سفر اسقف اعظم لبنانی به فلسطین اشغالی

سفر اسقف اعظم لبنانی به فلسطین اشغالی

پاتریارک مار بشاره پطرس الراعی، اسقف اعظم مارونی های انطاکیه و مناطق شرقی است. وی توسط پاپ بندیکت شانزدهم لقب کاردینال گرفت. این افتخار بزرگی برای لبنانی ها و مسیحیان خاورمیانه بود که در سالهای اخیر یک پاتریارک از آنها به لقب کاردینالی نائل می شود. وی از اعضای جلسه انتخاب پاپ جدید بود.

ایشان مواضع انسانی و صلح آمیزی داشته و پیامهایی برای کاهش تنشها در لبنان و سوریه داده بود. چندی پیش وی اعلام کرد در سفر پاپ به قدس وی را همراهی خواهد کرد. هرچند اعلام کرد که در پروتوکول رسمی سفر نیست و عضو هیئات محسوب نمی شود و با شخصیتها و سیاسیون اسراییلی دیدار نخواهد کرد. علیرغم مخالفتهای احزاب مقاومت و نیروهای ملی لبنانی، وی نهایتا به اسراییل سفر کرد. طبق قوانین لبنان سفر به فلسطین اشغالی ممنوع است.
وی درحالیکه قبلا گفته بود با شخصیتها دیدار نمی کند، با مزدوران لبنانی که بعد از پیروزی سال 2000 فرار کرده بودند دیدار کرد و از آنها خواست به لبنان برگردند. این خواسته ی وی با جواب رد وطنفروشان روبرو شد و آنها اعلام کردند که به تابعیت اسراییل درآمده اند و به لبنان بازنخواهند گشت.

مصاحبه با فرانس 24وی در مصاحبه با شبکه خبری فرانس 24 به دفاع از سفرش پرداخت و دلیل این سفر را انجام وظایف اسقفی و سرکشی به مردم و کلیساهای منطقه دانست. وی در دفاع از سفرش به فلسطین اشغالی اعلام کرد مخالفان باید بفهمند من به وظایف دینی خود پرداختم و از رییس جمهور و نخست وزیر هم اجازه گرفتم! هرکس فهمید فهمید. هرکس هم مخالفت کرد مخالفت کند (به من چه)! او پس از چند دقیقه از سوالات مجری عصبانی شد و به مجری گفت تو هم نمی فهمی! اصلا صحبت چه فایده دارد. سپس میکروفون را جدا کرد و ارتباط را قطع نمود.

ویدیوی این مصاحبه را در یوتیوب ببینید

۰ ۰ ۹ نظر ۳۱۱۶ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۹)

مگر برای اسرائیل چه کاری میکردند که فرار کردن و وطن فروش شدند

پاسخ:

۱۳ خرداد ۹۳، ۰۰:۲۱
مزدوری، آدم ربایی، جاسوسی، آدمکشی، هرچی دوست داشته باشید در کارنامه اعمال پلیدشان هست. شکنجه نیروهای مقاومت و خانواده هاشون به بدترین شکل. بچه دزدی و و فروش اعضای بدن اون به اسراییل ....

پاتریارک مار بشاره پطرس الراعی، اسقف اعظم مارونی های انطاکیه و مناطق شرقی ؟؟؟ فکر نکنم عده ای زیادی متوجه بشن بعنی چی - دوم وصع امتحانات شما چطوری میشه شنیدم اعتصاب کردن مسئولین برگزاری امتحانات وزیر هم گفته اگر مجبور بشه ارتش رو میاره برای برگزاری امتحانات

پاسخ:

۱۳ خرداد ۹۳، ۰۰:۲۲
خودم هم متوجه نمیشم!! ایشون اسقف اعظم مارونی های خاور میانه است.
امتحانات فعلا متوقف شده.

سفر اسقف اعظم لبنانی به فلسطین اشغالی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تصویر کودکان هم وطن شهیدش در قانا در یاد وذهنش نبود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

میشه شما هدف ایشون روکامل بیان کنید چون از متن نمیشه فهمید رفتن به فلسطین اشغالی ودیدار کردن با وطن فروش ها میتونه دقیقا چه ربطی به وظایف دینی داشته باشه ؟اصلا ایشون چرا زوداز سوالای مجری عصبانی شدن مگه مجری چی بهشون گفته؟

پاسخ:

۱۳ خرداد ۹۳، ۱۲:۱۸
با توجه به سفری که قبلا به سوریه داشتن، به نظرم میرسه که ایشون می خواهند یک چهره فراسیاسی و فرامنطقه ای از خودشون نشون بدن.
مجری در مورد سفر ایشون سوال می پرسید و اینکه چرا با توجه به مخالفت لبنانی ها و مغایرت داشتن با قوانین لبنان به آنجا رفته اند. ایشون هم احساس کرد مجری به نوعی در حال انتقاد است.

سلام علیکم شاید می خواهد امام صدر باشد البته مبارکش نباشد‏*‏ چهارده خرداد سالروز میلاد امام صدر است؛که اگر زنده باشد هشتادوسه سال دارد ولابد الان خمیده شده آن قامت بلند آن مسیح زمان *دستم به هیچ کجا بند نیست از بغض و خشم دارم خفه میشوم؛ پس کجای ای مسیح زمان

الان که این کامنت رو میذارم دارم از شبکه 3سخنرانی امام خمینی (س)در جمع خارجیان (گویا بیشترشان لبنانی هستند)در سال 1360نگاه میکنم دقیقا انگار برای امروز صحبت میکنند "ای مسلمانان به داد اسلام برسید ""هر جای مسلمانی فریاد زد به دادش برسید " "این کودکان که پدر ومادران خود را در لبنان از دست دادند چه کسی میخواهد جواب آنها را بدهد !"اسرائیل غده سرطانی است وباید نابود شود""اگر مسلمانان وحدت داشته باشند ابر قدرت ها ومستکبرین نمیتوانند در جهانی که یک میلیارد مسلمان دارد نفس بکشند ""این دولتمردان و داعیان اسلام تا کی دست در دست اسرائیل و استکبار میگذارند""آمریکا از آن ور دنیا میاید ومیخواهد ذخایر ما و شما رو به زور بگیرد وما وشما را میکشند" "اسلام وقران در بین مسلمانان مهجور است"""اسرائیل چرا بلندی های جولان را غصب کرده است میگویند اسرائیل صلح طلب است آمریکا صلح طلب است از آن ور دنیا میاید حمله میکند لکن صلح طلب است تمام مستکبرین داعیه صلح طلب هستند"چرا این داعیان اسلام ایران ومارا تکفیر میکنند ومارا کافر مینامند ما این همه فریاد میزنیم که ما مسلم هستیم" انگار حرفای امام برای همین روز ها گفته شده است واقعا امشب به راز ماندگاری امام خمینی در قلب های مردم مستضعف و مومن جهان پی بردم.خاک بر سر من جوان ایرانی وسایر جوانان غافل ایرانی که خوابیم !!1 کاش مسلمانان چشمانشان را باز میکردند ومیدیدند که ظالمان و مستکبران یهودی و مسیحی در ناحق بودنشان باهم متحدند نمونه اش سفر این اسقف به اصطلاح اعظم!!!

چقد هم شخصیت برجسته ای هستن ایشون!!!!!!!!!انتقاد دوست ندارن!!!!!!!!یاد کیلد سازخودمون افتادم هعی....

صبااااااااااااااح ارومتر خواهر ارومتر به خودت رحم کن جان خواهر.....

تا اونجا که من می دونم مارونی ها توی اسرائیل (خصوصا ارتش اسرائیل ) مقامات خوبی دریافت کردن و شاید بشه گفت تنها گروه غیر یهودی که توی ارتش اسرائیل به این مقامات میرسن مارونی ها هستن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها