برای امنیتمان چقدر ارزش قائلیم؟

برای امنیتمان چقدر ارزش قائلیم؟

لبنان هر روز شاهد تجاوزات زمینی و هوایی و دریایی رژیم اشغالگر قدس است. ارتش این کشور هم به قول سید حسن نصرالله فقط یک پلیس مسلح است! یعنی کاربرد داخلی دارد، نه دفاعی. کارشان هم شده بازتاب و ثبت گزارش تجاوزات اسراییل. (نمونه ی این گزارش در سایت ارتش لبنان)

هر از گاهی هم رییس جمهور این کشور به سازمان ملل شکایت می کند که بابا! جلوی این سگ هار رو بگیرید. پس نیروهای یونیفل چیکاره اند؟!

ظاهرا باورش نشده که یونیفل (که مردم بهشون میگن اسراییلی های سفید) صرفا برای جاسوسی و اقدام علیه مقاومت در لبنان هستند نه برای دفاع از لبنان!

دیروز دوباره گروه های تروریستی در مرزهای ایران مرتکب جنایت ضد بشری دیگه ای شده و 5 مرزدار را ربودند. این جنایت از چند منظر قابل بررسی است.

اول اینکه امنیت مرزهای ما اگر این قدر شل و ول است که یک گروهک تروریستی ساده میتونه نفوذ کرده و عملیات موفق انجام بده، اگر دشمنان نقشه بریزند که مثل سوریه به ایران حمله ی زامبی های تکفیری انجام بشه، چطوری می خواهیم جلوشون رو بگیریم؟

دو اینکه بعضی از جوانها در شبکه های اجتماعی مختلف اقدام به نشر کمپین های مطالبه آزادی سربازان کردند. با کمپین شکایت از تروریستا و مطالبه آزادی شون کلا مخالفم. این حرکتها کاملا نشون دهنده ضعف هست. اگه کسی قوی باشه کارشو میکنه و از هیچکس هم نمیترسه. قضیه درست مثل تجاوزات روزانه اسراییل به لبنان و شکایت لبنان به سازمان ملل هست. آدم فقط خندش میگیره.
قدیما یه فحش بود که از فحش ناموس بدتر بود: شیکایتی. یعنی فلانی زور نداشته رفته شکایت کرده و آژان آورده. اگه زور داشت میومد مثل مرد میجنگید.
ظاهرا با فروش انرژی هسته ای و چیزای دیگه به قیمت چهار میلیارد دلار، یه چیزی هم اضافه روش فروختیم: غیرت ملی! (عزت هم که بدست نیومد! غیرت هم به باد رفت)

نکته سوم اینکه از یک بنده خدایی شنیدم که می گفت در بازدید چند تا از نمایندگان مجلس از مرزها، یکی شون رفته بالای برج نگهبانی پاسگاه و به سرباز گفته دو تا تیر با دوشکات شلیک کن صفا کنیم! گفته بود: آقا این نمایشیه. برای ترسوندن قاچاقچیاس. شلیک نمیکنه (واقعا فاتحه امنیت مرزی خوندست). چرا باید سرباز مملکت رو بی سلاح و تجهیزات و بدون پشتیبانی بفرستیم لب مرز؟ آیا واقعا مشکلی هست که هر پاسگاه یک دوربین دید در شب دیده بانی داشته باشه و یک قناصه و یک آرپی جی؟ آیا نمیشه هر پاسگاه یک پهپاد داشته باشه که دائما روی هوا باشه و از غافلگیر شدن پاسگاه در حمله تروریستا جلوگیری کنه؟ چرا اینقدر پز پهپاد میدیم و هر از چند وقتی یکی رونمایی می کنیم اما به دست سربازمون نمیرسه؟ پهپاد ما فقط باید تو سوریه موفق باشه؟ (پست پهپاد زینتی یا سرباز مجانی را در این رابطه مطالعه کنید)

یک نتیجه گیری تلخ: آقایونی که می خواستند عزت و آبرو را به ایران برگردانند واقعا متوجه نمی شوند که با این رویکردها و ننه من غریبم بازی ها و شعارهای دشمن شاد کن مثل خزانه خالی، قدرت و هیبت ایران را به باد دادند؟ کشوری که به جای کوبیدن مشت آهنین بر سر دشمنش، برود به سازمان ملل شکایت کند یعنی قدرتش واقعا ته کشیده (تازه اگر آقایان شکایت کنند، من که فکر کنم حداکثر یه لبخند ظریف و ملیح بزنند!). اینگونه می شود که سپاه مجبور می شود بگوید آماده ایم قدرت ویرانگرمان را در مقابله با تهدیدات به کار بریم! (پس تا حالا منتظر چی بودند؟)

۱ ۰ ۹ نظر ۴۳۷۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۹)

راستش از انتقاد کردن ازین و اون خسته ام ازاینکه زود باورم خسته ام ازین اینکه به زمین زمان بد وبیراه بگم خسته ام اگر راستش روبخای هر روز داره ازین اتفاقات مبفته اگر از 2و3تا بالاتر بره صدا درمیاد ابن گربه های پاکستانی هم وقتی به ما برسه شیر میشن

پاسخ:

۲۱ بهمن ۹۲، ۱۴:۳۳
البته ظاهرا از گربه های خودمونن! میرن ادویه پاکستانی میخورن آتیششون تند میشه

غیاث‌الدین

۲۱ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۰۰
آقامحمود یه سوالاتی داشتم ممنون می‌شم راهنماییم کنین!
اوضاع امنیت تو لبنان در چه حدیه؟ اینکه صهیونیست‌ها تجاوزاتی می‌کنن و تکفیری‌ها هم کارایی انجام می‌دن در حد نگران‌کننده‌ایه؟ اصلا این تهدیدات و مشکلات امنیتی همه جای لبنان رو شامل می‌شه یا فقط یه بخش‌های خاصی درگیر این مسائل هستن؟

پاسخ:

۲۱ بهمن ۹۲، ۱۴:۳۷
اوضاع خوب نیست. خیلی از مغازه ها و حتی بانکهای خارجی جلوی مغازه رو با کیسه شنی سنگر بندی کردن. اسراییل هم از چند روز قبل کنفرانس ژنو2 تجاوزات هوایی خودش رو زیادتر کرد. هم جاسوسی هم جنگنده ها و تعدادشون هم بالا رفت. تجاوزات زمینی شون هم روی همه ی اینها. من که احتمال می دهم به خاطر اینکه نتونستند نتیجه دلخواهشون تو سوریه رو برای تضعیف مقاومت بگیرند، دارند دست به حرکتهای خطرناک می زنند. جنگ شهری الان در شمال لبنان در عکار و جبل محسن و طرابلس دایر هست. اما فعلا بیروت و صور و صیدا فقط گاهگاهی یه بمبی میترکه یا بمب صوتی ای چیزی.

ممنون از پاسخ
گویا اوضاع از نتیجه گیری تلخ شما تلخ تر است

خاتمی از مردم دعوت به حضور در راهپیمایی و رفع کدورت ها کرده...
فتنه را در حد یک کدورت تقلیل می دهند..
بعد بهره برداری می کنند

خدا به داد فردا برسد

زیا سخت نگیرید اوضاع خیلی هم خوبه لا تخف. فکر کن سیستان هم مکزیک ! از این اتفاقات پیش میاد. ایران گه سویس یا سوئد نیست هست وسط خاورمیانه با مرزهای پهناور و اهل سنت مرز نشین

نه میدونم این به اصطلاح جیش العدل ظاهرن ایرانی هستن منظورم اینکه به خایم نیرو بفزستیم پاکستان یا مخفیگاهشن رو بمباران کنیم همین پاکستانی ها که جرات ندارن به آمریکا بگن بالای چشمت ابرو یه هو غیرتی میشن اون وقت این پیشی (گربه) یهو میشه شیر با پنجه های اتمی

پاسخ:

۲۱ بهمن ۹۲، ۲۲:۱۱
آی گفتی. یه مسئول پیشین حزب الله که الان عراق کار حوزوی میکنه میگفت این سنی های عراق زمان صدام صداشون درنمیومد. تا دیکتاتور رفت و دولت تشکیل شد و به لحاظ ترکیب جمعیتی اکثریتش دست شیعه ها افتاد، یهو شیر شدن! هر وقت اعتراض و تظاهراتی راه مینداختن شیعه رو از سر تا ته میشستن با انواع فحشها و میگفتن حرومزاده! میگفتن ما زیر بار دولت شیعه نمیریم. همه سنی ها همینجورن. چون میدونن شیعه ها مسلمون کش نیستن و مراجعشون اجازه نمیدن مقابله به مثل بکنن هر غلظی بخوان میکنن. اما جلوی آمریکا یا اسراییل هرگز! خودشونو سگ هم حساب نمیکنن. فقط شتری به حساب میان برای دوشیدن و بارکشی دشمنای اسلام!

اینگونه می شود که سپاه مجبور می شود بگوید آماده ایم قدرت ویرانگرمان را در مقابله با تهدیدات به کار بریم!!!!
من نقهمیدم این متلک بود یا واقعا سپاه چنین قدرتی داره؟

پاسخ:

۲۲ بهمن ۹۲، ۰۰:۰۹
این جمله رو خود سپاه گفته.
 قدرت یه چیزه و اعمال قدرت چیز دیگه. اگه بخوان میتونن. لازم هم نیست برای مرزداری و نابود کردن تروریستا سپاه همه ی قدرتشو بذاره. کافیه اراده کنه و بره دنبالش. ولی لازم نیست سپاه برای چهارتا تروریست لشکر کشی کنه. باید سرچشمه تروریسم نابود بشه. مرز و مرزدار هم تقویت بشه. 

غیاث‌الدین

۲۲ بهمن ۹۲ ، ۱۳:۴۵
ممنون از راهنمایی‌هاتون. پس با این اوصاف فعلا حتی بیروت هم زیاد مناسب سکونت نیست نه؟ یه سوال دیگه هم داشتم، اینکه وضعیت تحصیل در چه سطحیه؟ دانشگاه سطح بالا و خوبی برای رشته‌های فنی تو لبنان داریم که بشه پذیرش هم گرفت؟

پاسخ:

۲۲ بهمن ۹۲، ۱۳:۴۸
بله بیروت هم مناسب نیست. کلا اگر کسی کار واجبی ندارد لبنان نیاید.
بعضی دانشگاه های لبنان وضع خوبی دارند. مثل دانشگاه آمریکایی بیروت. اما رشته های فنی رو اطلاع ندارم در چه سطحی است.

با اجازتون مطلبتون رو در فیسبوکم به اشتراک گذاشتم :)

پاسخ:

۲۳ بهمن ۹۲، ۱۷:۰۷
خواهش میکنم. غیر از مطالبی که برای آنها کپی رایت ذکر می شود و نشر و استفاده از آنها فقط با ذکر منبع مجاز است، بقیه مطالب به صورت کاملا آزاد قابل استفاده است.

سلام مجدد را ستی در مورد پاراگراف آخر مطلبتون و سوالهای بجای شما مطلبی نوشتم با عنوان" راستگویان به دشمن" با این نتیجه گیری که : دلت خوش است حاج حسین ؛کار از گریه گذشتست.
دوست داشتید بخونید

پاسخ:

۳۱ فروردين ۹۴، ۱۳:۰۹

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها