اتهامی قدیمی به امام موسی صدر

اتهامی قدیمی به امام موسی صدر

نمیدانم شما خود جلال الدین فارسی هستید یا صرفا یک جوان تندرو که هر سخن و تهمتی را می شنود و باور می کند و تکرار می کند! هر چه هست خوش آمدید. (این مطلب مخاطب خاص دارد. این پست در جواب خواننده ای نوشته شد که در ذیل مطلب «تندروها زودتر به ته خط می رسند» اتهاماتی را به بنده و امام موسی صدر و دیگران وارد کرده بود.)
خدمت شما عرض کنم نویسنده مطلب خود بنده هستم و دوستان نزدیک و خوانندگان عزیز می دانند آنقدر عقل و منطق دارم که سلطنت طلب نباشم. اما اینکه شما طرفداران امام موسی صدر، آن بزرگمرد اخلاق و محبوب انسانها، مجتهد جامع الشرایط و فقیه نو اندیش، رهبر معنوی و ناجی شیعیان لبنان را در چند نفر مثل قطب زاده خلاصه می کنید مشکل کوته بینی و کم عمقی اطلاعات شما است اگر ناشی از دشمنی و تعصب کور نباشد!
اولا امام موسی صدر و هیچ کدام از افرادی که نام بردید معصوم نبودند از جمله محمد منتظری. محمد و جلال و ابوحنیف انسانهایی بودند که افراطیگری و تندرویشان و پیروی از سیاستهای غلط فلسطینی ها آنها را با امام موسی صدر که پناهشان داده بود، پنهانشان کرده بود و برایشان پاسپورت اردنی و اقامت لبنان جور کرده بود در انداخت. البته در حدی نبودند که با او در بیفتند فقط فحش می دادند و شب نامه های سراسر دروغ تهیه می کردند که خواننده هم نداشت.
دوم اینکه شهادت نعمتی است که به هر کسی نمی دهند و هر کسی که کشته شد و از نظر شما شهید بود شاید از نظر خدا شهید نباشد. شروطی دارد. مثل الان که در لبنان یکی را برادرش کشته به او شهید می گویند! پس ادعا نکنید محمد منتظری چون شهید شده (به نظر شما و بنیاد شهید!) همه سخنان و عملکردش درست بوده. محمد منتظری اگر شهید نمی شد شاید سرنوشتی بدتر از پدرش برایش رقم می خورد. فردی که با خودرایی و زور اسلحه، کثیف ترین سیاستمداران عرب را به زود نزد امام خمینی برد واقعا چه جای صحبت دارد؟
سوم اینکه شما یا در زمان انقلاب وجود داشتید یا نبودید، در هر حال باید بدانید افراد زیادی در پیروزی انقلاب نقش داشتند که بازرگان و قطب زاده و نبوی و غیره هم، از آن جمله اند. حتی اگر این افراد با سلیقه شما جور درنیایند، واقعیت این است که مبارز بوده و سالها بر ضد شاه فعالیت کردند و بسیاری از آنها هم از چنگال ساواک به آغوش امام موسی صدر در لبنان فرار کردند. خیلی از مبارزین که از طبقات محروم جامعه هم بودند و با زحمت بسیار به لبنان فرار کرده بودند با دیدن دم و دستگاه مجلس شیعیان لبنان می گفتند امام موسی صدر قصر دارد! آسانسور دارد! سالن دارد! میز دارد و دم و دستگاه! خب فردی که شاید تهران را هم ندیده، با دیدن امکاناتی که در دست امام موسی صدر بود و رفت و آمد او با سیاسیون و رییس جمهورها می گفت این آدم برای خودش شاه است! (شاید برای همین من را سلطنت طلب نامیدید! و البته امام موسی صدر برخلاف عموم روحانیون ایرانی و لبنانی هیچ چیزی به اسم خودش نداشت. نه منزل نه ماشین نه زمین نه حساب بانکی)
این افراد تندرو افسار فکر و عقل خود را دادند دست فلسطینی های بی عقلی که بخاطر نابخردی از سرزمینشان آواره شد بودند! فلسطینی های نمک نشناسی که در طول این ۳۴ سال بارها در مقاطع مختلف تاریخی، به ما پشت کرده و از پشت خنجر زدند. اما امام موسی صدر در همان زمان از افکار پلید اینها اطلاع داشت و می خواست فلسطینی ها به نفع قضیه فلسطین فعالیت کنند، نه اینکه آلت دست اعراب بشوند. و دقیقا تمام مواردی که امام موسی صدر قبلا هشدار داد، امروز همانها اتفاق افتاده و صحت رای امام برای همه اثبات شده.
چهارم اینکه آیا فقط بازرگان و قطب زاده و غروی از دست پروردگان امام موسی صدر هستند و تمام ایرانیهای دور امام ضد انقلاب شدند؟ پس شهید چمران و برخی برادران سپاه که الان در رده های بالای فرماندهی هستند و قبلا نزد امام موسی صدر بودند هم ضد انقلابند؟ فکر نمی کنید تصفیه های درون گروهی، عموما توسط همان افراطی ها باعث کنار راندن امثال بازرگان شد؟ امام موسی صدر آنقدر سعه صدر داشت که هر کسی را می پذیرفت اما شما و آن تندروها شاید همین امروز هم چمران را جاسوس آمریکا بدانید! راستی غیر از محمد منتظری که شهید شد، از بقیه نام ببرید ببینیم کدامشان عاقبت به خیر شدند؟ جلال الدین فارسی که قاتل شد و از قصاص گریخت یا بقیه که مهره های سوخته و خودشیفته شدند؟
در نهایت عرض کنم خط نظام برای عاقبت به خیر شدن کافی نیست. باید در راه خدا حرکت کرد و حق را انتخاب کرد نه اینکه اشخاص و گروه ها معیار و الگوی ما باشند. نظر شما در مورد امام موسی صدر، بازرگان، شریعتمداری، غروی و هر شخص دیگری نظر شخصی شماست و امیدوارم برای اثبات آن در نزد خدا ادله ی کافی داشته باشید. چون تهمت یکی از گناهان کبیره است. تهمت ارتداد به شخصی که نه دیده اید و صرفا اطلاعات رسانه ای از او دارید نه برای خدا اهمیتی دارد نه واقعیت را عوض می کند.  به فکر آخرتتان باشید و خیلی خودتان را حزب اللهی و در خط ولی فقیه احساس نکنید! چرا که آنها که حسینی هستند و الان دارند از حرم عمه سادات دفاع می کنند فرزندان امام موسی صدر هستند درحالیکه خیلی از آنهایی که ادعای پیروی از ولی فقیه را دارند نشسته اند و در ایران حالشان را می کنند.

 

توضیح نوشت: و البته خط امام موسی صدر و رهبری عزیز جدا از هم نیست و فرزندان راستین سید علی خامنه رهبر عزیزمان هم بی سر و صدا مشغول دفاع از حرم عمه سادات هستند.
عموما آنها که صدایشان زیاد است طبل تو خالی هستند و آنها که واقعا اهل عمل و مرد میدان هستند شعار دادن و سر و صدایشان کمتر است. درود بر سرداران گمنان امام زمان که به رهبری سید حسن نصرالله تحت فرماندهی رهبر عزیزمان به دفاع مقدس مشغولند.
توضیح۲: منظور از نظام، واقعیت فعلی نظام است نه نظام اسلامی که در ذهن امام خمینی و شهید بهشتی و شهید مطهری و دیگر اندیشمندان انقلاب بود. نظامی که در آن مسئولین برای قدرت با هم نجنگند و برای جمع کردن رای، واقعیت را وارونه جلوه ندهند.

۰ ۰ ۰ نظر ۳۱۸۶ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها