری از روحانیون اهل عراق و از مراجع بزرگوار تقلید هستن که ساکن ایرانن و تا همین یک سال پیش توی شبکه ی الکوثر برنامه های منظم هفتگی و مناسبتی داشتن که فوق العاده هم تو جهان عرب تاثیرگذار بود؛ اما متاسفانه همون تیپ افرادی که تو این مطلب بهشون اشاره شده انقد به صدا و سیما فشار آوردن که برنامه ی ایشون قطع شد و تریبونی با اون همه مخاطب از دست یه عالم مجاهد شیعه گرفته شد تا کسایی که دایره ی تشیع و مسلمونی رو اونقدر تنگ کردن که دیگه فقط خودشون توش جا میشن, یه نفس راحت بکشن که آره به مهم ترین وظیفه ی دینی مون عمل کردیم و رفتن به پشتی هاشون تکیه دادن تا خدمات کم نظیرشون به مکتب اهل بیت رو از سر بگیرن.
اون چیزی که بیشتر از همه مایه ی نگرانیه و البته وظیفه ی مومنان آگاه و دردمند رو هم مضاعف میکنه اینه که متاسفانه تشیعی که امثال یاسرالحبیب و حسن اللهیاری تو عرصه ی رسانه ای نمایندگیش میکنن, میون بخش زیادی از عوام شیعه که واقعا هم علاقمند به اهل بیت هستن, نفوذ پیدا کرده و فکر میکنن که تشیع خالصی داره بهشون معرفی میشه که آخوندهای سیاسی و بیگانه با فرهنگ تولی و تبری(به زعم اونا البته) مث روحانیون معتقد به خط امام صرفا به خاطر بازی های سیاسی و منافع دنیوی ازشون پنهان بودن.
فقط باید گفت که وظیفه ی سنگینی به دوش داریم؛ از یه طرف در مقابل خودی های نادان و از طرف دیگه در مقابل دشمنان آگاه.
خدا حفظت کنه برادر.
اللهم عجل لولیک الفرج.

پاسخ:

۸ خرداد ۹۴، ۱۵:۴۰
سلام
احسنت. مورد مهمی بود.

سلام

اینکه میگید مصطفی مغنیه به حزب نزدیک نیست، اخیرا یه متنی خوندم که نوشته بود اسرائیل دنبالشه، رتبه اش تو حزب الله بالاست و از این حرفا... موندم الان چی به چیه :ا

در مورد جهاد مغنیه هم میگن به خاطر امنیتی میگن مجرده راسته؟ به نظرم منطقی نمیاد خوب بگن متاهل بوده نگن داماد چه خانواده ای، حالا چرا باید کلا بزنن زیرش :ا

در مورد نوشته تون هم متاسفانه کسی رو با واسطه می شناسم که شدیدا حزب اللهی مثلا! ولی رهبر رو قبول نداره و دائم نشسته پای همین شبکه های مثلا شیعه ای ! خداییش من نمی دونم چه جور باید برخورد کنم ... فتنه ی عجیبیه ...

پاسخ:

۸ خرداد ۹۴، ۱۵:۴۲
سلام
جهاد متاهل نبود. نامزدش که قبل از شهادتش، از هم جدا شدن، دوست یکی از آشناها بود. خبر دارم. توی لبنان قضیه امنیت اینقدرا هم سخت نیست.

سلام خیلی ممنون
خدا خیرتان بدهد.
به قول استاد پناهیان خیلی ها امام ها را معصوم مظلوم می شناسند اما امام زمان عج، معصوم مقتدر هستند ووقتی ظهور می کنند ومقابل آن ها می ایستند، می گویند که ایشان پسر رسول الله ص نیستند و به حضرت پشت می کنند.

آقا به اسامی بالا استاد علی اکبر رائفی پور رو هم اضافه کن .. چن وقت پیش تو مشهد میخواستن با چاقو بزننش که الحمدلله بخیر گذشت ... جزو معدود آدماییه که از کسی نمیترسه و خداوکیلی داره جهاد میکنه تو این اوضاع .. بعده استاد مهدی طائب ، رک ترین آدم تو ایرانه (جز بعضی موقع ها بخاطر وحدت ملی).
آدرس صفحه مجازیشونم masaf.ir ه میتونین سخنرانیاشو دانلود کنین.. فوق العاده س و واقعا آدمو آگاه میکنه. خدا این آدما رو برای هدف اصلی انقلاب حفظ کنه به حق امیرالمؤمنین

پاسخ:

۸ خرداد ۹۴، ۱۵:۴۴
اطلاع نداشتم! عجب! 

سلام.
در خصوص مطالبی که در مورد دکتر علی شریعتی فرمودید دوست دارم به قضیه ای اشاره کنم که برای خودم پیش اومد.
از اونجایی که از بچگی با افرادی برخورد داشتم که اکثراً درباره ی دکتر علی شریعتی مطالبی رو عنوان می کردن که بهشون اشاره فرمودید، به صورت ناخودآگاه نسبت به ایشون مشکوک بودم. در محل کارم که یک محیط کاملاً صنعتیه، مدیر پروژه ای داشتیم که بسیار انسان متدین و خیری بود که الآن دیگه بازنشست شده. ایشون بسیار آدم اهل مطالعه و عملی بود و در محیط کاریمون که شاید نزدیک به 2000 نفرشون جوون هستن کتاب هایی رو به صورت دوره ای به جوون ها می داد تا مطالعه کنن و بنده هم یکی از همون ها بودم. یه روز وقتی به ایشون مراجعه کردم تا ازش یه کتاب برای مطالعه بگیرم دیدم یه کتاب از دکتر علی شریعتی بهم داد، یه لحظه جا خوردم، نمی تونستم باور کنم فردی با این دینداری و کمالات اخلاقی و عملی، کتاب های دکتر شریعتی رو بخونه (به واسطه ی ذهنیتی که برام درست شده بود). ایشون هم از اونجایی که تغییر حالات منو دید کمی درباره ی واقعیت ها پیرامون دکتر علی شریعتی صحبت کرد و بهم توصیه کرد حتماً کتابشو بخونم. اون کتاب، کتابی بود به اسم "نیایش". بنده اون کتاب رو خوندم و از اونجا بود که به بزرگی این مرد و ظلم هایی که در حقش شده بود پی بردم. مطالعه ی اون کتاب نظر من درباره ی دعا و نیایش رو به کلی تغییر داد و منو از بند خرافات و انحرافاتی که درگیرش بودم آزاد کرد.
نکته ی جالب اینه که اکثر افرادی که درباره ی شریعتی و امثال شریعتی به ناحق اظهار نظر می کنن حتی یک برگ از کتاب های ایشون رو مطالعه نکردن و یا یک دقیقه از سخنرانی هاشون رو گوش ندادن.
واقعاً ما خیلی از اصل دین و مذهب بحقمون منحرف شدیم.
پناه می برم به خدا.

پاسخ:

۸ خرداد ۹۴، ۲۰:۰۸
سلام
در مورد دکتر شریعتی باید گفت اتهامات سنگینی به ایشون وارد شده که حتی مسلمان بودن را زیر سوال می برد. از آنجا که ایشان معصوم نیست و اشتباهات مختلفی در زمینه های دینی و اعتقادی داشته، نمی توان از ایشان به عنوان راهنما و راهبر دینی استفاده کرد. اما باید اذعان کرد، ایشان توانست جمع زیادی از دانشجویان را به مذهب گرایش دهد.

سلام. آخ که چقدر بدم میاد از این آدمایی که به خیال خودشون برای دفاع از دین رگ گردنشون بلند میشه و به بقیه بد و بیراه میگن. یکیش همین آخوند نمای شبکه ماهواره ای اهل بیت. من نمی دونم این آدم چقدر بر خدای خودش جسارت پیدا کرده که چشماشو می بنده و همینجوری به بقیه تهمت می زنه.

بنده ریشه ی بخش قابل توجهی از مشکلاتی رو که در زمینه های دینی، بصیرتی و اعتقادی باهاش دست به گریبانیم متوجه حوزه های علمیه می دونم. شاید این حرف من به مذاق خیلی ها خوش نیاد ولی علاقمندم مطرحش کنم، همونطور که توی دانشگاه به یکی از اساتیدمون که روحانی بود گفتم.
به نظرم حوزه های علمیه متناسب با نیازها و به فراخور واقعیت های جامعه خروجی ندارن و بسیاری از روحانی ها هم در سطح علمی و کیفی بسیار پایینی قرار دارن. تصور بفرمایید طلبه ای رو که بعد از 6 سال، 8 سال و یا 10 سال تحصیل در حوزه ی علمیه معمم می شه و روی منبر می ره و شروع به وعظ و نصیحت مردم می کنه!
همه ی ما بارها شاهد این موضوع بودیم که مدام از روی گردانی جوون ها از مساجد صحبت می شه و مسایلی از این دست. به نظر بنده یکی از دلایل اصلی این موضوع اینه که صحبت ها و سخنرانی های روحانی مسجد کمترین سنخیتی با نیازها و ذهن مشغولی های جوون ها نداره. تصور بفرمایید روحانی رو که موضوع سخنرانیش نماز میته!! این به این معنا نیست که احکام نماز میت مهم نباشه، بلکه در زمانی که مشکلات و سوالات بنیادین بسیاری وجود داره، پرداختن به این موضوعات اصلاً محلی از اعراب نخواهد داشت، شاید دلیل این موضوع این باشه که روحانی عزیز راحت ترین و در دسترس ترین موضوعات رو که باهاشون آشنایی داره برای سخنرانی انتخاب می کنه. بنابر این هر قدر دشمنان ما و بدخواهان با ابزار و وسایلشون مثل ماهواره، اینترنت و ... و در پوشش شبکه هایی مثل همین شبکه های تکفیری های شیعه در انحراف افکار جوون ها و جامعه ی ما تلاش می کنن، حوزه های علمیه ی ما نتونستن روحانی هایی رو تربیت کنن که بتونن پاسخ سوالات و ابهامات جوون ها رو بدن. وجود برخی از تک چهره های ارشادگر که از قضا بسیار هم مورد توجه نسل جوان هستن هم از الطاف خفیه ی الهیه. در این مورد هم با نگاهی گذرا متوجه می شیم که درصد بسیار زیادی از این افراد، غیر روحانی هستن، مثل دکتر رحیم پور ازغدی، مثل دکتر الهی قمشه ای و دیگر عزیزان.
متاسفانه در حال حاضر طلبه هایی که چند سال درس خوندن معمم می شن و می رن مردم رو موعظه می کنن و در مقابل مراجعی که به درجه ی اجتهاد رسیدن یه گوشه ای می شینن و رساله می نوسین!
مجتهد منبری مثل امام خمینی رحمت الله علیه می شه که با منبرهاش یه حکومت طاغوتی رو سرنگون کرد ...

پاسخ:

۹ خرداد ۹۴، ۱۱:۱۵
چنین دیدگاهی رو مصلحان حوزه مثل مرحوم آیت الله العظمی سید صدر الدین صدر و آیت الله العظمی بروجردی و امام موسی صدر و دیگرانی، داشته اند و تلاش کردند روحانیونی مسلح به علم روز تربیت کنند که بتوانند به تمام امور زندگی و مشکلات روزمره مردم تسلط داشته باشند. امروزه برخی طلبه هایی که علاوه بر تحصیل حوزوی، در دانشگاه هم تحصیل می کنند و اطلاعات جامع و کاملی در امور مختلف دارند و گاه در حیطه خاصی تخصص دارند، تلاش می کنند بر این مشکلات فائق آیند.

سلام برشما
نوزده ر‌وز دیگر.....!!

پاسخ:

۹ خرداد ۹۴، ۱۱:۰۰
روزشمار گذاشتی؟! :)
ولی جدا کی تعیین کرده روز نهایی رو؟

وای از مظلومیتشون... دکتر رائفی پور که دیگه هم از داخل مخالف دارن هم از خارج... من موندم بعضی ها تفکرشون چیه که دم از ولایت مولا میزنن و ذره ای شبیه شیعه مولایی که اسمشو یدک میکشن نیستن..
خدا واقعا به نخبه های مملکتمون صبر بده که خدایی نکرده این مسائل باعث نشه کم بیارن... هرچند به قول استاد رائفی پور:ما با اسرائیل در افتادیم اینا که عددی نیستن!!
یاعلی

سلام
وضعیت بشار رو چطور میبینید ؟
میمونه یا نه؟

پاسخ:

۹ خرداد ۹۴، ۱۱:۱۰
دوست عزیزمون جناب عابر پیاده که روزشمار گذاشتن و میگن نوزده روز مونده به سقوطش! جدای از تحلیل های ایشون، اوضاع میدانی سوریه هم خوب نیست. ارتش واقعا داره کوتاه میاد و به نظر میرسه خیانت داره اتفاق میفته. الان 24 در صد مساحت سوریه دست دولتشه. هرچند جاهای دیگه کوه و بیابون و زمینهای بدون سکنه و بی اهمیته، ولی با متحد شدن همه ی گروه های تروریستی با فرماندهی عربستان و همراه کردن ترکیه و قطر با خودش، وضع بشدت خطرناک شده. تا مدتی دیگه قراره حمله کنن به پایتخت. به روسیه نامرد اصلا امیدی نیست. حزب الله هم نمیتونه بچه هاشو بذاره اونجا قتل عام بشن. هرچند تعدادی شون حتما تا آخر خواهند موند. ایران رو مطلع نیستم چه کار خواهد کرد. طبق روایات قبل از سفیانی یکی میاد که اگه اشتباه نکنم عثمان این عنبثه نام داره. بعدش سفیانی اونو کنار میزنه و باقی ماجرا! کسانی که به این نظریه اعتقاد دارن، میگفتن یکی از فرماندهان رده بالای بشار اسد احتمالا اونو بکشه و بیاد جاش و پس از مدتی سفیانی میاد اونو میکشه.

لعنت به دولت ترکیه.لعنت حرومزاده های داعشی.















یاسر نیکوبیان

۰۹ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۲۳
متاسفانه بعد تکمیل شدن نشانه های ضعف با سقوط اریحا احتمال نابودی کامل حکومت اسد و رسیدن آتش جنگ به مرز های لبنان و افزایش فشار و حتی درگیری تو ایران خیلی هم بعید نیست ، مگر اینکه مدافعان بدون مرز! کاری کنند یا یه چیزی باعث شوک بشه ، چون ظاهرا این سوراخ آفند متحرک داعش اینقدر نیش زده که از سوراخ لایه ازون بزرگتر شده!!
من نمیدونم یعنی کمترین کاری که میتونن بکنن اینه که حداقل عقب نشینی هاشون از مرتبه 100 کیلومتر نباشه ، یعنی اینقدر بی عرضن اینا ؟ نه داعش از ارتش صدام قوی تره نه ارتش و مدافعان ادلب از مدافعان خرمشهر کمتر ، حداقل یه شهر رو تو بیست و چند روز تسلیم کنن ، یا دیگه روزی نهایتا 10 کیلومتر عقب نشینی کنن نه 200 کیلومتر ، اینجوری که داعش 3 تا حمله بکنه به مشهد خودمون میرسه که!!! در مورد حزب هم درست می فرمایید ولی فکر میکنم حزب از سیده زینب نمی گذره ؟! ، البته اگه ماجرا خیانته اونم به این شکل وقیحانه که مسلما تو کار حزب هم کارشکنی می کنند ، هر فرد یا گروهی که مسئول این خیانت هاست قطعا خرش خیلی میره تا حدی که بشار هم توانایی عبور ازش رو نداره (شما در سیاست کینگ اکبر و میرجلبک خودمون رو در نظر بگیرید و جام زهر و اینا) ، و در ضمن مخالفاش رو هم داره حذف میکنه ظاهرا و سوریه هم که قحط الرجال داره.....
روسیه پدر نامرد هم نمیکنه حداقل به تعداد مکفی هلیکوپتر پشتیبانی نزدیک در اختیار سوریه بذاره چون فقط از این راه میشه با آفند متحرکشون برخورد کرد ، یاشاید پیچیدگی خاصی در روش داعش وجود داره که من نمی دونم (کسی میدونه؟) ، ایرانم که فعلا به دلایل نامعلوم (و شاید معلوم و لوث) ترجیح میدیم بزرگترین پایگاه شیعه رو آکبند نگه داریم ، حساب اگه بکنید ، مثلا لبنان با یک میلیون شیعه 1000 تا شهید داده باشه ، ما با 70 میلیون 70000 شهید بدیم (یعنی یه چیزی تو مایه های چند سال تصادف رانندگیمون بلا نسبت) قائله داعش که هیچی ، کل سر و صدا های منطقه جمع میشه (با در نظر گرفتن 10 درصد تلفات این تعداد شهید یعنی حدود 3 برابر کل ارتش آمریکا منهای نیروی دفاع قاره-ش نیرو به منطقه اعزام کنیم) ، البته الان با این وضعیت جدید فکر نمیکنم سوریه اصلا قبول بکنه !!
فقط شما که راحت از شقوط شام حذف میزنی ، دوست من ، آقای عابر پیاده ، پس سیده زینب چی؟ فکرشم دیوونم میکنه ، به خدا چند وقته اصلا خواب درست و حسابی هم ندارم ، فقط روزشماری میکنم این 11 روز لعنتی تموم بشه این کنکور صاب مرده رو بدم ،ببینم چه خاکی میتونم بعدش سرم بگیرم....
بی تعارف دعا کنید اگه یه روزی روز شمار پیش بینی شما با موفقیت تموم شد روز شمار عمر من قبلش تموم بشه ، چون حتی اگه مقدمه ظهور باشه ترجیح میدم تیکه تیکه بشم تا پس فردا تو چشم امام زمانم نگاه کنم بگم تو خونه خوابیده بودم و حرم عمه شما....
الهم ارنی فی آل محمد علیهم السلام ما یاملون و فی عدوهم ما یحذرون....
اله الحق!
ذوالجلال و الاکرام!
آمین یارب العالمین....

پاسخ:

۹ خرداد ۹۴، ۲۰:۱۵
از لحاظ کینگ اکبر و میر جلبک:☺

سلام . آیا شما واقعاً حوادث حاضر را مرتبط با ظهور آقا امام زمان(عج) می دونید؟ من فیلم های زیادی را دیده و مطالب بسیاری رو خوندم. موضوع به اون روشنی که فکر کنید نیست. اکثراً دیدم نویسنده ها میرن یه حدیثی از بین یک نوشته طول و دراز پیدا می کنند و بعد ربطش میدن به اتفاقات حاضر. دعا می کنم ظهور هر چه زودتر اتفاق بیفته

پاسخ:

۹ خرداد ۹۴، ۲۰:۱۷
من چیزهایی خوانده ام و شنیده ام ولی برخی بزرگان و علما می گویند هنوز خیلی مانده تا به علایم و نشانه های ذکر شده برسیم. هنوز رود خون راه نیفتاده.
من امیدوارم در همان زمان باشیم.
تا همینجا هم آدمکشی کافی است.
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام؛ هرچه خواستم مؤید یا مکمل مرقومات شما در این پست چیزی رو هم بنده عرض کنم، به واقع دستم دنمی رود..بس که حق و شامل و جامع و مطلع نوشتید؛..کاش در فضاهای دیگری هم بشه نشر داد

پاسخ:

۱۰ خرداد ۹۴، ۲۲:۰۹
برخی سایتها نشر دادند. هرکسی هم خواست می تواند هرجا مایل بود حتی بدون اسم و آدرس، نشر کند.

سلام برشما
دعا قضا را برمیگرداند حتی اگر محکم شده باشد...
فقط امیدوارم دعایمان تاخیر در فرج منتقم فاطمه و فرزندانش علیهم السلام نباشد که بانوی حرمِ شام ،سلام الله علیهانیز منتظر آن روز است...
اللهم عجل لولیک الفرج

آقای عابر پیاده دیگه رسماً رو اعصاب من یکی داره پیاده روی می کنه. بس کن این مسخره بازیا. روز شمار دیگه نوبرشه واقعاً. یا خودت سر کاری و یا ما رو سر کار گذاشتی.

پاسخ:

۱۰ خرداد ۹۴، ۲۲:۰۸
البته ایشون تحلیل می کنند. اگر داعش و النصره و گروه های مختلف برنامه ریخته باشن در زمان مشخصی حمله کنند به تحلیل ایشون یک روزشمار میشه تعیین کرد. البته اطمینان بدهم دمشق با داشتن لااقل یک میلیون علوی حامی نظام، سقوط نخواهد کرد. با این حال خیانت افسران و ژنرالهای سنی و حتی علوی ارتش دور از توقع نیست.

میدان عمل خالیست ،اودر پی سرباز است
چون ماهمه سرباریم،سردار نمی آید...

پاسخ:

۱۰ خرداد ۹۴، ۲۲:۰۶
آه و صد آخ

سلام.
آقا منظور از "جرود" و "ریف" چیه؟
مثل "جرود عرسال" و یا "ریف دمشق"

پاسخ:

۱۰ خرداد ۹۴، ۲۲:۰۵
جرد که جمعش میشه جرود، منطقه های صحرایی و کوهستانی و بدون سکنه اطراف یک شهر رو میگن.
ریف یعنی مزارع و بستان ها و باغ های اطراف یک دهکده یا شهر.

هیچ دانی دختر خیرالبشر، از چه جای حیدر آمد پشت در ...؟
دید مولایش علی تنها شده ... خانه اش محصور دشمن ها شده
گفت باید پیش امواج خطر ، یار بهر یار خود گردد سپر
من که تنها دختر پیغمبرم ، پشت این در ؛ پیش مرگ حیدرم
آن که باشد مرد این سنگر منم ... اولین قربانی حیدر منم
چشم پوشیدم ز جان خویشتن ... ای مغیره! هرچه می خواهی بزن
.
.
 امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) افرادی با بصیرت و غیرت حضرت عباس علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها  می خواد... یکی از دلایل عدم ظهور خوف از قتل ه ... خدا یازده تا حجت فرستاد شیعه نتونست جونشونو حفظ کنه آخری رو گرفت تا ما آدم شیم ... تا وقتی صدای شعار (( کلنا عباسک یا زینب)) و ((کلنا عباسک یا مهدی)) مون گوش فلک رو کر کرده و فقط شعاره و عملی نمیشه اوضاع همینیه که هست .. از اینم بد تر میشه ... وقتی مولا امیرالمؤمنین حکم هارون رو داره برای پیامبر پس مام بنی اسرائیلم ... تازه هنوز سامری و گوساله ش نیومدن ببینیم دیگه چی مونده به سرمون بیاد ...
.
با استناد به سخنرانیای استاد رائفی پور و ایشون از علمای درجه یک ، همه چی واسه ظهور جوره فقط شیعه ناجوره!!
.
من تو قنوتم همیشه بعده بقیه دعاها و ذکرا میگم (... و عجل لرجعت جمیع شهداء) ... چون احساس میکنم هیچ آبی از من و امثال من گرم نمیشه...
یه کاری بکنیم ... احیای نیمه شعبان فقط و فقط برای آقا نه هیچ چیز و کس دیگری ... فقط آقا ...
یاعلی

پاسخ:

۱۰ خرداد ۹۴، ۲۲:۰۲
بسیار عالی بود
هم شعر و هم موضوع شعار دادن و تظاهر

سلام برشما
البته جناب پارسا یک احتمال سوم رو در نظر نگرفتن اونم اینکه شاید همگی سرکار باشیم.!!. :-))
البته من اگه جای دوستان بودم بجای وااسفا، لباس رزمم رو آماده میکردم!

پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط» در مطلبی نوشت: منابع عربی گزارش دادند قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس وعده داد جهانیان از تحولات چند روز آینده در سوریه شگفت زده خواهند شد.
بر اساس این گزارش قاسم سلیمانی گفت: در چند روز آینده جهانیان از آنچه ما با همکاری فرماندهان نظامی سوریه در حال آماده کردن مقدمات آن هستیم غافلگیر خواهد شد.


پاسخ:

۱۱ خرداد ۹۴، ۲۱:۱۳
اینا بیشتر جنگ رسانه ای هست. نقشه رو که از پیش نباید گفت.  

عطشان بدم الدواعش

۱۱ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۲۶
سلام علیکم عزیز
من همیشه این سوال بدجوری ذهنمو مشغول خودش کرده که با توجه به روایات و احادیث اخرالزمانی که میگه شام زیرنظر سفیانی میره و کنترل اونو به دست میگیره چرا حزب الله توی این جنگ شرکت کرد و کلی شهید داد با این که میدونن شام یا سوریه بلاخره سقوط میکنهو میره دست سفیانی؟؟؟

پاسخ:

۱۱ خرداد ۹۴، ۲۱:۰۸
سلام
ما مامور به وظیفه ایم. باید از حرمها دفاع می کردند. باید برای اینکه دفاعش نیاد تو لبنان می‌رفتند کمک سوریه.
ضمن اینکه معلوم نیست الان زمان ظهور باشه و سفیانی بیاد. سید حسن هم گفت که نباید تطبیق داد و توقیت کرد.

سلام
اگه زحمتی نیست طرز تهیه کبه در فر و ملوخیه را به زبان فارسی در سایت قرار دهید

پاسخ:

۱۱ خرداد ۹۴، ۲۱:۱۴
سلام
انشالله

در پی حفظ حریم خویشتن ، مرد باید پشت در آید نه زن
هیچ دانی دختر خیرالبشر، از چه جای حیدر آمد پشت در ...؟
دید مولایش علی تنها شده ... خانه اش محصور دشمن ها شده
بر دفاع شوهرش فردی ندید ... بین آن نامرد ها مردی ندید
گفت باید پیش امواج خطر ، یار بهر یار خود گردد سپر
من که تنها دختر پیغمبرم ، پشت این در ؛ پیش مرگ حیدرم
فاطمه تنها طرفدار علی است ... در هجوم دشمنان یار علی است
آن که باشد مرد این سنگر منم ... اولین قربانی حیدر منم
چشم پوشیدم ز جان خویشتن ... ای مغیره! هرچه می خواهی بزن
این در کاشانه ، این پهلوی من ... این غلاف تیر ، این بازوی من
من به جان زخم علی را می خرم ، گو چهل نامرد ریزند بر سرم...
گر بر آید شعله از کاشانه ام یا که گردد قتلگاهم خانه ام،
گر شود پر پر ز جور قاتلم ، غنچه ی نشکفته ی باغ دلم
گر رود از ضرب سیلی هوش من ، گوشواره بشکند بر گوش من...
گر شوم با کوه آتش رو به رو ، یا رود مسمار در پهلو فرو
گر رسد در پشت در جان بر لبم ... افتم از پا پیش چشم زینبم
گر شوم در لحظه ی سقط جنین ، از جفای دشمنان نقش زمین
باز می گویم به آوای جلی ... یا علی و یا علی و یا علی
.
.
سلام علیکم.
برادر دیدم از شعر خوشت اومده کاملشو نوشتم. نمیدونم شاعرش کیه ..
اللهم بفاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و بنتها و السر المستودع فیها انفعنا بحب محمد و آل محمد و احشرنا فی زمرتهم تحت لوائهم اله الحق آمین بحق محمد و آله الطاهرین.
یاعلی

سلام در خبرها خواندم سردار قاسم سلیمانی گفتند: در چند روز آینده جهانیان از آنچه ما با همکاری فرماندهان نظامی سوریه در حال آماده کردن مقدمات آن هستیم غافلگیر خواهد شد.
به نظرتان این خبر درست است واین که چه اتفاقی قرار است بیفتد؟

پاسخ:

۱۱ خرداد ۹۴، ۲۱:۰۲
اگه منظورشون حزب الله باشه که بوهایی هم میاد بله، اما رو ارتش سوریه اصلا حساب نکنید.

یاسر نیکوبیان

۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۸
سلام
دعای من یک نفر که بسط توضیحات شماست در مرحله اول!!
ولی فکر نکنم بگیره....
دعا نویس حرفه ای میخواد....
منم که گفتم کتاب علوم غریبم گم شده....

با تشکر از مطالب خوبتون ظهور نزدیک امام زمان یک ظهور صغری کرده از زمان انقلاب اسلامی ایران ولی ظهورکبری نیاز به ظروفی داره که هنور محقق نشده امیدوارم شیعیان یمن کاری بکنند از شیعیان بقیه کشورها بجز لبنان جز حرف زدن کاری بر نیامده سایت http://besh.ir/?p=28 پیشگویی کرده از تحولات آینده منطقه

اینطور که بوش می یاد چند وقت دیگه مرز های ما هم حسابی شلوغ خواهد شد ضمن اینکه بعید است دمشق به این آسانی ها سقوط کند ! اما چیزی که الان باعث نگرانی خیلی ها شده مشغول شدن ایران در انتخابات است. در همین انتخابات هم ان.شاالله یه عده آرزوی اصلاحاتی کردن مجلس را به گور خواهند برد.



بیا توافقنامه امضا کنیم!
من راکتور قلبم را به نامت میکنم، تو هم تحریم چشمانت را از من بردار ...
مهدی جان
می دانی آقاجان
خواب مانده ایم
از همان روز اول
همان روز در سقیفه
همان موقع کنار در خانه
می دانی اگر خواب نبودیم کار به پهلوی مادر نمی رسید
به خار در چشمان پدر نمی رسید
به جگرِ سوخته ی مجتبی
به ظهر عاشورا
به زندان
به زهر
به غربت یتیمی نمی رسید
اگرخواب نبودیم کار به انتظار شما نمی رسید ...

سلام بردوستان
این عید بزرگ رو تبریک میگم به همگی
ظاهرکامنت مفصل 9 خرداد آقا یاسر عزیز من به این نتیجه رسوند که حتما ایشون کتاب علوم غریبه خودشون رو پیدا کردن لذا خیلی امیدوار شدم اما حیف...
اما باشه اینبارم من پا رو دلم میذارم و برای کسایی که کتاب علوم غریبه شون رو گم کردن چند کتاب علوم غریبه پیشنهاد میدم تا عذری نداشته باشند!
قبول کنید خیلی دارم از خود گذشتگی میکنم و منابع دست اولم رو اینجا لو میدم اما چه کنم دلم میسوزه به حال دوستان !!
1- کتاب غریبه ی صحیفه سجادیه با تمام دعاهای غریبش!!
2- کتاب مفاتیح الجنان و ادعیه ماثوره ای مثل جوشن صغیر، دعای یستشیر و دعاو زیارت غریبه ی عاشورا !
فقط خواهشم اینه اسم این کتاب ها و ادعیه مثل یک راز بین من وشما بمونه آخه خیلی باخودم کلنجار رفتم تا دلم راضی شد اونا رو اینجا معرفی کنم اونم فقط بخاطر گل روی شما!
التماس دعا

یاسر نیکوبیان

۱۲ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۴۲
سلام برشما
داداش گلم ، اینایی رو که گفتی ظاهرا خودتون می خونید و اگه تاثیر داشت بر روی این عادتِ -به نظر حقیر و جمعی از دوستان- زشت و ناپسند تا حالا گرفته بود ، بنده کتاب علوم غریبه خودم باید باشه تا اول ببینم شخصی به نام عابر نام پدر پیاده { جسارت نشه ، دو جزء اول اسم ثلاثی معمولا اینجوری بیان میشه ، مثل هادی حسن نصرالله که هادی نصر الله یا هادی حسن میشه گفت که دومیش به درد دعا میخوره} موردشون چیه که یهو میان سوار بر اقارب (شوخی چرخدار با قرن 21!) از رو مخ خوانندگان وبلاگ رد میشن ، بعد طلسمی چیزی بنویسم ، گفتم شفاهی فکر نکنم بگیره ، علی الحساب و بر اساس تجربه دعای ام غیلان همراهتون باشه یهو شیطون نره تو جلدتون باز بیاید رو مغز دوستان دلبندتون-که خودمو میگم!- ستون زرهی حرکت بدید!
عید شما و جمیع دوستان هم مبارک
راستی یک وقت دلخور نشید ها از شوخی ها به هر حال شما هم ممکنه محدودیت های در بیان داشته باشید که قابل درکه و البته در اون صورت این نصفه گفتن ها به نظرم لایق ترکه....

یاسر نیکوبیان

۱۲ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۱۶
راستی هرچند به احتمال 1منهای (یک n ام به توان بی نهایت) مطمئنم این قضیه لباس رزم هم در راستای پیاده روی انفرادی بر روی پیاده روی همگانی می باشد !! ولی 4 دست لباس رزم در طرح ها و رنگ های متفاوت و جذاب ، به همرا ملزومات (چفیه ، سربند ، فانسقه و ...) و انواع سلاح سرد، روبروم آویزون هست! ، زبان عربی بلدم ، آمادگی جسمانی هم به همراه کمربند خط خطی (دان) دارم ، انواع آموزش های تا الان بی خاصیت! هم البته نه به صورت حرفه ای دیدم ، تیر اندازی حرفه ای و کار با مواد منفجره هم کمی بلدم ، هیچ کدوم از اینا اگه به کار نمی یاد هیکل درشتی دارم و بار سنگین میتونم حمل کنم ، دست پختم هم خیلی خوبه ، بچه داری هم بلدم و مثلا میتونم واسه کودکان آسیب دیده ادا در بیارم!!!! ، معرف هم در حد یه سرتیپ دویی چیزی بخوان دارم ، فقط یه سولاخ برای عبور به من نشون بده به سمت سوریه....
و جان عزیزت حداقل اگه نمیتونی مستقیم بگی یه اشارات نیمه واضحی بکن.
به عنوان آخرین حربه ، من فحش گذاشتم هرکی راهشو بلده و نگه....

سلام
با صحبتاتون موافقم به جز اون قسمتی که از آقای عباسی اسم آوردید. حقا و انصافا ایشون در اون حد و اندازه ای نیست که اسمش بیاد همردیف امثال ازغدی و شریعتی و بهشتی و... . ایشون به لحاظ علمی (شاید) اقیانوسی باشه با عمق یک سانت!

سلام
همینکه باوجودخوندن این مطلب بعضی ازما شخصیتهای متفکرکشورمون رو با عبارات کنایه امیز مثل اقیانوس یک سانتیمتری خطاب قرار میدیم ،یعنی خیلی تا وضع مطلوب فاصله داریم.

سلام.
تاسف اور اینجاست که همون ادمایی که موضوع ومخاطب این مطلب هستن ، میان اینجا ومیگن با این مطلب موافقیم به شرط اینکه فلانی نباشه،!! ظاهرا قرار نیست این طیف تجدید نظری به رفتارشون داشته باشن!
یکی هم نیست به این نعلبکی های بی عمق بگه ازکی تا حالا شما شدی معیار وسعت و عمق اقیانوس ؟!
اونم کسی که نظریه های سیاسی و امنیتیش مبنای عمل سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ماست!وحتی امریکایی ها ده ساله بهش کسینجراسلام میگن !!
البته خداروشکرکه کامنتای این عده خودش شاهدی ازغیب و مصداق این جور مطالب میشه!

شیخ نمر رو با احمدی نژاد یکی میدونید ؟ واقعا به نظرتون این دوتا یه چیز براشون اتفاق افتاده؟

این اصطلاح نعلبکی های بی عمق خیلی به جا بود.... :-)

یاسر نیکوبیان

۱۸ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۲۸
سلام
یه سوال فنی ، جدای از این که عامل این تعارض فتاوای شیخ شیرازی با مقتضیات زمان و وجود این اطرافیان ، حتما مشکل بصیرت هست ، ولی در فرع به نظرتون بیت این آقا شیطنت نمی کنه؟ سایت رسمی دفتر این آقا و نمایندشون در عربستان تمام قد از آیت الله نمر پشتیبانی کردن و خودشون هم رسما پیام دادن ، در ضمن در فتاوای این شخص در مورد بسیار حاشیه ساز لعن ، به عبارت "تقیه مراعات شود" بر می خوریم در صورتی که کسانی که وابسته ایشون هستن ، تقوا رو خوردن و خوف رو قی کردن و رسما به پیامبر فحش ناموسی می بندند!! اونهم در جلوی دوربین با برد خبری بین المللی ، خدا بیامرزد حسن شحاته رو که با سالوسی همین ها با اون وضع فجیع به شهادت رسیدند ، در ضمن خود نفهمشون هم الان دیدن هوا پسه ضمن غلاف کردن لانه موش تدارک می بینند و خوب گفتید ، اونها که وسط جمهوری اسلامی هیولا بودن قمه به سرشون میزدند می گفتند نشان سربازی هست الان مثل موش فعل گرخیدن رو صرف کردن و اون ها که مثل آدم ! عزاداری می کردند الان مثل شیر می جنگند و مثل گل پر پر میشن ، البته بعضی هاشون.....
این مورد شیطنت دفتر و اطرافیان سابقه داره و در بسیاری از موارد کار دست بعضی از اهل علم داده که نیاز به یاد آوری نیست
در ضمن حواسمون به آتیش تهیه باشه با توپ خونه خودمون خودی ها رو نزنیم ،مراجعی مثل آیات عظام سیستانی و وحید ، حجج اسلام دانشمند ، نقویان ، پناهیان و امثالهم و متفکرانی مثل آقایان ازغدی ، عباسی و رافعی پور و بعضی از مداحان که سابقه ولایی هم دارند بعضا این ها رو ما از سر کوچه پیدا نکردیم هرکی یه انگی بهشون بست با خاک یکسانش کنیم ، چه قدر ما باید از این تشویه (منفی بافی) بی جا ضربه بخوریم و هم مردم رو با استراتژی چوپان دروغگو بی اعتماد کنیم و هم پایگاهمون رو خالی کنیم ، اگه کسی خطایی هم داره باید از راهش بریم ، اینکه هدفمون ولایت مداری هست وسیلمون رو توجیه نمی کنه!
یه داستان بگم: تو مینی سیتی قسمت شهرک شهید محلاتی مقبره شهدای گمنام اگر تشریف ببرید یه گنبد بسیار بزرگ می بینید ، این ساختمون نیمه کاره قرار بود حسینیه بشه و فکر میکنم حدود 1.5 خرجش شد و 500 تای دیگه هم میخواست ، ساختمون به صورتی هست که به دلیل اینکه سقفش کلا گنبد هست از دور خیلی تو چشم میاد ، اینجوری که نقل میکنند ظاهرا حضرت آقا یکبار از اون منطقه عبور میکنن و این ساختمون رو می بینند می پرسند ای چیه و یکی از مسئولان که همراهشون بوده میگه قضیه رو ایشون می فرمایند که حواستون باشه جوری نشه مسجد های منطقه از رونق بیوفته و به اون کم توجهی بشه {که حرف کاملا درستیه و اگر به رونق مساجد و هیات های تصاعدی ایجاد شده در شهر ها و خروجی اون نگاه کنید دلیل درستی این صحبت رو متوجه می شید} ، مسئول محترم ساخت حسینه هم تا این بهش میرسه کار رو میخوابونه!! و الان که دوباره تصمیم بر ساخت گرفته شده میگن با توجه به قیمت مصالح ظاهرا 2 میلیارد دیگه هم میخواد و کسی نمی دونه تهش کار به کجا می کشه!! توجه بفرمایید اون فرد محترم اگر به جای این ولای حمق (بر وزن حیای حمق) با بصیرت و مدیریت حرف آقا رو عملی می کرد میتونست با اون 1.5 میلیارد ضرری که به بیت المال زده شد تو شهرک اونقدر کار فرهنگی بکنه که هم مساجد رونقشون بیشتر بشه و هم در مراسمات خاص از حسینیه استفاده می کرد ، این جاست که حضرت آقا جمله امیر المومنین رو میفرمایند که مصداقش جناب عمار یاسر هست : الا و لا یحمل هذا العلم ، الا اهل البصر و الصبر!
پ.ن این 1.5 فدای سرمون! که تازه اخبار و اعداد هم نقلی هست ولی با 15 هم متفکر و مرجع نمیشه از بازار خرید....
راستی آقا محمود دردسر های اون اوایل وبلاگتون و قالبش که در ایران به دلیل فیلتریتگ بهم می ریخت رو یادتون هست؟! لینک زیر رو ببینید (امیدوارم طرفند کپی کد جوب بده و الا چه شود!)
<p><a href="http://jarel2amar.blog.ir/1394/03/18/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%81%DB%8C%D9%84%D8%AA%D8%B1-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%8C-%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%88%D9%85%D9%86%DB%8C-%D9%86%D8%B3%D8%A8-%D9%88-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%AF%D8%A7-%D9%82%D9%88%D8%AA">این لینک</a><br></p><div style="display:none;" id="__if72ru4sdfsdfrkjahiuyi_once"></div><div style="display:none;" id="__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once"></div><div id="__zsc_once"></div><div style="display:none;" id="__hggasdgjhsagd_once"></div>

پاسخ:

۱۹ خرداد ۹۴، ۱۲:۳۸
سلام
بیوت آقایون مراجع صالحین گاهی موردهایی داره. بیوت اینا که خودشون هم مشکل دارن که دیگه هیچی.
بله یادمه. جالب بود مطلبتون. فقط چرا اینقدر آدرس طولانی دادی. قشنگ می گفتی اینجا را ببینید. :)

سلام علیکم. همه ی شخصیت های فوق انسانهای شریف و دارای احترام در جامعه هستند. همشون هشدار دهنده اند که ما توجه کنیم و حواسمون جمع باشه ولی هیچ کدوم از عزیزان فوق جدای از اینکه عمق سوادشون یا علمشون رو بسنجیم، تاثیر گذاریشون به حدی نبوده که بتوانند وضعیت موجود رو تغییر بدن. مثلا آقای عباسی کارو بعضی اوقات در حد به راه انداختن جنگ پیش میبره. متاسفانه مساله ایوئلوژیکی ما در حد شعار و رجز باقی مونده. همه فقط ررجز سر میدن از سخنران و فلان دکتر و شخصیت همه و همه حتی مداحی هامون.

سلام
به نظر شما اگر این آقای شیخ شیرازی ،به قول شما با شیطنت های بیتش مخالف بود این همه سکوت از طرف او جایز بود؟
این اتفاقات ساده وپیش پا افتاده نبوده که این فرد بخواهد آن ها را نادیده بگیرد وزیر سبیلی ازشان رد شود.به قول شما بدگویی به رسول خدا جای سکوت دارد؟
یا اینکه بخاطر لعن های آنها سرهای شیعیان بی گناه در سوریه ولبنان بریده می شود وعلتش را آشکارا لعن این طور افراد بیان می کنند.
لطفا ازبیان چنین نظراتی که باعث می شود این طور افراد در چشم دیگران مظلوم به نظر برسند دقت بیش تری نمایید.

یاسر نیکوبیان

۲۰ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۱
سلام
آقا محمود دقیقا من هم این افتضاح رو گفتم که چه شود ، منم زدم اینجا و لینکش کردم و کد لینک رو کپی کردم که این شد....
آقای شریعت گل گفتی! مثلا بنده و آقای ازغدی!!! از مدت ها پیش این نظر رو داشتیم که سپاه یکپارچه اسلامی باید تشکیل بشه ولی کو گوش شنوا ؟! یا مثالی که قبلا در مورد امر به معروف و نهی از منکر زدم ، یه مدت بعد شهید خلیلی خیلی تب بالا گرفت ، در نهاد های مختلف هم هی دستور کار و راهبرد نوشته شد ولی تهش چی؟! تو تظاهرات عفاف و حجاب هم کسی این فریضه رو انجام نداد!! و الان خود من دارم تو خیابون رد میشم یه خانومی با وضع بد رد میشه از کنارم یا یه آقایی حرکت ناجوری انجام میده واقعا نمی دونم باید چی کار کنم!! ، از افراد و نهاد های مختلف هم که راهکار میخوای همه فقط نظر شخصیشون رو میگن حتی یه اهل علمی به بنده میگفتن با توجه به بالا بودن خطر درگیری و تشنج در جامعه ما شما بی خیال بشو! یا بعضی ها میگن فقط با لبخد و روی گشاده و نگاه مهربانانه و ... خوب برادر من من با این توصیفات با یه خانومی که وضع ناجور داره اصلا شروع به صحبت کنم یکی باید بیاد خودمو ارشاد کنه که!! در صورتی که دلیل بعضی شرایط خاصم اگه با تندی به یه نره خر! هم بگم فلان رفتار رو نکن یارو غلاف میکنه و اصلا هم از حد امر و نهی زبانی خارج نشدم و تازه اگه طرف مقابل دست به حرکتی بزنه با استفاده از حق دفاع مشروع یارو رو شَتَل خواهم کرد و یا شتل خواهم شد و این ربطی به امر و نهی نداره ولی خیلی ها که مورد وثوقم هستن میگن نکن! شما این رو تعمیم بده به تمام کارهای دیگه ای که میدونی باید بشه و نمی شه ، حالا هرچقدر هم سواد و فن بیان طرف بالا باشه وقتی عملی نمیشه فایدش چیه؟! در ضمن این که سعید قاسمی یا حسن عباسی رو به عنوان سخنران برجسته و اندیشمند معرفی میکنیم منظورمون این نیست که علامه دهر هستن ، سوادشون و بلاغتشون از حد مردم عادی بالاتره ، همین ، ولی ما از همین هاشم کم داریم....
برادر ، سلام علیکم ، کی گفته جایزه ؟! ولی برای اصلاح ابرو چشم رو کور نکنیم!! متاسفانه بعضی هامون بدون اینکه بدونیم در اعتقادات خودمون شیرازی هستیم! مثل اینکه تو افسران یه عده به این آقا نسبت کلب و ولد حرام میدادن و وقتی گفتم هرچی باشه ذریه (ولو ناخلف) پیامبره و لباس پیامبر تنشه با این که از اولش از این آقا برائت جستم ولی باز تکفیر شدم! خوب این یعنی چی ؟! هرچی باشه این فرد از ابن ملجم مرادی علی الظاهر بد تر نیست ولی امام علی اجازه ظلم به ابن ملجم حتی با سفت بستن دستش رو هم ندادن ، رو چه حسابی کسی که شهادتین میگه رو قذف می کنیم؟!
بنده هم معتقدم که این چیزی از مسئولیت این فرد کم نمی کنه ولی شما توجه داشته باشید خیلی از اهل علم ارتباطشون با خارج فقط از طریق بیت و دفترشون هست ، سر قضایای 88 حتی افرادی مستقیم مامور شدن تا بعضی از مستندات رو از طرف نظام در اختیار بعضی از مراجع که بعضا بسیار هم صالح هستن قرار بدن تا مقوله شیطنت بیت اثر نگذاره ، نمی خواستم بگم ولی شما از آیت الله جوادی ولایی تر سراغ دارین؟ خبر دارید که بعضی از افراد طرفدار ایشون به خصوص در مازندران به خاطر شیطنت برخی افراد وابسته به ایشون (که بنده قسم می خورم هیچ کوتاهی از شخص آیت الله جوادی در این ماجرا نیست) فکر می کنند ایشون با نظام و رهبری مشکل دارن و حتی بعضی ها با این مستمسک با نظام جهت گرفتن!!!
آیت الله العظمی گلپایگانی هم از افراد بسیار عزیزی بودند که به خاطر شیطنت بیتشون بعضی از حاشیه ها ساخته شد و حتی درگیری هایی در مدرسه ایشون بین طلاب و بیت پیش اومد که فردی از نزدیکان ایشون کتک خورد و چند تن از طلاب هم کارشون به اخراج کشید و یا فتوای حرمت رادیو در هر شرایطی (حتی بعد انقلاب) که از شیطنت بیت بود...
در ضمن مظلوم یعنی فردی که متحمل ظلمی شده ، وقتی کاری رو که نکرده به این آقا می بندد (توهین به رهبری و ...) هرچند یزید زمانه باشد ، ولی در این مورد مظلوم به حساب می رود.
این آقا که از زمان برادرشون مشکل دارن و عمرا بر نمی گردند (باز-الله اعلم) ولی می گم حواسمون به افرادی باشه که داریم با کوچکترین مشکلی از پایگاه خودمون بیرون پرتشون می کنیم و چه بسا قابل اصلاح و یا جلوگیری از فساد بیشتر باشند ، یکم فکر کنیم ، امام خامنه ای چرا برای افرادی مثل شیوخ طاهری و منتظری پیام تسلیت صادر کردند....


سلام یاسر جان من وآقای ازغدی!!هم از مدت ها پیش این نظر رو داشتیم کا جمعیت کشور آمده پایین نرخ زاد ولد کاهش یافته خانواده های محترم باید یهه همت بکنن و مسولان همینطور.ولی کو گوش شنوا.این   نظرات ما برای مردم مثل جمله قیل میمونه برای فقها القیل فاضرب اللجدار. مردم هم نظرات مار رو میکوبن به دیوار به همین راحتی.خخخخخ

من بعید میدونم سپاه پاسداران مبنای عملش رو نظریات سیاسی و امنیتی یک شخصی قرار بده که در عموم موارد در ردای یک "شو من" حرفه ای ظاهر میشه و بخش قابل توجهی از اطلاعات علمی و اقتصادیش فیلم های مستنده! وانگهی کدوم نظرات سیاسی و امنیتی؟! جالبه واقعا! بعضی ها انگار گول این اسم دهن پر کن " رییس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز" رو میخورن! ایشون بسان پفکی است که درون تهی است.
شما چندتا سخنرانی از ایشون گوش بدید و فقط منابعی رو که ایشون در سخنرانیش به اونها ارجاع میده رو یادداشت کنید. همون تعداد منابع نشون دهنده ی میزان مطالعه ی این فرده. با حمایت بد از یک فردی که هیچ بار علمی به مخاطبش اضافه نمیکنه و گاه و بیگاه با نظرات بی مایه اش جنجال آفرینی میکنه،به امثال آقای ازغدی جفا میکنید -که هم سابقه ی علمی و تحصیلی شون مشخصه و هم بار محتوای کلامشون قابل مقایسه با امثال این آقای به ظاهر باسواد نیست.-
آقای عباسی ای که به نظرم تنها یک آدم "خوش بیان با اعتماد به نفس بسیار بالا" ست! همین وبس!
برای بنده منبع این حرفتونو که فرمودید امریکاییها ده ساله ایشون رو کیسیجر اسلام(!) میدونن بیان کنید ( البته به جز صحبت خودشون! )

تا امثال آقای ازغدی هستند، نیازی به این شومن ها نیست.

سلام
خب خوشحالم که یه کامنت عمق حقدو عداوت برخی رو با جبهه گفتمان انقلاب اسلامی نمایان کرد. این طرفداری ظاهری شما هم از استاد رحیم پور برای ردگم کردن و منصف جلوه کردنه که یک کلک قدیمی محسوب میشه اگرنه هر انسان مطلعی متوجه میشه که خواستگاه مواضع هردو از یک منبع ریشه گرفته،
فرقشون فقط در اینه که رحیم پور عموما تنها به بیان راهبرد اکتفا میکنه چراکه مخاطبانش آحاد جامعه اند،اما عباسی تاکتیک وروش هم ارائه میده چون طیف خاصی مخاطبش محسوب میشند،برای رحیم پور افشاگری موردی فعلا وظیفه تعریف نشده،اما عباسی گریزی ازاون نداره چراکه باید مثال و مصداق ارائه بده واینه که خیلی هارو آتش میزنه!
اما جناب لازمه بدونی عباسی قرارنیست طرح ها و استراتژی های نظامیش رو که مبنای عمل قوای مسلح شده رو در سخنرانیهای عمومی ارائه بده چراکه معاون سابق طرح و توسعه نیروی دریایی خودش یک نظامی حرفه ای محسوب میشه!!
اما اگر کمی سخنرانی ومواضع جانشین فرمانده سپاه رو بررسی کنید،خیلی چیزها دست خیلی افراد میاد!اما نمونه کوچک وقدیمی اون شکست کودتاعلیه چاوزدر سال ۲۰۰۱بود که به روش عباسی عمل شد،الباقی بماند برای الباقی ایام..‌.
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام
برادر گرامی بنده قصد تکفیر شما را داشتم؟!
خداروشکر در اعتقاداتم هم مثل شیرازی ها نیستم تافردی را که نمی شناسم تکفیر کنم .
نظر شمارو هم تا حدودی در مورد افرادی مثل آقای نقویان قبول دارم .اما اینکه مثلا افراد ی وابسته به آیت الله جوادی که برای همه شناخته شده وقابل احترام هستند شیطنتی کرده اند را نباید با این آقا وبیتش که انقدر افراطی هستند مقایسه کنیم .
اینکه یاسرالحبیب به علما و مراجع شیعه توهین کرده (آیت الله بهجت ،سیدحسن ورهبرعزیزمان و...) وتاییدیه نیز از آقای شیرازی دارد قابل تامل است منظور بنده این بود که اگر او مخالف بود باید چیزی می گفت.

این دو حدیث به نظرم خیلی مهم هستند:
1-عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ قَالَ سَمِعْتُ‏ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ (علیهما السلام) یَقُولُ‏ إِذَا ظَهَرَتْ رَایَهُ الْحَقِّ لَعَنَهَا أَهْلُ الْمَشْرِقِ وَ أَهْلُ الْمَغْرِبِ أَ تَدْرِی لِمَ ذَاکَ قُلْتُ لَا قَالَ لِلَّذِی یَلْقَى النَّاسُ مِنْ أَهْلِ بَیْتِهِ قَبْلَ خُرُوجِهِ.


ابان بن تغلب گفته است:از امام صادق علیه السلام شنیدم که می گفت :هنگامی که پرچم حق برافراشته می شود اهل شرق واهل غرب آن را لعن می کنند آیا میدانی برای چه لعن می کنند؟به خاطر اینکه چیزهایی مردم از اهل بیت امام عصر عج قبل از ظهور دیده اند.


2-مَنْصُورِ بْنِ حَازِمٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) أَنَّهُ قَالَ: إِذَا رُفِعَتْ رَایَهُ الْحَقِّ لَعَنَهَا أَهْلُ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ قُلْتُ لَهُ مِمَّ ذَلِکَ قَالَ مِمَّا یَلْقَوْنَ مِنْ بَنِی هَاشِم‏.
منصور بن حازم از امام صادق علیه السلام نقل می کند که حضرت فرمودند:هنگامی که پرچم حق بلند می شوداهل شرق واهل غرب آن را لعن می کنند گفتم به خاطر چه؟فرمودند:به دلیل چیزهایی که از بنی هاشم دیده اند.

منبع الغیبة (نعمانی)، ص299


یاسر نیکوبیان

۲۳ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۳
سلام برادر ف
بنده نگفتم شما ، مگه شما بودی تو افسران اون حرکتو زدی ؟!
بنده از اولش هم دارم میگم این آقا مقصره تا اون جایی که من می دونم و آیت الله جوادی بی تقصیر ، این دو جمله به نظر شما یکی کردنه؟!
جهت تنویر اذهان عمومی و به قول شما نسوختن دل کسی برای شیخ شیرازی بازم میگم متاسفانه 2 خاندان اهل علم شیراز که در اول انقلاب و بعضا قبل اون انقلابی و یا اسما طرفدار امام بودن بعد این که دیدن از این تنور نونی براشون گرم نمی شه جهت گرفتن ، من جمله قضیه زندانی شدن شیرازی و امام جمعگی دستغیب (که الیته به داغونی شیرازی نیستند) که حالا کاری نداریم...
این آقا عکس هاش در حین بازدید از محل های قمه زنی هست ولی علی الظاهر چیز دیگه ای رو میگه ولی نظر حقیر اینه که با بزرگ کردن عدم تطابق فتاواش با حرکات اطرافیانش یا مواضعش رو تعدیل کنیم یا بذاریم از پس پرده بیاد بیرون ضمن اینکه خودمون رو هم از گناه تهمت مبرا کردیم و اون موقع دیگه طرفداری نخواهد داشت به دلیل دوگانگی (حالاشم نداره)
از این واضح تر بگم ؟!


سلام
برادر یاسر اگر از اول به این واضحی توضیح داده بودید این بحث پیش نمی آمد. نظر هردو ی ما از اول این بود که چرا این فرد سکوت کرده است. اما فکر می کنم توضیح اولتان نا خواسته کمی این فرد را مظلوم جلوه می داد.البته بنده این طور برداشت کردم و برداشت دیگران را نمی دانم.
بنده در افسران کسی را لعن نکردم .آن سوال وتوضیح را در جواب جمله ی شما که فرموده بودید : با این که از اولش از این آقا برائت جستم ولی باز تکفیر شدم! ،نوشتم.

یاسر نیکوبیان

۲۵ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۴۸
سلام
یه مطلبی تو همین وبلاگ خوندم در مورد برخورد امام موسی صدر با عالمی که از ایشون بدگویی می کرد (آقا محمود لینکشو بذارن متشکر میشم آدرسشو یادم نیست) ، این استراتژی در مورد این آقا هم جواب میده ، اتفاقا اولین نمونه این برخورد رو تو یه سایت پاسخگویی به شبهات وابسته به دفتر امام خامنه ای دیدم که بدون بی احترامی و یا تکریم ، گفته بود به نظر تقصیر اطرافیان هست.... (که تاثیر این نوع برخورد رو روی اون فرد قبلا گفتم) ، اون سایت حتی اعلام برائت هم نکرده بود مثل بنده !! اما به طور کلی ترجیح می دم اگه ظن صلاح در کسی دارم به جنبه مثبت احتمالی عملش توجه کنم تا جنبه منفیش و اگر نه ، به قول شما اون سایت خیلی بیش تر شیرازی رو مظلوم کرده بود
ولی در کل "به این واضحی" همچین حربه ای رو داد نمی زنند....وجه خوبی نداره...
جمله ای هم که نقل قول فرمودید رو بنده در باب اون افراد در افسران گفتم و نه شما و اینجا
موفق باشید

پاسخ:

۲۵ خرداد ۹۴، ۱۸:۱۰

سلام
خاطره ی زیبایی بود ممنون .
ان شا الله در مورد افرادی مثل شیرازی هم جواب دهد.

تیتر بربحثی بود_ذکر کردید شهید جهادمغنیه ‏
نامزد داشتن می شه بکید نامزدشون جند
سالشونه‏!ببخشید خیلی فکرم رو مشغول
کرده بود باید سوال می کردم

پاسخ:

۲۹ شهریور ۹۴، ۲۲:۵۲
من شخصا نمیشناسم. اطلاع ندارم. احتمالا یکی دو سه سال از خودش کوچکتر.

جواد پاشاپور

۰۵ مهر ۹۴ ، ۱۵:۰۰

  زاهدان و عابدانی که پیوندی با جهاد و شهادت و 

مبارزه ندارند خواسته یا ناخواسته دوستدار امام غایبند نه 

امام قائم مطلوب اینان غایب آل محمد است نه قائم آل 

محمد.


آیت الله جوادی آملی



آخه مگه شریعتی چه گفته بوده که یه عده ای این قدر بهشون برخورده ؟ ماجرای دعوای مطهری و شریعتی چه بوده ؟

پاسخ:

۲۴ تیر ۰۱، ۱۳:۴۱
مفصل هست. البته شریعتی هم بد با روحانیون برخورد کرد و لج کرد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها