دعای فرج که امام رضا سفارش فرمودند

دعای فرج که امام رضا سفارش فرمودند

در مطلب قبل گفتم که چگونه دعای فرج اصلی جایگزین دعای سلامتی امام زمان شده است. یکی از ادعیه سفارش شده برای فرج حضرت صاحب العصر و الزمان، دعایی است که حضرت امام رضا علیه السلام ما را به آن سفارش نموده اند.

مطلب زیر را به نقل از وبلاگ چشمه حیات در مورد این دعا می خوانیم:

مگر غیر از این است که ما ایرانی ها خصوصا و همه شیعیان عموما زیر سایه لطف و کرم امام رئوف علی بن موسی الرضا (که سلام خدا بر او باد) زندگی می کنیم؟ آن حضرت در فرمایشی به یکی از یارانشان می فرمایند شما شیعیان در قنوت نماز جمعه بجای هر دعای دیگر، این دعا که برای فرج فرزندم مهدی است را بخوانید:امام زمان

اللَّهُمَّ أَصْلِحْ عَبدَکَ وَ خَلِیفَتَکَ بِمَا أَصلَحتََ بِهِ أَنْبِیَاءَکَ وَ رُسُلَکَ وَ حُفَّهُ بِمَلَائِکَتِکَ وَ أَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ وَ اسْلُکْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً یَحفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ وَ أَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ أَمناً یَعْبُدُکَ لَا یُشْرِکُ بِکَ شَیئاً وَ لَا تَجعَلْ لِأَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ عَلَى وَلِیِّکَ سُلْطَاناً وَ أْذَنْ لَهُ فِی جِهَادِ عَدُوِّکَ وَ عَدُوِّهِ وَ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ

از ابن مقاتل روایت شده که امام رضا علیه السلام به اوفرمودند: در قنوت نماز جمعه چه مى خوانید ؟ گفتم : آنچه مردم مى خوانند ، فرمود : همانند آنان نخوان، بلکه بخوان: بار خدایا کار [ ظهور وقیام پر شکوه ] بنده [ برگزیده ] وخلیفه شایسته ات را بدان وسیله که کار پیام آوران وفرستادگان گرانقدرت را بسامان آوردى ، آنگونه که زیبنده است ، بسامان آر ، و او را [ از سر مهر ] با انبوه فرشتگان بى شمارت در بر گیر ، وبوسیله روح القدس از جانب خود نیرویش بخش ، واز پیش رو وپشت سرش مراقباتى روان ساز ، تا او را از هر رخداد بد و ناخوشایند نگاهبانی کنند ، ونگرانی وهراسش را به امنیت و آرامش خاطر تبدیل نما ، که او تنها تو را مى پرستد ونظیر و همتائی براى تو نخواهد گرفت ، وبه هیچ یک از پدیده ها و آفریدگانت ذره ای چیرگی واقتدار بزیان او قرار مده ، واجازه پیکار برضد دشمانت ودشمنانش را به او عنایت فرما ، ومرا از یاران پاکباخته اش قرار ده ، که تو [ ای آفریدگار من ] بر انجام هرکارى توانائى .

پیام اول: هنوز امام زمان علیه السلام به دنیا نیامده اند که امام رضا علیه السلام دستور خواندن دعای اللهم اصلح را می دهند، پس امروز که دوران غیبت آن حضرت است خواندن آن سزاوارتر می باشد.
پیام دوم: چه نیکوست در قنوتِ نمازهای طول هفته بلکه در هر حالی از این دعا غافل نشویم چرا که وقتی این دعا زینت بخش قنوت نماز جمعه که سید ایام است می باشد بعید نیست که روح افزا و حیات بخش دیگر ایام هفته نیز باشد ،که اینگونه است.
پیام سوم: رسیدن این دعا از زمان امام رضا علیه السلام به دست ما نشانه امانتداری و قدرشناسی شیعیان آن حضرت است ،برای نشان دادن محبت مان به امام رضا و فرزندش حضرت مهدی علیهما السلام این دعا را به دیگران معرفی کنیم.
منبع: مصباح المتهجد شیخ طوسی  ص ۳۶۶ - جمال الأسبوع سید ابن طاووس ص ۲۵۶ (برای مشاهده کلیک کنید)
 معرفی کتاب مصباح المجتهد
پ.ن: ترجمه ساده ای از این دعا توسط بنده:
خداوندا کار بنده و خلیفه ات را اصلاح کن. همانطور که کار انبیا و پیامبرانت را اصلاح کردی. و با فرشتگانت او را دربر بگیر. و او را با روح القدس که نزد توست یاری فرما. و مراقبانی را از پیش رو و پشتش روانه ساز که او را از هر بدی حفظ کنند و خوف او را به آرامش و امنیت تبدیل کن که او فقط تو را می پرستد و ذره ای به تو شرک نمی ورزد و نگذار هیچ یک از مخلوقاتت ذره ای بر او چیرگی پیدا کند. و اجازه جهاد با دشمنت و دشمنش به او بده و مرا از یارانش قرار بده که تو بر هر چیز توانایی.
دانلود صوت این دعا

۱ ۰ ۳ نظر ۴۷۱۵ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۳)

سلام.
سال نو مبارک و دهه فاطمیه تسلیت باد...
انشا الله که سال خوبی داشته باشید...
با اولین مطب سال 1393 به روزیم...
منتظر شما و نظرهاتون و حرف دلتون...
التماس دعا
یا زهرا

سلام

سال نو مبارک

مرسی از این پست عالی

سال خوبی داشته باشین در کنار خونواده ی گلتون

پاسخ:

۶ فروردين ۹۳، ۱۴:۲۶
سلام سال نو شما هم مبارک
امیدوارم همه هموطنانم سال بسیار خوبی رو پیش رو داشته باشند

سلام
ممنون
تا حالا نشنیده بودم این دعا رو

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها