حاج قاسم قهرمان یا حاج قاسم اسطوره؟

حاج قاسم قهرمان یا حاج قاسم اسطوره؟

هربار کسی اسم سردار عزیز، حاج قاسم سلیمانی را مطرح می کند (خصوصا دشمنان)، احساس می کنم جریانی مشکوک در پی اسطوره سازی از این مرد بزرگ است تا به هدفی شوم برسد. بارها ایشان را ناجی قضیه های مختلف مطرح کرده اند و چنین نشان داده اند که اگر ایشان نبود، ما یا جبهه مورد حمایت ما شکست خورده بود.

خب اگر کمی فکر کنیم، و اگر کمی اطلاعات از وضع میدانی داشته باشیم متوجه می شویم این نوع صحبتها بیش از آنکه برای خدمت و محبت به این سردار عزیز باشد، آگاهانه یا ناآگاهانه ضربه به ایشان و سپاه است.

مثلا در قضیه عراق، می گویند اگر ایشان نبود الان بغداد سقوط کرده بود و ...

واقعا آیا تمام ارتش عراق (البته آنها که وفادار مانده اند) و سپاه بدر (که توسط سپاه سازماندهی و آموزش داده شدند) و نیروهای تحت امر عمار حکیم و مجلس شیعیان عراق (باز هم مرتبط با سپاه)، بچه های حزب الله لبنان (که موسسش سپاه بود)، نیروهای مردمی که به فرمان جهاد حضرت آقای سیستانی برای دفاع آمدند، همه و همه، داشتند شکست می خوردند و حاج قاسم رفت نجاتشان داد؟!

این حرفا بیش از اینکه مقام سردار عزیز و نور چشم ما رو بالا ببره، تضعیف سپاه و آموزشهای اون به عراقیها و شیعیان دیگر کشورها است. این حرفها، بیش از اونکه نشان دهنده قدرت ایشان باشد، نشان می دهد استراتژی ها و تقسیم وظایف و تاکتیکهای سپاه در عراق شکست خورده که ایشان مجبور شده خودش برود پای کار. این نوع سخنان، نشان می دهد غیر از ایشان، فرماندهان و استراتژیست ها و متفکرینی در بدنه سپاه وجود ندارند. باید مواظب باشیم چه می گوییم. اسطوره سازی نکنیم. این هدف دشمنه؛ تا یهو ایشون رو در اوج شهرتش شهید کنن یا یه جایی شکستش بدن و بکنن تو بوق و کرنا و امید همه دوستان ایران رو نا امید کنند و روحیه ما و دوستانمون رو خراب کنند.
اگر سپاه، سیاستها، استراتژی ها، تاکتیکها و راهبردهایش درست باشد، اصلا لازم نیست یکی از بزرگترین فرماندهانش برود بالا سر سرباز، اونم سرباز خارجی. این صحبتها این برداشت را ایجاد می کند که سیاستهای سپاه و تقسیم وظایفش در عراق، و نیروهایی که آنجا آموزش داده، نتوانسته هدف را تامین کند و راهبرد سپاه درحال شکست بوده و لازم شده حاج قاسم بره پای کار.
با شناختی که از عراقی ها دارم و با اخباری که به دستم می رسد، کاملا این نظریه را رد می کنم و  ادعا می کنم اگر مشکلی هست از خود عراقی هاست. نه تقصیر سپاه. رفتن حاج قاسم هر دلیلی داشته،  توی بوق و کرنا کردن اون فقط هدف دشمنه تا اسطوره سازی کنه و با این کار اولا بدنه سپاه رو تضعیف کنه و بگه فقط یک حاج قاسم هست، دوما وقتی اون تک فرمانده رو شهید کرد، همه فکر کنن دیگه سپاه قدرتی نداره.
مواظب باشید عزیزان

پ.ن: عزیزان توجه داشته باشید بنده نه بدخواه سردار عزیزمون، حاج قاسم سلیمانی هستم، نه از ایشون بدم میاد، نه منکر خدمات ایشون هستم. بدونید ایشون داره وظیفه خودش رو به خوبی انجام میده. اما گاهی ما حرفهایی می زنیم که ضربه به کار ایشون و سپاه هست. مراقب باشیم. 

پ.ن2: امثال حاج قاسم در سپاه و ارتش کم نیستند، همه آنها خود را سرباز رهبر می دانند و رهبر ما هم خود را سرباز امام زمان. هرکس هم سعی می کند به بهترین وجه برای امام زمان نوکری کند. رهبر ما، بزرگِ همه ی نوکران امام زمان است. چه قبول داشته باشید ، چه نداشته باشید؛ فرماندهی حکیمانه ایشان بوده که شیعیان را تا به حال حفظ کرده وگرنه با سخنان و رفتارهای تفرقه انگیز برخی از تندروها که آگاهانه و عامدانه یا ناآگاهانه و ساده لوحانه در تنور تکفیری ها دمیدند، امروز ما حتی اگر هزاران قاسم سلیمانی داشتیم، در هجوم خونریز تکفیری ها، غرق شده بودیم.

پ.ن3: همه ی مدافعان شیعه از جمله حاج قاسم رو خدا حفظ کنه

۰ ۰ ۱۷ نظر ۴۲۲۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۷)

ما قبلا اینو گفتیم تو سایت افسران
گفتیم ک دارن شخصیت سازی به سبک هالیوود انجام میدن
یه شخص بسیار باهوش
مرموز
استاد جنگ
تروریستی که در خاک آمریکا عملیات میکنه
البته از خدمات بسیار ارزشمند حاج قاسم نباید گذشت
دیشب گفتن که با ۷۰ نفر جلو داعش ایستادن
یاد شهید غیوراصلی افتادم

خب حتما یه سری اشکالاتی بوده که خود حاج قاسم مجبور شده بره پای کار!
حالا این اشکالات نیروهای عراقی چی بوده؟

پاسخ:

۳ مهر ۹۳، ۱۵:۵۵
یک مشکل اساسی تنبلی هست. خیلی از اونا حتی در کار هم تنبل هستند. چه برسه به جنگ
یک خصوصیتی هم که عموم عراقی ها دارند اینه که حرف گوش نمی کنند. از هیچکس. عراقی قبول نداره یکی بالاسرش باشه، چه برسه که خارجی و ایرانی باشه. عراقی ها هنوز ته دلشان از ایرانی ها بدشان می آید. حتی اگر جلوی ایرانی چیزی نگویند اما جلوی خودشان یا دیگر اعراب از ایران بد می گویند. آنوقت اگر آن عرب مثلا یک لبنانی باشد و توضیح دهد که مگر نمی بینید ایران چه خدماتی به شما می کند، تایید می کند و خیلی راحت نظرش عوض می شود. اما در نهایت، ایرانی، ایرانی است. عرب نیست.

به خودم امیدوار شدم آخه منم یه مدت بود شک کرده بودم به اینهمه بزرگ کردن حاج قاسم سلیمانی ولی فک میکردم یه شک بچه گانه اس.
راستی نمره اون درسی که تو ترجمه اش بهم کمک کردید و مطمئن بودم بالای 14 میشم11 شد. خیلی دلم سوخت استاد بی انصاف فقط به موضع سیاسی نمره میده.ان شا الله که شما ازاین معلما نباشید.

پاسخ:

۴ مهر ۹۳، ۱۵:۵۳
عجب! استاد نامردی کنه خیلی زور داره.
ما که با بچه ها سر و کار داریم و موضع سیاسی خیلی جای بحث و مطرح شدن نداره. همشونم شیعه هستن و عموما حزب اللهی. حالا بعدا یک مطلبی در مورد بچه مدرسه ای ها می نویسم و ظلمی که به معلم می رود را حکایت می کنم ;(
بیچاره می کنند.

بسیار عالی. تحلیل جدیدی است
خداوند به فکر و قلم شما برکت دهد.

بی نام و قابل انتقال به غیر معاف از مالیات

۰۴ مهر ۹۳ ، ۰۰:۱۱
عراقی ها همیشه متعصب و لجوج بودن و هستن مثل مسائل مرجعیت میگن باید مرجع کربلایی ها اهل کربلا باشه و...شما نگاه کن،یک کشور چند تا گروه و دسته شبه نظامی داره؟تو سوریه هم که با محافظین سوری حرم مشکل پیدا کردن و آخر یه تیپ تبدیل به دو تا شد. هر گروهم که حرف خودشو میزنه کارشونم عکس هالیوودی گرفتن هست بیچاره این تیپ فاطمیون افغان و عصایب اهل حق که داخل سوریه این همه کشته دادن این قدر عکس نگرفتن. با توجه به اخلاق عراقی ها که تنها از آدم های قوی تمکین میکنند و تعداد بالا مراکز قدرت عراق و عدم تفاهم این گروه ها نیاز به منبعی برای هماهنگی بود که حاج قاسم کاریزما مجبور به حضور شد و این وظیفه را بر عهده گرفت.

پاسخ:

۴ مهر ۹۳، ۱۵:۴۷
کاملا درسته

با سلام. تذکر به جایی بود. احسنت

سلام علیکم و رحمه الله
طیب الله انفاسکم
احسنت
احسنت
احسنت

سلام علیکم. بزرگان و فرماندهان ورهبران ما میرن پای کار مردم یه چیز میگن نمیرن پای کار یه چیز دیگه.......!!! خاصیت ملت همینه دیگه غر غرو

در حال حاضر انگلیسی، زبان مادری بیش از ۳۴۰ میلیون شهروند بریتانیایی، آمریکایی، کانادایی و استرالیایی است.

ضمنا ، به دلیل نفوذ نظامی، اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی دولت انگلیس در سده های هجدهم و نوزدهم میلادی وهمچنین نفوذ فرهنگی و رسانه ای آمریکا درسده بیستم و بیست و یکم، تعداد ۶۰۰ میلیون نفر نیز زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود به کار می برند. میلیونها نفر دیگر در سراسر جهان در حال یاد گیری این زبان می باشند تا بخشی از نیازهای علمی-فرهنگی خود را در جوامع انسانی به شدت در هم تنیده امروزی رفع نمایند.

تا حالا کلمه عاشورا را به زبان انگلیسی ashura جستجو کرده اید؟

نتیجه اش را دیده اید؟

آیا این تصاویر حقیقت عاشوراست؟؟

لطفا با کلمه انگلیسی عاشورا(ashura) مطالبی درباره حقیقت این واقعه عظیم با تصاویری گویا نشر بدهید، تا ان شاء الله جهانیان متوجه حقیقت اسلام و شیعه بشوند.

تنها 36 روز تا محرم باقیست.

اجرتون با خدا: اگر تمام مطالب اسلامیتون رو علاوه بر برچسب کلمه های فارسی با برچسب کلمه های انگلیسی هم نشر بدهید .

سلام
برادر عزیز ما که منظور (مردم عادی )این صحبت هارا نگفتیم این حرفها از زبان نمایندگان فرماندهان سپاه وحتی مجمع تشخیص مصلحت نظام هم گفته شده این گروه روی هوا که حرف نمی زنند اطلاع کافی دارند حالا شما چرا واقعیت را انکار میکنی؟ قبول کن اگر فرماندها ن ایران خودرا سریع به عراق نمیرساندند بغداد سقوط کرده بود وقتی که 2000 نیروی ارتش خودش را تسلیم داعشیها میکند پس باید این واقعیت را بپذیری که اگر ایران نبود نیروی بیشتری تسلیم میشدند همچنین باید بپذیریم که اگر حزب لله لبنان نبود اسد سقوط میکرد شکر خدا ایران وحزب لله دارند جور بی غیرتی تنبلی راحت طلبی بعضی ها رابا جان خود پرداخت میکنند

پاسخ:

۹ مهر ۹۳، ۱۶:۴۵
سلام
صحبت دوستان که وحی منزل نیست. خصوصا که تازگی ها دبیر مجلس تشخیص هم کم کم حرفهایی را میزند که خیلی چیزها زیر سوال می رود.
به نظر من صحبت آن فرمانده سپاه، بیشتر رسانه ای و سیاسی و برای مقابله با آمریکاست. وگرنه از قبل هم آنجا سپاهی داشتیم و شهید هم دادیم. این حرف یعنی آن سپاهی ها هم نتوانسته بودند اوضاع را کنترل کنند. کلا موضع گیری جالبی نیست.

برادر من بحث شکست استراتژی نیست ، اگه حرف سردار حاجی زاده رو قبول دارید که حاج قاسم با 70 نفر جلوی داعش رو گرفت پس باید قبول کنیم مدیریت داخلی عراقی ها ول معطله
متاسفانه جمع کثیری از عراقی ها (از همه خوباشون عذر میخوام) فقط صدا دارن ، هر روز خدا شونصد تا کلیپ و عکس و فیلم منتشر میشه که ما در حمایت از مرجعیت صف بستیم و... اگه واقعا به مقدار ادعاشون عمل می کردند الان موصل که هیچی ، عسقلان رو هم گرفته بودن....

نظرم به نظر شما نزدیک تر است.

"سلام
صحبت دوستان که وحی منزل نیست. خصوصا که تازگی ها دبیر مجلس تشخیص هم کم کم حرفهایی را میزند که خیلی چیزها زیر سوال می رود.
به نظر من صحبت آن فرمانده سپاه، بیشتر رسانه ای و سیاسی و برای مقابله با آمریکاست. وگرنه از قبل هم آنجا سپاهی داشتیم و شهید هم دادیم. این حرف یعنی آن سپاهی ها هم نتوانسته بودند اوضاع را کنترل کنند. کلا موضع گیری جالبی نیست."
داداش اگه منظورتون از شهید سپاهی شهید مشجری هست والله بالله تالله ایشون تو غرب کشور در حین ماموریت و بر اثر تصادف شهید شدن ،خدا لعنت کنه اون خبر گزاری هایی رو که اعلان حربی داعش شدن و الکی بزرگش می کنند و برای جا نموندن از هم دیگه و وصل نشوندادن خودشون با بالا! از هر دروغی ابا ندارن....
فقط در همین حد بگم این شهید بزرگوار از دوستان هستند و من قبل از پدرشون خبر شهادتشون رو شنیدم..(شب تصادف) ، حالا فرداش تو این سایت های کذاب میخونم تو عراق شهید شده! آخه بی وجدانها نگا نمی کنن به عکسش که معلومه به فرمون ماشین کوبیده شده...یا شایدم فکر کردن داعش با ماهیتابه کوبیده تو صورتش!؟

پاسخ:

۱۷ مهر ۹۳، ۱۵:۵۲
منظورم ایشون نبود و اصلا اطلاع نداشتم. شهدای دیگه ای هستند.یکی شون هم محله ای خودمون تو ایران بود.

ساکنان آسمان

۰۲ آبان ۹۳ ، ۱۰:۴۵
سلم علیکم
مطالب خیلی خوبی دارین
بااین پستتون هم موافقم ونباید بعضی شخصیت ها رو خیلی بزرگ کنن.ما به اندازه ی کافی حاج قاسم رو دوست داریم...دقیقا این موضوع به چیز دیگه هم برمیگرده.اینکه مداح ها و... جوری به امام حسین(ع) وسایر امامان توسل میکنن که اگر کسی از سایر دین ها در اون جلسه باشند کار مارو شرک تصور میکنن.
مثلا همین دیشب حجت الاسلام آقای قرائتی گفتند:بعضی ها در مجالس امام حسین میگن:دست ها رو به طرف آسمان بلند کنید وبگید یاحسین...آخه ما درحین دست بالا بردن باید بگیم یاحسین یا یا الله...درست اینه که بگیم "بک یاحسین" یعنی واسطه گرفتن ایشان
به هر حال سرتون رو خوردم.باتبادل لینک موافق بودید خبرم کنید
یاحق

پاسخ:

۲ آبان ۹۳، ۱۴:۵۵
علیکم السلام
بله توسل بحث ظریفی است و خیلی مهم است. ائمه در زمان حیاتشان از غلات (کسانی که در مورد ایشان غلو می کردند) خیلی برائت و دوری می جستند. همیشه خود را بنده خدا می دانستند. اما ما به خاطر محبتی که خدا به آنان دارد و آبرو و مقام والای آنان نزد خدا، آنها را واسطه و پارتی خود قرار می دهیم.
بحث تبادل لینک به دلایل مختلفی انجام نمی شود. برای همین قسمت تبادل لینک ندارم. دوستان و عزیزان زیادی مثل شما هستند که عزیزند و باید بنده آنها را لینک کنم. اما فعلا سیاست بنده لینک کردن نیست.
یا علی

سلام به نظر من اگه الان عکس های حضور سردارز درز عراق فاش شد ه حتما یه نوع استراژی خاص خود سردار و سپاه قدسه .به نظرم بهتره که بیشتر بولد بشه سردار تا همین جوانان خام وبی اطلاع خودمون مطلع بشن که چه نتیروهای مخلصی داریم و به قدرت نظامی واستراتژیک ایران در منطقه وکل جهان پی ببرن

پاسخ:

۲۳ آبان ۹۳، ۲۰:۰۵
خب این هدف دشمنه. به اندازه کافی که بولد شد (به قول شما) بعد میزننش، امید همه جوونا نابود میشه.

من چند روز پیش به همین موضوع شک کردم احتمالا قصد دارند حاج قاسم که خدا حفظش کنه رو قهرمان ملی کنند و در نهایت خدایی نکرده خدایی نکرده با شهادت آن سردار امید و مقاومت مردم را بشکنند هر چند که حاج قاسم واقعا استوره هست و نیرو های عراقی هم بدون حمایت سپاه قدس عملا توان مقاومت نداشتند نه تجهیزات ، نه سامان دهی ، نه آموزش و نه ارتش متحد ! و این حرف که اگر سردار نبود بغداد هم نبود کاملا درسته و مطمئن باش اگر به ارتش خیانت کار عراق بود داعش بدون خون ریزی بغداد رو می گرفت ! نمونش موصل که با جنگ روانی و خیانت افسران عالی رتبه ارتش عراق تخویل داعش داده شد.

ولی سردار خیلییییی باهوش بود( از قیافه اش معلوم بود) هر چند که شاید خنده تون بگیره 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها