شهادت جمعی از سرداران مقاومت

شهادت جمعی از سرداران مقاومت

امروز حوالی ساعت سه و نیم بعد از ظهر بود که در بین خبرهایی که از سوریه می فرستند نوشته بود یک هلیکوپتر اسراییلی دو موشک به هدفی در دهکده «مزرعة الأمل» در قنیطره (در جنوب سوریه) شلیک کرده است. همزمان دو هواپیمای شناسایی اسراییل هم در منطقه در حال گشت زنی بوده اند.

عهد رزمندگانحزب الله حدود ساعت شش و نیم بعد از ظهر از شهادت تعدادی از مجاهدان حزب الله در این حمله خبر داد و عنوان داشت در آینده اسامی این شهدا را اعلام خواهد کرد. شبکه های اجتماعی به سرعت اخبار و شایعات مختلفی منتشر کردند. طبق این اخبار، یک پایگاه مقاومت در دهکده مزرعه الامل مورد هجوم موشکی یک هلیکوپتر اسراییلی قرار گرفت. این پایگاه دو ماه پیش از منطقه نبع الصخر به این منطقه منتقل شده بود، چون مقاومت با خبر شده بود که دشمن آنرا کشف کرده است. جزئیات اخبار اشاره دارد که دشمن اسراییلی پس از دریافت اطلاعاتی که نشان دهنده حضور تعدادی از فرماندهان مقاومت و برخی کارشناسان نظامی ایرانی و سوری در این پایگاه بود طی دو حمله به آن نه تنها به مرزهای سوریه تجاوز کرد بکه با شهادت جمعی از مردان محور مقاومت، بار دیگر وحشیگری و دشمنی خود با انسانیت را به تصویر کشید. 

جهاد مغنیهبر اثر این حمله جهاد مغنیه فرزند شهید حاج عماد مغنیه و تعدادی از نیروهای حزب الله و یک فرمانده سپاه پاسداران به شهادت رسیدند. حتی در برخی از اخبار غیر رسمی از شهادت سمیر قنطار در این حمله خبر دادند. شبکه های اسراییلی فاش کردند که هدف این حمله ابو علی الطبطبائی یکی از فرماندهان بزرگ حزب الله بوده که مسئولیت حمله آینده به اسراییل را بر عهده دارد. ظاهرا این فرد علیرغم مجروحیت، زنده مانده است.

در همین رابطه شبکه دو اسرایل خبر داد وزیر دفاع رژیم صهیونیستی موشه یعالون از هرگونه اظهار نظر خودداری کرده و گفته است اگر حزب الله ادعا دارد نیروهایش در آنجا کشته شده اند باید توضیح دهد در سوریه چه می کرده است!

از سوی دیگر ارتش اسراییل اعلام کرد نیروهای این ارتش در شمال فلسطین اشغالی به حالت آماده باش درآمده اند و اقدام به انتشار نیروهای اضافی در این مناطق کرده است. از طرف دیگر شهرک نشینان شمالی در حالت ترس و وحشت به سر می برند و طبق اطلاعات واصله مدام در حال پیگیری از مسئولین هستند و آماده انتقال به پناهگاه ها شده اند. مقامات رژیم صهیونیستی به شهرک نشینان شمالی هشدار داده اند از شهرک های خود خارج نشوند.

منورهمچنین خبرگزاری اناتول ترکیه از انتشار وسیع نیروهای حزب الله در جنوب لبنان خبر داد. شبکه یک اسراییل هم اعلام کرد حزب الله این عملیات را بدون جواب نخواهد گذاشت هرچند در خاک سوریه اتفاق افتاده است. در همین دقایق که مشغول نوشتن هستم، ارتش اشغالگر، اقدام به پرتاب منور بر فراز مزارع اشغال شده شبعا کرده است و پروازهای شناسایی خود بر فراز لبنان را شدت بخشیده است.

این حادثه بنا بر اذعان دشمن صهیونیستی در نوع خود بی نظیر است. ژنرال یوءاف جالنیط در مصاحبه با شبکه دو اسراییل اعلام کرد زمان این عملیات در سوریه اتفاقی نیست و با نزدیک شدن انتخابات اسراییل رابطه دارد. 

این اتفاق سوال هایی در پی دارد. دشمن چگونه از محل جدید پایگاه و حضور این تعداد کارشناسان مقاومت خبردار شده است؟

چرا ارتش سوریه هیچ هشداری در مورد وجود هواپیماهای شناسایی و هلیکوپتر (ها) نداد؟

چرا اسراییل درست پس از سخنرانی سید حسن نصرالله و ادعای او در مورد پاسخ گویی به تجاوزات اسراییل دست به چنین عملیاتی زد؟ آیا اسراییل خود را سوار بر موج ضد تروریسم احساس کرده و می خواهد ائتلافی بین المللی بر ضد حزب الله به راه بیاندازد؟

از آنجا که هم اسراییل هم نیروهای حزب الله، منتظر پاسخگویی هستند، آیا حزب الله از خاک لبنان یا سوریه عملیاتی بر ضد دشمن (که آماده دریافت و ضد حمله است) انجام خواهد داد؟ یا حزب الله ترجیح می دهد مانند پاسخ ترور شهید عماد مغنیه، پاسخ را به آینده موکول کند تا ترس و وحشت از اسراییلی ها دور نشود و هزینه تامین امنیتشان بالاتر برود؟

خداوند ارواح این شهدا را غریق رحمت خود سازد. مادر جهاد مغنیه، همسر حاج عماد ساعاتی پیش در کمال آرامش و عظمت روح، به پیامهای افراد پاسخ می داد. گویی اتفاقی نیفتاده است. روحیه زینبی این خانم تحسین برانگیز است. یکی از علمای بزرگ لبنان که ساعاتی پیش با ایشان تماس گرفته بود تا به ایشان تبریک و تسلیت بگوید با این پاسخ مواجه شد: دعا کنید تا (صبر من از روی) نفاق نباشد و دعا کنید پسرم در راه مقاومت کوتاهی نکرده باشد.

بعدا نوشت: طبق نظر دوستان لبنانی، سوریه نمی توانسته نقش بازدارنده ای داشته باشد. چون اصلا از حرکت و مسیر این کاروان مطلع نبوده است.

اسامی شهدای حزب الله در حمله هوایی رژیم اشغالگر و جنایتکار به خاک سوریه:
1- شهید فرمانده محمد عیسی فرزند احمد متولد 1972م - عربصالیم  - دارای چهار فرزند
2- شهید مجاهد جهاد مغنیه فرزند عماد متولد 1989م - طیردبا - مجرد
3- شهید مجاهد عباس حجازی فرزند ابراهیم متولد 1979م - کفرفیلا - دارای 4 فرزند
4- شهید مجاهد محمد علی ابوالحسن فرزند حسن متولد 1985م - عین قانا - مجرد
5- شهید مجاهد  غازی ضاوی فرزند دانیال متولد 1988م - خیام - دارای یک فرزند
6- شهید مجاهد علی ابراهیم فرزند حسن متولد 1993م - یحمر شقیف - مجرد
برای علو درجات شهدا فاتحه ای هدیه کنید.

ضمنا سردار محمد علی الله دادی از فرماندهان سپاه هم در این حمله به شهادت رسیده است.

۱ ۰ ۳۷ نظر ۶۱۳۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۳۷)

سلام
در جواب اون سوالتون باید گفت : ارتش سوریه خودش رو هم نمی تونه جمع کنه چه برسه بخواد بقیه رو از خطر آگاه کنه!
به نظرم بهترین کار همون چیزیه که دشمن دوست نداره!
نظر شما چیه؟

پاسخ:

۲۹ دی ۹۳، ۰۱:۰۸
سلام
بله. اما من حتی به آدم فروشی سوریه هم مشکوکم! حاج عماد رو هم با کمک یه افسر اطلاعاتی سوری و یک فلسطینی ردشو زدن.

طهر تا خبر روشنیدم به طرز عجیبی اول فکرم رفت طرف جهاد مغنیه نمیدونم هنوز غصه باباش ته دلم تلخیش مونده دلم به جهاد خوش بود حالم یه جوری ناجور گرفته نه گریه ام میاد نه توان فریاد دارم شب تاریکم خیال صبحی ندار دانگار

رحمکم الله یا انصار رسول الله

.... و انا ان شاءالله بکم لاحقون....
... و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

یادمون نره که تمامی این خون ها از یک قطره خون علی اضعر حسین(ع) قیمتی تر نیست.

... شک نکنیم که مهدی زهرا (سلام الله علیهما) هم کمتر از امام سجاد علیه السلام دعاگو و دلسوز رزمندگان حزب الله و پاسداران غیورمون نیست.
همین دیروز داشتم دعای 27 صحیفه سجادیه رو میخوندم و پیشنهاد میکنم در این آشفته بازار ظلم و جنایت همه مون این دعا رو بخونیم:

اللهم اخل قلوبهم من الامنة ، و ابدانهم ، من القوة ، و اذهل قلوبهم عن الاحتیال ، و اوهن ارکانهم عن منازلة الرجال ، وجبنهم عن مقارعة الابطال ، و ابعث علیهم جندا من ملائکتک بباس من باسک کفعلک یوم بدر ، تقطع به دابرهم و تحصد به شوکتهم ، و تفرق به عددهم..............

بار خدایا دلهاشان را از آرامش و تن هاشان را از توانایی تهی گردان ، و قلبهاشان را از حیله و چاره جویی فراموشی ده ، و اندامشان را از جنگیدن با پیادگان ( مسلمانان ) سست نما ، و آنها را از زد و خورد با دلیران (اسلام ) بترسان ، و لشگری از فرشتگانت با عذاب و آزار سخت از عذابهایت برایشان برانگیز مانند کاری که در روز ( جنگ ) بدر نمودی که به وسیله آن ریشه آنان را قطع کرده ببری و شوکت و بزرگیشان را بدروی ( از بین ببری ) و گروهشان را پراکنده فرمایی..............


سلام اقا محمود، وب خوب و جالبی دارین در هفته گاهی به وبتون سر میزنم و خاطراتتون رو میخونم ان شاء الله که همیشه موفق و موید سربلند باشی ، یاعلی

پاسخ:

۲۹ دی ۹۳، ۱۴:۴۸
سلام. ممنون از لطفتون

بخصوص با توجه به صحبت های چند شب قبل سید حسن توو المیادین شاید انفعال دوباره یکم غرور شکن و تا حدودی تحقیر امیز باشه...........ولی حزب الله توو شرایطی نیست که وارد جبهه جنگ دیگری بشه........
شاید اسراییل درگیری الان با حزب الله رو بهترین فرصت برای خلاص شدن ازش بدونه...........سوریه ضعیفه......حزب الله توو سوریه میجنگه و مشه گفت همه کشور های عربی یکپارچه پشت اسراییل خواهند رفت........نفت زیر 50 دلار رسیده و ایران هم دستش مثل 2006 باز نیست........حالا این از نظر خارجی بود.......از نظر داخلی هم حزب الله بخاطر حضور در سوریه عده ای اونو متهم به کشیدن جنگ به لبنان میکنن...حالا یه جنگ دیگه هم اضافه بشه واویلا.......شروع جنگ با اسراییل از نظر سیاسی هم حزب الله رو تضعیف میکنه.....در نتیجه بهترین فرصت برای درگیری الان هست....اسراییل یک کشور متحد و یکپارچه رو داره که همه مردم و مسعولین پشتش خواهند بود برای درگیری نظامی....نه مثل حزب الله که دور تا دورش توو کشور خودش ستون پنجم جمع هست....اتفاقا به نظر من از عمد این حمله بعد از سخنان سید حسن انجام شد که بلکه حزب الله بخاطر حفظ غرورش هم که شده واکنشی بده تا یه درگیری تمام ایار رو شروع کنه اسراییل!...........البته این بدبینی شما نسبت به حکومت سوریه که توو مطالب قبلی شما هم دیده شده بود هم واسم جالبه که مثلا چه سودی دولت سوریه از تضعیف حزب الله میبره...جنگ بشه نیروهای حزب الله از سوریه برمیگردن لبنان.................به نظر من تنها واکنش باید سیاسی باشه......و این هم بر عهده وزارت خارجه ایران هست.........اسراییل هر کاری دلش می خواد میکنه و به هیچ قانون بین المللی پایبند نیست....باید اینقدر این تجاوزات توو بوق و کرنا بشه تا اگر مواقع دیگه پاسخی داده شد بدونن که اسراییل مسعولش هست

پاسخ:

۲۹ دی ۹۳، ۱۵:۰۲
فکر می کنم حزب الله اتفاقا در بهترین شرایطه. هم اسراییل ضعیف تر از گذشته است، چه داخلی (اقتصادی و اجتماعی و سیاسی) و چه خارجی. حزب الله تعداد نیروهایی که به سوریه فرستاده بسیار کم هست و جدا از نیروهایی است که ماموریت دفاع جنوب رو بر عهده دارند. اسلحه های زیادی به دستش رسیده خصوصا غنیمتی ها و اونهایی که خود تروریستها از آمریکا تحویل میگرفتن و میفروختن تو بازار ازاد که اینا قبلا به حزب الله نمی رسید. با نبود ریاست جمهوری در لبنان و ضعف دولت، دست حزب الله از همیشه بازتر هست. حزب الله هیچ رابطه مستقیمی با نفت ایران نداره و هنگام جنگ نه پول و نه سلاح برای کمک به حزب الله قابل ارسال است. اتفاقا ارزانی نفت باعث صدمه به عربستان، حامی و اسپانسر رژیم صهیونیستی میشه. دفعه قبل ظاهرا بنزین هواپیماهاشونو عربستان داده بود تا به لبنان حمله کنند.
اسراییل می داند شروع درگیری و تهاجم به لبنان مساوی است با خاموش شدن صدای تکفیری ها وبالا رفتن صداهای ضد اسراییلی. چرا که اعراب هنوز اخلاق قبیله ای دارند و از حمله دشمن خارجی به قبایل خودشون (هرچند با هم مشکل داشته باشند) ناراحت می شوند. حتی ممکن است برخی تکفیری ها به اسراییل بصورت سرخودی حمله کنند. اسراییل الان در متزلزل ترین اوقات خود است و اتحاد و یکپارچگی که شما فرمودید اصلا وجود ندارد.
حرکت اسراییل در آن منطقه بنا بر تحلیل های اسراییلی و غیر اسراییلی، مربوط به انتخابات و برای کسب محبوبیت است.
فقط اینکه جهاد مغنیه به شهادت رسید و چون انتقام پدرش هنوز گرفته نشده، داغی بر دل دوستداران مقاومت گذاشت. وی مسئولیت و جایگاه خیلی بالایی نداشته و فرمانده یک گروهان بوده است.

خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

سلام علیکم. شهید حاج عماد مغنیه بجز مرحوم حاج جهاد پسر دیگری هم دارند؟

پاسخ:

۲۹ دی ۹۳، ۱۴:۴۷
مصطفی فرزند بزرگ ایشون و فاطمه خانم از دیگر فرزندان اون شهید هستند. ظاهرا جهاد بیشتر از برادر بزرگش روحیه جهادی داشته و بسیار به پدرش و روحیات او نزدیک بوده است.
شنیده ام ایشان زن دیگری هم داشته است.







ص . امینی

۲۹ دی ۹۳ ، ۱۰:۱۷
حاج عماد
قم یا رضوان
هو ذا نجلک قد قدم إلیک
سلام و درود خدا بر شهیدان حزب الله ، و سلام بر خانواده شهید مغنیه ، درود بر ام شهیدان عماد و جهاد و فؤاد که نه تنها فرزندانش بلکه نوه هایش هم برای شهادت تربیت کرده است .


مهندس هر دو حزب اللهی و دوستدار اونها هستیم ولی معذرت می خوام نباید از رو شکم سیری حرف زد......وضعیت خاورمیانه با 2006 فرق داره...........الان جو به شدت دو قطبی شیعه سنی شده....نیرو های ضد شیعه توو منطقه جولان میدن....مردم سنی منطقه با دخالت حزب الله در سوریه رسانه ها جوری بهشون القا کردن که حزب الله اومده سنی ها رو بکشه......و دید جهان عرب به حزب الله مثل 2006 نیست.............گرچه میدونیم که دید مردم اهمیتی نداره برای حاکم های عربی........ولی با همه این احوال نباید شور حسینی برداشت.............نباید مردم غیر نظامی رو به کشتن داد.......اسراییل هیچ رحمی نداره و راحت مناطق مسکونی رو میزنه.....از هیچ قانون بین اللمللی هم ابایی نداره (امریکا وتوو میکنه کما اینکه دیروز کرد).
انشاالله روزی برسه که قدرت ما جوری بشه اسراییل بدونه جنگ رو شرع کنه تلفات بیشتری خواهد داد

پاسخ:

۲۹ دی ۹۳، ۱۶:۰۷
وقتی رهبر میگن ما از تفرقه و جداسازی شیعه سنی گذشتیم حتما چیزهایی بیشتر از من و شما می داند. واقعیت هم همین است که الان در عراق و سوریه وضع به گونه ای نیست که شما در رسانه ها می بینید. سنی ها آمده اند به کمک ما. اصلا بحث شیعه سنی نیست. همه فهمیده اند تروریسمی که آمریکا و اسراییل و غرب درست کرده اند و سراغشان فرستاده اند، فقط با وحدت از بین می رود و بهترین و موثر ترین سلاح بر علیه آن هم دست شیعه هاست. دو سه روز پیش فرمانده حشود الشعبی و سپاه بدر عراق داشت با رادیو النور مصاحبه می کرد. بسیار جالب بود. می گفت سنی ها تصور نمی کردند ما به مناطق انها برویم و کمکشان کنیم. وقتی هم رفتیم و گفتیم ما نیامده ایم غارت کنیم یا حکومت کنیم گیج شده بودند. بعد خودشان با ما همکاری کردند و نیرو هم دادند. اتفاقا الان اگر جنگی بشه به ضرر اسراییل و به نفع جبهه مقاومته. 

بی نام و قابل انتقال به غیر

۲۹ دی ۹۳ ، ۱۵:۴۵
بله دیگه اینم در آینده پاسخ داده میشه مثل انتقام عماد مغنیه
عجب تحقیری شدیم بعد سخنرانی سید حسن
دارم میترکم

پاسخ:

۲۹ دی ۹۳، ۱۶:۰۸
تحقیر نداره. ما مامور به وظیفه ایم نه نتیجه. اونایی هم که شهید شدند داشتند وظیفه شان را انجام می دادند. کاش روزی روی قبر من هم بنویسند در حال انجام وظیفه جهادی اش به شهادت رسید.

دوست خوب کاش مثل شما اونجا بودم. از شدت ناراحتی الان که سه و نیم شبه خوابم نمیبره. به همین راحتی!! سردار ایرانی! نیروهای عزیز حزب الله. اون هم توسط یه رژیم لوس ننر! که فقط به حمایت امریکا پشتش گرمه و هر غلطی میخواد میکنه. اون هم در این شرایط سخت مقاومت و ایران و حزب الله و سوریه که داریم با همه جبهه تکفیر و نفاق و کفر میجنگیم. این همه تنهایی و مظلومیت. آخه حزب الله چرا مواظب نبود. اون که این سگ هار را از همه بهتر میشناسه. اون که خائن های عرب را به خصوص خوب میشناسه. تو این وضعیت که شاید عقلانی نباشه هم پاسخی داده باشه غصه و بغض که آدم را دیوونه میکنه....

=> "بله. اما من حتی به آدم فروشی سوریه هم مشکوکم! حاج عماد رو هم با کمک یه افسر اطلاعاتی سوری و یک فلسطینی ردشو زدن."
مشکوک باش! مشکوک باش. اینو من دارم میگم !

سلام علیکم. این مصیبت از اوناس که دل ادم آتیش نمیزنه بلکه خون میکنه ویران میکنه. یا حسین دولت عشق تو امد و ما پاینده شدیم. یا حسین ماییم وسینه هایی که ماجرای توست. یا حسین درد های ما با تو تسکین پیدا میکندو مصائب زینب .............این ماییم که رفتنی هستیم در بی خبری محض غمخوار خودمان باشیم نه این رستگاران سعید.صبح امید نزدیک شیعه رو چه باک اللهم ارنی الطلعه الرشیده. زمین از صالحان خالی نمیماند وعده خداست.الهی رضاً برضاک،تسلیماً لأمرک، صبراً علی قضائک، یا ربّ، لا معبود سواک یا غیاث المستغیثین؛3 پروردگارا! من راضی به رضای تو و تسلیم امر تو هستم. در مقابل قضای تو صبر خواهم نمود. ای خدایی که جز تو معبودی نیست! ای پناه بی پناهان!.

سلام
سن این شهدای عزیز و بزرگوار و دیدم ،همشون جوان بودن،خوش به حالشون که توی این سن و سال مثل خیلی از ماها (البته منظورم خودم و امثال خودم خدای ناکرده منظورم شما نیستین )عوض به بطالت گذروندن زندگی و از بین بردن جوونیشون ، داشتن کار مفیدی توی زندگیشون انجام میدادن و به فیض شهادت هم نائل شدن،انشا الله با سیدالشهدا محشور شن.
اتفاقا داشتم به مادر و خواهر شهید جهاد مغنیه فکر میکردم که الان در چه وضعین ،چطوری میتونن صبر و تحمل داشته باشن؟که خدا رو شکر شما پاسخ من رو دادین،فهمیدم از چنین مادرانی چنین فرزندانی به وجود میان.
در ضمن آیا ما باید منتظر باشیم تا حزب الله پاسخ این جنایت رو بده ،خودمون نمیتونیم کاری انجام بدیم بالاخص اینکه یکی از فرماندهان سپاه در این جریان شهید شدن ؟

پاسخ:

۳۰ دی ۹۳، ۱۵:۰۵
سلام
قطعا ایران باید پاسخ بدهد. اما نخواهد داد. وقتی مسئولین ما در پیامهای تسلیت گفتند حزب الله پاسخ این جنایت را محکم خواهد داد!!! یعنی ما کاری نمیکنیم. اصلا هدف فرماندهان سپاه بودند. وگرنه جهاد مغنیه اهمیت نظامی فوق العاده ای ندارد. چون داخل این مجموعه بود قضیه مطرح شد وگرنه شاید اصلا به رسانه ها نمی رسید.

آقا به نظرت پاسخ حزب الله به چه صورتی خواهد بود؟

علی از کاشان اللهم عجل لولیک الفرج - همه مشکلاتمون حل میشه وقتی بیاد یه جمعه خبر امدنش از مکه میاد 313 فرمانده اصلی داره و بیشتر سربازانش از بلاد فارس هستن ایران عجم و ایران عرب . خدایا اجازه ظهور بده آقا بیا عجله کن پدر بزرگم مرد پدرم مرد دوستانم یا شهید شدند یا معتاد دارم پیر میشم منتظرتم ولی ناامید نمیشم آقا اگه مردم و نیومدی اسم منو تو لیست منتظرانت ثبت کن ومنو با اونایی که رجعت میکنن همراه کن آرزوی دیدن و زیستن در دوره ولایت و امامت شما را دارم

شرف الدین

۳۰ دی ۹۳ ، ۰۰:۴۸
این شعر رو هم بخونید. قشنگه:
http://mmsayyar.blogfa.com/post-70.aspx

با سلام

فقط دو کلمه

جهّزوا ملاجئکم

یا علی

یاسر نیکوبیان

۳۰ دی ۹۳ ، ۱۶:۰۵
سلام
آقا محمود شوفی ما فی؟!
داخل لبنان زمزمه ای از نحوه پاسخ مقاومت نیست؟ اعلام الحربی که ظاهرا خیلی محتاط داره عمل میکنه و فقط مطالبی که اظهر من الشمس هست رو اعلام میکنن تو سایت حزب بقیه منابع هم که تکلیفشون روشنه ، خواهشا اگه خبری دارید بفرمایید
راستی یه سوالی ذهنم رو مشغول کرده میخواستم تحلیل شما رو بدونم
چرا ما اینقدر خوار و خفیف و بدبخت شدیم (حتی در نظر خودمون) که ما و تمام دنیا داریم لحظه شماری می کنیم که گروه چند ده هزار نفری حزب الله با عمق استراتژشک کمتر از 100 کیلومتر و پشتیبانی جمعیت حداکثر 2 ملیون نفر (تمام شیعیان لبنان) با کمترین امکانات چه پاسخ کوبنده ای رو در برابر شهادت یک فرمانده گروهان (جهاد مغنیه) میده و هیچکس حتی به ذهنشم خطور نمی کنه که ایران با 1.6 میلیون کیلومتر مربع مساحت ، برترین قدرت نظامی خاورمیانه ، چندین میلیون نیروی نظامی و شبه نظامی و پشتیبانی جمعیت 75 میلیون نفر در برابر شهادت یک سرتیپ خودش ممکنه واکنشی نشون بده!!!!! و نهایتا وزیر خندان خارجه ما در مترو با زور خبرنگار بسیار خودمانی محکوم می کند این جنایت ضد بشری را ....

پاسخ:

۳۰ دی ۹۳، ۱۶:۲۶
سلام
اینجا خبری نیست. اتفاقا فکر میکنم خبری هم نشود! چون سیاسیون مختلف لبنان از جمله مخالفین حزب الله از حزب خواسته اند تا کاری نکند که امنیت لبنان به خطر بیفتد. اگر حزب الله کاری بکند از داخل سوریه خواهد بود. من تصور میکنم فعلا ضربات سنگینی به تروریستها که نوچه اسراییل هستند وارد کنند. نه حمله مستقیم. :(
والا ایران رو وسط نکش که دهانم باز بشه توسط حقوقدانها و سرهنگها سرم زیرآب می رود!!! (بله، هم سرهنگها هم حقوقدانها، با هم و دست در دست هم)

یاسر نیکوبیان

۳۰ دی ۹۳ ، ۱۹:۱۶
یعنی یه انفجاری (مث شبعا) ، یه تیری ، ترقه ای ، 4 تا راکتی (که اتفاقا خوراکش هم هست و تو حالت عادی هم یهو شلیک میکنن و اونا هم زرتی 200-300 تا توپ به کفر شوبا شلیک میکنن!!) هم نزنن که ضایع میشه و قضیه صدق وعد سید لکه دار میشه ، منظورتون رو متوجه نشدم یعنی از جولان ضد اسرائیل عملیات انجام ممکنه بدن یا نه؟
من اگه جای حزب بودم برای اینکه خیلی اوضاع قریشماش نشه ، به یه پاسگاه فرماندهی احتلال تو جولان حمله میکردم ، اونم با موشک نقطه زن که مطمئن بشم 4 تا فرماندشون سگ سقط میشن....
بگذریم حالا که من نه سرهنگم و نه حقوق دان و نه مجاهد و نه شهید...

پاسخ:

۳۰ دی ۹۳، ۲۰:۱۴
صبر. صبر
الان اسراییل آماده است. یخورده تو خماری بمونن خودش زجرکش کردنه. صهیونیستا خیلی ترسو هستن. حتی صدای آژیر براشون از چهارتا شهید ما سنگین تر و زجرآور تر هست

دوستان، من فکر می کنم داریم یه مقدار احساسی نظر می دیم.
اتاق فکر و تصمیم گیری مقاومت پر از افراد شجاع، کار کشته و کار بلد، موقعیت شناس و سیاستمدار متشکل از ولی مطلق فقیه، سید راستگو، فرماندهان خبره ی سپاه پاسداران و مقاومت حزب الله و ... ست. شک نکنید که مقاومت پاسخ کوبنده و دردناکی رو به صهیونیست ها خواهد داد.
سید راستگو قطعاً به وعدش عمل می کنه ...

پاسخ:

۱ بهمن ۹۳، ۱۶:۴۱
احسنت. از نظرات احساسی و به دور از واقعیت که از فقر اطلاعات رنج می برند خوشم نمی آید.

سَـ ـداد

۳۰ دی ۹۳ ، ۲۰:۴۹
شهادت گوارای وجودشان...

اللهم ارزقنا توفیق الشهاده...

"وی مسئولیت و جایگاه خیلی بالایی نداشته و فرمانده یک گروهان بوده است." شما گرمی هنوز مثل کسی که تازه تصادف کرده جهاد مغنیه ذخیره استراتژیک و امید حزب الله بود اهمیت ادم ها به نقشی که حالا دارن فقط نیست اون قرار بود مغز متفکر و راهبردی نه حزب الله که محور مقاومت بشه یه چیزی تو ما یه های سردار سلیمانی تو که تولبنانی وقتی اینجوری فکر میکنی ا ز بقیه دیگه انتظاری نیست

پاسخ:

۱ بهمن ۹۳، ۱۶:۴۰
دوست عزیز. این نظر من نیست. نظر نظامی داخلی است. ایشون اگه پدرش حاج عماد نبود، با این سن و شرایط، فرمانده همون سی نفر هم نمی شد. پدر ایشون تو سن ایشون متهم بود به انفجار پایگاه آمریکایی ها. نمی خواهم از ارزش و اهمیت و مقام ایشون کم کنم. من خاک پای شهیدم. اما تقدیس و قهرمان سازی رو نمی پسندم. واقعیت این است که ایشون پدرش نبود.

جهاد مغنیه

۰۱ بهمن ۹۳ ، ۰۱:۳۳
کی گفته من کشته شدم من در خون هزاران جوان ایرانی و لبنانی جاری شدم

پاسخ:

۱ بهمن ۹۳، ۱۶:۳۷
احسنت. عالی بود

کاشکی ایران حمله میکرد
حمله می کرد به اسرائیل کارو یه سره می کرد تا کی این دندون خراب رو با مسکن و مدارا نحمل کنیم یهو بکشن خلاص

"نظر نظامی داخلی" یه قسمتی از درد های که میکشیم از دست همین هاست. تقدیس کدومه بعصی ادام ها یه چیزی دارن که از هزار فرسخی داد میزنه که این ادم یه چیری داره که بقیه ندارن اینکه پسر عماد مغنیه بوده حتما تاثیر داره ولی خودش هم استعدادش رو داره که فرستادنش اونجا اگر به اسم همراهان دقت کرده باشی شاید به چیزای بفهمی شاید عماد مغنیه هم کم کم رشد کرده

پاسخ:

۲ بهمن ۹۳، ۱۷:۱۴
در هر حال مردمی که با او در تماس بودند و می شناختندش و نظامی ها، بهتر از من و شما می توانند نظر بدهند.
بعدا نوشت: امشب اطلاعاتی در مورد ایشون شنیدم که مقام و ارزش این شهید رو برام صدچندان کرد. البته همین اطلاعات میگه رژیم صهیونیستی دنبال زدن ایشون نبود.

انتقام حزب الله حتمی است و اسرائیل هزینه سنگینی را خواهد پرداخت؛ پاسخ حزب الله تکان دهنده و بزرگ و سریعتر از آن چیزی خواهد بود که بسیاری تصور می کنند.
سید حسن نصرالله رهبر مقاومت لبنان یک سال قبل وعده داد که جبهه جولان را می گشاید، و فکر نمی کنیم که این تیم از فرماندهان ارشد لبنانی و ایرانی برای تفریح در آنجا بودند؛ بلکه آنان در حال آماده سازی این جبهه به عنوان نقطه ای برای عملیات بودند، مانند آنچه که در جنوب لبنان و غزه روی داد؛ شاید شاهد آن باشیم که این جبهه تقریبا فراموش شده شعله ور شود؛ آن هم به صورتیکه که حتی به ذهن اسرائیلی ها و همپیمانان آن نخواهد رسید.
اسرائیل از هر زمان دیگری نگرانتر است، زیرا زمان و نوع سلاح مورد استفاده در پاسخ به این جنایت را نمی داند؟ آیا از جنوب لبنان صورت می گیرد و یا از بلندهای اشغالی جولان و یا خارج از فلسطین؟ و این عملیات چگونه صورت خواهد گرفت، با موشکها یا پهپادهای "ایوب" و یا بمبهای کاشته شده در مرزهای شبعا و یا تونلهای سری مرزی مانند آن کاری که نیروهای مقاومت غزه انجام دادند؟
ترسی که اکنون به دلیل انتظار در دل اسرائیل افتاده است، بسیار دردناکتر از خود انتقام است؛ هنگامیکه ژنرال محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه می گوید اسرائیل باید منتظر صاعقه ای ویرانگر باشد و سپاه به حمایت گسترده از مبارزان و مجاهدان در منطقه تا پاک شدن جرثومه فساد از جغرافیای سیاسی منطقه ادامه می دهد، اسرائیل حق دارد که در ترس و نگرانی باشد.
اظهارات یک مسؤول اسرائیلی که گفته بود "ما قصد ترور ژنرال الله دادی را نداشتیم و فکر می کردیم که سرنشینان دو خودرو گروهی از مبارزان عادی حزب الله هستند" بیانگر این مسأله است که این رژیم از دست زدن به این جنایت پشیمان شده است.
انتظار برای اجرای حکم اعدام از خود اعدام ترسناکتر است؛ ایستادن در برابر چوبه دار .. به ویژه انکه این انتظار طولانی شود.. فرد مجرم نمی داند که چه زمانی او را برای ایستادن در برار جلاد بیدار می کنند .. این همان وضعیتی است که اسرائیل در آن قرار گرفته است.
مشکل از نظر اسرائیلی ها این است که احتمالات برای نحوه انتقام گرفتن زیاد است؛ اما بارزترین آنها احتمال وجود تونلهایی سری زیر مرزهای لبنان است.
در جریان تجاوز اخیر اسرائیل به غزه مردان قسام شاخه نظامی جنبش حماس از زیر زمین و وسط یک پایگاه نظامی اسرائیلی خارج شدند و همه کسانی را که در آن بودند از پا درآورده و کل عملیات را تصویر برداری کردند و پس از غنیمت گرفتن سلاحها، سالم به پایگاهشان بازگشتند.
اگر این دستاورد شاگردان بود، پس دستاورد اساتیدی که به مردان حماس ساختن این تونلها را آموخته اند چه خواهد بود.
اسرائیل روزهای دشوار و پرخطری را در پیش رو دارد، سران این رژیم ابتکار عمل را در دست ندارند . نخستین ضربه در جنگها تعیین کننده نیست ، درست مانند آنچه که در جنگ ژوئیه 1967 و سال 1973 روی داد. همچنین کسانی که اکنون مقابل اسرائیل ایستاده اند، به دنبال شهادت هستند و از آمادگی و سلاح بیشتری برخوردار هستند.

کامنت« پارسا» بسیار زیبا بود و من با ایشون موافقم
ولی به صفاتی که ایشون درباره اتاق فکر گفتن، اینها را اضافه میکنم:
با تقوا ، متوکل، با ایمان، خداباور، معاد باور و....
چون اگه این صفتها نباشه که چه فرقی بین اتاق فکر مقاومت با بقیه اتاق فکرهای دنیاست؟!

پاسخ:

۲ بهمن ۹۳، ۱۷:۱۲
احسنت

خیلی وقته تو وبلاگتون کامنت نذاشتم
ولی این دید منفی که تو نگاهتان نسبت به عراقیها و سوریها هست خیلی جالبه

پاسخ:

۳ بهمن ۹۳، ۰۲:۱۵
من تاحدودی شکاک هستم. والبته منظورم همه عراقی ها و همه سوریه ای ها نیست. اینها چیزهایی است که به ذهن آدم میرسه و وقتی اطلاعات افرادی که مرتبط با موضوع هستند را می شنود یا تایید می شود یا رد می شود. مثلا بحث سوریه امشب برای من رد شد.

اگه امکانش هست اطلاعاتی که باعث شده بحث سوریه براتون رد بشه رو اعلام کنید ما هم در جریان قرار بگیریم.

پاسخ:

۳ بهمن ۹۳، ۱۶:۱۵
منطقه دست حزب الله و سپاه هست. ضمن اینکه کاروان، حضور و مسیر حرکت خود را به مقامات سوریه را اطلاع نداده است. دلیل بعد اینکه حتی اگر سوریه از بلند شدن هواپیماهای شناسایی و هلی کوپتر با خبر می شد، احتمال نمی داد کسی در آن منطقه باشد. گشتن هواپیماهای شناسایی و حرکت هلی کوپتر های اسراییلی در سرزمین اشغالی، امری عادی است و پایگاه صهیونیستها تنها شش کیلومتر از کاروان فاصله دارد. می گویند حتی ممکن است هلی کوپتر بلند شده و بالا آمده و بدون دور شدن از پایگاه شلیک کرده و دوباره نشسته.
نکته مهم تر اینکه فرماندهان حزب الله در لبنان برای تحرک و جابجایی اقدامات امنیتی زیادی انجام می دهند اما در سوریه خیلی راحت رفت و آمد می کردند.

نمرد گور بگور شد

یاسر نیکوبیان

۰۳ بهمن ۹۳ ، ۱۷:۳۵
کی نمرد گور به گور شد؟؟؟!!!!!

پاسخ:

۳ بهمن ۹۳، ۱۷:۳۵
بابا ملک عبدالله دیگه!

ای بابا حاجی للان مردم فحشمون میدن ورش دار آقامحمود فکر کنم اشتباه شده

پاسخ:

۴ بهمن ۹۳، ۱۰:۴۷
چیو بردارم؟ گور به گور رو؟ 

یاسر نیکوبیان

۰۴ بهمن ۹۳ ، ۱۵:۴۰
بله ، چون بنده هم اشتباه کردم و می خواستم فحش بدم که به خیر گذشت!!!
زیر خبر شهادت این عزیزان ، بحث سر جهاد مغنیه هست بعد بدون هیچ قرینه ای میان میگن {ملک عبدالله} نمرد گور به گور شد

اقای نیکوبیان ما از اوناش نیستیم. من از اون روز که این خبر رو شنیدم حالم گرفته است.

یاسر نیکوبیان

۰۶ بهمن ۹۳ ، ۰۵:۳۵
جسارت نشه بنده هم نگقتم از اوناشید گفتم نظره غلط اندازه......

سازمان فرهنگی هنری شهرداری

۱۰ مهر ۹۷ ، ۰۹:۵۲
با سلام .احتراما، با آرزوی سلامتی و توفیقات جنابعالی، به استحضار میرساند اداره امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری در خدمت شما جهت همکاری در برگزاری برنامه های فرهنگی هنری ( همایشها نمایشگاهها نشستها و ...) می باشد .امکانات و فرهنگسراهای این سازمان آماده میزبانی از برنامه های فرهنگی هنری می باشند. تلفن 96653623

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها