مرکز خیریه درمانی

مرکز خیریه درمانی

امور درمانی و پزشکی در لبنان بسیار گران است. انجام هرگونه عمل جراحی، ویزیت، آزمایش، عکسبرداری، و... هزینه بسیار بالایی دارد و کسانی که بیمه نداشته باشند بشدت در مضیقه قرار می گیرند. برای همین بسیاری از مردمی که بیمه ندارند برای درمان مشکلات مختلف، اهمال می کنند. چون توان پرداخت هزینه دکتر را ندارند. بیمه هم فقط برای کسانی است که کارمند دولت باشند. بنابر این مثلا یک کشاورز ساده بیمه ندارد.

به همین علت موسسه های خیریه گوناگونی برای خدمت به مردم تاسیس شده و هر طایفه و دینی موسسات مخصوص به خود را دارد. یکی از مراکز خیریه درمانی در لبنان مرکز تآخی است (بخوانید تَ أ آ خی یعنی برادری و اخوت). این مرکز توسط جمعیت خانواده تآخی (که توسط خیرینی از جمله سید محمد حسین فضل الله در سال 1964 راه اندازی شده بود) تاسیس شد تا به خانواده های تحت پوشش این مرکز خدمات رسانی کند. در سال 2006 برای کمک به عموم مردم و کاهش فشار جنگ، طرح تاسیس چنین مرکزی در بیروت تصویب و در سال 2010 به اجرا رسید. این مرکز خدمات طبی، دندانپزشکی، عکس برداری های مختلف و فروش داروها را با قیمت پایین تر و گاه نصف قیمت ارائه می دهد. کسانی که در لبنان بیمه نیستند، می توانند با مراجعه به این مرکز و دریافت کارت عضویت یک ساله، از خدمات این مرکز بهره مند شوند. این مرکز در برخی شهرهای دیگر هم شعبه دارد.

پ.ن: سید حسین فضل الله هرچند به جهت برخی آرای شاذ فقهی و سخنان عجیب تاریخی، و عدم همراهی با رهبران کشورمان، در ایران وجهه خوبی ندارد اما پس از وفاتش در لبنان، مشهور تر از زمان حیاتش شد. با این حال در زمان حیاتش می توان وی را از نوادری در لبنان یافت که اموال خیریه بیشماری به دست آورد و مراکز و موسسات خیریه مختلفی ایجاد کرد. پمپ بنزینهای مختلف، مدارس، هتل، رستوران و دیگر پروژه های اقتصادی متعلق به دفتر ایشان، سود سرشاری به دست می آورند که ادعا می شود خرج کارهای خیر و ایتام خواهد شد.

۰ ۰ ۱۲ نظر ۳۵۱۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۲)

سیدعلی غضنفری

۰۵ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۲۳
باسلام
وب خوبی دارید.لذت بردم.به من هم سر بزنید.

پاسخ:

۵ شهریور ۹۳، ۱۲:۳۶
سلام
چشم

سلام. علامه فضل الله مگر جز مراجع شیعه نیست؟ اگر مرجع بودند نظراتشان دیگر شاذ نیست دیگه‏!‏

پاسخ:

۵ شهریور ۹۳، ۱۴:۰۶
برخی مراجع نظرات شاذ دارن. مثلا ایشون میگه با لاک میشه وضو گرفت و نماز خوند! بدون اذن پدر میشه دخترو برداشت و رفت و یه چیزی هم دوتایی بخونن و خلاصه، بله!
از این نظرات که مردم پسنده زیاد داشت ایشون.
نظرات عجیب تاریخی هم مثل اینکه گفته بود اصلا زمان حضرت فاطمه درب نداشته خانه ها که سوزانده شود یا لگد بزنند!


الله أعلم بما یخفی الصدور

سلام
جدی میگید؟؟؟!!! :‌نظرات عجیب تاریخی هم مثل اینکه گفته بود اصلا زمان حضرت فاطمه درب نداشته خانه ها که سوزانده شود یا لگد بزنند!!

پاسخ:

۵ شهریور ۹۳، ۱۴:۵۲
بله. تا جاییکه من اطلاع دارم. البته قطعا از خود ایشون نشنیدم. شاید طور دیگری گفته باشد. 

سلام
شنیده بودم که آرای شاذ فقهی در برخی از مسائل دارند بیشتر (درباره شهادت حضرت فاطمه زهرا ) واقعا این صحت داره ولی این اواخر از ایران حمایت میکرد واقای خامنه ای هم البته تاجایی که میدانم تنها مرجعی بوده که پیام تسلیت فرستاده به همین علت سید حسن نصرلله گلایه داشتند که چرا دیگر مراجع پیام ندادند

پاسخ:

۵ شهریور ۹۳، ۱۴:۵۵
ایشان همراه علمای دیگر لبنان که انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب را تبریک گفته و اعلام تبعیت و احترام کردند نشد و با این کار مخالفت کرد. ایشان روحیه خاصی داشت و یک مقداری خودرای بود. حتی در مسائل مختلفی مثل تاسیس مجلس شیعیان با امام موسی صدر مخالف بود که بعدها اعتراف کرد حق با امام موسی صدر بوده است.

سلام
کمی در مورد بیمارستان رسول اعظم بگید. در حال حاضر تحت نظر چه نهادی قرار داره و آیا این مرکز درمانی هم برای بیماران کم بضاعت خدماتی ارائه میده؟

پاسخ:

۵ شهریور ۹۳، ۲۰:۵۹
سلام
زبر نظر بنیاد شهید لبنان
سیاست حزب الله در موسسات خدماتیش اینه:  از مردم پولدار بگیره و خدماتش رو برای حزب اللهی ها ارزون کنه

پریشان گویا

۰۶ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۱۸
سلام
یه روزی هست که سید حسن به دختران چادر اهدا می کنه که چادری شن چه روزیه
مطلبی در اون مورد ندارین؟؟

پاسخ:

۶ شهریور ۹۳، ۱۷:۰۵
سلام
به من که ندادن! :) :)
نه خبر ندارم. شاید یک بار این کار را کرده باشند اما اینکه به مراسم همیشگی تبدیل شده باشد، فکر نمی کنم. شاید همان روز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بوده یا جشن تکلیف دختران مدرسه.

بی نام و قابل انتقال به غیر

۰۶ شهریور ۹۳ ، ۲۱:۲۷
دشواری نداره خیلی هم عالیه به عوضش خواننده و نوازنده زیاد داره.

پاسخ:

۶ شهریور ۹۳، ۲۳:۰۹
ههه بله دوشواری

با سلام
یک سوالی داشتم : ببخشید واقعا مقاومت در فلسطین تو حنگ پیروز شده؟ شروط مقاومت پذیرفته؟ یا اینکه دشمن نقشه جدیدی در سر دارد؟

پاسخ:

۷ شهریور ۹۳، ۱۵:۵۸
سلام علیکم
از لحاظ نظامی هرچند صدمات فلسطینی ها بسیار زیاد است اما به هدفشان رسیدند. اشغالگران هم هرچند به جزیی از اهدافشان رسیدند اما به جهت آنکه اهداف اصلی بطور کامل محقق نشد، و ضربه هایی که دیدند و تقریبا فرار از جنگ، و کم آوردن در ادامه جنگ، در واقع از فلسطینی ها شکست خوردند.

سلام علیکم و رحمه الله
ممنون از اطلاعات مفیدی که می دهید
هر چقدر هم که گرون باشه
فکر نمیکنم
بحث زیر میزی چند ده میلیونی پزشک مطرح باشه اونجا...
ادم غصه اش می گیره طرف دکتره یا...

پاسخ:

۷ شهریور ۹۳، ۱۵:۵۶
علیکم السلام
البته زیر میزی در لبنان به شکل رومیزی و جزیی از روال کار شده! مگر اینکه دکتری خیلی انسانیت داشته باشد یا فامیل آدم باشد. البته دکتری که ما در بیمارستان برای بیماری بچه رفتیم انسانیت داشت و چیزی اضافه نگرفت. اما اینجا هم پول اضافه و الکی عمل کردن و اینها، وجود دارد شاید بدتر از ایران. چون اینجا هیچ کسی از کسی بازخواست نمی کند.

این جا ولی بهتر نیست...
من می گویم زیر میزی
ولی حقیقت این است که دکتر با وقاحت تمام شماره حساب مجهول الهویه ایی به خانواده بیمار می دهد که پول مورد نظرش را در ان بریزند
این جا هم از کسی بازخواست نمی شود
واقعا سخت است کار در چنین محیط هایی...
دعا کنید خدا صبرمان بدهد...
و ان ها هم کمی خدا را یاد کنند

پاسخ:

۸ شهریور ۹۳، ۱۰:۵۴
پس شما دکتر یا پرستار هستید

افاق المیسوری

۱۳ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۲۴
با سلام دوست عزیز در نظر دارم در خصوص توریست درمانی فعالیت کنم یعنی لبنانیها را به مراکز درمان در ایران وصل کنم ایا فکر می کنید استقبال بشه

پاسخ:

۱۶ شهریور ۹۵، ۱۰:۱۰
سلام. بله هزینه های درمانی در لبنان بالاست. ضمن آنکه پزشکی ایران قویتر است. اگر تبلیغات مناسب کنید حتما موفق می شوید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها