سرود پیروزی که زلزله به بار آورد

سرود پیروزی که زلزله به بار آورد

دیروز مراسم سالگرد پیروزی مقاومت در برابر اشغال صهیونیستی در لبنان برگزار شد. از نکته های جالب حاشیه این مراسم، تولید ماکت مرکاوا4 به دست افراد حزب دموقراطی الشعبی بود که آنرا به خری بستند و در شهر گردانده و در نهایت آتش زدند. ماکت در اندازه واقعی و شکل کاملا شبیه به نسخه اصلی تهیه شده بود.

نکته جالب دیگر این بود که ظهر همان روز در لبنان زلزله ای با 5.1 درجه در مقیاس ریشتر در بیروت ثبت شد و مردم نگران شدند. به سرعت در شبکه های اجتماعی یک مطلب جالب پخش شد: نصرک هز الدنی (پیروزی ات دنیا را تکان داد) یک سرود پیروزی زیبا و حماسی و خوش ساخت است که حزب الله قبلا تولید کرده بود و می گویند حاج عماد خودش شخصا در تولید آن نقش و نظارت داشت، این زلزله همان زلزله سرود نصرک هز الدنی است که در سالروز پیروزی به واقعیت رسید!

مراسم با حضور پرشور جوانان حرکت امل و حزب الله و دیگر احزاب مقاوم لبنانی شروع شد و مجری در ابتدا به امام موسی صدر، بنیانگذار مقاومت در لبنان و سپس نبیه بری و سید عباس موسوی و شیخ راغب حرب و دیگر بزرگان این عرصه، سلام و درود فرستاد که با تشویق حاضران همراه شد. قبلا در مراسم های حزب الله اگرچه جوانانی از حرکت امل شرکت می کردند اما کمتر اجازه حمل پرچمشان را داشتند و اسمی از بزرگان آنها آورده نمی شد. می شد اعتراف کرد که مراسم پرشور دیروز یک مراسم ملی و با حضور تمام نیروهای مقاومت در لبنان بود و از تمامی بزرگان این عرصه خصوصا امام موسی صدر تجلیل شد. بنت جبیل که مراسم در آنجا برگزار شد، هم مرز با فلسطین اشغالی است و مطمئنا صهیونیستها از اینکه نمی توانند هیچ حرکت و مخالفت و تهدیدی نسبت به این مراسم در کنار مرز خود داشته باشند به شدت می سوزند.

کلیپ تصویری نصرک هز الدنی در یوتیوب

کلیپ صوتی نصرک هز الدنی
متن عربی و ترجمه فارسی سرود نصرک هز الدنی

۰ ۰ ۸ نظر ۵۱۰۰ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۸)

کیف یتحرک هذه الدبابة ؟؟؟
یعنی الاحمار یسحب الدبابه :)

پاسخ:

۶ خرداد ۹۳، ۰۵:۵۲
نه از داخلش  چند نفر هل می دادند.

سلام
آقا محمود
یک کم جدی باشید این قدر همه چیز را به شوخی برگزار نکنید!:(
من شنیده ام اسرائیلی ها مین هایی دارند که در نقاط حساس زمین کار می گذارند و پس از انفجار می توانند گسل ها را فعال کنند و باعث زلزله های مهیب شوند.
این که می گویم من...
روی یک من معماری حساب کنید!
اگر چنین مینی وجود داشته باشد من به شما می گویم که فعال کردن یک گسل چندان هم کار مشکلی نیست!
مراقب خودتان و بچه ها باشید!

"فَاللّهُ خَیْرٌ حَافِظًا وَهُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ."

پاسخ:

۶ خرداد ۹۳، ۰۵:۵۵
علیکم السلام
والا من شوخی نکردم! شوخی لبنانی ها بود ☺
در مورد مین هم فکر کنم بزرگنمایی است. اقلا دیگر مین نیست. سیستم انفجاری خاصی است که حتما چندین برابر مین‌های ضدتانک حاوی مواد منفجره خاص است.

سلام
خیلی ممنون از راهنمایی تون در مورد مطالب احزاب لبنان
در ضمن چند ساعت پیش ، خدمت اقا یاسر مرادی بودیم در مورد مسائل لبنان صحبت می کردیم تو دانشگاه ، ذکر خیری هم از شما شد
یا علی

پاسخ:

۶ خرداد ۹۳، ۰۵:۵۶
علیکم السلام
سلامت باشید. سلام برسانید

سلام کلیپ صوتی فقط آهنگ بود آدم یاد فیلم شجاع دل مل گیبسون می افتد قیام اسکاتلندی های علیه ادوارد پادراز‏*‏ آهنگ اسکاتلندی

پاسخ:

۶ خرداد ۹۳، ۱۲:۳۹
یعنی بی کلام بود؟! المنار هم دیگه برا ما کلاس میذاره! لینک عوض شد.

تشکرات ادامه دارد.....

قبلا در مراسم های حزب الله اگرچه جوانانی از حرکت امل شرکت می کردند اما کمتر اجازه حمل پرچمشان را داشتند و اسمی از بزرگان آنها آورده نمی شد
این قسمت از مطلبت تا اخر خیلی حرف داره!! یعنی چی ؟؟!! مگه باز هم باهم مشکل دارند مگر بزرگان امل بابزرگان حزب لله باهم فرق دارند هر دوتا که یه مسیر را میروند

پاسخ:

۶ خرداد ۹۳، ۱۵:۴۸
نه مشکلی ندارن. اما قبلا که حزب الله تازه تاسیس شده بود حرکت امل اونا رو آدم حساب نمی کرد، الانم متاسفانه حزب الله خیلی اونا رو داخل آدم حساب نمی کنه. خب مسلمه حزب الله وقتی همه جا عکس و اسم حضرت امام و مقام معظم رهبری رو استفاده میکنه، دیگه تصاویر امام موسی صدر و شهید چمران و نبیه بری رو استفاده نکنه. هرچند سید حسن همیشه از امام موسی صدر به بزرگی یاد میکنه اما بقیه، هیچوقت نبیه بری رو تکریم نمی کنند. البته شاید هم حق دارند.

الله و اکبر

سلام بلاخره همون روز شهادت امام موسی کاظم جشن گرفتن یا نه؟چطور حزب اللهی عکس رهبری و امام رو میزنن در و دیوار اما امام موسی صدر و شهید چمران رو نه؟!اصلا به نظر من جنبش امل وحزب الله نداره که بابا هر دو تا حزب رو ایرانی ها درست کردند .خوب چرا اینا باهم متحد نمیشن به طور کامل ؟این اختلاف آخرش کار دستشون میده .کاش یه نگاهی به فلسطین که کوچیکه اما چندین حزب و گروه داره که به جای اینکه به جون اسرائیل بیفتن به جون هم افتادن!!همینه که 60ساله در اشغال به سر میبرن

پاسخ:

۱۲ خرداد ۹۳، ۱۱:۳۵
بله مراسم برگزار شد. اما از همان اول به شهادت امام اشاره شد.
حزب الله درواقع شاخه ای از سپاه است. مطمئنا فقط تصاویر حضرت امام و رهبری رو استفاده می کنند.
موقعی که ایران حزب الله را تشکیل می داد باید به این نکته ی جانبی هم توجه می کرد که با اینکار (دخالت خارجی) در طایفه شیعه تفرقه ایجاد می شود. ایران می خواست پشتیبان گروهی باشد که از ولایتمداری و فرمانبرداری اش مطمئن باشد. نه اینکه مثلا از حرکت امل پشتیبانی کند و پول بدهد بعد سر یک جریان سیاسی ساز خودشان را بزنند.
الحمدلله حرکت امل و حزب الله با یکدیگر خیلی خوب و همراه هستند و تبدیل شده اند به دو بال قدرتمند شیعه در لبنان. یکی از لحاظ نظامی، و یکی از لحاظ سیاسی و نفوذ در حاکمیت.
البته هنوز زنها در ده ها و روستاها نگرانند مبادا روزی بین این دو دسته اختلاف بیفتد و برادرکشی آغاز شود. روزهای تلخ جنگ حرکت امل و حزب الله هنوز از خاطر مردم لبنان نرفته است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها