انقلاب اسلامی، پشتیبان شیعیان جهان

انقلاب اسلامی، پشتیبان شیعیان جهان

سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران که می رسد، خاطره ها و حس و حال گذشته، در خاطرم زنده می شود. رنگ و بوی انقلاب برایم مزه ی خاصی دارد. حال و هوای آنها که راهپیمایی می کردند، شعار می دادند، به کمک همافرها می رفتند، بچه هایی که سنگر و کوکتل مولوتوف می ساختند، نوای سرودهای اول انقلاب در ذهنم مرور می شود، سرودهای ساده، بی ساز و پیانو و حماسی مثل ایران ایران ایران رگبار مسلسلها؛ ای شهیدان راه خدا، ....

اما

الان در ایران نیستم. در خیابان که راه می روم، در نگاه اول، هیچ نشانه ای از 22 بهمن به چشم نمی خورد. به خاطر تهدیدات امنیتی هنوز مغازه ها (که قبلا از ساعت 7 و 8 صبح شروع به کار می کردند) باز نکرده اند. به سر کار که می رسم چند دقیقه ای برای اینکه حال و هوای ایران را حس کنم، پخش زنده شبکه های تلویزیون را می بینم.

عموما موسیقی و سرودهایی گذاشته اند که آدم دلش تنگ می شود برای سرودهای انقلابی پرمعنا، حماسی و ساده ی اول انقلاب. سرود ها و موسیقی ها و صحبت خبرنگارها نمی گذارد خوب بفهمم در خیابان چه خبر است. مجری شبکه 6 به خبرنگار می گوید رابطه خود را با ما قطع نکنید! (به جای اینکه بگوید ارتباط) یک شبکه دیگر یک خانم خبرنگار بی چادر و با مانتوی رنگ و وارنگ و قرمز و نارنجی دارد حرف می زند. یک شبکه پخش زنده ی صحبت رییس جمهور شروع شده اما شبکه ای دیگر، سرودی با گویش لری بختیاری پخش می کند!

خلاصه دیدم خیلی حال و هوای واقعی رو نمیشه از صدا و سیما حس کرد و فقط سهمیه اینترنتم رو دارم مصرف میکنم.

در نگاه دوم اگر تفکر کنیم و دقت کنیم، می بینیم لبنان که عروس خاورمیانه بود و سرزمین سواحل زیبا و تجارت و توریسم بود، الان تبدیل شده به مهم ترین کشور مقاوم در برابر دشمن صهیونیستی. تصاویر امام خمینی در جای جای جنوب و ضاحیه در ابعاد مختلف دیده می شود. مردم و نهادها به سرمشق گرفتن از ایران اسلامی، به تبلیغ و نشر معارف تشیع می پردازند. نشانه های انقلاب ایران در لبنان با کمی دقت قابل دیدن است. مردمی که دیندار شدند، فرهنگ دینی خود را رشد دادند و الان به جای گفتن یا لیتنا کنا معکم، درحالیکه به دفاع از خاندان اهل بیت می پردازند، فریاد لبیک یا زینب و لبیک یا حسین سر می دهند.

البته برای آنکه از دایره انصاف خارج نشویم باید اشاره کنیم به زحمات و تلاشهای پرثمر بزرگ مرد عالم تشیع، امام موسی صدر. تلاشهای وی در هویت بخشی به شیعیان، و نشر معارف انسانی  اخلاقی و اعتقادی تشیع، نه تنها شیعیان لبنان، که عموم مردم لبنان را به سطحی والا از فرهنگ رساند. او بود که در راه خدمت به خلق خدا و نجات محرومان از چنگال ستمگران، گامهای اساسی برداشت. او بود که برای آزادی امام خمینی با پاپ تماس گرفت و بعد ها هم با فرستادن خبرنگار لوموند، حصر رسانه ای امام را شکست و ندای انقلاب را به گوش جهانیان رساند.

بعد از ربوده شدنش، فرزندان و پیروانش در لبنان سردرگم شدند اما با پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها شیعیان لبنان، که کل شیعیان جهان سربلند شدند و برای خود تکیه گاهی یافتند.

از آنجایی که امروز جمهوری اسلامی ایران نماد تشیع و پناهگاه و پشتیبان تشیع در جهان است هرگونه ضربه زدن به این نظام ضربه بر پیکر تشیع و زخمی بر دل امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد بود. باشد که با خود سازی و کمک به ساختن دیگران و مملکت اسلامیمان، از ممهدین و زمینه سازان ظهور مولا باشیم.

خدایا هرکس در هر مقامی و هر مکانی به ضرر نظام اسلامی عمل می کند اگر عامدانه است نابودش کن و اگر جاهلانه است هدایتش بفرما.

آمین

۱ ۰ ۷ نظر ۳۸۳۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۷)

وحدوا وحده انجز وعده ونصره عبده‏&خدای بزرگ انقلاب اسلامی مارا تا ظهور منجی وپشتیبان شیعیان ومستضعفان ومظلومان حضرت مهدی (ع‏)‏ محافظت بفرما. خدای بزرگ مکر مکاران که قصد توطئه علیه شیعیان دارند رابه خودشان برگردان.

محب شیعیان زینب

۲۲ بهمن ۹۲ ، ۱۸:۲۰
فردا سید سخنرانی داره .اگه رفتی از طرف من به زور هم که شده یکی از بچه های حزب الله رو که جزء انتظامات هست ببوس.و بهش بگو یه نفر از ایران خیلی دوستون داره و خاک پاتونو هم میبوسه و بهش بگو میگه شهید شدی سلام منو به امام حسین ع و حضرت زهرا س برسونه و بگه هوامو داشته باشن.(شرمنده داداش من شرایط لبنان رو نمیدونم )

سلام داداش.
دلم تنگ شده.
می بینم که اومدی تو بلاگ دات آی آر . منم دارم میام. این مؤسسه بیان کاراش جالبه.
امروز راهپیمایی جات خالی بود. البته سخنرانی رئیس جمهور انقدر دیر شروع شد که کلی از خلق الله از میدون رفته بودن. یادته قبلا با هم می رفتیم؟ ان شاء الله سال بعد باشی با هم بریم.
داشتیم می رفتیم سمت میدون آزادی دیدیم یه پرچم سفید و آبی با آرم زرد که دست یه روحانی قد بلند بود (حدس زدم پرچم آرژانتینه) و یه پرچم قرمز عجیب و غریب دارن میرن . رفتیم جلو یه عده رو دیدیم شامل چندین روحانی که با چند جوان دور خانم هاشون حلقه انسانی درست کرده بودن. پرسیدم، دیدم واقعا از آرژانتینن. اون پرچم قرمز هم مال سرخپوست های پرو بود. یه جوانی هم بود که با شور و هیجان داد می زد و شعار میداد که ما یک کلمه شم نمی فهمیدیم! رفتم جلو گفتم : سلام. can you speak English ؟ جوابمو به زبون خودش داد که فقط فهمیدم ونزوئلائیه و می گه درود بر خامنه ای درود بر چاوز!

پاسخ:

۲۳ بهمن ۹۲، ۱۰:۵۰
سلام
ما بیشتر
بیان حرفه ای ترین وبلاگیه که دیدم. حتی از بلاگر هم بهتره. فقط چون دامنه دات ای ار داره تو آمریکا باز نمیشه.

سلام این یارو نعیم عباس (فلسطینی )یکی از معاونیین ماجد الماجد رو گرفتن جالب اینکه قبلا با جهاد اسلامی کارمیکرده ومثل اینکه تو ایزان هم دوره رفته با حزب الله هم رابطه داشته ما بااینا چکار کنیم امزوز تو ضاحیه بخیر گذشت تا روز دگر

پاسخ:

۲۳ بهمن ۹۲، ۲۱:۳۲
خب امروز ارتش لبنان گل کاشت. یک فلسطینی که جزو گردانهای عبدالله عزام هست رو بعد از مدتها تعقیب بازداشت کردند. همان اول یک ماشین بمگذاری شده در گاراژ وی پیدا شد.می گویند احتمالا میخاسته روز یکشنبه هنگام سخنرانی سید حسن منفجرش کند.
نعیم عباس اعتراف کرده یک نماینده پارلمان لبنان از اقداماتشان اطلاع دارد.
بنا بر اعترافات نعیم عباس، ارتش موفق شد موشکهایی که او برای شلیک به ضاحیه در روز شهید آماده کرده بود را در الدبیه پیدا کرده و توقیف کند.

ماشین دوم در شمال لبنان کشف شد که از عرسال به بقاع می رفته. یک زن و دو دختر عرسالی آن را می رانده اند. در ایست بازرسی زن گفته که من حامله هستم و درد زایمان دارم. اما ارتش مشکوک می شود و بازرسی می کنند و معلوم می شود مدارک ماشین جعلی است و حدود صد کیلو بمب در آن جاسازی شده. خانم هم حامله نبوده و چیزی در لباسش گذاشته بوده.
عرسالی ها که دائما ادعا می کردند اقدامات تروریستی به آنها ربطی ندارد، از شریک جرم هم فراتر رفته و خودشان شده اند مجرم و آدمکش.

مقاله جالبیه بخون اگر نصف اون چیزی که گفته درست باشه فاتحه کشور خونده شده رفته


نماینده مردم تهران در مجلس در گردهمایی انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، ضمن تشریح رویدادهای ژنو به مسائل داخلی کشور پرداخت.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در اردوی جهاد اکبر انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور به توهین‌های مقامات آمریکایی اشاره کرد و گفت: من نمی‌خواهم این را مطرح کنم که جمهوریت چیست و استقلال چیست؟ بلکه در مورد مباحث روز سخن می‌گویم. قبل از هرچیزی یک سؤال دارم و آن اینکه چرا جان کری، شرمن و اوباما که تا یک سال پیش با وجود تحریم‌ها این حرف‌ها را نمی زدند حالا جرات کرده‌اند که هرچه دل‌شان بخواهد به ما بگویند؟
http://jahannews.com/vdcamenee49nym1.k5k4.html

شما میگید ایران شده پشتوانه شیعیان جهان، حالا من یه چیز جالب دیگه بگم. یکی از رفقام فرانسه دکترا میخونه. چند روز پیش اومده بود ایران، میگفت مسلمونهای دانشگاهشون که از کشورهای عربی و آقریقایی هستند به طور دقیقی ایران رو رصد میکنند و امیدشون شدیدا به ایرانه و ایران رو رهبر مقابله با صهیونیسم و آمریکا میدونند. برام جالب بود که حتی سنی ها و آفریقایی ها هم چشم امیدشون به ایرانه. واقعا باید قدر کشور رو دونست و مسئولین باید مراقب باشند این امیدها رو ناامید نکنند

پاسخ:

۲۵ بهمن ۹۲، ۱۱:۴۶
احسنت. کاملا همینه که شما گفتین. غیر از یه تعداد وهابی و سلفی بقیه سنی ها که جمعیتشون تقریبا یک میلیارد میشه، تا قبل از این جنگ ها و درگیری ها، دید بسیار مثبت و علاقه وافری به ایران داشتند. حتی یک حزب سنی مالزی یا اندونزی پیش سید حسن نصرالله آمده بودند و گفتند ما تمام امکاناتمون رو برای مقابله با تکفیری ها در اختیار شما قرار می دهیم. هرچه شما بگید ما گوش به فرمانیم. ما 50 میلیون نفر هستیم!

سلام
مسافرت بودم در پایتخت راهپیمایی امسال فوق العاده بود جمعیت بی نظیر بود جایت خالی وسبز البته از نوع علوی جوانانی را می دیدی که با ظاهر ی متفاوت که اگر در راهپیمای نبود فکر می کردی که با دین وانقلاب هیچ سرو کاری ندارند ولی چنان با عشق وعلاقه شعار میداند که به قول دوستان بچه حزب للهی در مقابلشان کم می اوردیم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها