آیا هواپیمای مالزی را آمریکا دزدید؟

آیا هواپیمای مالزی را آمریکا دزدید؟

در مورد هواپیمای گمشده مالزی، خبر جالب و عجیبی در برخی سایتهای اجتماعی عرب زبان منتشر شد که در روزنامه البناء هم به چاپ رسید. خبر ناموثق و بدون هیچ سند و مدرکی ارائه شده اما پاک شدن کل اخبار آن روز از آرشیو روزنامه شک و شبهه زیادی را برایم برانگیخت.  موفق شدم نسخه ذخیره شده ی آن را پیدا کنم و آنرا ترجمه کنم.

نشر این مطلب در صورت ذکر نام مترجم بلامانع است.

درباره ناپدید شدن هواپیمای مالزی چه می گویند

وقتی نیروهای آمریکایی تصمیم گرفتند از افغانستان خارج شوند قرار شد به همراه سربازان، تجهیزات هدایت و کنترل پرواز پهپادهایش را هم خارج کند. طالبان توانست با اجرای کمین بر سر راه کاروان نظامی ای که از یکی از بزرگترین پایگاه های آمریکا خارج می شد، دو نفر از نیروهای ویژه را کشته و به غنایمی از اسلحه و تجهیزات دست پیدا کند، از جمله دستگاه کنترل پرواز که مجموعا 20 تن وزن لوازم آن بوده و در 6 صندوق بسته بندی شده بود. این داستان حدود یک ماه پیش در فوریه سال 2014 اتفاق افتاد.

طالبان به اسلحه ها نیاز داشت؛ اما به پول، بیشتر. برای همین با طرف هایی که ممکن بود چنین دستگاه های دقیقی را طالب باشند شروع به تماس گرفتن کرد. روسها در قضیه اوکراین و درگیری شان با اروپا گرفتار بودند، ولی چین تمایل شدید خود را به دریافت این تجهیزات اعلام کرد. آنها تشنه ی تکنولوژی DRONE (پهپاد) هستند و اگر چین به این تکنولوژی دست می یافت، تمام پهپادهای آمریکا، فایده خود را از دست می دادند.

چینی ها 8 نفر از متخصصان دفاعی خود را فرستادند تا تجهیزات را بازدید کنند و حاضر شدند برای خرید آن میلیونها دلار پرداخت کنند. در اوایل مارس 2014 این 8 چینی با شش صندوق به طرف مالزی به راه افتادند چرا که اعتقاد داشتند این بهترین راه برای پنهانکاری و پرهیز از روبرو شدن با مشکلات بین المللی با آمریکایی ها است. آنها محموله را در سفارتشان تحت حمایت دیپلماتیک نگه داشتند.

در همان وقت آمریکایی ها از سازمانهای اطلاعاتی اسراییل کمک خواستند که صاحب بهترین تکنولوژی پهپادی است و مصمم بودند که محموله را پیدا کرده و پس بگیرند.

چینی ها حساب کرده بودند که هواپیمای مسافری، بهترین پوشش برای انتقال مخفیانه تجهیزات است و جلوی شک آمریکا را هم می گیرد.

سفر از کوالالامپور به پکن 4 ساعت و نیم به طول می انجامد و آمریکایی ها جرات دزدیدن مسافران را نخواهند داشت، برای همین پرواز MH370 مالزی بهترین وسیله انتقال از نظر چینی ها بود.

در میان مسافران این پرواز 5 نیروی سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و اسراییل حضور پیدا کردند که مراحل بالایی از آموزشهای عملیاتی برای ربودن هواپیما را پشت سر گذرانده بودند و از اسرار هواپیمای بویینگ آگاهی داشتند. ضمنا 2 ایرانی که پاسپورت های سرقتی به همراه داشتند ممکن است با آنها رابطه ای داشته باشند. ]مترجم: شاید طبق معمول، اسراییلی ها از پاسپورتهای تقلبی استفاده کرده اند[

پرواز MH370 به پرواز درآمد و هنگامی که خواست با برج مراقبت ویتنامی اتصال برقرار کرده و مسیر خود را اعلام کند، ارتباطاتش توسط آواکس آمریکایی قطع شد و از دید رادار پنهان گشت. سپس از حالت کنترل خلبان خارج و به حالت کنترل از راه دور درآمد  و این چند لحظه قبل از پنهان شدنش از دید رادارها بود.

آیا آواکس توانایی چنین کاری دارد؟

اگر حادثه 11 سپتامبر را به خاطر بیاورید، باید بدانید برای جلوگیری از هواپیما ربایی، بر روی همه ی هواپیما های بویینگ و شاید همه ی ایرباس ها دستگاه هدایت از راه دور نصب شد تا جلوی هواپیماربایی تروریستی را بگیرند.

از آن هنگام می توان تمام هواپیماهای بویینگ را از برج مراقبت زمینی یا پرنده های آواکس کنترل کرد. این سیستم همان نظام کنترل و تسلط بر پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین است.

به محظ آنکه عوامل آمریکایی و اسراییلی حاضر در هواپیما توانستند بر هواپیما مسلط شوند و تمام وسایل ارسال و ارتباطی هواپیما را قفل کنند، مسیر هواپیما تغییر کرد و به سمت غرب حرکت کرد چون جرات نداشتند به شرق پرواز کرده و برفراز فیلیپین یا گوام رد شوند، چرا که تمام فضای هوایی بر فراز دریای جنوب چین، تحت سلطه رادارها و ماهواره های چینی است.

رادار های نظامی مالزی و تایلند و هند هواپیمای ناشناسی را ثبت کرده اند ولی در قبال آن واکنش حرفه ای نشان ندادند. هواپیما بر فراز شمال سوماترا و جنوب هند پرواز کرد و سپس در جزایر مالدیو فرود آمد بطوری که برخی از روستاییان فرود یک هواپیمای مسافری را مشاهده کرده اند. سپس سوختگیری انجام شد و به سفرش به سوی دیه گو گارسیا ، پایگاه نظامی نیروی هوایی آمریکا در میانه اقیانوس هند ادامه داد. در آنجا محموله را پس گرفتند و جعبه سیاه هواپیما هم برداشته شد.

سرنشینان بیهوش شده بودند و بوسیله عوامل طبیعی و بر اثر کمبود اکسیژن سکوت مرگباری بر آنان حاکم بود.

پس از آن هواپیما پرواز کرده و به همراه سرنشینان مرده اش در جنوب اقیانوس هند ساقط شد تا اینطور به نظر بیاید که سوختش تمام شده و در پایان کار سقوط کرده و منهدم شده است. در نتیجه کاپیتان و کمک خلبان مسبب حادثه تلقی شوند.

سازمان اطلاعاتی آمریکا نمایش خوبی برای این عملیات اجرا کرد بطوریکه تمام توجه ها و جستجوها به دریای چین جنوبی منعطف شد، درحالیکه هواپیما به اقیانوس هند رفته بود. سپس آمریکا تلاش نمود اطلاعات و مستندات متناقضی را افشا کند که تمام عالم گیج شوند و عجیب تر از همه اینکه استرالیایی ها هم در این عملیات تشویش و گمراه سازی دست داشت.

تلاش فوق العاده چینی ها برای کمک، غیر عادی بود بطوریکه تعداد زیادی هواپیمای جستجو و کشتی و ماهواره به این امر اختصاص داد و جستجوی بی سابقه ای در دریای چین جنوبی و تنگه مالاکا و اقیانوس هند انجام داد.

این نشان داد چین تا چه اندازه نگران است، نه برای شهروندان چینی، بلکه برای تجهیزات و 8 دانشمند بزرگ.

خبر همانند فیلم هالیوودی است اما آینده آبستن اتفاقات ناگهانی، در روابط چین و آمریک خواهد بود.

آدرس صفحه حذف شده از خبر روزنامه

آدرس صفحه cash شده از خبر

 

۱ ۰ ۸ نظر ۲۸۸۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۸)

با سلام و تشکر. مطلب جالبی بود. کلیاتش با منطق جور در میاد و به نظرم میتونه درست باشه

این خبر رو خوانده بودم اگر میدونستم اهل این داستانهای جمیز باندی هستی حتما زودتر خبرت مبکردم سوالی که مطرح میشه چطور این 20 تن محموله از افغانستان تا مالزی سرداورده چطور این محموله به این سنگینی وارد هواپیما شده اونهم بدون ابجاد شک و شبه کسی که تو نسته محموله رو از افغانستان خارج کنه اونم این محموله به این سنگبنی چطور نتونسته اون رو مستقیما به چین ببره راههای زیادی برای این کار هست مسئله بعد معمولا تجهیزات مربو ط به پهپاد ها در فرودگاههای نظامی نگهداری میشن وخیلی راحتر و مطمئن تر هست که از طریق هواپیما ترابری جابجا بشن اونم تجهیزات به این مهمی شاید داستان صحیح یا قسمتی صحیح باشه شاید ولی این منبع خبر از کجا فهمیده اون هم مسئله تا اینقد سری

سلام
داستان مهییجی بود

سلام به نظر من داستان غلو شده ای هست اولش که فکر نکنم زامبی های طالبان اینقدر باهوش باشن وبفهمن همچین دستگاهی چی چیه!بعدشم اینکه تکنولوژی پهپاد رو چین نداره !نمیدونم اما به نظرم بعیده!حالا چطوری محموله به این سنگینی به مالزی رفته و...که خیلی گندش کردند فیلم نامه جاسوسی نوشتن انگار!!!!!!!!کلاآمریکایی ها خیلی باهوش نشون دادند دقیقا مثل فیلمای هالیوودی!ولی من دقیقا این قسمت داستان درباره ی ایرانی هارو نفهیدمم دقیقا منظورش ایرانی بود یا اسرائیلی !!!
من صباح پسر نیستم !!!

پاسخ:

۲۱ فروردين ۹۳، ۱۱:۵۸
سلام. طالبان درسته تروریسته اما آنقدر هم نادان نیستند. البته من هم معتقدم چین تکنولوژی پهپادی داره اما بومی. مطمئنا دنبال دستگاه ها و کدها و رمزگذاریهای آمریکایی هست. 20 تن اگه اشتباه نکنم میشه یک تریلی. یعنی بگید یک کانتینر. چیز خیلی گنده و سنگینی نیست در حمل و نقل بین المللی. ضنم اینکه عموما سفارتخانه ها وسایلشان را اینطوری حمل می کنند. کلا داستان عجیبی بود و همونطور که گفتم موثق نیست.
اهلا و سهلا یا اختی

دوباره سلام. یه سوال دارم از شما واقعا وبلاگتون رو اسرائیلی ها چک میکنن؟
یه سوال دیگه دارم میشه کمی درباره ی در گیری های سابق بین جنبش امل وحزب الله لبنان توضیح بدید؟چرا در گیر بودند باهم؟ آیاجنبش امل هم اعضاش شیعه لبنانی هستند؟الان روابطشون چه جوریه؟ آخه دیروز کتاب (سید عزیز(خاطرات سید حسن نصرالله) رو میخوندم برخوردم به این موضوع که در زمان درگیری ،سید حسن عضو حزب الله لبنان بوده و برادرش حسین عضو جنبش امل که در در گیری بین این دو حزب برادر سیدحسن مجروح هم شدند.

پاسخ:

۲۱ فروردين ۹۳، ۱۲:۰۳
سلام. بله که چک می کنند. با آی پی مستقیم. یعنی بدون هیچ رد گم کنی. در پست های قبل راجع به این داستان مطلب نوشته بودم.
درمورد درگیری دوساله بین امل و حزب الله فقط همین رو میتونم بگم که چون ایران حزب الله را بوجود آورد حرکت امل احساس کرد یک نیروی خارجی آمده برای آنها رقیب درست کرده. البته مشکلات و تداخل سیاستها مزید بر علت شد و در آخر با هم درگیر شدند. تحقیق کاملی در این زمینه کردم از قدیمی های دو طرف اما صلاح نیست در اینترنت منتشر شود. شاید بتوان درگیری آنها را به درگیر شدن جبهة النصره و داعش در سوریه تشبیه کرد، که هردو ضد دشمن واحدی می جنگند اما فقط به جهت اختلاف نظر با هم درگیر هستند. حرکت امل و حزب الله هر دو شیعه هستند و خیلی از بچه های مومن حرکت امل وارد حزب الله شدند. الان هم روابطشان کاملا خوب است و متحد هستند. در مورد درگیری امل و حزب الله می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

حالا اینا گزیده تخیلات یه نفره یا واقعیت داره؟؟؟؟؟؟
البته از این موسادی ها و سی آی ا ها همه چی بر می آد .......
ثابت کرده اند که وقتی پای آبرو و اطلاعات محرمانه اشون در میونه همه رو فدا می کنن جون چند نفر جهان سومی و چینی و...... هم که اصلا ارزشی نداره براشون..........

پاسخ:

۲۱ فروردين ۹۳، ۱۲:۰۴
نمیدونم. هیچ منبعی نداره. ممکنه کلیتش درست باشه و جزئیاتش غلط.

ی بابا ای چه هواپیمایی هست که اینقدر غوغا کردههههههههههههههههههههههه....:(((((((((((((((((((((((((((

سلام
من این جریان رو از زبان یک خلبان مطرح ایرانی شنیدم و فرضیه رو قبول کرده بود.
جواب دوستمون که گفتن چرا مستقیما به چین نفرستادند باید بهتون عرض کنم یکی دیگه از فرضیه ها اینه که هواپیما به دلیل وجود همین تجهیزات توسط ناو آمریکایی مورد هدف قرار گرفته یعنی چینی ها از این می ترسیدند که مستقیما محموله رو نفرستادند.
در ضمن باید بگم که می خواستن با یه تیر دوتا نشون بزنن اون ایرانی ها برای این بوده که فضا رو به سمت محکوم کردن ایران و تروریست خوندن ایرانی ها بکشونن!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها