چگونه حرم حضرت زینب سلام الله علیها حفظ شد؟

چگونه حرم حضرت زینب سلام الله علیها حفظ شد؟

از شروع تظاهرات در سوریه و تبدیل ناگهانی انقلابیون به تروریستهای مسلح بیش از دو سال می گذرد. با شدت گرفتن جنگ در سوریه، تلاشهای زیادی صورت گرفت که آنرا جنگ شیعه سنی نشان دهند و با تحریک احساسات مذهبی اهل سنت، نیروهای بیشتری جذب کنند.

به روایت یک شاهد عینی که اوایل درگیری ها از سوریه فرار کرد و به لبنان آمد، تروریست ها در منطقه شیعه نشین نزدیک حرم حضرت زینب به منازل مردم حمله می کردند و آنها را غارت می کردند. این خانم سوریه ای می گوید: «روی دیوار ها نوشته بودند مال و جان و ناموس شما برای ما حلال است. منتظر دختران شما هستیم. هر خانم چادر پوشی را می کشتند چون حتما یا شیعه است یا طرفدار حزب الله. من فقط به خاطر دخترهایم فرار کردم. وگرنه همانجا می ماندم تا در خانه ام کشته شوم. وگرنه از شهادت برای حجاب و دینم هیچ ترسی نداشتم و به هیچ عنوان چادرم را کنار نمیگذاشتم.»

با تشکیل یگانهای مدافعان حرم توسط شیعیان مختلف منطقه، حرم عمه سادات از تعرض تروریستهای وحشی در امان ماند و نیت پلید آنان در نبش قبر و اهانت، به لطف خدا و مجاهدت شهدا محقق نشد. اما هر از گاهی خمپاره ای به حرم شلیک می کردند.

چه شد که گلوله باران و پرتاب خمپاره توسط تروریستها تقریبا قطع شد؟

اولین سبب آن گسترش منطقه امن و حلقه دفاعی پیرامون حرم و پاکسازی مناطق پیرامون حرم بود. با اینحال تا مدتها تروریستها در مسافتهایی بودند که می توانستند حمله موشکی یا خمپاره ای داشته باشند.

علت بعدی جواب محکم و ویرانگر مدافعان به حملات خمپاره ای بود. هرگاه حمله ای توسط تروریستها صورت می گرفت، منطقه ی شلیک به شدت توسط مدافعان بمباران می شد. یا اینکه یگانهایی برای پاکسازی آن قسمت اقدام می کردند و شر تروریستها را کم می کردند. موشک برکانبه نظر می رسد حزب الله این سیاست را از دشمن صهیونیستی تقلید کرده و به خوبی هم از آن نتیجه گرفته است. تروریستها دیگر جرات نکردند به حرم شلیک کنند، چرا که طعم تلخ موشکهای برکان و میدان را چشیدند.

اما دست پنهان الهی هم معجزاتی را رغم زد که تروریستها را از ادامه اهانت و تجاوز باز داشت. به عنوان نمونه، یکبار دو تروریست با موشک (ظاهرا آر پی جی) به گنبد شلیک کردند اما گلوله عمل نکرد و قل خورد و به پایین افتاد. گلوله دیگری شلیک کردند، باز هم همین اتفاق افتاد. دو تروریست آنچنان وحشت کردند و چنان ترس از عاقبت این جنایتشان بر دلشان چنگ انداخت که فرار کردند و کلا دست از جنگ کشیده و به لبنان رفتند.

آیا تمام گروه های مسلح داخل سوریه تکفیری ها و وهابی هایی هستند که هدفشان تخریب مقامات و مکانهای مقدس است؟

خیر. گروه های مختلفی در سوریه هستند که اقلا ادعای دفاع از مکانهای مقدس اعم از مساجد و کلیسا ها و مرقد ها و آرامگاه ها را دارند، مثل ارتش آزاد که از ارتش سوریه جدا شده. اما این گروه ها نسبت به دیگر گروه ها تعداد و قدرت کمتری دارند و برخلاف ادعاهایشان نتوانسته اند جلوی اعمال ضد انسانی و غیر اخلاقی تروریستهای خارجی را بگیرند.

مدافعان حقیقی - مدافعان لاف زن

از آغاز جنگ در سوریه، شیعیان زیادی با مشاهده خطر تکفیری ها، از نقاط مختلف جهان برای دفاع از حرم داوطلب شدند. لبنانی ها، عراقی ها، ایرانی ها، افغانی ها، مهم ترین و پر تعداد ترین شیعیانی بودند که در حلقه مدافعان دفاع مقدس حضور یافتند. هرچند حزب الله لبنان به شکل ویژه و پر رنگ و با تمام وجود در صحنه حضور یافت اما شیعیان لبنانی از حرکت امل هم در این میدان حضور یافتند و شهید و مجروح دادند که حضورشان رسانه ای نشد.

شیعهدر مقابل، شیعیانی هستند که تا دیروز ادعای دفاع از اهل بیت و دفاع از شیعه داشتند، اما الان هیچ صدایی از آنها بلند نمی شود. آنها که جواز قمه زنی و صورت خراشی را از روایت مشکوک سر شکستن حضرت زینب در کربلا اثبات می کردند، امروز نه حاضرند خونی در این راه بریزند نه دفاع از حرمت حضرت زینب و خواهر مکرمه شان حضرت سکینه (دختر امام علی مدفون در داریا) را واجب می دانند. خون ریختنشان فقط داخل حسینیه و در سایه امنیت و اقتدار نظام اسلامی ایران لازم است! نه در میدان دفاع مقدس و جنگ با اشرار و دشمنان اهل بیت! این نوع شیعیان که عمدتا صدای بزرگانشان از لندن و آمریکا به گوش می رسد و امثال رهبر انقلاب و سید حسن نصرالله را طاغوت می خوانند به یقین همانهایی خواهند بود که در مقابل امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می ایستند و وی را انکار می کنند و با وی می جنگند.

خدا ما را از شیعیان واقعی اهل بیت قرار دهد

۱ ۰ ۱۸ نظر ۸۴۴۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۸)

سلام و خسته نباشید.

پاسخ:

۲۸ فروردين ۹۳، ۱۷:۳۵
علیکم السلام و رحمة الله
مخلصم

آره والله
فقط تو سایتها داد میزنند و به همه فحش میدن
وقت عمل که فرا برسه همه فرار میکنن

انشاء لله که اوضاع سوریه خوب شود وبار دیگر شیعیان به زیارت حضرت زینب بروند ولی این زیارت با زیارتها ی دیگر فرق میکند وقتی ببینی که حرم حضرت به دست قوم ظالم نیفتادوقتی ببینی که کوچه هاوخیابان ها مشرف به حرم با خون پاک جوانان شیعه اغشته شده این زیارت زیباتر میشود

راستی خبر داری جریان این لخت کردن کشته تکفیری تو سوریه چی هست تقریبا تو همه تصاویر وفیلم ها که از سوریه هستش باعث تعجبم شده دنبال چی میگردن اخه اگر نمیدونی حتما از یه نفر که مطلع هستش بپرس

پاسخ:

۳ ارديبهشت ۹۳، ۱۱:۵۰
شک نکن دنبال قاشق و پیشکشی زامبی ها برای حورالعین میگردن! D: خخخخخ
از شوخی بگذریم، لباس اینها عموما پاره میشه موقع کشیده شدنشون روی زمین و جا به جا کردن اجساد نجسشون.

صلاح عز الدین هم از زندان ازاد شد

پاسخ:

۱ ارديبهشت ۹۳، ۱۶:۲۷
بعضیا میگن هنوز آزاد نشده. چند روز دیگه میشه. پولای مردمو گرفت سود بده ورشکست شد فرار کرد.

مثل همیشه از مطلبت استفاده کردم. خدا حفظت کنه.

http://www.al-akhbar.com/node/204955 تحقیق عسکری للمقاومة: 3 مسلحین قتلوا فریق «المنار» همان طور که حس کرده بودم واقعا مثل اینکه یه خبرای هست تو خود مقاله گفته که اوضاع عادی بوده سریازها تو خیابون پرسه میزدن گروه المنار هم حرکت تحریک کننده نکرده پس چرا اونها متظر شدن تا گروه برسه بعد درگیری بشه مسله دوم شلیک گلوله ها ازجلو رو چطور توجیه میشه با وجود فاصله زیاد وبودن این همه نیرو تو منطقه چرا باید خودشون رو بیخودی درگیر کنن چرا هیچ تصویر از درگیری وکشته شدن مهاجمین با وجود خبر نگارها تومنطقه مشاهده نشد چرا فقط سه نفر اونطور که گفته شد جا بمونن تومنطقه وبا سایرین نرفتن (چند نکته جالب تواین چندوقته که توجهم رو جلب کرده هرچقدر المنار و رسانه های هم گروه تلاش کردن تا صوریه رو تبرئه کنن من شک بیشتر شد شاید من خیلی بد بینم شاید دو م شرکت نکردن نماینده ای یا سفیر سوریه تو لبنان تو مراسم خبرنگاران شهید سوم شرکت کردن پدر علی شعبان تو مراسم هستش چهرم شاید بی ربط بهتر شدن پوشش خبرنگاران ومجریان المیادین البته تا زیر گردن هستش )

پاسخ:

۳ ارديبهشت ۹۳، ۱۱:۵۴
من هم به سوریه مشکوکم. خصوصا بعد از فشارهایی که به المنار آورد.

کر تن خرا م ایرونیل راحت ایترن برن؟؟؟ ا هسو بگ تا م برم.ولا مشتاق ررنم.

پاسخ:

۱ ارديبهشت ۹۳، ۱۶:۲۹
از لبنان کاروان زیارتی میره زینبیه. انشالله راه کاملا آزاد بشه 

سلام خوب گفتید که در سوریه چه خبرا بوده اما همه میدونن که سپاه قدس ایران هم در سوریه حضور داره وما گه گداری شاهد شهادت ایرانی هم هستیم مثل شهید محمود بیضایی وشهید مهدی عزیزی . البته به قول شما انسان های ریا کار و نادان وجاهل هم در ایران هستند که از امام حسین و نفس قیام ایشان هیچ چیز جز قمه زنی یاد نگرفتند و تازشم خیلی پر مدعا هستند !!!همین اواخر فیلمی در سایت نصر تی وی منتشر شده بود که پدر شهید مهدی یاغی(لبنانی چهره نورانی)به منزل شهید مهدی عزیزی در ایران آمده بودند برای من جوان این فیلم خیلی حرف داشت اینکه تمامی شهدای جهان اسلام وتشیع برای تک تک ما عزیزند و محترمند و اینان در واقع عزاداران واصحاب واقعی امام حسین (ع)هستند .پنج تا سوال دارم اول)در دانشگاهای معتبر لبنان چه رشته هایی قوی هستند ؟و سطح علمی خوبی دارند؟دوم )شما خودتون چه رشته ای و در چه مقطعی درس میخونید وهزینه هر ترم شما به واحد پول ایران چقدره؟سوم)شبکه المنار مستقیما تحت نظارت حزب الله قرار داره ؟شبکه المیادین چه طور؟چهارم)سیستم حزب الله لبنان فقط نظامیه یا مثل سپاه واحد فرهنگی وبسیج دارن؟پنجم)در سیستم حزب الله زنان هم نقش خاصی دارن یعنی عضو هستند؟ راستی اگر نیرویی از حزب الله دیدیدسلام ما را به نیروهای حزب الله ومجروحین وخانواده شهدایشان برسانید.وببخشید دوباره یه سوال ،فیلمی که از شهید مهدی محمد حسین یاغی پخش شده بود در لبنان عکس العمل مردم چطور بوده؟

پاسخ:

۱ ارديبهشت ۹۳، ۱۷:۰۱
سلام
سوالهایتان در مورد دانشگاه ها را قبلا در مطالب مربوط به دانشگاه ها توضیح داده ام. در مورد خودم هم در قسمت درباره من نوشته ام.
دانشگاه های آمریکایی بیروت و سنت ژوزف و اللبنانیه سطح علمی خوبی دارند. اما از نظر وزارت علوم ایران، دانشگاه های سطح سه هستند.
المنار موسسه ای وابسته به حزب الله است که ریاست آن و نیروهای آن از حزب الله هستند.
المیادین فقط همراهی سیاسی دارد و رابطه ای با حزب الله ندارد.
حزب الله موسسات فرهنگی و اجتماعی و درمانی مختلف دارد.
زنان هم در موسسات مختلف حزب الله حضور دارند.
سلام ایرانی ها به نیروها و مجروحین می رسد.
اگر منظورتان فیلمی است که به شهدا اهانت کردند، باید عرض کم اعتراضات فراوانی نسبت به آن انجام شد.
فیلم صحبتهای خود شهید هم خیلی گسترده بین مردم پخش شد و برای همه جالب و دوستداشتنی بود.

سلام
حضرت امام: اگر روزى باید روز زن باشد، چه روزى والاتر و افتخارآمیزتر از روز ولادت با سعادت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است.
این روز عزیز را به شما و همه مسلمانان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

روز مادر مبارک باشه برشما وعید فصح همچنین المسیح قام حقا قام

رحمه الله علی روح الشهید محمود الذی یسمی نفسه بالعلوی
الفاتحه مع الصلوات
حاجی نیستی نکنه شهید شدی ؟؟؟؟

پاسخ:

۱ ارديبهشت ۹۳، ۱۶:۳۷
فاتحه رو که بخونید ولی شهید نشدم. اینترنت نداشتم

شرمنده، می قضیه فیلم شهید یاغی چنه؟ مو فیلم وصیتش دیرم اما فیلم توهین و شهیدل بیزمت توضیح بره.منظورم أ ررن و سوریه سی جنگیرن بی برار نه سی زیارت....ایرونیل عادی منظورمه اخه......... خوشو ایرن. ممنون ازیکه جواب ایری سواللمونه. 

پاسخ:

۲ ارديبهشت ۹۳، ۲۲:۴۶
من فیلم توهین به شهدا رو ندیدم. اما قضیه اش این بود که یک شبکه لبنانی قطعه هایی از فیلم شهید یاغی و چند تا دیگه رو گذاشته بود و اونا رو همراه با تروریستای سوری و وصیت هاشون نشون داده بود و نتیجه گرفته بود اینام تروریستن!
در مورد سوالتون ببخشید که متوجه نشدم. ایرانی ها رو حزب الله اصلا همراه خودش نمیبره. فقط از طریق عراقی ها میشه اقدام کرد.

@ahmed
ببخشید آقا احمد شما چه زبانی صحبت میکنید ؟

پاسخ:

۳ ارديبهشت ۹۳، ۱۱:۳۹
من که تصور می کنم لری باشه. همراه با غلط های تایپی :)

مدافعان حرم

۰۲ مهر ۹۳ ، ۱۷:۲۹
پایگاه رسمی مدافعان حرم http://www.modafeon.blogfa.com
با درج لینک یا بنر در وبگاه خود ما را یاری نمائید
یاعلی

آیا راهی وجود داره جهت دفاع از مقدسات وارد سوریه شد؟سپاه نیرو نمی فرسته.پرسیدم

پاسخ:

۱۳ اسفند ۹۳، ۲۱:۴۱
تصور نمیکنم راهی باشه. 

با عرض سلام و خدا قوت خدمت خادمان حضرت زینب س ،سایت تون عالیه انشاالله مورد پسند اقامون هم باشه

خوش به سعادت مدافعان حرم، آرزوی موفقیت دارم برای مجاهدین راه خدا 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها