چرخ زندگی حزب الله هم نمی چرخد

چرخ زندگی حزب الله هم نمی چرخد

هرچند به دلایلی تصمیم داشتم تا دیگر هیچ مطلبی راجع به حزب الله ننویسم اما لازم دیدم این مطلب برای حفظ حقیقت و روشن شدن زوایای مبهم پیرامون حزب الله منتشر شود تا کمتر به آن ظلم شود.

کم کم دارد پیر می شود. از حزب اللهی های قدیم است. همانها که همرزم سید حسن نصرالله بودند. بعدا به دلایل مختلفی حزب الله رو رها کرده و به قم رفته بود تا درس طلبگی بخواند. آدم توداری است و هیچ وقت خاطره نمی گوید و خیلی از سوال ها را پاسخ نمی دهد. اصلا حرفی از اینکه برعلیه اسراییل جنگیده، اسیر شده و آزاد شده نمی زند. از آن نیروهای مخلص بوده و هنوز هم خانه و ماشین ندارد.
از او پرسیدم جوان های حزب الله چگونه زندگی شان می چرخد؟ حقوقشان خیلی خیلی کم است.
گفت: «بله حقوقی که می گیرند زندگی را نمی چرخاند. یک جوان حزب الله یا باید بی خیال زندگی شود و قید زن گرفتن و زندگی داشتن را بزند یا پدرش پولدار باشد وکمکش کند. یادم هست خیلی قدیم، زمان اشغال اسراییل، یکی از برادران بود که همسرش وضع حمل کرده بود. پستش تمام شده بود و باید می رفت مرخصی اما دو هفته در خط با ما ماند و منزل نرفت. چون پول نداشت هیچ چیزی برای خانه بخرد. اینگونه مجاهدت کردند تا حزب الله به اینجا رسید. قدیم هم حزب الله بیمارستان و خدمات اجتماعی نداشت. الان باز وضع بهتر است. دوا و دکتر ارزان در اختیار نیروها هست. وگرنه قدیم اصلا کسی نمی توانست با خرجی حزب الله زندگی کند. اصلا آن اوایل که حقوق نمی دادند. الان هم نگاه به اشتغال در حزب الله به عنوان شغل واقعا غلط است و فقط کسی که عاشق جهاد و شهادت باشد می تواند در آن باقی بماند. وگرنه باید یک شیفت دیگر جایی کار کند؛ پای زمین، یا مغازه دوستان و فامیلها. مثلا بعضی ها نگهبانی جای دوستانشان می ایستند تا آنها یک هفته کامل آزاد باشند و کار کنند و بعد، هفته دیگر او کاملا مرخصی خواهد داشت تا سر کار برود. اگر مثل جنگ ۳۳ روزه جنگ تمام عیار بشود که نیرو باید سه چهار برابر زمان معمول، بیست و چهار ساعت سر پست باشد، اضافه حقوق هم دریافت نمی کند. سر همین جنگ ۳۳ روزه بعد از جنگ، سید حسن برای تشکر از زحمات مجاهدان، مبلغی هدیه فرستاد. هرچند بسیار اندک بود و به اندازه خرج بنزینشان هم نمی شد.
یکی از فرماندهان حزب الله دو سه سال پیش برای هزینه دانشگاه بچه هایش، یک طبقه از خانه اش را فروخت. خود من یکی از دلایل خروجم و ترک حزب، کمبود مادی بود. نه مغازه یا منزلی داشتم اجاره دهم نه پدرم زنده بود که کمکی کند.»

با خودم فکر کردم پس چرا اینقدر برخی ایرانی ها غر می زنند و از کمک ایران به لبنان شکایت می کنند. جک ساخته بودند که خدایا فقرای کشورم را به لبنان منتقل کن تا از کمک های ایران برخوردار شوند!!! نمی دانند همانهایی که در لبنان داشتند زندگیشان را می کردند، ما فقیر کردیم. پول خونشان پیشکش!
به این نتیجه رسیدم که اگر علتش فریب خوردن از تبلیغات رسانه های دشمن نباشد حتما علتش کم لطفی است و کم اطلاعی. الان ایران جنگ را به خارج از مرزهای خود برده. مبلغی که در لبنان و کشورهای دیگر برای تامین امنیت و گسترش مرزهای امنیتی خود، هزینه می کند بسیار کمتر از وقتی است که دشمن لب مرزش باشد. کل هزینه ای که به حزب الله می دهند، شاید از ارزش پایه یک نیروگاه برق کمتر باشد. تصور کنید دشمن لب مرز باشد و جنگ شود، همان دقایق اول یک نیروگاه را بمباران کند چه خسارتی به مملکت وارد می شود؟ غیر از هزینه ساخت آن، زمان بازسازی آن، بی برقی قسمتهایی از کشور تا هنگام ساخت آن و.... تازه اگر خسارت های دیگر بابت بی برقی را حساب نکنیم! هزینه بالایی خواهد بود. یا تصور کنید هزینه یک هواپیمای جنگی که در جنگ با دشمن سقوط می کند چند برابر حقوق کل حزب اللهی ها است۱.
گذشته از اینکه ایران با دور کردن صحنه نبرد، در هزینه تامین امنیتش بسیار صرفه جویی می کند، در مقابل، هزینه چندانی هم نمی کند. بعد از جنگ ۳۳ روزه، حزب الله نه خسارت برای ماشینهای مردم پرداخت کرد نه به واحدهای اداری و تجاری. فقط منازل مردم را در ضاحیه ساخت. ضاحیهحدود ۲۰۰۰ واحد در جنگ صدمه دیده بودند که از آنها ۲۸۲ مجتمع مسکونی کاملا نابود شده بود. حزب الله ۲۴۱ مجتمع را بازسازی کرد، عربستان، کویت و عمان هرکدام هزینه بازسازی تعداد اندکی ساختمان را متقبل شدند. ضمن اینکه دولت لبنان بخش اعظمی از هزینه بازسازی را به عهده داشت. در جنوب لبنان هم بیشتر کویت و قطر و دیگر کشورها کمک کردند. بنابر این توهمات خیالی در مورد هزینه در لبنان و ضرر کردن شهروندان ایران بابت این هزینه، غلط است. چرا که اولا ایران امنیتش را با هزینه کمتری تامین می کند دوم اینکه هزینه ای که در لبنان صرف می شود آنقدر در مقابل بودجه استانهای ایران کم است که تغییر چندانی در استان نمی دهد.

از طرف دیگر باید بدانیم درگیری حزب الله و اسراییل باعث افزایش قیمت نفت شد. یعنی تا مدتها درآمد نفتی ایران بابت افزایش قیمت نفت، اقلا سی چهل درصد افزایش داشت. سود یک روز فروش نفت ایران شاید بیش از یکسال هزینه های حزب الله باشد.

از جانب دیگر دفاع از مظلوم در برابر ظالم و دفاع از اسلام در برابر دشمن، یک وظیفه دینی و انسانی و اخلاقی است. یادمان نرود که پیامبرمان فرمود اگر به مظلوم کمک نکنید مسلمان نیستید. حالا که این مظلومین مسلمان هم هستند، وظیفه دو چندان است. وظیفه ما منتقل کردن جبهه به خارج مرزها نیست، وظیفه انسانی و دینی ما حمایت از مردمان مظلوم فلسطین و لبنان و عراق و سوریه است. ما در این راه به وظیفه شرعی و انسانی خودمان عمل نمی کنیم. وگرنه لازم بود سالها پیش، فوج فوج مردم بروند و مظلومین را نجات بدهند. نه اینکه رژیم اشغالگر قدس، روز به روز قوی تر شود و پس از سالها ما هنوز سر اینکه آیا باید به آنها کمک کرد یا نه، با هم بحث کنیم!
این نکته ها را برخی در نظر نمی گیرند و در امنیت و آرامشی که جمهوری اسلامی و دوستانش فراهم آورده اند به سیاستهای نظامشان اعتراض می کنند.
۱- ایران در سال ۱۹۷۴ قراردادی را با شرکت آمریکایی گرومن منعقد کرد و طبق این قرارداد گرومن موظف به تولید ۸۰ فروند جنگنده اف-۱۴ تام‌کت و تحویل آن در دو سری، سری اول ۳۰ فروند و سری دوم ۵۰ فروند از این جنگنده به ایران شد. ایران متعهد شد بابت هر خرید هر جنگنده مبلغ ۳۰ میلیون دلار یعنی ۵ میلیون دلار بیش از قیمت فروش این جنگنده به نیروی دریایی آمریکا به شرکت گرومن پرداخت نماید. Norman Kempster. Iran ready to Come Back F-14 Fighters. . روزنامه لس‌آنجلس تایمز، ۲۹ مارس ۱۹۷۹.

۱ ۱ ۴۷ نظر ۶۶۱۲ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۴۷)

احسنت حرف حق بود


سلام
فکر میکنم بهتره چند تا نکته رو تذکر بدم :
اولا مردم ایران به خاطر کمک هاشون درخواست تشکر از کسی ندارن.
ثانیا مثل اینکه شما قضیه رو اشتباه متوجه شدید. چونکه اسرائیل کشور فلسطین رو اشغال کرده و با لبنان هم مرز شده، دقت کنید با لبنان هم مرز شده و نه با ایران. بنابراین در واقع اسرائیل برای ایران خطری محسوب نمیشده. بلکه ایران به دلیل مسائل اعتقادی به مردم فلسطین و لبنان کمک میکنه نه به اون دلایلی که شما گفتید که مثلا جنگ رو از مرزش دور کنه چون ایران اصلا مرزی با اسرائیل نداره.
ثالثا همون طور که گفتم دفاع از آرمان فلسطین برای ایران یه مسئله اعتقادیه وگرنه دشمنی با اسرائیل به جز ضرر هیچ نفع اقتصادی و سیاسی و.... برای ایران نداشته. مطمئن باشید اگه ایران با اسرائیل دشمنی نمی‌کرد، نه متحمل هشت سال جنگ میشد، نه تحریم و نه تهدید. و الان از نظر اقتصادی بهترین وضعیت رو داشت.
پس یه جوری وانمود نکنید که انگار این ایرانه که داره از لبنان و فلسطین و.... سو استفاده میکنه!

پاسخ:

۲۱ دی ۹۳، ۱۷:۵۱
سلام
این قضیه برای همه روشن است که رژیم تمامیت خواه صهیونیستی به لبنان و سوریه قناعت نکرده و شعار نیل تا فرات رو عملا دنبال می کند. حضور آنها هم اکنون در شمال عراق، ترکیه و آذربایجان مشهود است و با استفاده از پشتیبانی سیاسی،  مشابه مراحل اولیه اشغال فلسطین در حال خرید زمین هستند. پس از این جهت حتی الان هم مرز ما هستند.
در مورد پشتیبانی عقیدتی و ایدئولوژیک باید عرض کنم درست است که ما شعار پشتیبانی از ملت‌های مظلوم را سر دادیم ولی الان بیشتر به دنبال منافع ملی خودمون هستیم خصوصا دولت چنین رویکردی دارد. در مورد سواستفاده گرچه اصطلاح خوبی نیست اما ما به واقع در این نبرد کم گذاشته ایم. کاش از سعودی و قطر یاد می گرفتیم.

سلام بخدا من نمی دونستم که اینقدر زندگی رزمندگان حزب الله سخته خدایا چه صبری دارند شاید فکر کنید نفسم از جای گرم بلند میشه ولی من آرزو دارم مثل این مجاهدین زندگی کنم. هرچند الان در رفاه هستم کلی خرج می کنم ولی کاش بجای اونها یا خانوادهایشان بودم ادمی تو سختی که صیقل داده میشه و خوشکل میشه

سلام علیکم و رحمه الله
شکرا
هر لحظه در لبنان اتفاقی رخ می دهد
تلنگری ست برای حقیری چون من...
آنها سختی میکشند,متضرر می شوند,شهید می شوند,بمباران می شوند,یتیم می شوند,عزیزانشان را از دست می دهند,خانه و کاشانه شان بمباران می شود و هزاران هزار سختی دیگر
تا همچون منی در ایران آب در دل مبارکم تکان نخورد...
آنقدر از این وضعیتم خجالت زده ام که گفتنش هم فشار سنگینی ست بر قلبم...
کاش لایق بودیم...
اما نیستیم
خدایا چطور فردای قیامت پاسخگوی این همه فداکاری باشیم...؟
خیلی خجالت زده و ناراحتم...
به قول امام خامنه ایی حفظه الله که می فرمایند:
و ما ادراک لبنان

آبجی مهسا

۲۱ دی ۹۳ ، ۱۴:۵۱
کلا هرچی آدم مظلوم تر باشد بیشتر بهش تهمت می زنند
تو ایران خودمان دائم می گویند آخوند ها خیلی حقوق دارند یا سپاهی ها چقدر ثروتمندند
ممکنه بینشان پولدار باشد ولی یا ارث پدری دارد یا شغل دوم و یا تو سپاه سمتش بالاست

درود خدا بر حزب الله، دبیر کل حزب الله، رزمندگان حزب الله و همه ی حزب اللهی ها.

فقط می تونم بگم شرمنده ایم ...

سلام چه طور می شود به حزب الله به صورت مردمی و مستقیم کمک مادی کرد؟

پاسخ:

۲۲ دی ۹۳، ۰۱:۰۹
سلام. در لبنان هیئت دعم المقاومه برای پشتیبانی و کمک های مردمی تاسیس شده و صندوق هایی برای کمک به مقاومت دارند. در ایران قاعدتا از طریق دفتر حزب الله باید اقدام کنید.

علی رحمانی

۱۶ بهمن ۹۳ ، ۱۱:۵۷
این طرف چی خیال کرده اگر موشکها و کمک ایران نبود الان از شما هم اثری نبود کشورتان اشغال و نوامیستان غارت و .... از کجا می خواستید اسله و مهمات و موشک بخرید چه کسی شما را سازماندهی کرد چه کسی به شما آموزش نظامی داد چه کسی شما را تجهیز کرد کاش امام موسی صدر به کشور لبنان نمی رفت کاش حاج احمد متوسلیان به لبنان نمی رفت این شخص حزب اللهی!!!!!!!!!!!!!! کاش مطالبی از زمان جنگ داخلی لبنان هم حرف می زد که به جان همدیگر افتاده بودید همین که زنده ای و نفس می کشی مدیون خون امثال امام موسی صدر و حاج احمد متوسلیان که ایرانی اند هستید مثل اینکه یادش رفته پایتختش توسط اسرائیل اشغال شد شما اون موقع در کدام سوراخی سنگر گرفته بودید!!!!!!!
این عزت و قدرتی که الان حزب الله در دنیا کسب کرده با سخرانی و حرافی که به دست نیامده پس بر سر ما ایرانیها منت نگذارید
خواهشا منتشر شود.

پاسخ:

۱۶ بهمن ۹۳، ۱۶:۲۲
لطفا جو زده نشوید. نه شما مشکلات آنها را چشیده اید نه در موقعیت آنها بوده اید. سخنان شما متاسفانه بسیار نژادپرستانه و ساده اندیشانه است. امام موسی صدر اگر به لبنان رفت برای انجام وظیفه ای بود که حس می کرد باید انجام دهد. اما شما چه کرده اید؟ برای چه منت سرشان می گذارید؟ شخص شما چه منتی بر سر لبنانیها دارید؟چه خدمتی کرده اید؟
اگر ایران و موشک هایش نبودند از جای دیگر تامین می شد همانطور که قبلا مصر و لیبی و سوریه به مردم کمک می کردند. اصلا سلاح های حزب الله در جنگ با اسراییل عموما سلاح های آمریکایی و ناتو است. موشک هایشان را هم که عمدتا خودشان می سازند. زمان جنگ هم، راه ها را اسراییل بمباران کرد و گفت مطمئنیم راه بیروت تهران را زدیم و سلاح به مقاومت نمی رسد. اتفاقا سلاح های ایرانی محض اطلاع شما، کیفیت پایینی هم دارند. راکت هایی که خود به خود منفجر می شوند، موشکهای آر پی جی که یک پره شان باز نمی شود و موشک قوس برداشته سمت تیرانداز بر می گردد، نارنجکهایی که خراب است، فشنگهایی که مشکل دارد و باعث گیر اسلحه می شود، اسلحه هایی که زود به زود سوزنشان می شکند... باز هم بگم؟ بابت اینها، لبنانی ها را سپر کرده ایم و شما منت هم می گذارید؟ بهتر است واقع بین باشید. وظیفه ما هست به مقاومت کمک کنیم و باید بهتر و بیشتر شود.

اگر شما در سوریه رزمنده حزب الله شهید می شود از ایران هم امثال سرتیپ شهید حاج اسماعیل حیدری - سرتیپ الله دادی سرتیپ اسکندری و سردارها تقدیم دفاع از اسلام می شود
فقط شما نستید که خون می دهید اگر اخبار ایران را هم ببینید متوجه می شود که هفته ای نیست که تشییع جنازه شهید مدافع حرم تو ایران نباشد.
ما بر سر کسی منت نمی گذاریم ولی نمی توانیم در برابر این حرفها هم ساکت بشینیم اگر حمایتهای ایران از سوریه و محور مقاومت اسلامی در منطقه نبود هم حماس و جهاد اسلامی و حزب الله و نظام سوریه و عراق هم که سقوط کرده بود این قدرتی که الان حزب الله دارد از آسمان که به شما نازل نشده است برادر حزب اللهی !!!!!!!!!!!!!

پاسخ:

۱۶ بهمن ۹۳، ۱۶:۳۶
باید بدانید کلا لبنان 2 میلیون شیعه دارد. از این دو میلیون اگر نصفشان حزب الله را دوست داشته باشند، فوقش بیست هزار نفر به شکل های مختلفی عضو حزب الله محسوب می شوند. مگر حزب الله چقدر نیروی نظامی دارد؟ ماشالله ایران با ادعای ارتش بیست میلیونی، نیروهای نظامی اقلا پانصد هزار نفری،ارتش، سپاه، هواپیما، تانک توپ موشک و.... چقدر شهید داده ایم؟ به پنجاه رسیده؟ بگویید هفتاد نفر. در مقابل هفتاد میلیون؟
حزب الله اقلا دو هزار شهید فقط برای سوریه و عراق داده. از 20 هزار نفر کل نیروهای رزمی و غیر رزمی می شود چقدر؟ چند درصد؟ در جنگ 2006 کل نیروهای رزمی که جلوی اسراییل ایستادند، از 1500 نفر کمتر بودند. بر اساس تحلیلهای دشمن، حزب الله 5000 رزمنده داشت. برای همین بود اسراییل احساس کرد حزب الله در جنگ با تروریستها در سوریه تحلیل رفته و حملاتی انجام می داد.
قدرت حزب الله، نه به موشک ها و سلاح های ایرانی است نه به فرماندهی ایرانی. نژادپرستی خود را کنار بگذارید و واقع بین باشید. قدرت حزب الله به جهاد و مقاومت و ایمان آنهاست. چرا حاج قاسم سلیمانی گفته حزب الله کارهایی می کند که ما نمی توانیم انجام دهیم؟ چون واقعیتی هست و حقیقتی هست. پیروزی حزب الله در 2006 واقعا معجزه الهی بود. نه ربطی به ایران داشت نه ربطی به سلاح و موشک و امکانات. این را حتی اسراییل هم می داند!

کاش این حزب الهی قدیم جمله آقای سید حسن نصر الله حفظه الله را هم به یادش می آورد که فرمود:
هر زن شیعه‌ای که با امنیت در خیابان‌های لبنان قدم می‌زند مدیون حاج حسن طهرانی مقدم و به برکت امثال حاج حسن طهرانی‌هاست.

پاسخ:

۱۶ بهمن ۹۳، ۱۶:۲۸
شخص گرایی و نژاد پرستی پذیرفته نیست. اگر شهید تهرانی به شهادت نمی رسید شما اسم ایشان را هم بلد نبودید. اما فردی که ایشان را تربیت کرد را بنده می شناسم. اتفاقا این آیت الله از لبنان به ایران سفر کرده بود و تمام برادران تهرانی مقدم شاگرد این عارف الهی بودند و رابطه خانوادگی هم داشتند. آنها انسانهایی هستند که به وظیفه خودشان برای رضای خدا عمل می کنند. امنیت شیعه را خون شیعه تامین کرده نه افراد و اشخاص خاص. اگر آنها نبودند، دیگرانی بودند که جهاد کنند و جای آنها را پر کنند.
اگر عراق نیرو به سوریه می فرستاد ماهی 1500 دلار به انها حقوق می داد. اما ما حزب الله را به این طرف و آن طرف می فرستیم حقوقی هم نمی دهیم. پس لطفا منت نگذارید و به کاری که در آن اطلاعی ندارید دخالت نکنید.

سلام علیکم.واقعا شما در مورد شیعیان لبنان چی فکر کردید. متاسفانه شما فقط مردم لبنان و خصوصا جنوب لبنان رو از بعد انقلاب ایران میشناسید جنوب رو به نام حزب الله میشناسید.....که در اشتباه هستید. لطفا به تاریخ مراجعه کنید. بروید تاریخ فقه رو مطالعه کنید. شیعیان لبنان رو از شهید اول و ثانی بشناسید از خاندان صدر و حکیم بشناسیم .که اگر نبوند چه بر سره فقه جعفری میامد.که خون پاکشان فقه جعفر ی رو ابیاری کرداز مردان استوارش که از لحاظ ایمان و اخلاص در کره خاکی کسی مانند انها نیست. ما باید درس استواری و مقاومت رو از انها یاد بگیریم ایشان استوار هستند بر عهدشان از زمان ابوذر غفاری تا الان ما باید یاد بگیریم و خجالت بکشیم از این حرفها.اگر وقت مطالعه هم ندارید در این وبلاگ اطلاعاتی هست که به درد دنیا و اخرتتان میخورد.........

پاسخ:

۱۶ بهمن ۹۳، ۲۱:۱۸
سلام
ممنون از جواب خوبتان به نظر آن بنده خدا

شما رو به خدا برید مطالعه کنید اقایانی که نظر گداشتید. ذهن خودتون درگیر حاشیه نکنید . قدر خون شهدا رو بدونید به قول سید شهیدان اهل قلم خون شهدا محکمه عدل الهی است که ما را در ان محاکه میکنند.

پاسخ:

۱۶ بهمن ۹۳، ۲۱:۱۷
دوست عزیز. فردی که آن نظرات را گذاشته یک نفر است. چنان نژادپرستی در سخنانش موج می زد و منت گذاشته بود که تصور می شود خودش کلا حزب الله را کمک کرده و ساخته!

جناب رحمانی! حسینی! محمدی!
1- شیعه در کل تاریخ پر فراز و نشیبش از ناحیه ی افرادی با تفکرات نژاد پرستانه، طلبکارانه و احمقانه ی شما ضربه های بی شماری خورده و بر خلاف گفته هاتون، اتفاقاً هرجا تفکراتی مثل تفکرات شماها حاکم بوده خونه ی شیعه اشغال و ناموس شیعه به غارت رفته!
2- تقسیم بندی شیعه به ایرانی و لبنانی و سوری و عراقی و بحرینی و ... بزرگترین ظلم و ضربه ایه که می شه به شیعه و مقاومت وارد کرد. امروزه مفهومی با عنوان مرزهای اعتقادی جایگزین مرزهای جغرافیایی شده.
3- حتماً ضرب المثل معروف انگلیسی "تفرقه بینداز و حکومت کن" رو شنیدید، شماها خواسته و یا ناخواسته در حرف ها و نوشته های بی پایه و اساستون در جبهه ی غربی، عربی، عبری، تکفیری قرار گرفتید و با تفرقه اندازی، در تکمیل پازلشون سهمی به خودتون اختصاص دادید!
4- متاسفم که با بی شرمی و بی غیرتی تمام آرزو می کنید که "کاش امام موسی صدر به کشور لبنان نمی رفت کاش حاج احمد متوسلیان به لبنان نمی رفت ..."؛ شیعه ی امام علی بن ابیطالب (علیه و علی ائمه المعصومین السلام) باید مصداق فرمایش مولامون باشه که بعد از غارت خلخال از پای یه زن یهودی فرمودن: اگر مسلمانی از این غم بمیرد بر او عیبی نیست؛ فرمایش مولا کجا و آرزوی شما کجا!!!!!!!!!!!!
5- در جای دیگه ای در افشانی کرده بودید که "همین که زنده ای و نفس می کشی مدیون خون امثال امام موسی صدر و حاج احمد متوسلیان که ایرانی اند هستید ..."؛ ظاهراً فهمتون به این موضوع قد نمی ده که مرگ و زندگی دست خداست و "من کان یرید العزّة فللّه العزّة جمیعا".
6- در رابطه با سلاح و تجهیزاتی که ایران بر اساس وظیفه ی انسانی و اعتقادیش در اختیار جبهه ی مقاومت قرار می ده باید به عرضتون برسونم که اگه ملاک برتری صرفاً سلاح و تجهیزات و امکانات مالی و مادی بود که می بایست آمریکا و رژیم صهیونیستی تا الآن کل کره ی خاکی رو شخم زده باشن!! پس قطعاً عوامل تعیین کننده چیزهای دیگه ای هستن که احتمالاً فهم شما دوستان برای درکشون قد نمی ده!
7- شماها بدون این که در هیچ یک از مواردی که بهشون اشاره کردید نقشی داشته باشید همه نوع منتی رو بر سر برادرهای رزمنده و مجاهدمون که در حال دفاع از کیان و ناموس شیعه هستن گذاشتید اون وقت می فرمایید "ما بر سر کسی منت نمی گذاریم ..."
8- بر خلاف گفته شما که "این قدرتی که الان حزب الله دارد از آسمان که به شما نازل نشده است ..." می خوام عرض کنم اتفاقاً این قدرت از آسمان نازل شده و خواست و اراده ی خداوند قادر متعال بر این بوده که حزب الله با تلاش و مجاهدات های بی بدیل و طاقت فرساش به این حد از قدرت و بازدارندگی برسه، تلاش ها و مجاهدت هایی که بعید می دونم جنابانعالی و امثالتون توانایی تحمل چند دقیقه از اون شرایط رو داشته باشن!

و دست آخر این که ...
بهت و یا بهتون مشکوکم ...
می فهمی و یا می فهمید که چی می گم؟؟؟

پاسخ:

۱۷ بهمن ۹۳، ۱۰:۳۵
احسنت. بسیار عالی. من که استفاده کردم

حزب الله رو ایمان مردانش ساخت نه چیز دیگه ...کافی فقط یه نگاه به تصویر فوق بندازه این شخص تا متوجه بشه دوام اوردن تو این سرما کار هر کس نیست..........

یه لطفی کنین و سخرانی منتشر نشده حاج قاسم سلیمانی در مورد سردار شاطری را بخونین:
سخنرانی منتشر نشده حاج قاسم سلیمانی در سالگرد شهادت شهید شاطری/ شیعه یعنی شهید شاطری که تمام مذاهب و ادیان برایش در لبنان مراسم گرفتند.

سردار رشید اسلام شهید حاج عباس عبدالهی ،مدافع حرم و رزمنده هشت سال دفاع مقدس و فرمانده گردان صابرین تیپ امام زمان(عج) لشکر عاشورا هم در استان درعای سوریه به دست تکفیریها به شهادت رسید
از درگاه خداوند متعال برای تمام شهدای اسلام شهدای ارتش و ملت سوریه و عراق و حزب الله لبنان و مدافعان حرم آل الله علو درجات را خواستاریم

فواد رمضانی

۰۴ اسفند ۹۳ ، ۱۴:۵۱
سلام علیکم وب بسیار پر محتوایی دارید و در این حدود دو ساعت از وب زیباتون بسیار استفاده بردم
اما بعد خطابم به اون آقایی که خیلی ادعاش میشه اولا شما مثلا خودت برای شیعه و اسلام چه معجزه ای انجام دادی که اینجوری داری طلبکارانه حرف می زنی ثانیا اینکه فکر می کنی ما به خاطر مسائلی امنیتی به لبنان کمکم می کنیم یه اشتباهه محضه البته این دلیل هست اما دلیل اصلی ما اعتقاد ما است ما به خاطر شیعه بودن اونها به اونها کمک می کنیم می فهمی شیعه بودن اونها چون محب حضرت حیدر صلوات الله و سلامه علیه هستند به اونها کمکم می کنیم رابعا لبنانی ها و سوری ها بسیار قدردان زحمات ما بوده و هستند و همیشه به ما لطف داشتند و با احترام با رفتار کردند برعکس فلسطینی های کثیف و خائن که همیشه به خیانت کردند بعد دو قرت و نیمشونم باقیه خامسا شما اگه ادعای مذهبی بودن داری باید گوش به فرمان رهبرت باشی
و السلام

پاسخ:

۴ اسفند ۹۳، ۱۹:۱۵
علیکم اسلام. ممنون از لطفتون
در مورد فلسطینی ها عرض کنم همه شان مثل هم نیستند اما بالاخره طبیعی است فاصله شان با اعراب سنی مذهب (حتی وهابی ها) کمتر از فاصله شان با ما شیعه ها باشد.

سید حسین فضل اللهی

۱۷ اسفند ۹۳ ، ۰۸:۲۶
وبلاگ خوبی دارین
خوب بچه شیعه های این مملکت را به جون هم انداخته ای
اراجیف و مزخرفات یه فرد مرتد شده از حزب الله را در بوق و کرنا کرده ای که مثلاً خواستی چی بگی؟؟؟؟
کامنتهای بالا را که می‌خوندم همه اش پر از ایجاد یه جور احساس بدبینی بین شیعیان ایران و لبنانه و تو توی این وسط چه نفعی می‌بری خدا عالمه تفرقه بینداز و حکومت کن
تاریخ هر ورقش درسه سعد ابی وقاص را می‌شناسی ؟؟؟؟؟؟ بعد از خلیفه سوم و کلی رشادت و جهاد و فتح ایران گوشه گیری گزید و و گفت می خواهم آخر عمرم به عبادت و ... بپردازم که درست شبیه این فرد مرتد شده از حزب الله هست.
در مورد تسلیحات نظامی ایران محض اطلاعت بگم که چند روز پیش در ایران رزمایش پیامبر اعظم برگزار شد که کلی در جهان سرو صدا به راه انداخت که در نوع خودش واقعاً بی نظیر هست ایران به خاطر حمایت از گروههای مقاومت اسلامی فلسطینی و لبنانی مدام تحریم میشه حالا نمی دانم تو از کجا درآوردی که سلاحهای مورد استفاده حزب الله آمریکایی و ناتو بوده و گروههای مقاومت فلسطینی و لبنانی در لیست سازمانهای تروریستی قرار دارند و کسی هم جرات نداره به اینها کمک کنه یه نگاهی به قطعنامه های شورای امنیت در مورد تحریم ایران و در لیست سازمانهای تروریستی قرار گرفتن گروههای مقاومت اسلامی و ...
رهبر انقلاب اسلامی ایران در نماز جمعه سال (احتمالا بهمن 1391 بود) فرمودند: ما در قضایاى ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم نتیجه‌اش هم پیروزى جنگ 33 روزه و پیروزى جنگ 22 روزه بود بعد از این هم هر جا هر ملتى، هر گروهى با رژیم صهیونیستى مبارزه کند،مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم و هیچ ابائى هم از گفتن این حرف نداریم.
من سخنان رهبرم را قبول دارم تا اراجیف اون فرد مرتد شده از حزب الله را
حزب اللهی شدن مهم نیست مهم حزب اللهی ماندنه
اذعان خود گروههای مقاومت فلسطینی در استفاده از موشکهای فجر 5 و کمک ایران را که هیچ انگاشته ای و توان نظامی ایران را به چند گلوله آرپیچی و ... ختم کرده ای. کمک های ایران به گروههای مقاومت اسلامی از اروی انسانیت و اسلامیت هست ولا غیر
مواظب تیتر و مطلب زدنت باش که در همان یه وجب جا (قبر) بابت این همه بدبینی که بین آنها انداخته ای جواب خواهی داد به فکر آخرتت باش که از این تنور سرد نانی برات در نمیاد

پاسخ:

۱۸ اسفند ۹۳، ۱۸:۲۰
وقتی از چیزی اطلاع نداری، قضاوت نکن. شما نه این شخص رو میشناسی و نه نقشش رو در حزب الله میدونی. فرض کن فامیل سید حسن باشه. فرض کن رفیق عماد مغنیه باشه. چرا وقتی چیزی رو نمیدونی زود جبهه میگیری و تکفیر میکنی؟ مرتد چیه؟! تفرقه چیه؟
یکی باید واقعیت ها رو در مورد حزب الله و لبنان بگه یا نه؟ یکی باید درد حزب اللهی ها رو بگه یا نه؟ اینقدر خودبزرگ بینی درست نیست. هیچ کس بی اشکال نیست. محصولات آمریکایی هم اشکال توش پیش میاد. اما همونطور که ما گاهی ماشینمون از دم کارخونه باید با هل بیرون بره، موشک و مهمات خراب هم داریم. اگر اطلاع نداشتید پس از الان اطلاع پیدا کردید.
تکفیر و تهمت هم اون دنیا جواب داره؛ محض اطلاع!

بنده کاملاً متفاوت با آقای "سید حسین فضل اللهی" فکر می کنم.
با این منطق و برداشت صورت گرفته از مطالب سایت، باید در همه ی سایت های خبری و تحلیلی تخته بشه تا "شیعه های این مملکت به جون هم نیفتن"!!!
با نگاهی به سایت های مختلف با نظرات متفاوتی مواجه می شیم که هر کدوم بیانگر دیدگاه شخص و یا گروهی از اشخاصن که آزادانه به بیان دیدگاه هاشون می پردازن و چه بسا با عیار منطق و استدلالشون بتونن به جهت دهی افکار دیگران بپردازن؛ این وبلاگ هم دارای خصوصیاتی مشابه با خصوصیات همون سایت هاست با این تفاوت که به نظر بنده ی حقیر نویسندش صداقت خاصی در ارایه ی مطالب مورد نظرش داره و به دلیل همین صداقت و رها بودن از قید و بندهای کلیشه ای، افرادی مثل بنده پای ثابتش شدن.

پاسخ:

۱۹ اسفند ۹۳، ۱۹:۳۴
آقا لطف داری شما. شرمنده میکنی.
در مورد صداقت من تلاشم همین هست که واقع بین و واقع گرا و صادق باشم.

سید حسین فضل اللهی

۲۰ اسفند ۹۳ ، ۰۸:۴۲
وبلاگ شما در نمایش نظرات آزاد نیست.

پاسخ:

۲۰ اسفند ۹۳، ۱۸:۵۲
نظر آزاد هست اما تکفیر و توهین ممنوع هست. فکر نکنم جای دیگری هم ازاد باشه تکفیر و توهین. شما طرف رو نمیشناسی اومدی تکفیرش میکنی. طرف همین الانش داره با حزب الله کار میکنه اما نه به عنوان حقوق بگیر. برای خدا. اون موقع که اون داشت با اشغالگرها توی خاک لبنان می جنگید من و شما تو این دنیا نبودیم. خدا عاقبتتو با این اخلاقت به خیر کنه واقعا. قضاوت خصوصا وقتی جهل در میان هست، بسیار بسیار خطرناکه.

آقایونی که آتیش‌شون تنده تشریف ببرن سوریه و عراق.

بالاخره ما نفهمیدیم لبنان بعد از جنگ 33 روزه را شهید شاطری ساخت یا دلارهای نفتی عربستان و کشورهای ریز حاشیه خلیج فارس ولی این جای تاسف داره که کمک ایران را به خاطر حفظ امنیت ایران تلقی می‌کنند.

پاسخ:

۲۰ اسفند ۹۳، ۱۸:۵۹
سلام. لبنان رو نه یک شخص که همه فرزندان معنوی حضرت روح الله ساختن. در مورد کیفیت کار هایی که ما کردیم و کیفیت کار مثلا کویت حرفهای مگو زیاد هست. لازم نمی بینم در اینترنت منتشر بشه. اما همینو عرض کنم که تصور نکنید همه چیز را در لبنان ما ساختیم و بهترین کیفیت و بهترین کار بوده.
ضمنا ایشان چنین تلقی ای نداشته و این توجیه بنده است برای آنهایی که مخالف کمک به لبنان هستند.
موفق باشید

سید حسین فضل اللهی

۲۱ اسفند ۹۳ ، ۱۳:۱۷
تحلیل های کودکانه و رمانتیک جناب پارسا و مغرضانه رحمانی و حسینی از یک سو و اظهارات جناب مدیر وبلاگ هم از سوی دیگه که در جواب جناب مرندی فرموده اند: ضمنا ایشان چنین تلقی ای نداشته و این توجیه بنده است برای آنهایی که مخالف کمک به لبنان هستند.
جدا جالب شد توجیهای شخصی خود را به ناف آن بنده خدای حزب الله قدیمی و نمی دانم الان چه اسمی باید رویش گذاشت بسته ای وا مصیبتا و باز هم تاکید می‌کنم مواظب تیتر و مطلب زدنت باش که در همان یه وجب جا (قبر) بابت این همه بدبینی که بین آنها انداخته ای جواب خواهی داد به فکر آخرتت باش که از این تنور سرد نانی برات در نمیاد
در ضمن کامنت قبلی ام در مورد بستگان و رفاقت و دوستی را هم لطفا منتشر کنین
با تشکر

پاسخ:

۲۲ اسفند ۹۳، ۱۱:۴۵
به هر حال اینها نظر شما هست! شما اگر متن را دقیق تر بخوانید متوجه می شوید بنده توجیه خودم را به ناف ایشون نبستم.
ممنون از تذکر بابت قبر. انشالله همه ما مراقب دهان و گفتارمان باشیم.

آقای سید حسین فضل اللهی عزیز، خیلی ممنون که ایراد نظرات ما رو بهمون گوشزد کردی!
ظاهراً سوزنت بدجور رو یه وجب جای قبر گیر کرده!!
نظرات کودکانه، رمانیتک، مغرضانه و ... صدها بار ارجحیت دارن به بی منطقی و توسل به قبر و قیامت و یه وجب جا و مسایلی از این دست!

یاسر نیکوبیان

۲۳ اسفند ۹۳ ، ۱۶:۲۷
آقا محمود مثل اینکه این بیماری تکثر اسم مسریه ها ، از هم میگیرن
ولی یه مطلبی هست که تو تمام این بحثا برام مضحکه!!!! البته با عرض معذرت....
مگه فرقی میکنه که کی کجا به دنیا اومده؟ اصلا از اساس به نظر شما منطقیه بگیم شیعیان ایران-شیعیان لبنان-شیعیان عراق؟ اگه واقعا ایمان داریم همه برادریم اینکه ما این کارو میکنیم ، اونا اون کارو یا حتی این قضیه که ما داریم امنیت ایران رو تامین میکنیم با جلو انداختن حزب الله (والله اینقدر این حرف برام سنگینه که حاضرم همین الان پاشم برم لبنان با خانوادم تو ناقوره زندگی کنم و خودم برم لب مرز نگهبانی بدم! که کسی فکر نکنه این قضیه واقعیت داره ، به تمام معنا عزیز علیّ که کسی تو بعلبک یا ضاحیه تو بدترین شرایط نا امنی بهم پیام بده که تا آخر کنار جمهوری اسلامی و ولایت هستیم و بعد یه همچین حرفی زده بشه انگار خون ما رنگین تره) مگه فرقی داره که ملیت مجاهد چیه؟ مگه شهدای ما با شهدای جاهای دیگه فرق دارن؟ این چه قضاوت جاهلانه و تکاثر بارزیه که بیایم سوابق جهادمون رو به رخ هم بکشیم؟ که قبیله این مجاهد چی بوده و فلان شهید از کجاست!! با این وجود به نظر شما اصلا همچین توجیهی که فرمودید مناسبه ؟، من اگه بخوام به برادرم کمک کنم حقش رو از کسی بگیره بعد برم به شخص ثالثی بگم من به برادرم کمک کردم به خاطر اینکه اون یارویه پرو نشه پس فردا واسه منم شر درست کنه به نظر شما صورت خوشی داره؟ {صد البته میدونم این عقیده شما نیست و با شناختی که ازتون دارم مسلما شما جنبه عقیدتی کار رو در نظر میگیرید و این رو برای توجیه برای دیگران گفتید ولی اصلا قشنگ نبود به خیال من}
و اما اون نامردایی که میان میگن اگه ما نبودیم فلان اگه ما نبودیم بهمان ،قرآن رو قبول دارید؟ "و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم" ، الان من نمیدونم حزب الله به مردم و دولت ایران چی بدهکاره دقیقا؟ (البته به جز گلی که ظریف سر قبر حاج عماد برد یا تکه کیکی که شیخ قاسم در سفارت ایران خورد!) ، اگه حزب الله بودجه یا اسلحه میگیره ، یا حتی کمک مستشاری از طریق "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" (بیابید کلمه ایران را) میگیره اینو میفهمی ؟ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وظیفش پاسداری از انقلاب اسلامی هست نه فقط در ایران ، هر جای دنیا که پرچم لااله الا الله در اون به اهتزاز در اومده ، تو تهران اسمش میشه سپاه محمد، تو مازندران میشه سپاه کربلا ، تو عراق میشه حزب الله عراق ، تو لبنان میشه حزب الله لبنان و تو افغانستان میشه حزب الله افغانستان ، الان تو تگزاس هم مسلمونا انقلاب کنن یا مقاومت اسلامی راه بیفته وظیفه این نهاده که از اون پشتیبانی کنه ، اینو بفهم که هیچ سازمانی با زیر مجموعه هاش کل کل نمیکنه که فلان کارو کی انجام داد
اما بودجه و نفرات سپاه ، با توجه به این که نظام اسلامیه از بیت المال مسلمین بنا به نص صریح آیه قرآن برای مقابل با تمام دشمنان مسلمین (نه فقط بلاد ایران) بودجه اختصاص داده میشه ، هرکسی هم که وارد این مجموعه میشه بنا به اساس نامه فقط برای جهاد در راه خدا وارد میشه (برخلاف ارتش که دفاع از کشوره) ، و اما واقعا متاسفم که با کیا شدیم 75 ملیون نفر که مثلا اگه یکی بخواد بره لبنان یا سوریه بجنگه باید از از هفت خوان رستم بگذره که بعضیا به تیتیش قباشون بر نخوره که معترض نشن چرا ما به اعراب کمک میکنیم

پاسخ:

۲۴ اسفند ۹۳، ۰۱:۳۸
احسنت. همینه که شما گفتی و گل گفتی. اما چه کنم که خیلی ها که هیچ زحمتی برای مملکت نکشیدن میان طلبکار هم میشن. باید یجوری قانعشون کرد دیگه.

یاسر نیکوبیان

۲۴ اسفند ۹۳ ، ۱۲:۱۲
متشکر
ولی شاید بهتره بزنید تو دهنشون!! بگید این کار شرعا و قانونا به چه دلیله (یعنی اظهر من الشمس هست ، نص قرآن و اصل قانون اساسی) ، چون هرچی دلیل حاشیه ای بیاریم راه رو برای مراء باز کردیم ، مثل این که یه سری میگن نماز یه نوع ورزشه ، برای نظافته ، برای سکته نکردن مفیده درسته همه این فواید در نماز هست ولی اینا همه باهم دلیل نماز نشد!!! ، یعنی حتی برای خودنمون هم قانع کننده نیست چه برسه به فرد دیگه ای که تازه غرض و مرض هم داره
مثلا بنده خودم هرکسی جلوم دهن وا کنه بگه اقتصاد ماچرا مشکل داره و تحریم و از این حرفا ، میگم اصلا گیرم شما نه خدا رو قبول دارین نه غرور ملی دارین نه چیزی رو به نام مقاومت میشناسید ، دموکراسی رو که قبول دارید؟ طبق قانون اساسی ما که با اوج مردمسالاری تهیه شده و در تمام دنیا برای دولت ها و ملت ها اصله ، اقتصاد وسیله است نه هدف ، اما کمک به مظلومین وظیفه تلقی شده ، وسیله ای که مارو از هدف دور کنه به خطر افتادنش مهم نیست و اولویت با حفظ هدفه و السلام
حالا شما فکر کن که بخوام مثلا باهاش از ایثار و مقاومت صحبت کنم ، 3 ساعت اراجیف رد و بدل میشه تهشم میگه تو حالیت نیست این آخوندا چون خودشون سیرن دارن ما رو به ...... میدن (در جای خالی باخت ، فنا و اینا قرار دهید!!)
یاعلی

یاسر نیکوبیان

۲۴ اسفند ۹۳ ، ۱۲:۱۶
راستی دقت کردین نصف مشکلات به خاطر ضعف زبان فارسی بعضی از خواننده هاست؟
یعنی متوجه نمیشن وقتی پرانتز رو بستین نقل قول تموم شده و بقیش حرفای شماست!!!!؟
میخواین مثلا یدونه از اون نقاشی هایی که واسم کشیدیدن بذارین اول صحبت های خودتون بگید این مثلا منم!! :)

سید حسین فضل اللهی

۲۴ اسفند ۹۳ ، ۱۴:۱۰
ظاهرا مدیر محترم وبلاگ دوست دارن از ایشون تعریف و تمجید بشه صرفا به خاطر حرفهای فردی که معلوم نیست چه کاره هست اظهاراتی از یه فرد نامعلوم و نامربوط که ادمی را یاد قضیه بگم بگم ها می‌اندازد تا انتقاد آن هم به خاطر طبق مرقومه خودشون که توجیهات شخصی شان که به اسم یه نفر دیگه قالب کرده اند و دم خروس دقیقا اینجا زده بیرون.
جناب پارسا شما هم در اظهارات خودتون صادق نیستید از یه طرف در جواب کامنتها اظهار نظرهایی کرده اید و زمین و زمان را به هم ریخته‌اید و گرد و خاک و تاخ و تاز کردید و... که این ناشی از احساسی بودن شماست که البته در جای خودش قابل تقدیر هست اما از طرف دیگر نیز طوری موضع گیری کرده‌اید که انگار حزب الله لبنان و گروههای مقاومت اسلامی در خاورمیانه را شما ساخته و پرداخته اید در حالیکه گروههای مقاومت اسلامی خود به این نتیجه رسیده‌اند که اگر در برابر ظلم و ستم سر خم فرود آورند نتیجه‌اش ذلت و خاری و نابودی کشورهایشان خواهد بود.یه نمونه اش مذاکرات به اصطلاح سازش فلسطین و اسرائیل که پس از دهها سال به نتیجه نرسیده به شما توصیه می‌کنم که به صورت احساسی و از روی هیجان موضع‌گیری و اظهار نظر نفرمایید.
تمامی کمکهای ایران به محور مقاومت اسلامی همه اش طبق موازین اسلامی بوده و بر اساس منفعت و بردن مرزهای امنیتی تا مرز اسرائیل و ... نبوده اگرچه شاید سن شما قد نمی‌دهد اما یه نمونه کوچیکش اعزام تیپ 27 محمد رسوالله و تیپ 58 ذوالفقار به سوریه در سال 1361 بود با اینکه کشور ما درگیر جنگ با صدام بعثی بود و هیچ کشوری این کار را نمی کرد ولی ایران این کار را کرد تا به دنیا ثابت کند که انقلاب اسلامی ایران انقلاب مستضعفان و پا برهنگان است و همواره از مظلوم و مستضعف در تمام اقصی نقاط عالم حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.
در تصدیق اظهارات جناب یاسر نکوییان همین را بگویم همه شیعیان در اقصی نقاط این عالم زیر یک پرچم لااله الا الله – محمد رسول الله – علیاً ولی الله می‌باشند.

پاسخ:

۲۵ اسفند ۹۳، ۱۷:۴۱
اظهارات این فرد هر کسی هم که باشه کاملا مطابق بر واقعیت هست و چیزی است که بنده دارم در لبنان می بینم.
یه حزب اللهی که لب مرز یا تو سوریه می جنگه یا یه حزب اللهی که داره از سفارت ما محافظت میکنه پولی که میگیره بسیار بسیار کم هست. همه شون برای خدا کار میکنن وگرنه کسی برای پول نمیاد اینجا. نمیدونم چه چیز این حرف اذیتتون کرده اما هرچی هست باید یه عده که در ایران توی هپروت سیر می کنند و فکر میکنند الان حزب اللهی ها با پول ما دارند عیش می کنند بفهمند که با این پول توی لبنان زندگی نمیشه کرد. فقط میشه تک نفری تا زمان شهادت دوام آورد!

به اندازه کافی انقلاب صادر کردیم ، حالا بهتره یکم وارد کنیم !

پاسخ:

۲۶ اسفند ۹۳، ۱۸:۵۱
هنوز ایران منبع و مصدر استقلال و حق طلبی و حکومت مردمی است. ولی خلوص خیلی از آدما کم شده. در مقابل خلوص آدمای دیگه ای هم بیشتر شده. خصوصا خارجی های بیشماری که دیگه زیر پرچم انقلاب محسوب میشن.

شعار " نه غزه نه لبنان " که یه عده تو 88 سر دادند باعث شد خیلی ها مثل من عرق شرم کنند قطعا این حرف دل همه ایرانی ها نیست اما با بازتاب بزرگی که توسط یه سری رسانه یهودی مثل VOA انجام شد باعث سوتفاهمی هایی شد اما توجه داشته باشیم " ایران بدنه ، سوریه بازو و حزب الله مچ " مقاوت هستند لذا ضرر اصلی سقوط سوریه قطعا به حزب الله می رسید و بعد به ایران پس اینکه حزب الله وارد درگیری بشه یک امر کاملا مشخصی هست ضمن اینکه جلوی دخالت مستقیم بعضی از کشور ها مثل ترکیه رو عملا ایران گرفت و علنا اعلام کرد اگر کشوری وارد جنگ مستقیم با سوریه بشه ما هم وارد می شیم ! خیلی از اقدامات اطلاعاتی ایران دیده نمی شه مثل تظاهراتی که تو ترکیه راه افتاد و اردوغان نشست سر جاش ! الحساب یک دهم درصد و در عام خیال اگر ایران سقوط کنه کار محور مقاوت یک سره هست.

اگر به جهاد باشه بچه های ایران 8 سال با دست خالی و مشکلات بعد از انقلاب جنگیدن ولی یه وجب خاک رو به دشمن ندادند الانم آقا دستور جهاد بدند و آقایون راه رو باز بذارند جهاد واقعی بردار های بسیجی و پاسدار ایرانیتون رو خواهید دید.


پاسخ:

۲۶ اسفند ۹۳، ۱۸:۵۴
برادر عزیز. کاملا درست فرمودید. توجه داشته باشید گاهی وقتی بنده متنی می نویسم با پیش فرض پاسخ گویی به مخالفان مقاومت است. لذا تصور نکنید کنایه ای به بچه های مخلص ارتش و بسیج و سپاه می زنم. هرچند گاهی باید یک سوزن به خودمان بزنیم تا یادمان نرود اوضاع از چه قرار است.

یاسر نیکوبیان

۲۶ اسفند ۹۳ ، ۰۹:۲۰
جناب آقای فضل اللهی مثل اینکه عصبانی هستید ، هنوز هم نمیخواهید قبول کنید که اشتباه از شما و سایر کسانی بوده که نقد بی دلیل وارد کردید ، بنده یقینا کوچکتر از شمام ولی یه نصیحت رو داشته باشید اگه جایی دیدید اشتباه کردید شجاعانه ترین کار دنیا اینه که عذر خواهی کنید ، اینکه با تخریب طرف مقابل بخواهید توپ رو به زمین اون بندازید در نگاه اشخاص ثالث فقط موضع شما رو ضعیف تر میکنه
شما که ظاهرا دوست ندارید فقط ازتون تعریف بشه؟ خوب پس بشنوید
اولین انتقاد من به شما اینه که مطلب رو درست نخوندید ، یعنی اونجایی رو که دوست داشتید خوندید و برداشت شخصی تون رو کردید و بعد به برداشت خودتون حمله کردید و جوابش رو از نویسنده خواستید
دومین انتقاد اینه که حسن ظن ندارید ، چون از اول اومدید نویسنده رو به تفرقه افکنی متهم کردید و تلویحا ایشون رو فرستادید جهنم!!
سوم شما دیگران رو به برداشت ظاهری و کودکانه متهم می کنید ، احساس نمیکنید شما که بزرگ سالید باید درک کنید که اگه نویسنده میگه بعضی سلاح ها مشکل دارن روی درک خواننده حساب باز کرده که خواننده میدونه چه حجمی از سلاح و چه تجهیزات خاصی در اختیار مقاومت قرار میگیره (حتی گروه های نه چندان سر به راه فلسطینی) و این اشکالات رو با توجه به اون حجم در نظر میگیره ، انتظار نداشتید این قضیه به این واضحی رو نویسنده توضیح بده که موشک های استراتژیک حداقل کار ماست و حجم زیادی از سلاح هم گسیل میشه؟
در مورد سلاح های آمریکایی و ناتو و روس هم تعارف که نداریم ، ما پولش رو میدیم و از بازار سیاه تهیه میشه ، اینم که میگید نمیشه و تحریمه با عرض معذرت به قول خودتون کودکانه هست ، تو عفو رهبری یه بنده خدایی از کرمانشاه ضد هوایی 4 لول تحویل داده بود ، مگه خرید و فروش ضد هوایی تو کشور ما آزاده؟ یا جی پی اس های نظامی که ایران تهیه میکنه مگه تحریم نیست؟
و انتقاد چهارم شما نویسنده رو تکفیر میکنید بعدا هم که متوجه میشید نظرتون از اساس غلط بوده و اشتباهی دو نفر را مرتد اعلام نمودید ، باز هم اتهام زنی مینمایید که تقصیر نویسنده است که خود را به ناف! اون حزب اللهی بسته ! حاشا و کلا و الف کلا و لا! این نوشته مطلب اصلا ایهامی نداره ، حتی نویسنده تمام علایم نگارشی رو رعایت کرده ، پاراگراف عوض کرده و اولشم گفته با خودم گفتم دیگه شما نمیتونید متوجه بشید تقصیر کیه؟!
انتقاد پنجم شما دیگران رو به سطحی نگری متهم میکنید ، اما بر اساس چی ؟ بنده که مشکلی در حرف های آقا پارسا ندیدم جز اینکه نظری دادند خلاف نظر شما متاسفانه بعضی از ما بچه مذهبی ها یه مشکلی داریم ، راه خودمون و برداشت خودمون رو از مذهب در نظر میگیریم سبیل رشاد و هرکسی برخلاف اون عمل کنه یا حتی نظر بده تکفییر میکنیم ، اما اگه منظورتون بعضی تحلیل های ایشونه که با احساسات همراهه ، این نوا کز نای خیزد آتش است و نیست باد ، هرکس این آتش ندارد نیست باد...
انتقاد ششم ، شما به خاطر اینکه نظرات به خیال بنده اشتباهی که دادید با واکنش منفی رو به رو شد نویسنده وبلاگ رو به خودپسندی متهم میکنید ، یه سوال ، اولین نظری که من دادم و از قضا انتقاد هم بود و حتی بحثی که شده بود رو مضحک تلقی کردم ، جز این جوابش بود که ایشون با متانت تمام به انتقاد بنده از خودشون احسنت گفتن؟
و اما آخرین مطلب به نظر من به جز این بحث تامین امنیت ایران ، یکی از مفید ترین پست های این وبلاگ بود این پست ، چون به نظر من این خیلی لازمه که بنده شما و اقا پارسا و آقای شریعت همه کسانی که با نظرات مختلف حزب اللهی هارو برادر خودمون میدونیم از وضع زندگی برادرانمون با خبر بشیم

آقای فضل اللهی عزیز، از این که نظراتم رو نقد می فرمایید خیلی خوشحال و سپاسگزارم، بنده برداشتی رو که به شخصه در موضوعات مختلف داشته و دارم ابراز کردم و اصراری هم ندارم که برداشت ها و نظراتم حتماً بی عیب و نقصن، به هیچ عنوان؛ برعکس خیلی خوشحال می شم اگه برداشت نادرست و یا ناقصی در موضوع و یا موضوعات خاصی دارم برطرف شن و به حقیقت برسم.
در چند جا در نقد نظراتم فرموده بودید که:
1-"صادق نیستید"
2- "طوری موضع گیری کرده‌اید که انگار حزب الله لبنان و گروههای مقاومت اسلامی در خاورمیانه را شما ساخته و پرداخته اید"!
3- "به صورت احساسی و از روی هیجان موضع‌گیری و اظهار نظر نفرمایید"
نظرات بنده به صورت کامل در این وبلاگ موجودن، اگه محبت کنید مصادیق مواردی رو که فرمودید ذکر کنید بی اندازه ازتون ممنون خواهم بود.
در خصوص تشبیه نظر های بنده با عناوینی مثل "زمین و زمان را به هم ریخته‌اید و گرد و خاک و تاخ و تاز کردید و..." هم فکر می کنم چنین برداشتی برداشت درستی نباشه؛ برعکس رویه ی شما، بنده پاسخ برخی از مواردی رو که دوستان مطرح کردن با مصداق بیان کردم و تعجب می کنم که جنابعالی به جای نقد منطبق بر منطق و استدلال به تشبیه و کنایه متوسل می شید.

پاسخ:

۲۶ اسفند ۹۳، ۱۸:۴۸
البته دفعه قبل قبر رو یادشون رفت بزنند تو سر دیگران!

یاسر نیکوبیان

۲۶ اسفند ۹۳ ، ۱۳:۰۸
در ضمن این رو بگم که تمام انتقادات بنده به شما من باب امر به معروف و نهی از منکر بود ، و اگه راهی بود احتمالا خصوصی عرض می کردم ، به هر حال بنده اطمینان دارم که همه ما در یک جبهه هستیم و اختلافات سلیقه طبیعی هست.....
از "همه دوستان" هم اگه تو نظرهام حرفی به کسی زدم که خوش آیند نبوده حلالیت می خوام

سید حسین فضل اللهی

۲۷ اسفند ۹۳ ، ۱۱:۴۴
دوستان گرامی عنایت داشته باشند
همه صحبتها سر یه چیز هست و اون هم اظهارات پیش فرضانه و پس فرضانه و توجیحات شخصی خود مدیر محترم وبلاک هست که یه ملت را سر کار گذاشته

پاسخ:

۲۷ اسفند ۹۳، ۱۸:۰۱
شما اینطور فکر کن تا راحت باشی. من دارم از واقعیات حرف میزنم اما شما تهمتهای خودتو تکرار میکنی.

سید حسین فضل اللهی

۲۷ اسفند ۹۳ ، ۱۲:۲۰
در آستانه حلول سال جدید خورشیدی قرار گرفته‌ایم
سال نو را به تمامی هموطنانمان، دوستان گرامی آقایان و خانمها : مدیر محترم وبلاگ جناب علوی - نکوئیان - پارسا - مرندی - پشتم گرمه - عماد - شریعت - فواد - رحمانی- حسینی - محمدی - آبجی مهسا - سعید و .... ، که همه ما در یک خط و جبهه پشت سر رهبری عزیز هستیم تبریک عرض می‌کنم و سالی سرشار از توفقیات روزافزون و صحت و سلامتی و عاقبت به خیری در دنیا و آخرت برای دوستان عزیر را از درگاه خداوند منان خواستارم.
از تمامی بزرگواران نیز حلالیت می طلبم و امیدوارم خداوند رحیم آخر و عاقبت همه مسلمانان و شیعیان علوی را ختم به خیر گرداند.
امیدوارم سال 1394 سال ظهور حضرت حجت بن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف و سال رهایی مسلمانان از دست حرامیان تروریست دست پروده آمریکای مستکبر باشد.

یاسر نیکوبیان

۱۳ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۴۳
سال نو شما و همه عزیزانی که نام بردید هم مبارک
فقط بنده نیکو-بیان هستم نه نیکو-ییان نمیدونم چرا همه اشتباه میکنن...؟!

مخلص آقای نیکو بیان.

سلام
خوشبختانه یا بدبختانه بعد از تشکیل شدن داعشی ها ورفتار ها وکار های وحشیانشون ومثل آب سربریدن هاشون تو سوریه وعراق وجاهای دیگه فکر می کنم خیلی ها معنی جنگ نیابتی رو که همش بخاطر ایران که مملکت شیعه هستش، فهمیده اند.خدا پشت وپناه همه ی مجاهدین مخلص باشه وصاحب اصلیمون رو برسونه.

خدا همتونو لعنت کنه

پاسخ:

۳۱ خرداد ۹۴، ۱۲:۴۳
خدا همتونو با عمتونو لعنت کرده یهودی صهیونیست!

جناب عزاعیل خدا شما و پیروانتان را لعنت کند.معلوم می شود که عجیب سوختید! ان شاالله در آتش جهنم جاویدان بسوزید.
:-)

با سلام و خسته نباشید خدمت جناب مدیر محترم و همه عزیزان محب اهل بیت علیهم السلام.
بنده بصورت اتفاقی در حالی که مشغول جستجو در مورد موضوع دیگری بودم به این وبگاه رسیدم. خیلی برام جالب بود که یک ایرانی اینطور جامع و کامل به مساله لبنان و همه آنچه به آن مربوط میشه پرداخته.
بخصوص در مورد این اشکال و مساله کمک ایران به گروه های مقاومت در لبنان و دیگر جاها. جواب های جناب مدیر خیلی خوب بود. اگر چه نکات و اطلاعات زیاد دیگری هست اما فکر میکنم طالب حقیقت خود میتونه با کمی دقت به نتیجه برسه.
البته از حجم بزرگ جنگ روانی دشمن برای القای روحیه یاس و ناامیدی و مقاومت ستیزی نباید غافل شد.
خدا به شما توفیق بیشتر بده و یهودی های صهیونیست فاشیست رو که دشمن خدا هستند نابود کناد.
یا علی

پاسخ:

۱۵ تیر ۹۴، ۱۷:۴۹
علیکم السلام
لطف دارید
خدا شما را هم حفظ کند.
برای ما و رزمندگان مجاهد لبنان و عراق و یمن دعا کنید سید جان

حتی اگر این مطلبت را هم نخوانده بودم، حتی اگر مرز لبنان خط مقدم نبرد ما با شیطان نبود، حتی اگر ...
باز هم از این که کشورم به حزب الله، مظهر حق و مقاومت کمک کند، به خود می بالیدم و تا آخرین قطره ی خونم از این سیاست دفاع می نمودم.

پاسخ:

۲۹ آذر ۹۴، ۲۱:۱۴
کاش همه مثل شما انسانیت و جوانمردی داشتند

متن تون یکم تند بود...قبول دارم که خیلی ها غیر منصفانه حرف میزنن....ولی خب مام این روزارو داشتیم فقط زودتر شروع کردیم... 

سرباز خدا

۰۲ دی ۹۴ ، ۲۲:۴۳
برادر خدا حفظتون کنه...

شما شخص بزرگوار و عزیزی به نام سید محمود موسوی رو میشناسید؟

پاسخ:

۳ دی ۹۴، ۱۸:۳۵
خیر. یادم نمیاد.

معلومه این دلت که اونجا گیر کرده بدجور رو منطقت اثر گذاشته

پاسخ:

۲۰ فروردين ۹۵، ۱۱:۱۹
قضیه دل نیست. دیدن واقعیتهاست

اقا مگر مولا علی نگفت اول به فقرا و مسمندان محل  یا شهر خودتان برسید ، چرا حضرت علی اون موقع نمی رفت به فقرا در روم کمک کند

پاسخ:

۱۷ تیر ۹۵، ۱۶:۵۴
من چنین چیزی شنیدم. اما همان موقع کل جامعه اسلامی را حکومت اسلامی کمک می کرد. الان هم ما به فقرای آمریکا یا ایتالیا کمک نمیکنیم. با اینکه دیگر جهان به دهکده جهانی نزدیک شده. می‌بینیم دشمن در کشورهای دوردست پول خرج می کند. یا عربستان پروژه های سازندگی در لبنان و دیگر کشورهای اسلامی انجام می دهد. پس این فکر قدیمی و نگاه کهنه باعث نمی شود کسی فقط در کشور خودش خرج کند.

با عرض سلام و خدا قوت
میخواستم بپرسم که شما میدونید که آیا یه ایرانی معمولی هم میتونه بیاد عضو حزب الله بشه یا نه؟
ممنون

پاسخ:

۱۱ بهمن ۹۵، ۰۹:۴۸
علیکم السلام
اگر مقیم در لبنان باشد و امکان اقامت دراز مدت داشته باشد، مثل اقامت بواسطه ازدواج، ظاهرا امکانش هست. اما تا کدام مرحله و درجه را می گذارند بالا برود اطلاع ندارم.

سلام .از مطالب سایت تان. خیلی استفاده کردم.میخواستم یه سوال بپرسم و اون اینکه اگر کسی ازدواج کند ایا بهش تابعیت میدهند.یا اقامت.اگر اقامت میدهند چگونه و چه مدت.با تشکر
ممنون و سپاسگذار

پاسخ:

۲۰ خرداد ۹۶، ۱۴:۰۴
سلام
در مطلب اقامت در لبنان ذکر شده است: آقایان در پی ازدواج با لبنانی پس از یک سال از ثبت ازدواج در لبنان، کارت اقامت سه ساله دریافت می کنند که اجازه کار ندارد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها