ازدواج در لبنان - وقتی مرغ همسایه غاز نیست

ازدواج در لبنان - وقتی مرغ همسایه غاز نیست

هرچقدر جلو می رویم شرایط اقتصادی نامناسب تر می شود و قدرت جوانان برای ازدواج کاهش می یابد. رشد جمعیت و افزایش بیکاری و کمبود شغل با درآمد مناسب، باعث تشدید بحران ازدواج شده است. از سوی دیگر دختران هم توقعات مادی خود را افزایش داده اند و با تقاضای مهریه های بالا و شروط سنگین، کار را بر خواستگاران سخت تر کرده اند. برخی از پسرانی که موفق به ازدواج نمی شوند به فکر ازدواج با غیر ایرانی می افتند و شاید یکی از علتهای آن، نا امیدی از یافتن دختری با شرایط مناسب باشد.
ازدواج در لبنان هرچند دیگر مثل گذشته سهل و آسان نیست اما باز هم گلی به جمالشان، آنرا از ما ایرانی ها آسان تر برگزار می کنند. با وجود اینکه تهیه ی خانه و جهیزیه و اسباب منزل همگی به عهده ی آقا داماد است اما مانند ایرانی ها چشم و هم چشمی و حرص برای خریدن بهترین مارک خارجی ندارند. همین که آقا داماد یک شغلی داشته باشد و یک خانه ای اجاره کند و لوازم اصلی منزل مثل گاز و یخچال و ماشین رختشویی را بخرد می تواند موافقت عروس و خانواده اش را برای ازدواج و زندگی زیر یک سقف، جلب کند. بسیاری از خرده ریزها بعدا هدیه می آید یا بعدا خود عروس و داماد، خرد خرد تهیه می کنند؛ و این یکی از اخلاق های خوب لبنانی هاست.
مهریه هم عموما مقداری وجه نقد به دلار آمریکایی یا طلا یا زمین است که همانطور که قبلا گفتم مؤجل یا معجل توافق می شود. یعنی مثلا قرآن و شاخه گل معجل است (باید موقع عقد یا بعد آن بدهد) و پول یا طلا یا زمین مؤجل است وبعد از مثلا 30 یا 40 سال عروس خانم اجازه دارد آنرا مطالبه کند!
مهریه ها عموما چند هزار دلار یا 100 سکه طلای انگلیسی 24 عیار یا یک قطعه زمین است که ممکن است تا 100 هزار دلار ارزش آن باشد. البته آن جوان قشر متوسط که در ایران اقلا 500 سکه مهر می کند در واقع اقلا 180000 دلار دارد مهریه می دهد! یعنی از پولدارهای لبنان بیشتر! (با احتساب سکه یک میلیون و سیصد هزار تومانی و دلار 3700 تومانی) یک ضرب المثل قدیمی ایرانی در لبنان هست -که قبلا در ایران درست بود و الان دیگر درست نیست- می گوید کی مهریه را داده و کی گرفته!
لبنانی ها به سبب گرانی و تورم در سالهای اخیر و خصوصا پس از جنگ، معتقدند جوانی که بتواند در لبنان شرایط ازدواج فراهم کند قهرمان است. به عقیده ی من و با کنار هم گذاشتن مواردی که عرض کردم باید گفت جوانی که در ایران ازدواج می کند سوپر قهرمان جوانان جهان است!
حالا اگر یک قهرمان ایرانی (که به مرحله سوپر قهرمانی نرسیده) بخواهد با یک دختر لبنانی ازدواج کند چه باید بکند؟ همانطور که قبلا گفته ام امکان اینکه بلند شود بیاید خواستگاری یک دختر لبنانی یا کسی را برای خواستگاری بفرستد وجود ندارد. به چند دلیل:
- عموم دختران لبنانی و خانواده هایشان مایل به زندگی در غربت نیستند.
- اصلا چگونه می توانند به کسی که نه دیده اند و نه می شناسند دختر بدهند؟
- مشکل زبان یک مشکل اساسی در این موضوع است که در بیشتر موارد لاینحل است و جوان ایرانی به جای اینکه عزم به یادگیری زبان لبنانی کند، می گوید حالا یک جوری حرف میزنیم دیگه!
- پیش داوری ها و پیش زمینه های فکری از ایرانیان دید بدی نسبت به آنها در مورد ازدواج داده، مثلا بخیل بودن ایرانی ها، اصرار بر کار کردن زن و مشارکت در هزینه ها، اصرار بر بچه نیاوردن! و...
- به جهت سختگیری های بیش از حد دولت لبنان برای جلوگیری از حضور ایرانیان در لبنان، گزینه ی زندگی در لبنان اگر بواسطه مشکلات اقتصادی و معیشتی حذف نشده بود در این مرحله تقریبا بطور کامل حذف می شود.
آیا اصلا راهی برای ازدواج وجود ندارد؟
به عقیده و تجربه ی من تنها دو راه نتیجه بخش است:
1- جوان ایرانی در لبنان مشغول کار یا تحصیل باشد و به این واسطه با دختری آشنا شود و دختر خانم وی را بپسندد.
2- جوان ایرانی در ایران دختری لبنانی را پیدا کند و مورد قبول وی و خانواده اش قرار بگیرد.
البته راه دوم سخت تر است و از آنجا که لبنانی هایی که در ایران حضور دارند فقط برای درس و چند ساله به ایران آمده اند اکثرا چنین نیتی ندارند و از کثرت مراجعات ایرانی ها برای خواستگاری هم ناراحتند.
3- یک دختر خانم ایرانی خانواده دار پایبند به دستور پیامبر پیدا شود که نگاه او و خانواده اش به ازدواج نگاه دینی و اجتماعی باشد نه نگاه تجاری! متاسفانه بسیاری از قشر مذهبی ما بدتر از بقیه به دنبال رسومات پرهزینه و بریز بپاش و جهیزیه ی آنچنانی و مهریه های فوق العاده سنگین هستند.
پی نوشت: برخی از خوانندگان ممکن است از بحث ازدواج پسر ایرانی با دختر خارجی ناراحت شوند (همانطور که قبلا مشاهده شد) اولا به سلیقه و انتخاب افراد احترام بگذاریم. دوم اینکه وقتی شرایط را دختران و خانواده هایشان و رسم و رسومات برای پسر سخت کرده اند چگونه انتظار داریم یک جوان حتما بیاید و دختر خانمی را بگیرد که اقلا 500 سکه مهرش است ضمن اینکه عندالمطالبه است و ممکن است هفته ی بعد از عقد آنرا از جوان بیچاره طلب کند؟! ضمن اینکه هنوز ازدواج با خارجی علیرغم بالا رفتن نرخ دلار، برای پسران به صرفه تر از ازدواج با ایرانی است!
مطالب مرتبط:

 

ازدواج با دختر لبنانی

عادتهای جالب و پسندیده در ازدواج لبنانی ها

خانواده لبنانی

ازدواج با لبنانی

مزایا و معایب زندگی در لبنان-2 

مزایا و معایب زندگی در لبنان

۰ ۰ ۱۴ نظر ۸۲۴۱ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۴)

عزیزم چرا از جهیزیه ای که دخترا می برن گله نمی کنی و فقط از مهریه ای که الان سقفش 110 سکه هست میگی که اون هم به قول خیلی ها کی داده کی گرفته. الان جهیزیه یک دختر که خیلی هم بخواهد ساده باشد کمتر از 20 میلیون نمی شود فقط یک یخچال ممولی 32 میلیونه. در صورتی که در بیشتر کشورها مثل لبنان پسر جهیزیه می خرد

پاسخ:

۸ ارديبهشت ۹۳، ۰۱:۴۹
طبیعتا من به عنوان یک مرد از جهیزیه گله ای ندارم و خیلی هم استقبال میکنم ☺
البته بنده خودم جهیزیه دادم.
اما واقعا ازدواج جوانان معضلات فراوانی دارد که یکی از آنها هم جهیزیه ی سنگین است. چرا ساده نمیگیرند؟
چرا توقع هست که دختر جهیزیه ندهد، عقدشان هم با تمام شانزده شرط مدنی ثبت شود و کلا پسر بشود نوکر خانم! آیا دختر ایرانی حاضر است مانند زنان اعراب، تن به ازدواج مجدد، کم توجهی شوهر به منزل، گعده ها و قلیان کشیدنهای شبانه شوهر با دوستانش، زحمت کشیدن و اداره منزل و کدبانو بودن و.... بدهد؟
واقعا در ازای چه چیزی پسر ایرانی باید جهاز هم بدهد؟ چه کمالات و توانمندیهایی باید دختر داشته باشد که فقط با لباس عروس به خانه بخت برود و جهاز هم ندهد؟

ازدواج مجدد مردان شرایطی در اسلام داره که اگه مردی با این مشخصات پیدا بشه من خودم براش آستین بالا میزنم. در مورد کم توجهی مردان عرب به خانواده و منزل گفتید این حسن نیست که بهش بتوان افتخار کرد مثل اینکه شما هم تنتون به تن عربها خورده که به قلیان کشیدن و شب نشینی مردان رضایت می دهید این نشان افول اخلاقی است نه حسن اخلاق. متاسفم... در ضمن زن ایرانی کم برای خانواده اش فداکاری می کند مثلا مادر شما چقدر بی خوابی داشته چقدر خون دل خورده که شما را بزرگ کرده در صورتی که یک هزارم این زحمات را پدرتان نکشیده. من به عنوان زن ایرانی هرگز اجازه تفریحات ناسالم و لودگی به همسرم نمی دهم اصلا با این چنین شخصی ازدواج نمی کنم. ترجیح می دهم تو غار با خفاش ها زندگی کنم اما با افراد هرزه زیر یک سقف نباشم.

پاسخ:

۸ ارديبهشت ۹۳، ۱۲:۳۹
مواردی که مطرح کردم نه به عنوان حسن یا قبح، بلکه به عنوان واقعیتهای جامعه بود. ازدواج با شعار و مقاله درست نمی شود. باید دو طرف به سطحی از آمادگی و بلوغ فکری و علاوه بر آن، همفکری رسیده باشند که بتوانند با هم همراه شوند. وگرنه عاقبتی جز طلاق در انتظار دو جوان نیست. شما خودتان کلاهتان را قاضی کنید، آیا یک پسر ایرانی حاضر می شود جهاز بدهد، خانه بدهد، مهریه بالا بدهد، همه کار بکند، اختیارش را هم دست خانم ّبدهد، در کارهای منزل هم کمک بکند، اجازه دهد خانم کار بکند، درس بخواند، هروقت دلش خواست بچه بیاورد، اگر نخواست نیاورد(!) ، خلاصه، زندگی و آزادی اش در خانه پدری یا مجردی را تعطیل کند که با دختر خانمی ازدواج کن؟ مگر مغزش را از دست داده؟
وقتی الگوی ازدواج ما الگوی غربی یا الگوهای من درآوردی جدید باشد و از اصول اسلامی و اخلاقی و نزدیکی به ازدواج حضرت علی و فاطمه دور شود، هر دو طرف تنها زیان خواهند کرد. چرا نرخ ازدواج اینقدر پایین آمده؟ خب برای بالارفتن هزینه ازدواج و بالا رفتن توقعات و شروط دخترها است. علاوه بر اینکه شغل مناسب برای جوانها کم است و تهیه مسکن حتی اجاره، یکی از بزرگترین معضلات زندگی.
وبلاگ این دوست عزیز را بخوانید تا ازدواج شیرین و راحت و همدلانه ای با الگو قرار دادن اخلاق ائمه را مشاهده کنید.

به شد باهاتون موافقم

اقای محترم تا جایی که من میدونم ما حدود 20تا کشور عرب در دنیا داریم که ازاین بین فقط در کشورهای خلیجی اونم تازه بین پولدارها وتازه بین بعضی ازپولدارهاشون ازدواج مجدد رواج داره.اخه ادم حسابی تو کشورهای عربی که اکثرشون درگیربحرانهای اقتصادی عدم امنیت وجنگ هستن دیگه کدوم عربیو پیدامیکنی که چندتا زن داشته باشه؟  وجدانا تو همین لبنان چند تا مردرو میشناسی که دوتاا زن داشته باشن؟توکه خودت تویه کشور عربی زندگی میکنی چرا به ناحق چنین حرفایی رو راجب مردای عرب میزنی؟

پاسخ:

۲۵ تیر ۹۵، ۱۱:۰۲
ازدواج مجدد در بیشتر کشورهای عربی که کمرنگ شده تنها به خاطر بالا رفتن سطح فرهنگ مردم، با سواد شدن زنان و مشکلات اقتصادی ای است که جلوی ازدواج مجدد را گرفته. وگرنه قطعا می دانید در عربستان و برخی کشورهای دیگر، اگر کسی ازدواج دوم و سوم نکند، مشکل دار به نظر می آید! شما اعراب را با عربهای ایرانی مقایسه نکنید. در تمام دنیا عربها، فرهنگ خاصی در مورد زندگی و ازدواج و استراحت و قلیان کشیدن دارند.

قلیون زادگاهش خاورمیانه اس،کل مردم خاورمیانه از عرب وایرانی گرفته تا ترکها باقلیون رابطه خوبی دارن واین چیزی نیس که فقط مختص عربها باشه.ایرانیاهم توعلاقه به قلیون کشیدن دست کمی از عربها ندارن.یادم میادیه بار یه عکسی از چندتا بازیکن فوتبال سرشناس ایرانی تو روزنامه هاوسایت ها وحتی دربرنامه ورزشی معروف90متشر شد که دورهم نشسته یودن وقلیون میکشیدن!! خب فکرشوبکنید وقتی ورزشکارای یه مملکت که باید به عنوان یه ورزشکار ازدخانیات پرهیز کنن ورفتارهای سالمی داشته باشن والگوی جوانان باشن یه همچین رفتاری ازشون سرمیزنه پس از بقیه جوونای مملکت چه انتظاری میتونیم داشته باشیم. اما در مورد گعده یاشب نشینی های مردان عرب من راستشو بخوای تا حدودی حرفتونو قبول دارم،البته این موضوع بیشتر در بین خلیجی ها رواج داره اما دربین بقیه کشورهای عربی تاجایی مه من میدونم اهل شب نشینی واینجور حرفا نیستن.اما در مورد چندتا زن داشتن من قبلا گفتم الان هم میگم لین موضوع الان فقط بین خلیجی هااونم بعضیهاشون رواج داره مخصوصا عربستانیها.بعد در ضمن خواهشا یه ذره منطقی تر درمورد بعضی چیزا برخورد کنید، بیاید یه ذره عقلامونوبه کاربندازیم وفکرکنیم؛به نظرشما ایرانیا تا همین 60_70سال قبل به اندازه الان تک زنه بودن؟!!قطعا تعداد مردان چند زنه درایران تا همین چنددهه قبل بیشتر ازالان بوده(البته نه به اندازه عربها، من نمیخوام حق رو کتمان کنم،عربها درچند زنی سرامد جوامع بودن)ولی بابالا رفتن سطح سواد وفرهنگشون در چند دهه اخیر این موضوع بینشون کم شده.خب پس چرا ایرانیا هرجا که حرف از پدیده های بد احتماعی مثل چند زنی وزن ستیزی وغیره وغیره میشه میخوان این چیزا روفقط به عربها نسبت بدن وخودشونو ازین چیزا مبرا بدونن؟! یعنی وجدانا توایران این جور مسایل کم هست؟ ایرانیا کم حق زنها شونورودر خیلی جاها پایمال کردن

اقای علوی حرف دل جوونای ایران رو زدید! واقعا شرایط ازدواج اونقدر سخته گاهی فکر میکنم رتبه اول جهان باشیم از این نظر!! خدمت شما عرض کنم چنانچه همه اقلامی که جنابعالی گفتید اعم از مهریه سنگین خونه ماشین ویلا و.. هم اگه به راه باشه به دفعات دیده شده خانواده ها سر مسایل بیهوده ای مثل کم مویی قد خیلی بلند نوع راه رفتن و حتی با این تعبیر که از قیافش خوشم نیومد و...جلوی ازدواج ها رو میگیرن!!واقعا چاره اون جوون بیچاره چیه؟! حالا بماند که خونه ماشین ویلا در اکثریت موارد برای جوونا اول زندگی فراهم نیست!! واقعا نمیدونم چاره کار چیه! شاید ازدواج با غیرایرانی بهترین گزینه پسرا باشه،عراقی لبنانی،افغان،ترک..انتخابای خوبی هستن به نظر من چون از نظر فرهنگی به ما نزدیکترن حداقل

اقای مهدی شما غصه نخورید بقول اقای قرائتی اگه ی جا ن شنیدین ایراد شنیدین خودتون نبازید هرکس ی بختی داره بعدم واقعا قیافه و هیکل و قد برابعضی روحیه دخترونه اهمیت داره.من هرچی پست براازدواح میخونم دنبال فرار ب جلو هستن.ازدواج خرج داره ایرانی و غیر نداره.مادخترا همیشه دنبال تجملاتیم بااین تفاوت بعضیامیخان ازاول بوق زنان وارد ی زندگی اماده بشن بعضیا دنبال این هستن ک خودشون زندویشون بسازن.دنبال دختر عاقل و مومن 
باشید ناامیدهم نشین.دایی دوستم با ی دخترافغانی ازدواج کرد دخترو ول کذد رفت المان دخترشم برد تازه شناسنانه و پاسپورت دایی دپستم بزد ک ازدواج نکنه.اافغانیهایی ک نسبت ب بقبه جهان دختراشون بقچه پیچ میکنن حالابقیه اش پیشکش

خانم مهسا واقعا نمیشه منکر مشکلات پیش روی ازدواج جوونای ایرانی شد شما یه نمونه آوردید برای زادواج ناموفق با افغانی اگه سری به دادگاه خانواده بزنید صدها مورد ناموفق داخلی میبینید! البته این مساله کاملا نسبیه ولی واقعا شرایط خانمای ایرانی خیلی سخت شده! کمترینش مهریه بالاست که عندالمطالبه ست یعنی اگه خانم خواست باید بلافاصله پرداخت بشه! این کمترینشه در این شرایط گزینه غیرایرانی هم میتونه مطرح بشه برای اقا پسرا که شاید واقعا لازم بشه بعضیها به این سمت برن! اصلا نمیگم دخترای ایرانی خوب نیستن،شرایط خیلی سخت دارن،حتی اگه خودشونم راضی باشن خانواده ها ساده نمیگیرن! حرف کلیشه ای هم اینه که میگن اگه خودت بودی به کسی که ماشین خونه حساب پر پول نداره دختر میدادی؟!! 

سلام ابتدا می خواهم این را عرض کنم هیچ قومی را نباید مسخره کنیم این دور از آداب اسلامی است اگر نقدی هست باید سازنده
 باشه نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم , در ثانی خواستم به  عزیز خوستانی این را عرض اقوام عرب در ایران همه ایرانی عرب زبان هستند  , مثللا من  ترکم به این معنی که  از اقوام آذری ایران که ترک زبان هستند هستم . زنده باد اسلام , زنده باد ایران(برای تعجیل فرج منجی عالم بشریت نفری یک صلوات ختم کنیم)

خوب شمو فک میکنید دخترخارجی خرج نداره؟ مهریه نداره؟ 
اگه واقعا حس میکنید ازدواج بادخترایرانی ب بن بست رسیدین مشکلی نداره برین زن خارجی بگیرین کسی نمیتونه جلوشمو رو بگیره.
اما زن خارجی هم فرهنگ و اداب خرج خودش رو داره.
فقط مواظب باشید زنی ک میگیرید رن زندگی باشه خارجیو ایرانی نداره.مازن اراوکراین اوردیم از سهرهای اطراف اوردیم همشونم خ ساده اومدن تازه اون ایرانیه جهیزیه زیادی هم اورد اما چون فرهنگها ازهم دوربودن.
هردوتاش طلاق گرفتن.مهریه رو هم بخشیدن.
زن گرفتن خ سخت شده اما سختی در پیداکردن زن عاقل هست.زن صبور.و الا هرجابرید مهریه هس نفقه هس چون این قانون اسلام هس.
من پیشنهادمیکنم اول خوب توشهرخودتون دنبال رن بگردبن ناامید شدین بعدبرین دنبال زن خارجی.بعضی اوقات هم ادم باید اخلاق و کردارخودش عوض کنه.ن اینکه دورازجون شمو بگم اخلاقت بدهستا.مشکل داری.منظورم اینه ببین چ اخلاقهاییت هستن ک ذاتی هست چ اخلافهایی اکتسابی بدهاش رو ازبین ببر.بهترین زن بگیری اخلافت کردارت بدباشه ول میکنه میره.
خواهش میکنم ازهمگی اینقدذناامیدنباشید بخداادم ازرندگی سیرمیکنید.دعاگذاشتن براهمچین روزهایی.بشینید تک تک خصوصیاتی ک میخاین ازهمسر ایندتون رو ب خدا بگین.خدا ن حسوده ن بخیله ن دست و بالش تنگه.مطمئن باشید 
اگه خوب باشید خداهم ی ادم خوب نصیبتون میکنه.لنده ندین

فقط چندجمله...

من زن ایرانی داشتم وپرازادعای اصالت و...بامهریش بیخود بیجهت تمام زندگیمو بالا کشید...

زن لبنانی گرفتم بامحبتش تمام زندگیمو بالا کشیده....
نوش جونوونش....

زنهای اصیل و بساز ایرانی رو‌الان فقط باید درالبومها جستجو‌کرد....



پاسخ:

۱ آذر ۹۶، ۰۰:۰۹
قطعا نه همه ایرانی ها اونجور هستن نه همه لبنانی ها اینجور!

سلام. در جواب آقاي محمد بايد عرض كنم، كه ديگه توي اين دوره زمونه اگه يه نفر از اين حرفها بزنه بايد تعجب كرد.
يعني چي كه زن ايراني اصيل و بساز رو بليد در آلبوم جستجو كرد.
اولا اينكه خوشحالم كه همسر خوبي داريد و زندگي قبلي شما ناموفق بوده اما اين دليل به بد و ناسازگار بودن زن ايراني و بساز بودن زن لبناني هستش.
در اطرافيانم خانم هايي رو مي بينم كه با وجود بداخلاقي و بد خلقي شوهرشون باز هم دارن تحمل مي كنند. جاي تعريف از خودم نباشه، وظيفه ام اينه اما با حقوق كارمندي همسرم با توقع كم الان خدا رو شكر هم صاحب خونه هستم و هم صاحب ماشين و زندگي خوب. در مقايسه با همسن و سالهام و حتي خانم هايي كه زمان زيادي از زندگيشون مي گذره. موقع ازدواجم در سال 90 مستاجر بوديم. ميتونستم هرچي پشت ويترين ميديدم بخرم و هر چي جاري هام و خواهرهام ميخرن رو طلب كنم اما نكردم.
پا به پاش پيش اومدم. و الان خدا رو شكر از زندگيم راضي هستم.
همسرم ترم بعد كارشناسي ارشد حقوق عمومي رو تموم ميكنه در دانشگاه آزاد و با يه حقوق كارمندي و كلي قسط كه انشالله به زودي هم به پايان ميرسه، و همه هم اطلاع دارن كه شهريه ي دانشگاه آزاد در كارشناسي ارشد بالاست، اما با قناعت، حتي يه هزارتومني هم از كسي كمك نگرفتيم و خودمون زندگي رو ساختيم.
البته خدا رو شكر از نظر خوراك و پوشاك و تفريح هم بيشتر از بقيه با بركت و توجه خدا كم نداشتم و عذاب نكشيدم.
هستند خانم هايي كه خانم براي خودش از حقوق شوهر مي دزده و خريدهاي روزانه اش رو دوبرابر قيمت ميگه و كلي طلا به خودش آويزون كرده ام راضي نميشه كه شوهرش طلاهاش رو بفروشه و يه آپارتمان پيش خريد كنه.
هستند خانم هايي كه صبورن و خانم هايي كه فقط به فكر خودشونن و انگار نه انگار مردي هم هست و شريك زندگي هم هستند نه دشمن خوني هم.
فقط شاكر باشيم.قانع باشيم.صبور باشيم. زود از كوره در نريم. دهن به دهن همسر نذاريم. كمبودها و اخلاق بد خانواده اش رو به رخ اش نكشيم. با سياست باشيم. به عنوان يه خانم حتي شده چند وقت يه بار غذايي درست كنيم و پيشنهاد بديم كه به خانه ي خانواده ي همسرمون بريم. حتي اگه مانند مادر همسر من كه با وجود فرستادن غذا هر هفته براش، حتي ازم يه تشكر هم نميكنه و بشقاب غذا رو همينجوري روي ميز ميذاره و ميره تا من بردارمش و دريغ از يك تشكر اما به شادي همسرم مي ارزه.
خوب باشيم اما خوبي رو از حد نگذرونيم كه بشه وظيفه.
تمام اينا رو اگه انجام بديم، كه البته كارهاي سختي هم نيست، باور كنيد زندگي ميشه گلستان. لبناني و ايراني هم نداره.
درسته آقاي علوي؟

پاسخ:

۲ آذر ۹۶، ۰۹:۱۳
علیکم السلام. کاملا درسته. قضیه این هست که فقط خوبی و بدی اطرافیان نیست که رابطه را می سازد، مدیریت صحیح به روشی که خانم سمیرا فرمودند کاملا در تشکیل رابطه نقش دارد. هرچند ممکن است الان مادر شوهر شما تشکر هم نکنه، اما بعدا به جایی می رسه که قدر شما رو بدونه. در ازدواج مهم ترین چیز بعد از همسان و همسر و کفو بودن، اصالت خانوادگی است. زن لبنانی بی اصالت یا ناسازگار چنان پدری از آدم در بیاره که ده تا زن ایرانی نمیتونن اونجور بیچاره تان کنند.

سلام،متاسفانه اكثر اطلاعاتي كه شما در زمينه هاى مختلف راجع به لبنان ميذارين يا اشتباه و يا ناقص هست،خواهش ميكنم قبل از نوشتن هرگونه مطالبي اطلاعات خودتون و تكميل كنيد 

پاسخ:

۸ آبان ۹۸، ۱۰:۰۶
سلام. این نظر شماست. اینها اطلاعات بنده هست که با دیگران به اشتراک میگذارم. قبلش هم از خود لبنانی ها پرسیده ام. هرکسی از زاویه دید خودش می نگرد و میزان اطلاعاتش محدود است. لذا نوشتن اینگونه مطالب پس از بررسی و همفکری با چند لبنانی است. شما اگر مطلبی اضافه دارید بفرمایید نه اینکه واضحات و معروفات را منکر بشید. ضمنا توجه بفرمایید که مطلب سال 92 نوشته شده و امروز اطلاعات مالی کاملا متفاوت است.

ببخشید که یه سری از پسر های ایرانی  می روند دنبال دختر پولدار 

 

من نمی گم دختران ایرانی بدی در حق پسران نمی کنند

اما شما پسرهای ایرانی هم کم بلا سر دختر ایرانی در نمی آورید

همین چه قدر وقت پیش بود که تو خبر ها خواندم یک مرد ایرانی زده بود زنش رو کور کرده بود دستان اون زن هم قطع شده بود . مرد ایرانی که در دوران بارداری همسرش بهش خیانت کرده بود مرد ایرانی ای که ۸ سال تو طول زندگی مشترک به زن اش خیانت کرده بود 

 

قبل از این که بخواهید از دختران ایرانی ایراد بگیرید یه نگاه به اعمال و رفتار خودتون بندازید ( حداقل ما زنان به طور کلی این قدر وجدان و اخلاق داریم که هیچ وقت نمی گیم همه مردان ایرانی نامرد و خائن هستند) 

 

 

نسل های قبل از من که این همه فداکاری و گذشت در حق آقایان کردند چیزی جز خیانت و ظلم نصیب شون نشد الآن به همین دلیل دختران نسل من توقعات بیش تری دارند ( پس مقصر اصلی رفتار الآن خانم ها خود آقایان هستند) و الان هم هرچی سرشون بیاد حق شونه

 

 

 

زمانی که آقایان ارث دوبرابر می گیرند هیچ اعتراض ندارند ولی زمانی که می خوان مهریه بدهند دادشون بالا میره ( مگه یکی از دلایل پرداختن ارث دو برابر این  نیست که میگن مرد مهریه میده ) مردم چه پرتوقع هستند هم می خوان ارث دوبرابر داشته باشند هم مهریه ندهند چه طور شما از بین قوانین شرعی موقع که بحث صیغه و چند همسری میشه همین شما آقایان میاید میگید دستور اسلامه ازش طرفداری هم می کنید کلی

 آیه و استدلال واسه اش میارید و فقط میگید حق مون هست اصلاً مسائل اخلاقی هم هیچ اهمیتی براتون نداره اصلاً واسه تون مهم نیست اون زن چه طور دلش می شکنه ولی همین که اسم مهریه که حق زن هست میاد وسط شما کار ندارید حق زن چیه فقط توقع دارید خانم ها اخلاق مدار باشند بر اساس اخلاق از حق خودشون بگذرند یا یه خورده کوتاه بیاید مگه شما آقایان چه قدر اخلاق مدار بودید چه قدر از حق خودتون گذشتید که ما اخلاق مدار باشیم از حق خودمون کوتاه بیایم 

 

چه طور زمانی که حق طلاق دارید حق حضانت باشماست به راحتی می تونید همسرتون را از کار بیرون و تحصیل در دانشگاه یا حتی رفتن به خونه پدر مادرش منع کنید اون موقع هیچ اعتراض ندارید ولی مهریه که میاد وسط اعتراض ها شروع میشه 

 

من حاضر هستم تمام این حق و حقوق که شما آقایان دارید داشته باشیم ولی مهریه نداشته باشم آقایان قبول می کنند ؟ 

در بیش تر کشورهای دنیا بعد از طلاق یه مبلغی به زن تعلق می گیره حتی اگه اسم مهریه هم وسط نباشه

 

 

 

 

 

 

 

 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها