وعده حزب الله به حقیقت پیوست: احسم نصرک فی یبرود

وعده حزب الله به حقیقت پیوست: احسم نصرک فی یبرود

دیروز صبح که از خواب بلند شدم و به گوشی موبایل نگاه کردم، دیدم پیام آمده که یبرود آزاد شد! اول باور نکردم تا اینکه از رادیو هم خبر را شنیدم. یبرود شهری در منطقه قلمون و در همسایگی لبنان بود که محل تجمع و عبور و مرور تروریستها به لبنان به شمار می رفت. حدود یک ماهی بود که ارتش سوریه با کمک نیروهای خط شکن حزب الله آنرا محاصره کرده بودند و آماده هجوم نهایی بودند.

در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا علیها سلام، دوبار کمر تکفیری ها شکست: اول اینکه کمر مفتی اعظم سعودی که از سرسخت ترین دشمنان کینه اهل بیت بود و ازدواج پسرش را در روز عاشورا برگزار کرد به سبب لیز خوردن در منزلش شکست. دوم اینکه با شکست مفتضحانه تروریستهای سلفی در یبرود، کمر همه آنها شکست. به امید پیروزی نهایی و انتقام مهدی فاطمه عجل الله تعالی فرجه الشریف از زامبی های بی مغز.

دیروز در جنوب بودم و صدای تیر و ترقه بابت خوشحالی مردم از پیروزی را نشنیدم. اما آنقدر این ابراز شادمانی زیاد بود که در اخبار هم نشان دادند. از این حرکت ناراحت شدم. هرچند می خواهم سر به تن زامبی های تکفیری قلب خور نباشد اما به هر حال آنها مسلمانند (هرچند ظاهری) و این ابراز خوشحالی ها صحیح نیست. باید ناراحت هم باشیم که نتوانسته ایم آنها را جذب کنیم، اما دشمن توانسته آنها را تحت تاثیر قرار دهد و به جای مبارزه با دشمن، به جان ما بیاندازد. داستان حضرت نوح و ابلیس را در پینوشت بخوانید.

از آن گذشته، دیروز روز شهادت حضرت فاطمه زهرا بود. حتی اگر کل دشمنان اهل بیت نابود شوند جای شادمانی ندارد، این روز روز ماتم اهل بیت است و روز شادمانی نیست. هرچند توجه و کرامات حضرت فاطمه زهرا و اهل بیت باعث پیروزی بود اما ابراز شادمانی در این روز از نظر من که جایز نبوده و جالب نیست.

در این یک ماه، حزب الله با تصرف قله ها و تپه های مشرف به یبرود، شهر را زیر نظر گرفت و به کمک پهپادها کار شناسایی دقیق محل تجمع مسلحین را به انجام رساند. با گلوله باران مواضع تروریستها توسط موشکهای برکان موشک برکانخسارات زیادی به تروریستها وارد شد و رعب و وحشت به دل آنها افتاد. پریشب با اعلام شروع عملیات آزادسازی یبرود، و ورود ارتش و نیروهای خط شکن به بعضی از محله های یبرود، تروریستها که شعار احفر قبرک فی یبرود را سر داده بودند فرار را بر قرار ترجیح دادند. سرعت آزاد سازیحزب الله در یبرود نشان از فرار و عدم مقاومت تکفیری ها دارد، درحالیکه به نظر می آمد یبرود به جهت موانع طبیعی جغرافیایی و سنگر بندی در این سه سال، درگیری و جنگ سخت تری از القصیر داشته باشد و تعداد شهدا به بیش از 100 نفر برسد. خبرها حاکی از آن بود که تعداد نیروهای خط شکن حزب الله فقط 250 نفر بوده و هر نفر فرماندهی یک تیم چهارنفره از سوریه ای ها را بر عهده داشته است. این تیم های 5 نفره که با فرماندهی نیروهای نخبه حزب الله با نظارت آنلاین بر میدان نبرد با کمک پهپادهاپهپاد حزب الله و دوربین های دقیق ثابت مستقر در ارتفاعات، توانستند شهر را یک روزه آزاد کنند و به غنایم بیشماری دست پیدا کنند. گفتنی است ارزش موشکها و اسلحه های پیشرفته ای که به غنیمت گرفته شده از میلیارد دلار فزونی دارد.

کلیپ احصم نصرک فی یبرود که تقریبا با شروع محاصره یبرود پخش شد، بسیار جالب است. از این نظر که طبق معمول، وعده ی حزب الله و فرمانده ی راستگوی آن، سید الوعد الصادق سید حسن نصرالله باز هم به حقیقت پیوست. کلیپ از یوتیوب و لینک دانلود آن در زیر قابل دسترسی است.

 

 

 

دریافت کلیپ احسم نصرک فی یبرود
حجم: 13.8 مگابایت

دریافت متن و ترجمه کلیپ احسم نصرک فی یبرود (PDF)

 

 

پ.ن: خصال باب الثلاثه : قال الباقر علیه السلام : لما دعا نوح علیه السلام :ربّه عزوجل علی قومه اتاه ابلیس  لعنت الله علیه فقال یا نوح ان لک عندی یدا اریدا ان اکافیک علیها فقال نوح : والله انی لبغیض الی ان بکون لک عندی ید فما هی ؟قال بلی دعوت الله علی قومک فاغرقتهم  فلم یبق احد اغویه فانا مستریح حتی ینشا قرن اخر فاغویهم فقال له نوح :ماالذی یرید ان تکافئنی به ؟ قال له :اذکرنی فی ثلاثه مواطن فانی اقرب مااکون الی العبد اذا کان فی احدیهن اذکرنی اذا غضبت واذکرنی اذا حکمت بین اثنین واذکرنی اذا کنت مع امرئة خالیا لیس معکما احد .

ترجمه : وقتی که نوح علیه السلام نفرین کرد قومش را و هلاک شدند . ابلیس آمد به نزد نوح  وگفت ای نوح به درستی که تو بمن خدمت کردی میخواهم که جبران کنم .نوح علیه السلام : گفت :بخدا قسم متنفرم از اینکه با تو حسابی داشته باشم که بخواهی جبران کنی ،آن چیست ؟ابلیس گفت :چرا هست تو نفرین کردی تا امت خود را غرق نمودی ودیگر کسی نمانده که بخواهم او را گمراه کنم  .یعنی کار من را آسان کردی .پس من فعلا در استراحت هستم تا قوم و گروهی جدید بیایند تا آنها را گمراه کنم .نوح علیه السلام فرمود:بگو بدانم چگونه میخواهی تلافی کنی؟ ابلیس گفت مرا در سه جا یاد داشته باش زیرا در این مواضع ،نزدیک ترین حالات را به بندگان پیدا میکنم. اول اینکه یاد کن مرا وقتیکه غضبناک میشوی  ودوم  یاد داشته باش مرا وقتیکه قضاوت میکنی بین دونفر (که میکوشم قضاوت تو را بناحق و ظالمانه قرار دهم ) وسوم اینکه مرا بخاطر  داشته باش آنزمان که با زن اجنبیه ای خلوت کنی  که نفر سومی با شما نباشد (یعنی من سومی شما خواهم بود که با وسوسه شما را بحرام خواهم انداخت)

۱ ۰ ۱۳ نظر ۴۸۴۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۳)

چندتا سوال داشتم اول چرا این خرا اینقدر علاقه دارن به جیپ گرند چیروکی دوم بنظر میرسه میزان عکس وفیلم از بچه های حزبالله تو نبرد یبرود خیلی بیشتره نسبت به القصیر قبلا کمتر جلوی دوربین میومدن این یه میلیارد که گفتی به نظر زیاد میاد خیلی

پاسخ:

۲۶ اسفند ۹۲، ۲۰:۲۲
خب بزرگه و برای عبور از جاده های دست ساز و مخفی کوهستانی مناسبه.
هرکی قویتر میشه کمتر پنهان کاری میکنه.
والا من قیمت نذاشتم!

عالی عالی
جزاک الله خیرا

http://dana.ir/News/74528.html

این همون شعری نیس که امروز المنار یه تیکشو تو اخبار پخش کرد؟؟ پیروزی تو یبرود پیروزی به اسرائیل و .......هستش. در ضمن خیلی از این تکفیری ها حقیقتو میبینن و بر نمیگردن.یعنی ندیدن نتانیاهو حامیشونه؟ ندیدن مساجد خراب میکنن و اطفال نابالغ رو میکشن؟ دو تا جوون سعودی و تونسی رو مگه ندیدی مصاحبه هاشونو؟ البته منم دلم واس بعضیاشون که نوجوونن و یا جوون میسوزه که چرا ......راستش من تو موقعیت اونا نیستم و شاید جای اونا بودم منم....... .شادی واس ازادی یبرود بود نه کشته شدن تکفیری ها .در ضمن ما هم کلی ناراحتیم که انرژیمون رو به جایی که تو بدر و...صرف کنیم داریم تو نهروان می صرفونیم.امیدوارم سلاح های جدید رو مهندسی معکوس کنن.

فکر کنم چنین چیزهادر لبنان طبیعی است ( نمی خواهم بگویم که ما ایرانیها خیلی رعایت میکنیم) مگر در روز عاشورا در ضاحیه مردم بادیدن سید حسن نصرلله به وجد نیامدند و........البته سید تذکر دادند ولی درایران برای بعضی ها شده بود الگو
شهادت حضرت فاطمه شنبه بود دیروز نبود حالا نمیدانم که در لبنان شیعه ها مثل ایران ایام فاطمیه را مد نظر دارند یانه
کشتن تکفیریها خوشحالی داره یا نداره را نمیدانم ولی اگر این جماعت می خواستند جذب شوند میشدند اینها همانند لشگریان یزید شمر عمروسعد هستند که با وجود شناخت از امام حسین ع ودعوت از امام باز بر علیه امام جنگ کردند

سلام علیکم
حطمنا جیش الیهود - هلا دورک بیبرود
این بیت خیلی قشنگ بود

شما هم سعی کن هر چند روز یه بار آپدیت کنی
و گرنه فکر میکنیم تو یکی از این انفجارها شهید شدید

ان نصر الله قریب

میدونم شما قیمت نذاشتی ولی حجم سلاحی که میشه بایه میلیارد خرید خیلی خیلی زیاد اوانم سلاح نیمه سنگین مثل موشک ضد زره تازه یقسمت از این سلاح رو از ذاغه شهرک مهین دزدیدن بخاطر بی کفایتی ارتش سوریه

پاسخ:

۲۶ اسفند ۹۲، ۲۲:۱۶
مقادیر زیادی موشکهای پیشرفته. حالا شاید نیم میلیارد. مگه کمه؟

سلام
آجرک اله
خداوند سیدحسن را حفظ کند.و انتقام حاج رضوان را بگیرد

اگه بخوام این کلیپ رو اپلود کنم تو صفحه ام واس دانلود ایراد نداره که ...؟؟؟

پاسخ:

۲۷ اسفند ۹۲، ۱۱:۱۶
نه آقا چه ایرادی؟ ظاهرا تو آپارات هم هست.

داحی الباب میشه فاتح قلعه ها ؟؟؟
یا مثلا فاتح دروازه

پاسخ:

۲۷ اسفند ۹۲، ۱۳:۱۱
فاتح درها. منظورش اینه که حضرت امیرالمومنین، که فاتح خیبر بود با یک حرکت درب قلعه را از جا کند. این صفت در کندن، را به حیدر نسبت داده.
برای بهتر معنا دادن گفتم فاتح قلعه ها

سلام.تشکر از مطلب خوبیتون .نقش ایران در پیروزی در یبرود چی بوده ؟ ظاهرا فقط حزب الله اونجا مسئول موفقیت بوده.

پاسخ:

۲۷ اسفند ۹۲، ۲۱:۳۳
حزب الله نیروی عملیاتیه. پشتیبانی و لجستیک و برخی سلاح ها و فشنگ ها با ایرانه. ضمن اینکه در سیاست بین الملل قراره ایران حامی باشه. البته دولت جدید خیلی کم لطفی می کنه و با وجود دشمنی علنی سعودی ها و واضح بودن اینکه شمشیر را از رو بسته اند، باز هم دنبال عادی سازی روابطند.

با سلام . چند ماه پیش قدوسی نماینده مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته که صدها گردان از نیروهای ایرانی در سوریه حضور دارند. برخی این خبرو تکذیب کردند. شما اطلاعی در این مورد دارید؟

پاسخ:

۴ فروردين ۹۳، ۰۰:۵۰
صدها گردان که رقم زیادیه. حضور که دارند اما عدد دقیقی در دست نیست.
البته اگر گروهان پنجاه شصت نفر باشه و هر گردان هم چهار گروهان، حدودا میشه بیست هزار که رقم خیلی باورنکردنی ای هست.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها